Ras van de maand: de Connemara pony

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 23:53

Ik ben in 2009 verliefd geworden op het ras en ook al een aantal jaar trots bezitter van mijn prachtige preferente merrie Nikita. Het ras is onwijs fijn: ze kunnen de power en vuur geven als het nodig is, maar zijn altijd wel fijn te rijden. Ik ken veel Connemara's als sensibel maar dat vind ik zelf erg prettig. Geeft soms ook de nodige discussies, maar als je er doorheen bent gaan ze echt voor je door het vuur. Nikita komt uit Denemarken en is wat breder en groter. Ik heb met haar de afgelopen jaren endurancematig gereden. Helaas vanwege een blessure vorig jaar zit sport er niet meer in en staat ze nu op zeer actief sportpensioen hahaha. Het feit dat ze op haar leeftijd (nu 23) nog helemaal is hersteld, geeft ook wel iets over de kracht van het ras aan. Het zijn ijzersterkte pony's!

Afbeelding

En iedereen valt toch voor zo'n snoetje <3

Afbeelding

Nikita <3 [o]
Endurance klasse I + 3, eindstand

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten