Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:33

Interessant Saams! Lijkt me heel leerzaam. Hoe komt dat a-symmetrische dan? Omdat ze overcompenseert? Ze zal wel spierpijn hebben nu :(:) Hou je updates maar bij want ik vind dit erg leuk om te lezen, hoe de vorderingen gaan!! En de springfoto’s zijn weer gaaf <3

(En ik lees trouw bij maar reageer minder, heb de meesten ook wel op FB :D )

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:34

Ooooh dat hoofdstel, daar moest ik even op reageren, héél erg mooi! :+ <3 En stugge kaak is volgens mij ook wel een rastypisch dingetje hoor, heb je de grootte van die kaken gezien? :)) _O- Toen ik Lloyd net had was het ook verschrikkelijk, vraag Eline maar, die heeft heel wat minuten met meneer stil gestaan totdat ie toegaf (ik zat veilig vanaf de de kant te kijken uiteraard *D ) En ik ken er meer die het handig gebruiken tegen de ruiter :D

(wat voor merk is dat hoofdstel? O:) )

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:50

En volgens mij heeft ze soms nog langer gestaan met Ben :') Heb er nu geen problemen meer mee, soms als ie iets moeilijk vind zie ik ze aanspannen en in de galop is het nog even zoeken (meer mijn probleem).

Hmm echt heel gaaf <3 die gaat op mijn lijstje.. }:0 je wordt weer bedankt }>

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 20:05

Godzijdank alleen zilveren gespjes dus ik haak af _O-

Haha Kiet heeft idd ook stel bruikbare kaken :))

Maargoed ze zijn vooral hiervoor goed natuurlijk :roll: Mooie groene weide maar toch..
Afbeelding

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:50

Over naar New Forrest dan maar?

Oh wat gaaf Saams! Echt heel chique! <3

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:11

Sluit me bij Marieke aan :j Voor ons lijken dingen niet altijd spannend maar ze zijn wel binnenvetters. Zelf mijn nuchtere man, die moet ik in de gaten houden.

En uit nieuwsgierigheid; na de ongelukkige sprong, dezelfde hindernis weer aangereden? Zelfde hoogte bedoel ik dan? :)

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:19

*\o/* stoer ding die Punz. Zei net tegen H, dat ik ook wel keer mee kan met Lloyd daarheen!

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 07:44

JeaDH schreef:
romyvs schreef:
Ik kom weer even binnenvallen wil graag jullie ervaringen horen.
Voor met name de importconnemara’s zijn veel van jullie tegen bepaalde dingen aangelopen betreffende karakterveranderingen en of blessures ed?
Ze worden vaak als koele kikkers verkocht (is de onze op zich ook wel alleen is hij ook heel gevoelig en ril.)

Hoor ook best veel over explosief gedrag (heeft de onze ook gehad zeker in zijn blessure tijd).

Zijn er ook mensen hier die gewoon een ongecompliceerde connemara hebben gekocht waarbij zich geen gekke dramatische dingen hebben voor gedaan als blessures of explosief gedrag onder het zadel?
Dit ivm het mogelijk opnieuw aanschaffen van een connemara voor onze andere dochter.

Hoor graag jullie ervaringen. :o

Die van mij past helemaal in dat plaatje, ik heb haar gekocht toen ze net 14 dagen in Nederland was, ze hadden er toen 2x op gezeten. Pony was van af het begin super lief en braaf, ik kan alles met haar doen. Het is een pony die geschikt is voor iedereen! Kortom Jaimy is haar gewicht in goud waard! Maar veel is ook afhankelijk van je eigen ervaring en hoe je het een en ander aanpakt.

En de mannelijke tegenhanger van Jaimy (ook qua kleur :P ) precies zo; heel braaf en eerlijk. Máár het heeft bij ons even geduurd voordat we aan elkaar gehecht waren hoor, die van mij is best wel eenkennig en was gereserveerd (nu nog tegen vreemden). Ik merkte wel dat de basis qua rijden echt anders is dan een basis hier en nog best wat werk van gehad (had sneller gekund maar wilde niet uitbesteden en zelf niet zo talentvol :') ) De langzamere opbouw heeft hem (ons) goed gedaan, je groeit samen. Én het zijn wel echte binnenvetters die je snel overvraagt omdat ze maar doorgaan en niet snel laten blijken dat ze pijn hebben of het mentaal niet trekken (uitzonderingen heb je altijd trouwens). Lloyd is mijn once in a lifetime hors.. eh “pony” in ieder geval!

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:39

JeaDH schreef:
Nu moet ik wel zeggen dat Jaimy op de keuring in NL tweede klasse werd, ze zou niet rastypisch genoeg zijn. Daarentegen kreeg ze een 8 op de stap en draf dus als sportpony dikke prima.

Dat is dan mss ook de reden tot uitvoer geweest. Lloyd is ook niet heel rastypisch, of niet rastypisch genoeg moet ik misschien zeggen. Verder qua bouw en beweging correct, maar geen uitzonderlijke bewegingen (wordt wel beter :D ). Dus idd; het is ook niet waar dat alles wat uitgevoerd wordt, per def. blessures heeft of slecht karakter. Je moet er idd wat kijk op hebben, én goeie afspraken met de handelaar maken.

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 12:00

Het is ook lastig om te achterhalen waar zoiets vandaan komt; want het hoeft niets met import of zogeheten trauma’s (sowieso dit woord hatelijk, want 90% is geen trauma maar gewoon onwetendheid qua omgang, kennis en kunde van de eigenaar) te maken te hebben maar met bijv karakter.

Ik denk dat wat jij doet, Minka, een hele goeie benadering is. Tijd geven, band opbouwen (wel regels stellen :+ ) en dan heb je er straks een heerlijk dier aan

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 06:54

Daarom zeg ik 90%

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:08

Er zitten daar vaak edelherten, maar meestal liggen ze rond die tijd te chillen in het bos tussen de paden in. Echter nú reed net de boswachter met de auto de paden langs, en daar schrokken ze van... Je ziet sneller zwijnen en reetjes dan de kuddes edelherten wat dat betreft. Ria had écht geluk _O-

Edit; Oh hallo Ria :D

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:04

Zó gaaf Tineke _/-\o_ Ik vind het ook absoluut 1 van de mooiste pony’s, die Mel. Nou ja uit de kluiten gewassen pony dan :+

Wij zijn ook op het ONCK, moet wel als het hemelsbreed 2 km verderop is denk ik :')

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:24

Birgit01 schreef:
Ja, lijkt ons heel leuk om eens mee te maken. En ontmoeting vd zusjes is helemaal leuk natuurlijk.
En jaloers Marit, het is wel een wereldreis voor ons. Als nog iemand tips heeft voor een b&b waar je met paard terecht kan? Of dingen appart?

Mijn oude stalling zit er nóg dichterbij en hebben sindskort BenB waar je met paard terecht kan :+ Ik stuur je even pb.

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:25

Mooie winterse plaatjes! Prachtig weer maar niet als je een paard hebt :')

Lloyd vermaakt zich wel op ons 5-sterren plekje :+

Afbeelding

Oh wat erg Kito! ;( Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt..

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:57

Wat verschrikkelijk Kito Y;( Zo kort na je andere paardje ook... Heel veel sterkte! Vreselijk.

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:03

:') Ik heb ze vriendelijk verzocht dit soort fratsen niet bij de grote witte en dikke bruine uit te halen. Dus. Moet goedkomen _O-

Knappe Punz! Born to jump.

Ik kom wel naar de HK maar geen stal. Ik rij ff heen en weer :D Zal binnenkort maar weer eens springlesje boeken, dat is ook al paar maandjes terug, en vooral de baas moet er weer even doorheen }:0

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:26

Wat een avontuur! Heb er respect voor, ik kan niet zo lang van huis af :') Misschien zien we haar augustus wel :+

Fijn dat de paarden goed gaan! Brr L, dat zijn flinke sprongen. Jammer dat SGW niet wat meer bij jullie in de buurt is, zou hij vast ook leuk vinden :D

Hier gaat ook alles zijn gangetje! We ontwaken beetje uit winterslaap om weer wat te oefenen voor wat wedstrijden,crossen en springen.

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 06:24

Ik ben 1,74 ong (en niet echt lange benen maar wel zware botten in mn benen :+ ) en Lloyd is denk ik 1.49 nu;

Afbeelding

Merk wel dat ik soms mn benen afsteek (mede door mn eigen zit en mede door zn ronde buik :') ) en dan lijkt het vanachter wat minder chique :D

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:24

Nee ik rij de 7de! Ga 13de al met Hanneke mee op wedstrijd, anders wordt het teveel. Maar mss kom ik wel kijken :+

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:23

Ja dat dan sowieso {:}

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:39

Ach 179,5 dát is pas zuur :') :wave: (2x gehad dus :)) )Maar goed gedaan Saams! *\o/*

Nou en wat een weer he, wind regen.. Gelukkig houdt onze bak het goed en is Lloyd wind-proof :brr:

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 11:35

Ik denk ik dressuur. En misschien kür op muziek :+ En verder gewoon lekker kijken en groomen :P

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:32

Uhuh :') na ons gezamenlijke 60cm parcours bedoel je? _O-

www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:36

“Kijken is ook leuk” :')

www.connemara.nl