Fijn weer een wp erbij Saams !!
Ik heb donderdag “gewoon” in de storm gereden..
Jawel!! Op Punzel!

En vandaag ....
Ohhhh vandaag..
Hier maar even een kopie van mijn fb post:
Oh, wát een dag!!!
Ergens in december stelde Hanneke Held voor om Punzel in te schrijven voor een Indoor oefencross. Leek me op dat moment een goed idee, dus húp.. inschrijven !
Wordt het me begin van deze week duidelijk dat het geen oefencross is, maar een wedstrijd . Een impuls rubriek weliswaar, maar toch..
Om vervolgens vandaag terecht te komen in een complete hippische kermis. Een parcours over 2 bakken, waarbij het thema de Elfstedentocht was, dus de parcoursbouwer had zich uitgeleefd met vlaggen, sneeuwpoppen, een complete brug met toeschouwers etc etc.
Veel publiek, HEEL veel combinaties in de losrij bak en gewoon overal “gedoe”
Slik ....dacht ik
En dat dacht Punzel ook even toen ze de bak in kwam. Ze keek dr ogen uit!! Zozeer dat ze in eerste instantie niet in de gaten had dat de eerste hindernis al voor haar stond.
Maar toen ze dát door had, ging ze hoor!! Mijn dappere, dappere Punzel sprong élke hindernis waar Hanneke haar voor zette. Hier en daar zekerheidshalve uit draf zodat Punz royaal de kans had mee te kijken, maar meestal gewoon vanuit een stoere galop.
En ja: er viel een balkje in het basis parcours, maar het crossgedeelte was “gewoon” foutloos!! En ze vond het leúk!!! Oren erop, schitter ogen ... en zonder aarzeling in galop door het gangetje van de ene hal naar de andere!!
Ohhh mán, ik ben zó trots op haar!
En Hanneke: wat héb je dit fijn aangepakt!! Met zoveel rust en respect voor Punzel, en ook met haar zo veel vertrouwen gevend!
En dan ziet het er op film dan best simpel uit: Punzeltje... maar joh: wat een vákmanschap is dit om haar zo te rijden én het er dan ook nog eens heel simpel uit te laten zien. Echt: petje af!!
En het filmpje natuurlijk: