Ras van de maand: de Connemara pony

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 22:32

4 Jaar geleden was ik op zoek naar een pony voor mijzelf, en heel toevallig kocht ik een Connemara.
Jaimy kwam kersvers uit Ierland, onbeleerd. Toen ik haar ging bekijken hadden ze er net 2x op gezeten. Ik heb Jaimy gekocht en ze heeft echt nooit een stap verkeerd gezet, heerlijk dier was het.
Het was een echte allround pony, zelf startte ik dressuur met haar tussen de paarden, we konden altijd netjes mee komen! Ook heb ik heel veel buitenritten met haar gemaakt alleen of samen met een andere ruiter.
Ik heb haar ook een poos laten rijden door een pony ruiter, zij startte dressuur, springen en SGW. Inmiddels heb ik Jaimy verkocht en gaat ze weer een nieuwe carrière tegemoet, namelijk voor de marathon wagen!
Wij hebben al veel pony's gehad en ik kan niet zeggen dat een Connemara heel specifieke karakter trekken heeft, zoals bij alle rassen heb je karakter verschillen. Je kunt dit ook lezen in het Connemara topic. Wat mij heel erg aanspreekt is het type! Lekker robuust echt een pony en niet een paard in pony maat.
Zo zag Jaimy er uit toen ik haar voor het eerst zag
Afbeelding
Dressuur
Afbeelding
Buitenrit
Afbeelding
SGW
Afbeelding
Springen
Afbeelding

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten