Ras van de maand: de Connemara pony

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:54

Ik wilde nog wel even reageren! Ik heb mijn connemara deze week alweer 14 jaar. Het is een 27-jarige ruin (v. Atlantic Curragh) en geniet op dit moment lekker van zijn pensioen. Heb hem eerst een aantal jaar als bijrijdpony gehad en daarna overgekocht. We hebben altijd recreatief gereden, maar ook gecrosst en gesprongen.

Het is een ongelofelijke zeikerd, werkelijk overal bang voor :Y) En daarnaast is hij vreselijk eigenwijs en weet hij het altijd beter. Nee is ook echt nee, hij kan bokken als de beste en zet dat graag in als pressiemiddel. Het respecteren en luisteren ken ik wel, hij doet niet zomaar dingen voor je. Gisteren hebben we een fotoshoot gedaan en kreeg ik van omstanders de vraag of hij een hengst was, zo als hij tekeer ging :+

Het is dus echt een pony met karakter. Ik heb met buitenritten vaak het zweet in mijn handen gehad. Hij is laat gecastreerd en dat merk je tot de dag van vandaag. Maar dat zorgt er wel voor dat hij lekker fit oud wordt, want op Cushing na doet hij het eigenlijk perfect. Hij zit nog bizar goed in zijn vel, het is dat de grijze haren verraden dat hij al 27 is...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Druktemaker :+
Afbeelding

Afbeelding

Warning: High level of sarcasm.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten