Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 18:45

Mag ik hier ook meekletsen? Ik ben Caroline, 47 jaar en heb een KWPN er van 23 jaar waar ik alleen nog mee buitenrij. Nu denken jullie mooi niet :D maar......ik rij ook op de geweldige connemara van mijn vriendin. En daar heb ik ontzettend veel lol in. Ik heb nooit een ponytijd gehad en haal dit dus nu in! Het is een 17 jarige schimmelmerrie en we rijden buiten en zijn sinds kort ook lid van de club waar we gaan dressuren. In principe niet voor wedstrijden maar gewoon voor het plezier en om de pony lekker los te houden.
Ik ben heel gek op haar, ze is superlief, zet geen pas te hard als het niet hoeft :D . Ik vind het ras echt geweldig, we hebben nog een connemara op stal en ik ben behoorlijk besmet geraakt ondertussen! Zo erg dat ik na mijn paard ook een connemara wil.

Afbeelding

Afbeelding

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:20

Ze heet Sevilla van de Zonnehoeve, vader is Alex van de Zonnehoeve en moeder Thowra (ik hoop dat ik die naam goed schrijf) en volgens mij heet Thowra ook van de Zonnehoeve.
Haar roepnaam is Ilja.

Vala

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:43

Bedankt voor de leuke reacties! Esje, we hebben elkaar weleens gezien bij de crossles bij stal Kampinga.
Wilma, wat leuk dat je een half zus hebt van Ilja! Lijken ze op elkaar?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 20:45

Leuke foto's Saaams!
Wilma, Ilja is idd 17 jaar. En ze kan best heel enthousiast en voorwaarts zijn bijvoorbeeld buiten maar in de bak geeft ze het niet kado. En ze is zo superlief dat ik het nu al moeilijk vind om streng daarin te zijn. Ze heeft me al om alle 4 haar hoefjes gewonden :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:52

Dat klopt allebei Bar!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:04

Mooi hoofdstel! Hopelijk loopt ze er fijn mee.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:55

Heerlijk Punz! En wat leuk zo'n stalontbijt!
Ik zat gisterenochtend helaas in een regenbui. Mijn vriendin en ik waren met onze oude KWPN-knarren wezen rijden maar hebben het dus niet droog gehouden.
Zaterdag met die harde wind nog een buitenritje gemaakt met Ilja, ze moest behoorlijk ploegen tegen de wind in zo in de polder! Braaf dier!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:32

Gaan jullie ook naar het ONCK? Ik ga dit jaar voor de eerste keer, leuk!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:52

Wij hebben een slaapplek op de camping, een blokhut, en stallen van voor de ponies.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:18

Heel veel sterkte...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:00

Supergaaf! Ik snap dat je apetrots bent! En wat een stoere pony is Punzel!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:22

Buitenrit en obstakelparcours. En misschien dressuur. Moet je daar een startkaart voor hebben? Nee toch?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 07:40

Ik wil graag kür op muziek doen. Ik heb 11 jaar geleden met mijn toenmalige paard een M kür gereden en die heb ik weer opgeduikeld. Ik zou hem graag nog eens rijden. Ik rij alleen al jaren geen wedstrijden meer en heb geen wedstrijdpak meer. Mag het ook gewoon met nette rijbroek en mooie polo ofzo? Ik wil geen heel pak gaan aanschaffen voor 1x.

Ik wil dus kür doen en buitenriolering. Als kür niet lukt dan doe ik obstakelparcours en buitenrit. Obstakelparcours en buitenrit of buitenrit en kür op 1 dag vind ik wat veel voor Ilja, dat is ze helemaal niet gewend om zoveel te lopen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:27

O wat balen @kitobeer, ik zou ook gek worden van de spanning!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:23

Heel veel sterkte gewenst...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:24

Ik lees mee en ben verder al zenuwachtig voor het ONCK waar ik een dagstartpas voor aangevraagd heb na 10 jaar niet meer op wedstrijd geweest te zijn, ik had afgesproken met mezelf dat ik dat ook nooit meer ging doen, stomme dressuur, hahaha! Komt er ineens weer een Connemara op je pad en dan ben je lekker aan het sturen en knutselen, tja, dan toch maar een keer proberen. Voor de lol.....ja uhuh,sinds ik alles aangevraagd heb lukt lollig rijden ineens niet meer. Hoe zou dat komen? Ik moet L2 starten vanwege mijn en Ilja haar eerdere klasseringen. Nou ja, we zien wel, ik doe mijn best. Heb vanochtend aan mijn vriendin waar Ilja van is gevraagd in ieder geval niet om ons te lachen :+
De witte rijbroek is vandaag binnen gekomen en een jasje ga ik proberen te lenen.
Ben blij dat de dressuur op zaterdag is, zondag lekker ontspannen in het bos. In rengalop :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:09

Ilja is ook zo nieuwsgierig. Die gaat op buitenrit op haar gemak ongegeneerd bij mensen naar binnen staan kijken. En dan krijg ik haar nog niet gelijk aan de praat ook. Schaam me soms dood :D
Ook vind ze het prachtig als we langs andere paarden komen, dan wil ze ook graag uuuuuren blijven kijken.
En de schimmel van verderop heeft ook mega aantrekkingskracht. Als die in de wei staat valt Ilja nog net niet om van verbazing.
Is het zo dat schimmels andere schimmels heel interessant vinden?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:46

Saams en Esje, leuk jullie te zien in de L1! Ik vind het spannend, voel mezelf een herintreder! Ik wist niet iet eens meer waar de letters allemaal zaten in de ring, gaat nog leuk worden :D
Ik heb een rijjasje geleend wat iets te groot is :D maar ja, kopen voor een keertje is ook zo wat.
We hebben wel een fijne starttijd vind ik maar ik moet toch voor dag en dauw weg met de rest van het gezelschap mee. Er moet er eentje om 10.00 dus dat wordt op tijd weg. Maar ach, is niet erg, ik heb er zin in!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:12

Esje, ik rij idd op Ilja, op wedstrijd heet ze weer gewoon Sevilla.
Dressuur is ook niet echt haar ding hoor :+ , ze is moeilijk echt goed aan de gang te krijgen
Vandaag met rijden ging er echt niks goed geloof ik :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:44

Ik vond het als nieuweling een erg leuk weekend. Gemoedelijk, gezellig en goed georganiseerd, complimenten!
Leuk om alle ponies zo bij elkaar te zien! Op de camping was het ook erg gezellig. En ja, het was heet, ik heb zondag alleen parade gereden maar respect voor alle mensen die gesprongen hebben of andere activiteiten hadden. Maar er was idd voldoende schaduw en mogelijkheden om je zelf en je pony te koelen.
Het buffet was trouwens ook uitmuntend!
Kortom, als alles goed gaat wat mij betreft volgend jaar weer!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:46

Fijn zo'n inloop Skymarian! Hier staan ze nu weer op stal, de ponies zijn van 7.00 tot 11.00 buiten geweest en mogen vanavond nog even. De 2 oude paardenruinen blijven de nacht buiten.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 15:22

Kun je het hooi niet natmaken? Ilja krijgt ook nat hooi voor haar luchtwegen. Kuilgras kon ze niet tegen, was veel te vet voor haar.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:30

Mooie pony Tineke!
Ik ben gisteren weer gestart met Ilja, de voorbereiding deze week was goed en met losrijden liep ze heel lekker. In de ring liet ze het een beetje zakken en moest ik er flink aan rijden. 179 punten.... Maar goed, het was leuk en ik ben tevreden over hoe ze nu in de training loopt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:57

Super Punz!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 16:31

Ik verheug me ook alweer op het ONCK! Datum al bekend? :D