Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

ingaa

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:16

Die foto's van Beaut op de vorige pagina, sexy beast!

Lekker met de pony's bezig Birgit01 fijn dat ze het zo goed deden.

oohh TinekeVD die cap ik gaaf! Roze had ook prima gekund haha!

Jacobienx gefeliciteerd! Net debuut, mag je trots op zijn. Hier net zoon één hoor Veertje2, de Z kunnen wij ook enkel van dromen.

Heerlijk genieten Saams! Wij vertrekken zondag naar Epe voor een weekje paardenvakantie, doen jaarlijks mee aan de paardenvierdaagse met een vriendinnetje en haar pony.

Zondag Beth weer eens meegenomen op oefencross, en ze was zo blij. Ze is zoon heerlijke cross pony, oortjes erop en gaaaan. Trek overal op af, blijft perfect te rijden en wacht netjes tot je zegt welke ze moet springen. Eigenlijk zou ik een kleiner ruitertje voor haar moeten hebben die weer wedstrijden gaat rijden. Tussen de paarden durf ik nog niet zo, dan moet ik eerst B springen.
Al wat bekend over de crossles voor de connie's eigenlijk?

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:03

Welkom voor de nieuwe Connies, mooie pony's!

Hoe is het iedereen vergaan op het ONCK? Zie hierboven al een leuk filmpje van de parade :D

Hier weer terug van een week vakantie en Eper Paardenvierdaagse, heerlijk gehad!
Pony's helaas wel erg baldadig onderweg, niet van ze gewend, maar dat mocht de pret niet drukken. Weer op gave plekken geweest!
Afbeelding
Afbeelding

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 19:38

Juiste beslissing gemaakt dus, fijn! :j
Ze heeft een mooie stal gekregen.

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:55

Lekker aan het crossen tof! Jordy is leuk, kan fijn uitleggen. :j

Zelf een tijd niet gepost, maar wel meegelezen.
Goed en slecht nieuws eigenlijk... Beth is tijdens de Eper paardenvierdaagse in de nacht uitgebroken op de camping met haar vriend. Leek toen allemaal goed gegaan behalve de schrik en heb ook de laatste route toen uitgereden. Wel rustig aan gegaan maar helaas. Thuis werden de benen dik en ging ze wat stijf lopen. Dachten toen meer aan een virusje gezien het beide achterbenen waren en ze van 5 uur lopen naar hooguit een uur ging thuis vond ik wat stijf zijn ook niet meteen raar. Ze is ook echt geen dag kreupel geweest.
Helaas bleven de benen dik en ook met vocht afdrijvers kregen we niet alles eruit. Na verder onderzoek blijkt het bandje rond de kogel opgerekt te zijn, waarschijnlijk verzwikt tijdens de uitbraak. Door het rijden ernaar hebben de gewrichten vloeistof aangemaakt zoals altijd maar is de ruimte tussen de bandjes opgevuld. Dit gaat daar naar waarschijnlijkheid nooit meer uit en zal na overbelasting erger worden.
Goede nieuws is dat ze hier zelf absoluut geen last van heeft, en kan het gezien worden als een schoonheidsfoutje. Door te koelen na het rijden kunnen we houden zoals het nu is doordat de aanmaak van gewrichtsvloeistof dan gestopt word. Het is even afwachten te hoever we straks kunnen gaan met der benen maar het lijkt erop dat ze met goed management alles wat ik met der deed weer kan doen. Ik zal alleen het crossen tussen de paarden wel op moeten geven en het houden bij lagere oefen crossjes omdat daarbij het risico dat ze een misstapt maakt en het nogmaals zwikt een stuk groter is.

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:38

Aah Beth niet de enige dus met zoveel haar, niet normaal die is al klaar voor -20 minstens!
Hier precies hetzelfde gedaan, half kaal, niet mooi wel pratisch :D Kwam mijn lieve stalbaas met warme choco aan voor het herfstweer. Beth was er al klaar mee die was de boel al weer aan het afbreken.

Mooie foto's hoor Saams!

Afbeelding

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:04

Mooie auto, gave kleur ook!
Laat je even weten hoe hij met de trailer rijd? Wij zijn toevallig precies ook naar zoon auto aan het kijken maar twijfelen nog tussen deze een een vw tiguan.

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:18

Hier ook M met dekenmaat 183

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:14

Oh wat fijn dat Jou het zo goed doet! En punzel is echt een krachtpatser :oo

Mooie foto's van Beaut, die beetjes zo perfect naast elkaar.

Hier wel even flink balen. Beth gisteren mee gehad naar Appelscha voor de jaarlijkse Dessert trail.
Super genoten van de rit en het feit dat haar benen het allemaal prima lijken te trekken.
Helaas met inladen voor de terugweg kwamen we er achter dat ze van het zomer toch een beetje trauma heeft opgelopen toen ze van de klep is gevallen. Daarna gewoon nog kortere ritten weg geweest maar nu bij aankomst al rillen en volledig bezweet.
In de middag met opladen voor de terugrit raakte ze volledig in de stress en wou niet laden, na een uur proberen en fijne hulp keerde ze zo in zichzelf dat ze niets meer deed, geen beweging in te krijgen zo spannend vond ze het. Uiteindelijk een dierenarts laten komen en haar laten verdoven. Gelukkig is de terugrit daarna rustig verlopen en kwam ze heel rustig de trailer weer af.
Benen weer in orde dus maar nu eerst het vertrouwen terugwinnen met laden en trailerritten.

Verder gelukkig wel heerlijk genoten van de prachtige omgeving :D
Afbeelding

edit: welkom jumpyhorse, ben benieuwd naar foto's :j

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:35

Wat vervelend Saams! Misschien een tijdje wat minder hoog door bouwen? Dat ze leert te vertrouwen dat ze zich red, ook als er eens afleiding is. Op wedstrijd is er natuurlijk nog veel meer afleiding.

Helaas herken ik het probleem van spanning opbouwen en strakke kaken ook goed. Beth vind vreemd terrein ook altijd spannend. Ik ben ook te snel gegaan naar haar blessure en zit nogsteeds met een paard wat niet meer wil trailer laden. Ze is het waarschijnlijk met die spanning gaan associëren. Helaas gaat daar binnenkort weer een slechte ervaring bij komen want ze moet naar de tandarts.

Ik ben wel erg benieuwd naar jullie trainingen met de aquatrainer! Hoor er veel positieve resultaten over.

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:26

Oh gats wat een rot nieuws Kitobeer! Veel sterkt met je dappere maar vooral eerlijke beslissing tegenover Sky

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 10:41

Afbeelding

Afbeelding

Beth is 1,53 en maatje tank, ik ben 1,83. Voor het mooie wel te lang.

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:13

Wat een vervelend bericht, veel sterkte! :(:)

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:16

Leuk weer zoveel activiteit hier!
Zelf een tijd niet mee gepraat, huis gekocht waar nog werk in zat en Beth had last van de kwakkeltijd en vielen even van het ene kleine ding naar het andere. Tussendoor werk en een veulen van de andere merrie dus druk druk druk.

Ik lees alweer bij een aantal pech, oliebol, beterschap voor de pony's dames en hopelijk snel weer op de been.
Beth is gelukkig weer helemaal aan het werk en dankzij een nieuwe twee paards trailer die ik naar 1,5 paard kan zetten onze laad problemen ook opgelost. Nog even E rijbewijs halen en dan kunnen we weer op pad.

Ik wil graag zaterdag komen kijken op het ONCK, afhankelijk van werk. :j

Zou tof zijn een veulen van Sky! En wit is ze zeker <3

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:56

Hier ook een Kent& Master op de connie liggen, zit en ligt als een huis. Dan vind ik een verwisselbaar kopijzer toch wel ideaal hoor! Hier ook van een medium naar een wijd kopijzer gegaan maar gelukkig kon dit zadel telkens aangepast worden. Je gaat vast veel plezier van je zadel hebben Marrit.

Beaut is blij, geweldig dat hoofd!

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:44

Naar bovenstaande 'pony' was ik ook opzoek voor meer informatie, die meid heeft vaker paarden te koop en vaak wat aparter spul. Laatste al een keer contact gehad voor een valk die ze had staan. Ze haalt ze uit het buitenland naar zeggen.

Grote spreekt mij zeer aan, stiekem toch aan het kijken voor een paard erbij maar de meeste connies zijn echt te klein voor mij.

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:27

Oef wat een mooie hengst!

Zie hier ook weer een boel nieuwe ponys voorbij komen, hebben jullie goed gedaan, gave dieren :D
Fijn ook dat ze allemaal al zo braaf zijn, bewijst het fijne karakter maar weer.

Balen Saams dat jullie de oorzaak niet kunnen vinden, blijft altijd lastig. Bij Beth bleek het vorig een mega bloeduitstorting in haar bil te zijn waardoor ze niet fijn liep. Heb je het al met een fusiotherapeut bekenen?

Knappe Pandora, zijn toch beste sprongen in het L/M, respect hoor!

Dinkytoy's Elisabeth