Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:56

Oh Oona, wat een vreselijk nieuws. Ik had jou en knappe,lieve Sky zo'n mooie toekomst gewenst. Zo jong, en zo kort na Eamonn. Heel, heel veel sterkte. Y;( Y;(

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:06

Hi Silver-fox, jammer dat je er geen zin meer in hebt. En een eenzame pony vind ik erg sneu. Zoek je een pensioen plek? Ik vind het rusthuis vd Kruis in Leende erg goed er uit zien, maar dan blijven er uiteraard wel kosten voor jou.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:05

Afbeelding

Ik ben 1.73m, Rebel is officieel gemeten op 1.44 in zn paspoort, maar wel gegroeid.
Onofficieel is hij op 147 gemeten. Maar hij vond de meetstok doodeng, dus de betrouwbaarheid hiervan is niet zo hoog.

Ik heb me trouwens net aangemeld voor een crossles bij Hanneke, zelfde les als Saaams! Heel veel zin in, maar toch ook wel weer spannend.
Heb nog een week of 5 om de moed bij elkaar te rapen. :+
Marrit: rij jij dan ook mee? Lijkt me leuk om een connie-clubje bij elkaar te hebben.

Van m'n dressuur word ik wat mistroostig...Ik ben zelf erg stijf, horkerige motoriek met rechts, waardoor ik niet zo soepel meebeweeg met schouder/arm/polsen en dat gecombineerd met een hele handige harry die dat volledig misbruikt om de gemakkelijkste uitweg voor hemzelf te zoeken...

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:50

Oeh leuk!!! *-:)

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:17

Bij jullie ook zulk onstuimig weer??
Hier vanochtend buiten gereden -gelukkig grotendeels tussen de buien door!
Frisse pownie, heerlijk buitenritje. =:)

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:34

Ik ga ook, maar rij zelf want wordt gecombineerd met bezoek aan mn schoonmoeder. Ik weet niet of ik tot het einde blijf, maar als de informatie sessie over fokken doorgaat wil ik daar als toehoorder graag bij zijn. Zelf geen fok plannen, maar wel interessant om te luisteren.

en oh, wat doet die Punzel het goed. Zo bijzonder dat ze vol vertrouwen zo'n indoor cross loopt. Ik zie Rebel nog niet door dat gangetje gaan, die staat helemaal strak en poept in de broek bij zo'n omgeving! Respect voor Hanneke!!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:30

Ria, wat ontzettend gaaf!!!! Hondje er naast, paardjes in de wei en braaf doorlopen op de weg. die roze wolk is je van harte gegund! !

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:17

Leuk vooruitzicht, het onck!! *\o/* *\o/*
Wij komen op vrijdag al. Paddock voor de pown en stacaravan voor ons. Ik doe wss 2dressuur proeven. Dochter zit nog ff te kijken wat zij wil. Springen, buiten rijden of obstakel parcours.
Nog iemand uit regio Eindhoven interesse in een pas de deux op L niveau??? Vooral voor de lol.

en is het mogelijk om het obstakel parcours en buitenrit te combineren op 1 dag?

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:02

Punz, ook via deze weg nog gefeliciteerd met jullie knappe vent, wat heeft die super beweging!

Fok-workshop vond ik erg leerzaam, al blijft dat met een ruin natuurlijk wat technische problemen geven. :+

Elly, wat jammer dat je amazone stopt! Te druk met studie?

Ik ga zaterdag zelf weer de ring in. Pffffff....de stress wordt er steeds hoger op . Terwijl ik natuurlijk rationeel prima kan beredeneren dat A. het daar echt niet beter van wordt en B. er echt geen hond van wakker ligt als wij er een zooitje van maken (behalve ik zelf). Maar ja....makkelijk gezegd dan gedaan. Stom hè. ...hoe doorbreek je dit? -O-

esje007

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:27

....enne Punz: ik heb heel veel respect voor je inzet voor alle activiteiten van/voor het connemara stamboek!!!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:55

Heel veel sterkte met je pony, Irene. Wat voel je je dan machteloos, hè. Vreselijk. Ik hoop dat het helemaal goed komt met haar. Ik duim mee!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:38

We duimen voor je Irene!

Birgit, fijn dat springen zo goed ging.

Ik ben zelf ook helemaal happy. Eindelijk op wedstrijd twee lekkere proeven gereden, stress onder controle weten te houden. Wel wat foutjes, maar dik tevreden. Leverde 186.5 en 189 punten op , twee mooie wp er bij. *\o/*

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:57

De crossles gisteren was erg leuk! Saaams heeft al wst gedeeld, maar hier ook nog een plaatje van Rebbie in het zonnetje. {:}

paar keer gestopt op een greppeltje, want die vindt hij eng, maar achter Beauty aan lukte het. Daarna ook nog zelfstandig alle huppeltjes over.

Afbeelding

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:07

Was zeker leuk! Jammer dat het zo'n eind rijden is naar de terreinen waar Hanneke les geeft. Rob J vind ik ook fijn lesgeven, wel andere aanpak dan H. En heeeeel ander terrein bij Rob dan in Lunteren. Nou nog eens iets vinden dat dichtbij is.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:34

Jaaaa....dat is een goed idee! *\o/*
Laten we kijken of we samen een datum kunnen vinden die past. Als er dan nog iemand wil aansluiten is dat ok.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:59

Ik ben even aan het bijlezen en zie nu pas dat Emmy is ingeslapen. Wat naar dat het allemaal niet mocht baten ondanks alle goede zorgen. Sterkte !
Hoe gaat het met Beaut, saams?
Hier niks spectaculairs, weer WP verder in de L1, en heerlijk buiten gereden. Pownie helemaal happy 24/7 op de wei. Hij lijkt wel drachtig...

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:16

Zit nu op L1 +5. We zijn ook nog niet klaar voorL2, maar we prutsen lekker door.

Afbeelding

Lekker relaxen in het zonnetje. 8-) {:}

hopelijk is Beauty snel van de snotneus af.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:28

Welkom terug, skyMarian! Spannende avonturen met jouw popje, hoor! En wat staan ze op een superplek aan huis met uitkijk duin!
Hier niet zoveel spannends te melden. Gisteren wel vermakelijk ritje op de hei gemaakt. Rebel was ernstig verbaasd dat iemand zomaar een kudde schapen op "zijn heide" had geparkeerd. ...zo verbaasd dat de baas maar even afgestapt is en hem aan de hand langs het gemekker heeft geleid. Tamelijk gênante vertoning. _O-
Afbeelding

Afbeelding

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:44

Precies....ten minste 3 weken van te voren, schriftelijk, in zesvoud en aangetekend verzonden.....
ik stond echt voor aap, hij stond stokstijf stil, alleen de achteruit werkte nog. Gelukkig had ik niet het idee dat de schapen zich er veel van aantrekken en geen mens in velden nog wegen te bekennen.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:55

Saams, wat vervelend dat het niet over lijkt te gaan en het niet duidelijk is wat er aan de hand is. Beterschap voor Beauty!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:47

Fijn dat Pandora geen rare slaapverschijnselen meer heeft!
Dat WP komt dan volgende keer wel weer.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:51

Zoooo....wat is er veel geschreven in de afgelopen dagen!!
Ik loop veel te ver achter om overal op te reageren.

SkyMarian...oh wat geweldig, die verkoopfoto en de huidige muur! _O- _O- _O-
Het wordt vast prachtig. Enne dat witte prinsesje en zwarte prins hebben het goed voor elkaar: hun stekkie is nu al tiptop! Wel weer duidelijk waar de prioriteiten liggen.

Ik kom met 3 personen naar het ONCK, slechts 1 pownie. Wij vinden het juist erg leuk dat er weer wat meer te doen is voor de recreatieruiters en dat het over 2 dagen gespreid is.
Je zal het nooit iedereen naar de zin maken, maar ik vind het een geweldig leuk programma! En kan me voorstellen dat het bergen werk is om te organiseren!! Dus alle lof voor de organisatie!!!!

Ik rij twee dressuurproefjes en Nienke gaat meedoen aan het obstakelparcours en buitenrit.
Wij komen al op vrijdag en gaan zondagmiddag na afloop weer naar huis...een soort minivakantie. We hebben er onwijs veel zin in. *\%/*

Hoe we Rebel een beetje toonbaar krijgen is nog wel de vraag...dit is de huidige status ongeveer...
Afbeelding
:oo :=
Hij kan er eigenlijk niet zo veel aan doen. De wei is kaalgegeten en moet weer even een beetje bekomen, dus hij staat weer tijdelijk op de paddock. En met deze regenval is dat een beetje bluppig geworden, maar meneer gaat er desontdanks graag languit in liggen slapen. En tsja...dan krijg je dit.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:49

Ik zag Kiet idd op de startlijst staan, super leuk dat ze met haar verzorger rijdt!
Rebel mag naast 2 dressuurproeven vooral mee op buitenrit. Zal hij geen bezwaar tegen hebben...ben wel een beetje benieuwd hoe hij het in een groep doet, ik rij meestal alleen.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:45

Wij hebben er ook zin hebben in! Vala, jij rijdt op Ilja, toch? (Of heb je de officiële naam Sevilla weer ingevoerd?).
In een ver verleden heb ik haar wel eens op crossles gezien met Imke en Michelle. Dressuur was meer haar ding!
Saams, wij rijden na elkaar. Leuk!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:45

Wij zijn inmiddels geïnstalleerd op de camping. Rebel in de wei, tegenover "team de Haar". Leuk gezicht zo al die connemara's bij elkaar.
Wij in een stacaravan.
Hopelijk weet Rebel zich vannacht niet helemaal smerig te maken. Maar hij heeft wel een reputatie dus vrees het ergste.
Tot morgen allemaal!