Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Bar

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:28

@fatcat. Dat kun je opzoeken in de database op de website van het Ierse stamboek.
Een merrie die uit de maat is gegroeid en nog niet eerder voor stamboekopname is geweest wordt, als ze aan de verdere eisen voldoet, in klasse 2 opgenomen.

Twee paarden is gekkenwerk met dergelijk pensionprijzen Saams!
Hoop dat je kunt ruilen voor de keuring.

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:08

Gefeliciteerd Lideli! Mooi pony is dat. Heel veel plezier met hem gewenst.
Wat zijn je plannen? Recreatief of ook wat wedstrijden?

Saams, fijn joh dat de les zo goed ging. Mooie voorbereiding!

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:16

Ja superleuk dat Tom er weer was. Zo'n parade kennen ze niet in Ierland vertelde hij. Ze vonden het idd prachtig.

Ryan heeft niets met Rory Ryan te maken. Ryan is de naam van een van de deelnemers die een superleuk kur reed als Zorro. Ik heb toestemming om zijn kur op de website te zetten dus die is daar vandaag of morgen te bewonderen. Zo'n leuke combinatie met zijn pony. Die hebben echt de show gestolen zaterdag!
Komt ook uit Zeeland trouwens Birgit, dus beetje bij jou uit de buurt.

Toppie dat mevrouw Punzel zich zo goed gedragen heeft Ria!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 21:42

Ik ga kijken. Voor het eerst niet meer in functie dus lekker met mijn stoeltje naast de ring.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:42

Ik heb destijds alleen mijn drachtige merrie tegen Rhino laten enten.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:48

Goed bezig Saams. Ik wil die merrie van ons ook graag in de aquatrainer hebben. Nog even sparen

@vala, leuk dan ben je dus een vriendin van Michelle!
En heb jij niet een Mistral-merrie gehad?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:17

Oh wat vreselijk zeg |( Wat een rotbeslissing om te moeten nemen.
Heel veel sterkte gewenst.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:44

Vala schreef:
Buitenrit en obstakelparcours. En misschien dressuur. Moet je daar een startkaart voor hebben? Nee toch?

Kan ook zonder startkaart. Ook hoger dan BB

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:02

Vala schreef:
Ik wil graag kür op muziek doen. Ik heb 11 jaar geleden met mijn toenmalige paard een M kür gereden en die heb ik weer opgeduikeld. Ik zou hem graag nog eens rijden. Ik rij alleen al jaren geen wedstrijden meer en heb geen wedstrijdpak meer. Mag het ook gewoon met nette rijbroek en mooie polo ofzo? Ik wil geen heel pak gaan aanschaffen voor 1x.

Ik wil dus kür doen en buitenriolering. Als kür niet lukt dan doe ik obstakelparcours en buitenrit. Obstakelparcours en buitenrit of buitenrit en kür op 1 dag vind ik wat veel voor Ilja, dat is ze helemaal niet gewend om zoveel te lopen.

Moet kunnen. De kür wordt ook regelmatig verkleed gereden door deelnemers!

Dat is jammer Ria, geen leading rein voor jou met Punz dan ? *\o/*

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:52

Wat vreselijk Irene. Heel veel sterkte en beterschap voor je mooie merrietje.

Zilkesteyn, de uitslag en foto’s van de keuring wordt aan gewerkt. Is allemaal vrijwilligerswerk dus daar gaat even tijd overheen.
De eigen pagina voor de nieuwe hengsten laat nog even wat langer op zich wachten. Daar kom ik op zijn vroegst volgende week pas aan toe.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:30

Ik blijf duimen voor je meisje Irene! Hopelijk zet de verbetering door al is het misschien met kleine stapjes.

@punz. Nee dat hoeft niet hoor tenzij je er specifieke tekst bij wil. Maar anders maak ik er zelf wat van. Dat komt goed.

Uitslag en verslag en foto’s staan inmiddels online dankzij het snelle in elkaar draaien van het verslag van Punz en de foto’s van de fotograaf die ik ook snel had!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:00

Iirene schreef:
Inderdaad, je verwoordt het goed: voorzichtig positief. Ik ben er nu wel wat rustiger onder omdat ze nu niet meer zo enorm slecht is dat ik ieder moment een telefoontje verwacht dat ze dood is (zoals een aantal dagen geleden). De antibiotica lijkt wel echt aan te slaan, uitslag van de kweek had ook echt niet een dag later bekend moeten zijn volgens mij.

En die echo schuif ik gewoon even voor me uit. Eerst maar eens zien dat ze zich weer wat beter gaat voelen. Alhoewel het vreselijk zuur zou zijn als ze dan is opgeknapt en alsnog de conclusie is dat het hart heel erg veel schade heeft. We gaan het zien...

Geniet van het mooie weer dit weekend!!

Hoe gaat het nu met je meisje Irene? Heeft het voorzichtige herstel doorgezet?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:57

Ze is er dus nog niet Irene. Maar gelukkig toch wel sprake van enige verbetering.
Ik blijf ook voor jullie duimen!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:56

Veel kleiner! Er zijn 2 ringen voor de dressuur.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:04

Oh wat een vreselijk bericht. Heel veel sterkte gewenst. Y;(

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:27

Hoi Birgit, als ze wil promoveren kun je dat tot ongeveer een week voor het onck doorgeven. Liefst voordat de startlijst bekend is.

De parade is op zondag.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:55

Oh dat vond ik altijd zo ergerlijk. Ga je een B parcours springen en bouwen ze alsof ze over 1.60 moeten!
En helemaal vreselijk is het tussen de paarden en alle profs. Dan moet je echt als een aso knokken om maar een sprongetje te kunnen maken.
Wat dat betreft ben ik blij dat Mark geen wedstrijden meer rijdt.

Trailer aankoppelen heb ik inmiddels onder de knie. Alleen dat manoeuvreren.... ik ben niks te beroerd om een willekeurige vreemde te vragen op concours
Recht achteruit bij ons de oprit op lukt dan wel weer feilloos *\o/*

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:15

SkyMarian schreef:
En volgend jaar parade toch Bar? O:)

_O-