Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Carol10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 13:47

Even een andere vraag, hoe groot is het terrein in Laag-Someren bij de onck? Zijn er net zo veel ringen als in Ermelo? Of is het kleiner?
Dit omdat ik twijfel met of zonder pony te komen. Vorig jaar vond ze het te overweldigend en was het echt niet aan haar besteed. Misschien dat het nu kleiner is en wat overzichtelijker zodat ze het wat minder eng vindt. Wie weet het?

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:47

#Ria, gewoon doen! Het zag er netjes uit. Spellingscontrole had er laag Someren van gemaakt ( ik heb daar nl nog nooit van gehoord)
2 ringen moet te overzien zijn. Dan ga ik mijn debuut met June maken...

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:40

Na een tijdje niet meer hier geweest te zijn, breek ik toch weer in. Jammer genoeg het onck gemist, het was toch iets te vroeg voor June( ik was er even hard van af gedonderd) maar goed nu alles weer ok. Ik heb mijn pony ook ongezien uit Ierland geïmporteerd. Bij dezelfde fokker als waar Heather vandaan kwam. Als het tegen valt kon ik haar altijd weer verkopen. En ondanks ik er afgevallen ben wil ik haar nooit meer kwijt, ze is iets pittiger dan Heather (of beter gezegd minder sloom)
Ze was niet ingereden en mankeerde verder niets (zelfs niet laten keuren) gelukkig goed uitgepakt!
Dus gewoon doen!

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:47

@Iirene, de pony’s zijn daar zeker wel goedkoper en voor de transportkosten hoef je het niet te laten (alhoewel die even duur als de pony waren) Maar je moet het wel treffen dat klopt, er zit ook een hoop lookalikes bij.

@punz, Ik werd wat overmoedig met een crosslesje en nam een sprong die ik eigenlijk al hoog te hoog vond. Nou ze nam hem wel maar accepteerde niet dat ik daarna er half naast hing. Dus werd ik er verder af gebokt. 2 weken flink hoofdpijn en een gekrenkte ego, maar beide zijn weer in orde _O-

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:21

Eigenlijk best wel goed :D na de vakantie wil ik nu met haar starten. Springen gaat ook super, ze springt alles, nog niet zoals het hoort maar dat komt wel. In de les loopt ze ook braaf mee, ze heeft iets meer pit dan Heather maar dat is alleen maar fijn. Het lastigste is tijd vrijmaken om beide te rijden. Hoe doe jij dat eigenlijk? (Drukke baan, huishouden, honden die eruit willen, 2,5 paard, enz)

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:00

Heerlijk zo'n uitzicht.
@ curly2day Ik ken de pony niet maar het klinkt goed, 1.60 is wel erg groot
Goed zo Punz een sprongetje *\o/* nog effe en je rijdt zelf de crossen.
Vanmorgen heerlijk springles gehad, eindelijk is het tempo goed. Nu nog het recht sturen :o gelukkig springt ze ook schreef :=
Goede planning blijft best lastig, ik wil Heather 5x per week rijden anders wordt ze te dik. Maar June eigenlijk ook, ach nu is het toch vakantie dus alle tijd!

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:57

Hier ook 1 groot stofnest, de bak moet ik eerst een paar uur sproeien voordat er überhaupt gereden kan worden. Misschien deze week wat regen.
Is dat wel zo, baat het niet dan schaadt het niet? Ik vraag me dat oprecht af of overdosering kwaad kan. Ik heb een tijdje magnesium bijgevoerd daar zou ze wat minder vreterig van worden. Las ik na 6 mnd dat je het niet in combinatie met calcium mag voeren, dan wordt het niet opgenomen in het lichaam. Laat dat nou net in de brokjes zitten waar ik het doorheen deed :? Overbodig te zeggen dat het niet geholpen heeft :roll:
Wel veel geld kwijt :=

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:57

Gaaf die beelden uit Ierland, prachtig! Ik krijgt haast medelijden met mijn knollies, hoe zij gehuisvest zijn tov die weilanden daar :=

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:09

@ellyc spannend, wel leuk die paardenjacht!

Endurence lijkt me ook erg leuk, train je er veel voor saaams? En rij je de wedstrijd dan alleen of met een maatje?

Ik heb een thorowgood op beide ponies liggen. Mede omdat je ze aankan passen aan hun rug(ook wanneer er 1wat dikker wordt ofzo :D ) en omdat de prijs/kwaliteit verhouding erg goed is.

Mijn trailer wordt wat slechter en ben nu opzoek naar een andere(betaalbare). Dilemma, 1 of 2 paards, kan de auto hem trekken? Etc.
Tot mijn grote schik zijn er ook alweer eikels aan het vallen, wel erg vroeg dit jaar. De track dus weer aangepast.

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:32

Gaaf die foto’s uit clifden, het staat zeker een keer op de verlanglijst.
Leuk speelmateriaal,springen is toch het leukst (wel laag dan :o )
Hier een weekje op vakantie geweest en de pony is weer ontploft :roll: het is zo lastig om haar op gewicht te houden. Nu graszaadhooi gekocht, geen gras meer en veel beweging en hopelijk valt ze dan af.

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:44

Trouwens skymarian, wat voor een sleep heb jij voor achter de auto? Werkt dat fijn? Wij zijn ook op zoek en ik weet niet goed waar te beginnen :D

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:14

Wat een snoepie <3 lijkt me erg spannend bieden op zo’n veiling. En erg verleidelijk :D .
Bedankt Sky marian, de auto kan wel makkelijk door de bak? Is dat niet te zwaar?
Deze maand beginnen alle oefencrossen weer, ook spannend. Met June stel ik ze toch nog maar even uit en met Heather ben ik eindelijk zover dat ik niet meer bij elke hindernis denk....o jee als dat maar goed gaat :+

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:01

Knap gedaan saaams, hoe heb je dat gedaan? Dat gewicht is bij Heather ook altijd een dingetje |o s’ winters gaat wel maar ook te dik en zomers gewoon vet. Minder eten geven is een boze pony(en 1 die op alles knaagt) meer eten geven is dik 8)7 De dierenarts vond het nog mee vallen, er moest maar 50kg af dacht hij. Maar hoe?

Gaaf Punz dat je nu lekker buiten kan rijden, met een rustig ander paard mee is altijd een goed idee!
Ik heb geen camera nodig :D als ik uit het raam kijk, kan ik ze zien staan. En inderdaad gewoon in de paddock liggen in de regen. Onweer vonden ze niets, toen stonden ze binnen.

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:28

Super saaams, dan voel je je wel een trotse eigenaar :D

Een dunne pony... _O- had ik die maar, sorry geen tips, misschien wat hooi bijvoeren?
Wat leuk da Sanne het zo naar haar zin heeft gehad! En dan die 2 pony’s! Wat een mooie <3 vooral dat ruintje.
Gefeliciteerd curly2day! Zo te zien aan de foto een terechte winst.

Ik ben voor het eerst gestart op de clubkampioenschappen met June. Zoals verwacht had ze alle trekjes uit geprobeerd maar ik bleef gelukkig een keer zitten. 176 punten met dressuur(-2 voor groeten met de verkeerde hand 8)7 ) dus eigenlijk niet echt slecht. Springen was foutloos (was maar 40cm maar toch) en de cross 1 weigering op een hindernis die ik zelf eng vind. Dus ik ben niet ontevreden.

Alleen dat gehinnik naar elkaar :roll: 1 op de trailer en de ander aan het werk. Hoop dat dat nog nieuwigheid is.

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 17:17

Saaams: wat vervelend dat je er niet achter komt. Hopen dat met een beetje beweging in bos een beetje goed gaat.
Tinneke: wat een geweldige pony’s, ook samen zo schattig <3 . Kan me voorstellen dat Lady moe is van zo’n reis. Heather wilde toen ze net in Nederland ook niet eten van de stress, nou dat is helemaal goed gekomen _O- Ik wou dat ik wat meer land had, dan wist ik het wel......Vind je het niet moeilijk om na een tijdje de pony’s weer te verkopen?

Goh dat het zo nat is bij jullie, geef maar wat regen aan ons :D . Het is hier nog veel te droog.
Van het weekend weer een oefen crossje gereden met de beide dames, het geschreeuw naar elkaar was gelukkig al wat minder. De sprongen gingen best wel goed, allebei 1 weigering op de coffin (of hoe dat gat in de grond ook heet) alleen nu nog 1 ritme zien te houden!

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 07:45

Spannend skymarian, vertel meer!
Gaaf terrein is dat Punz, waar is dat?

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:04

Brigit, ik weet precies hoe je je voelt op wedstrijden. Ik rij alleen oefenparcourtjes en zelfs dan is Iedereen is altijd druk met die inspring hindernissen te verhogen terwijl het parcours maar 60cm is := waarom ze dan zo hoog in springen geen idee. Ouders die tegen hun kinderen schreeuwen dat ze weet ik veel moeten doen. Meestal ben ik alleen dus ik moet altijd vragen of ze hem gewoon weer willen verlagen :o .

En die trailer! De 1,5 paards ging super maar ik moest zonodig een 2 paards. Na de eerste week wilde ik hem al terug brengen. Nu gaat het iets beter, aankoppelen vind ik nog erg moeilijk zonder de bumper te raken O:) o ja en mijn auto trekt hem niet dus het is de auto van mijn man.

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:40

Jammer saaams dat je het probleem niet kan vinden. En dat kost inderdaad een vermogen, een paard doorlichten. M springen wat een hoogte!! Goed hoor, dat doe ik niet na. Ik heb June laten inrijden in Hengelo, als dat niet te ver is? Een rustige iemand en na June helemaal weg van connemara's. Ik ging er gewoon 3x per week heen maar je kan haar natuurlijk ook daar stallen.

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:12

Jeetje wat een water allemaal, hier valt het gelukkig nog mee. De tracks zijn wel van blubber nu maar de bak is gelukkig droog. Vorig weekend met June een cross gereden, een beetje zigzaggen in het begin maar ze deed het braaf. Harde wind, vlaggen en veel lawaai deed haar niet zo veel (gelukkig) Het schrikmoment was toen de koeie in het weiland ernaast opstonden 8)7 . Mijn nieuwe tweedehandse trailer is helaas niet helemaal waterdicht gebleken, dus die staat alweer bij de garage :?
Ik vind die kevers wel fijn, ze eten bijna alle mest op. Dan hoef ik niet veel meer op te ruimen :D

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 16:14

Leuk al die jonge pony’s al ben ik blij dat ik uit de jolige fase ben me June.
Bij mij is er een beetje trouble in paradise. Ik snap er niets van, en dacht ik leg het jullie voor, misschien hebben jullie dit ook eens meegemaakt.
Heather en June staan al 3 jaar samen, Heather de baas maar erg lief voor June. Since zondag is June de baas geworden (Heather is ook echt een volger maar wel ouder) op zich geen probleem maar nu mag Heather niets meer, niet drinken, eten, kijken naar June, of ze wordt alweer opgejaagd. Nu heb ik ze maar apart gezet met een draadje ertussen. Nagedacht wat het zou kunnen zijn, Heather heb ik voor het eerst geschoren, zou dat het zijn? Na lang denken, denk ik dat Heather ook niet zo lekker is, bokken in galop wanneer ik mijn been aanleg, niet alles gelijk op eten, schrikachtig, zou het daardoor kunnen komen?
Wat denken jullie?
Of is dat normaal dat ze wisselen van rangorde en moet het nog settelen?

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 08:28

Gelukkig maar dat het haar weer aan groeit, ik heb een beetje spijt van het scheren.

Jeetje Brigit, dat hij zo ondeugend is....dat lijkt me wel heftig. Kan je geen rond afzetten waar je in longeerd?
Hier bokken ze gelukkig niet zo veel, Heather als ze het moeilijk heeft in galop, maar zij zit als een stoel dus daar merk je niet veel van en June kan wel gemeen bokken, maar dat doet ze nu gelukkig niet meer.

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:55

Wat een dotje is het toch, sky Marian.
Wouw wat goed om eerste te worden in zo'n grote groep! Gefeliciteerd .
Punz, wat goed dat je al aan het springen bent met punzel! Ziet er gecontroleerd uit hoor.
De rust is hier iets terug gekeerd. June is nog de baas maar Heather voelt zich duidelijk wat beter en laat zich niet meer helemaal weg jagen.
Ik moet wel enorm wennen aan een pony met deken, instap deken gebruiken, zweetdeken enz.gelukkig gaat het rijden veel beter, niet meer bokken (ook nog niet soepel).
Het gaat de goede kant op

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:44

Geweldig, dat hoefijzer met cadeau! Dat willen mijn pony’s ook wel.
Lady klinkt echt als een hele fijne pony, daar zullen ze blij mee zijn!
Ik heb van het weekend een oefenparcourtje met Heather gesprongen, eens kijken of we de 80 cm halen zodat we met BB springen kunnen starten.
Nou de hoogte was geen probleem, maar het parcours onthouden |o

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:40

Zeker! Wat een mooie Connemara <3 afstamming zegt me niets zo veel. Heb ik geen verstand van. De behendigheidswedstrijden gingen eigenlijk best goed met het onthouden van de route maar dan ben ik ookniet bezig met: been houden, goede galop, ritme houden, oei best hoog enz :D
Maar inderdaad veel oefenen. Ik merk wel dat mijn veelzijdigheidszadel nu iets te kort kom. Kortom op zoek naar springzadel.
Zo heb je altijd wat nieuws nodig :=