Lekker aan het crossen tof! Jordy is leuk, kan fijn uitleggen.
Zelf een tijd niet gepost, maar wel meegelezen.
Goed en slecht nieuws eigenlijk... Beth is tijdens de Eper paardenvierdaagse in de nacht uitgebroken op de camping met haar vriend. Leek toen allemaal goed gegaan behalve de schrik en heb ook de laatste route toen uitgereden. Wel rustig aan gegaan maar helaas. Thuis werden de benen dik en ging ze wat stijf lopen. Dachten toen meer aan een virusje gezien het beide achterbenen waren en ze van 5 uur lopen naar hooguit een uur ging thuis vond ik wat stijf zijn ook niet meteen raar. Ze is ook echt geen dag kreupel geweest.
Helaas bleven de benen dik en ook met vocht afdrijvers kregen we niet alles eruit. Na verder onderzoek blijkt het bandje rond de kogel opgerekt te zijn, waarschijnlijk verzwikt tijdens de uitbraak. Door het rijden ernaar hebben de gewrichten vloeistof aangemaakt zoals altijd maar is de ruimte tussen de bandjes opgevuld. Dit gaat daar naar waarschijnlijkheid nooit meer uit en zal na overbelasting erger worden.
Goede nieuws is dat ze hier zelf absoluut geen last van heeft, en kan het gezien worden als een schoonheidsfoutje. Door te koelen na het rijden kunnen we houden zoals het nu is doordat de aanmaak van gewrichtsvloeistof dan gestopt word. Het is even afwachten te hoever we straks kunnen gaan met der benen maar het lijkt erop dat ze met goed management alles wat ik met der deed weer kan doen. Ik zal alleen het crossen tussen de paarden wel op moeten geven en het houden bij lagere oefen crossjes omdat daarbij het risico dat ze een misstapt maakt en het nogmaals zwikt een stuk groter is.
Dinkytoy's Elisabeth
Lini Louise