Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

TinekeVD

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:10

Saams ik hoop snel maar hangt van een aantal factoren af. Eerst begin dec in gesprek met knhs en ik hoop daarna de
Mogelijkheid te hebben door te stromen naar de M.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:00

Oh Saams wat een gepuzzel!

En eh tja ik ben goed in mijn kop in het zand steken en het liefst doe ik of ik alles kan maar helaas is dat niet zo. Zoals sommige weten rijd ik altijd met bodyprotector om het simpele feit dat ik nogal eens van de pony glij heel simpel doordat mijn lijf me in de sterk laat en ik alle kracht verlies. Ik heb een spier-/ stofwisselingsziekte waarbij de omzet naar energie niet goed gaat. Wat precies, daar zijn ze al 15 jaar naar op zoek. Veel ZH in en uit dus. Ik heb een aangepaste bus waar mijn rolstoel en scootmibiel in kunnen en vaak loop ik met krukken.
Feit is dat ik op t moment hard achteruit ga en vandaar mijn gesprek/ klassificatie keuring met de knhs. Pfff

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:05

Wel met bodyprotector maar ik rij met extra dikke teugels en doorzitten of lichtrijden lukt niet altijd dus gijn als ik dat zelf mag bepalen en op hele slechte dagen zou het fijn zijn als sanne de pony eerst wat warm mag rijden of op hele koude dagen. 30 min op de pony houd ik krap aan vol.

En Saams dat was ook mijn bedoeling hè dat je t niet zag :o

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 05:50

Feline wat heerlijk, dat zijn alweer aardige rondjes!!

Punz, progressief helaas al zijn er periodes dat t stabiel blijft en ik hoop iedere x dat die periode lang duurt. In principe is een grade niet echt nodig omdat het voor mij niet mogelijk is echt lang auto te rijden en dan nog wedstrijd en de aangepaste wedstrijden zijn verdeeld over t land en verder weg.
Daarom kwam manlief met onck en de keuring ook helemaal op de fiets om ons daarna terug te kunnen rijden met de auto.
Gaat hier ook zo als ik dichtbij wedstrijd heb op 15 min afstand. Ik rijd met de auto heen n rijd met hulp van sanne mijn proef en manlief komt op de fiets en rijdt ons met de auto terug.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 07:18

Dank je

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:20

Wat een geweldig nieuws Punz!!! Super, en idd wat een verschil tussen beide filmpjes. Was het op de eerste een en al slijm, dan nu nog af en toe een flotsje

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:36

Birgit top gedaan toch! En idd knotten tellen mee. Jammer van de hindernis met het plankje maar ergens kan ik het me wel voorstellen het is ook een donkere plank in die verder vrij lichte hindernis.

Caroline welkom hier.

Saams ik ven benieuwd hoe het je gaat bevallen. Is het door een laagje water lopen of echt zwemmen? Wij zijn met Mel ook eens naar zoiets geweest. Een stapmolen met een laag water onderin zeg maar.
En heerlijk een fanatieke beaut met springen

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:01

Saams we mochten het toen een keer proberen en was echt leuk hoor en ik vind ook zeker dat t goed is voor de pony maar we vinden het leuker om zelf erop door water te stappen. En daarbij zijn de kosten best aardig en is het een behoorlijk stukje rijden. Speelde bij ons allemaal mee. Vandaar dat wij de keus op dat moment gemaakt hebben zelf vaker naar t water hier in de buurt te gaan.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:32

Interessant Saams tja en dat zie je dan weer niet allemaal wanneer je zelf met pony door t water gaat dat ze zo compenseren.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:04

Hier druk aan t oefenen voor t M, vandaag naar de KNHS geweest, heel fijn, meedenkende mensen, zoeken naar mogelijkheden. Veel tips mee gekregen en veel adviezen. Alles om zo lang mogelijk te kunnen genieten van de sport. Fijne dispensaties gekregen dus ....we gaan ervoor!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:21

Ik ben er ook erg blij mee, biedt weer wat perspectief.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:15

Romy wij hebben twee connemara’s uit Ierland . De ene hier bij een handelaar weg, de ander zelf van de zomer geïmporteerd . Beide super lief en ongecompliceerd . De drie jarige die can de zomer hij ons kwam is nu 4,5 mnd onder het zadel en gaat mee naar het bos langs de weg en ponyclub en allemaal geen probleem. Een echt geweldig karakter.
Ik weet trouwens niet wat je zoekt maar ze komt te koop dus je mag altijd een berichtje sturen.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 07:28

Romy begrijpelijk hoor, weet niet of je in de buurt woont maar even langs komen mag altijd. Wanneer ze braaf zijn is niets mooiers dan dat ze samen groeien.
Ze is vol connemara en merrie met goed papier.
Ik wens je in ieder geval veel plezier bij je zoektocht

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 07:12

Geweldig Punz, zag t al voorbij komen, respect hoor, top gedaan!

En voor iedereen een heel mooi nieuw jaar gewenst met zoveel mogelijk geweldig mooie momenten

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 08:49

Hier een heel ander berichtje, super trots op onze kleine blaze. Ze is samen met sanne gister voor t eerst tussen de paarden gestart in de BB en ze werden met beide proeven eerste met 196 en 197. In dec waren ze al een keer tussen de pony’s gestart en ook toen met beide proeven eerste met 195,5 en 201,5. Wat een heerlijke pony!!!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 08:11

Oooooh over 6 weken zitten we gewoon in Ierland *\%/* even kennnis maken op sanne haar stage adres

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:48

Ze gaat naar Swinford, Mayo. Culmore training and trekking centre. Reuze enthousiaste mensen, hebben vaker internationale studenten en niet een heel groot, maar wel veelzijdig bedrijf. En...... ze is er nog met clifden....ik ben ook jaloers :j

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 07:01

Ria ik vind je echt reuze stoer!!!! En punzel ook natuurlijk.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:09

Wauw dit moet ik gewoon echt even met jullie delen. Sanne en Melody vandaag voor t eerst springen gestart tussen de paarden in de klasse L. Komt wat hoogte betreft overeen met de pony’s maar man wat staan die sprongen breed. Maar of t niks is, zo knap en geen enkel probleem met de dubbelsprongen. De eerste winstpunt is binnen!! En was een grote groep L springers, 74 combinaties en ook echt grote namen ertussen. Was vanmorgen toch echt wel heel spannend maar wat zijn we trots.

Vala wij gaan ook naar t OnckAfbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:06

Wij slapen ook op de camping, die van ons komen in een weitje

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:46

Och nee oona wat verdrietig. Sterkte

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:00

Wat ontzettend verdrietig, ik wens je heel veel sterkte Y;(

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:02

Wij hebben twee dagen genoten in Ierland, niet lang en had absoluut langer willen blijven maar hoe heerlijk is het dan te weten dat we in de zomer een paar dagen gaan als we sanne weg gaan brengen naar haar stage want ja dat is nu helemaal rond.
We kwamen aan in Dublin en hebben een auto gehuurd waarna we get hele land doorkruist hebben van de oost naar de west kant. Sanne gaat stage lopen in swinford Co. Mayo dus het was een eindje rijden in de regen en links..... pffff klotsende oksels vooral van manlief want hij mocht mee om te rijden. Ondanks de regen genoten van de mooie uitzichten. Aangekomen bij de stal werden we zo vreselijk hartelijk ontvangen. Dikke knuffel als eerste en daarna uitgebreide thee met broodjes en koekjes, zo lief. Uitgebreid over van alles en nog wat gesproken en voornamelijk de connemara. Daarna een rondleiding over het bedrijf(je). Alle papieren geregeld en besproken wat sanne mag doen, nou ik wil ook dat kan ik je wel vertellen. Ze komt precies in de goede tijd!! Ze organiseren daar een regionale show en sanne mag al het administratieve werk doen wat goed past bij haar opleiding. Ze gaan ook naar clifden en blijven daar dan ook slapen en uiteraard mag sanne mee. Ze mag ook de sales regelen voor de pony’s die zij zelf meenemen. Ook mag ze mee naar nog een grote wedstrijd waar ze ook overnachten en verder alle werkzaamheden daar op het bedrijf zoals trainen van het jonge spul, lekker op rit in de mooie Ierse natuur, lessen verzorgen etc. Wij denken dat ze er een geweldige tijd zal hebben en ze heeft er reuze zin in.
In de zomer brengen we haar weg en blijven dan zelf ook een paar dagen om te genieten van het prachtige land.

Verder doet Melody het uitstekend, sanne is laatst tussen de paarden gestart in het L springen.... das wel een dingetje hoor maar het ging goed dus we zien vanzelf hoe dat zich ontwikkelt. Joekels van sprongen zijn het.
En kleine blaze gaat ook erg goed, wat een heerlijk en lief dier. Sanne start met haar alleen nog dressuur, ook tussen de paarden en wat doet ze dat goed. Heerlijk relaxte pony. Wij genieten.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 08:53

Zo, ook maar even onder mijn steen vandaan gekropen, leuk weer wat bedrijvigheid hier!
Al nieuws van Sky? Ei weg en de dame mee naar huis? Spannend hoor!

Hier gaat t ook goed met beide pony’s. Kleine blaze heeft twee weken geleden haar eerste oefencross gelopen, zo gaaf. Ze springt alles, huisjes, tonnen, spoorbomen, minions en door de waterbak het maakt haar niets uit, was zelfs super enthousiast net als Melody.
Afgelopen weekend heeft sanne met beide pony’s dressuur gereden. Blaze 2x eerste met 197 en 200 en Mel in de L1 tussen de M paarden gewoon 2x derde met 193 en 193,5 heerlijk gewoon.

Blaze komt trouwens te koop, ze gaat nog wel mee naar t ONCK maar mochten jullie iemand weten voor deze geweldige pony ....
uiteraard een paar mooie plaatjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:03

Dank je.
Oh ik weet t nog wel van onze Nienke, pffff spannend die 18 dgn. Succes met wachten