Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:35

Afbeelding
Lekker met de paarden naar het strand geweest! Voor herhaling vatbaar! ( en ook wel een beetje nodig, want Rocks vindt het nogal spannend, die wilde heeel graag terug naar het strandpaviljoen waar hij het strand opgekomen was, dat wist hij precies)

Birgit01

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:42

Afbeelding
Ik vind dat koppie van Rocks hier zo grappig! Die heeft echt zo iets van ‘what the ......’ gaat zij doen!!!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:55

Hé Ria, dan gaat onze ‘zusjes meeting’ niet door, jammer! Wij zijn nog steeds van plan om te komen, maar ben nog altijd op zoek naar een nieuwe baan, dus 100% zeker kan ik het nog niet zeggen. Zoek wel naar een ma-vrij baan, maar mss ben ik tegen die tijd niet zo kritisch meer.

En nogmaals gefeliciteerd met de mooie resultaten gisteren!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:58

O, wat een ellende Irene, veel sterkte, hopelijk gaat het vanaf nu de goede kant op.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:29

Ik duim voor je Irene, Pandora is ook twee keer goed ziek geweest ( gelukkig geen kliniek), duurt lang voor je weer vertrouwen krijgt.

Vandaag sinds lange tijd weer eens op springwedstrijd geweest. En ging boven verwachting goed. Pandora de BB en de B gewonnen met 80 stijlpunten beide rondjes. En Rocks 2 de in de BB , in de B 2 balken. Maar hij was weer meer bezig met protesteren dan met springen. Pandora was weer rete-fanatiek!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 07:54

Dank je Ria! Heel blij met de foto’s. Die man had zelf de moeite genomen om Michelle op te zoeken op Facebook en ze door te sturen. Rocks kan echt wel lief zijn, behalve als hij stress heeft. En dan heeft hij echt wel geluk met Michelle, die is al zijn capriolen inmiddels wel gewend. Gaan nu proberen wat regelmatiger op wedstrijd te gaan, dat het allemaal wat normaler voor m wordt. En misschien nog een keer gaan oefenen in zo’n grote bak. Hij is nu gewoon boos dat hij daar naar binnen moet. Terwijl Pandora juist niet kan wachten. En wachten moest ze best lang. De BB begon om 10 u en de B was om 13 u klaar en zij was de laatste!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 09:04

Afbeelding
Afbeelding
Pandora heeft inmiddels een sportcoupe, maar bij Rocks vind ik het echt niet passen. Jullie wel?

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:16

Oké, mooi! Dan laten we het zo :)

Afbeelding
Bij de manege waar de wedstrijd was stond een foto op de site van een mini-Rocks look-a-like <3 ( het is dat Rocks ook op zijn vader lijkt, anders zou ik denken .....)

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:27

Beterschap voor Beauty! En Paddy is echt heel leuk!

Morgen weer wedstrijd, in Hoogerheide, Pandora was echt pinnig vandaag ( misschien hengstig?), ze kon zo in de Snicker-reclame ( je bent jezelf niet als je honger hebt). We gingen haar wassen terwijl ze dacht dat ze eten kreeg. Hopelijk morgen wat beter humeur!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:01

Nou, helemaal normaal was der humeur nog niet, ze geeft dan ook iedere keer van die duwen met der hoofd, dan krijg ik ‘r echt ruzie mee. In het parcours had ze ook weer der eigen mening, in allebei de parcoursen een weigering. Ze was nog wel 2de in de BB, maar dat was meer omdat de rest het slechter deed.
Rocks was wel in een brave bui vandaag. Allebei de rondjes foutloos met 75 stijl, dus weer 2 winstpunten. En het was deze keer een ouderwetse barrage achteraf met de balken een gaatje hoger, dus hij heeft de L al eens kunnen oefenen. Ook weer netjes foutloos voor onze kleine wilde bruine.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:25

Ja, alleen jammer dat Pandora eigenlijk de betere springer is en ze daar heel graag L mee zou starten. Met haar staat ze nogsteeds op 5 en nu met Rocks op 8. Maar goed vandaag heeft hij best lekker gelopen.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:27

Afbeelding
Maar goed, ze sprong verder goed hoor, levert alleen geen winstpunten op!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:16

Veel sterkte Irene, je hebt zo voor der gevochten! :(:)

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 08:32

Hopelijk in 1x raak! Gaat ze tot de scan terug naar huis?

Nog een vraagje over het ONCK. Op welke dag is de parade? En weet iemand hoe het zit als je in de tussentijd genoeg winstpunten hebt om te promoveren. Rocks staat nu op 9 en Pandora op 7, maar er zitten nog wel 4 wedstrijden tussen, dus weet niet zo goed wat ik moet opgeven.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:20

Bedankt Bar, ze hebben nu 3 wedstrijden binnen 2 weken, dus dan zouden we het wel al moeten weten!

Gisteren stond er voor de eerste keer een muur in het parcours, hadden ze allebei nog nooit gezien, maar gelukkig in 1x erover!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:38

Beterschap voor Beaut!

Pandora reageert ook op stof met hoesten. In de winter geen last, want dan kan ze kuil meeëten vd pensionstal, maar in de zomer staan ze daar op het land, dus ben ik op hooi aangewezen. En buiten is het ook wat stoffiger in de zomer. Vorig jaar en nu sinds een week gebruik ik Balsamic control, korreltjes voor door het voer. Ze hoest bijna niet meer nu, dus werkt snel. Maar bij Beaut klinkt het meer of het met een infectie begonnen is.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 06:39

Als je denkt dat ze ook op hooi reageert zou je het kunnen proberen, het is 50 euro voor een maand. Binnen 3 dagen hoestte Pandora al niet meer bij het rijden. Nog wel als ze gelegen heeft 1 of 2 keer.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:53

Ellende die allergieën! Vlas staat ze al, 24/7 buiten ook ( gisteren even opgesloten met het onweer, hebben ze echt zoiets van ‘wat doe jij nou”) en de korreltjes die ze krijgt zijn een soort natuurlijke anti-histaminica. Maar inderdaad nog een hooistomer en zo’n inhalator ( alhoewel ik daar een zwaar hoofd in heb, dat ik die op krijg, nog geen vliegenmasker nl) zou nog beter zijn.

Afbeelding
Vorige week uitgebeld ( Pandora) op een brede zwarte plank, dus moeders maar aan de knutsel vd week. Met Pinksteren is het nl weer op dezelfde locatie. Hopelijk helpt het.

Afbeelding

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 15:31

Ja echt, als ze ziet dat je er een in je handen hebt, laat ze zich gewoon niet vangen. Geloof niet in mensen die met paarden kunnen praten, maar zou haar graag eens vragen of dat nou echt niet fijner is.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 15:34

En gefeliciteerd Elly! Zag hier in Zeeland toch een aantal mensen die niet op pad gingen vandaag! Gelukkig beloven ze voor morgen beter! Straks maar weer eens blaadjes rapen, heel de wei ligt bezaaid met takken en blaadjes vd eiken en die mogen ze niet.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:16

Pandora gewassen, daarna mochten ze een klein uurtje in de tuin grazen, toen eten gegeven en terug in de paddock, normaal gaat ze gelijk op stal hooi eten, nu viel ze bijna gelijk in slaap ( staand, ogen dicht), raar gevoel bij, maar een rondje gewandeld door het park, toen was ze wel weer fit, nu op stal slaapt ze weer. Ik hou der in de gaten. Sufheid staat ook bij de symptomen van tanninevergiftiging. Ze hebben niet in de wei gestaan, maar het is met deze wind niet te voorkomen dat er ook blad in de paddock waait. Ik hou der in de gaten!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:12

Gelukkig niet raar meer gedaan! Mss ietsje tammer dan anders. Wel kunnen springen, geen wp helaas, Pandora een balk en Rocks een weigering. Maar verder niet slecht!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:55

Dat gaat lekker hard zo Elly, met de punten!

Hier met springen weer een puntje bij voor Pandora. 2x foutloos, 1ste in de bb en 3 de in de b. Rocks was echt stout, na hindernis 2 gaat hij onverwacht vol in de rem en daarna niet meer vooruit, alleen ( op zijn Rocks) nog omhoog! Hij wilde gewoon pertinent niet naar die kant vd springring, 2 x uitgebeld. De hindernissen waren het probleem niet, wat hij daar zag, geen idee? Alsof hij de zee in moest!
Afbeelding
Van gisteren nog superschattige foto van Pandora gekregen <3

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:58

Pandora wil nooit iets op of om der hoofd, ook geen rozetten dus! Maar wat je als ruiter allemaal op der uitspookt geeft ze echt niks om. Achterstevoren, ondersteboven, staan, geen probleem. Rocks is eigenlijk precies het tegenovergestelde. Die kan je alles aantrekken , maar in het zadel moet je normaal doen.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:28

Fijn dat het de goede kant op gaat met Beaut!

Jammer dat het nog niet gelukt is met de bevruchting van Sky! Moet je je paardje weer missen.

Je nieuwe aanwinst ziet er goed uit Oona!

Ik heb al tegen Rocks gezegd dat hij zich op het Onck beter moet gedragen, anders wordt hij vast uit het Connemara bestand gegooid, geen reclame!