Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 21:58

Afbeelding
zo staan ze er bij....foto's van Rebel met poephoofd volgen morgen vrees ik. .... ~~}>

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:16

Hey allemaal,

Al een tjidje niks gepost omdat:...het voor de zomervakantie erg druk was...er zomervakantie was...en gewoon er niet zo veel te melden was.

@Tineke: foto's van Ierland zijn altijd fijn, het is prachtig daar! Ik wil ook weer terug, en dan ook weer Clifden meepakken. Dit jaar gaat alleen niet lukken. Beetje hectisch allemaal ivm twee dochters die allebei gaan studeren.

Nog wel een paarden-dingetje.
Jarenlang is Rebel altijd tamelijk smal geweest, zowel in bespiering als ook in vetjes. Net niet te mager, maar altijd aan de slanke kant, ondanks pogingen om hem wat zwaarder te krijgen. Ja...ook dat kan met een Connemara. Maar nu begint hij toch echt uit te dijen, betere bespiering op de bovenlijn en achterhand, maar ook echt vetjes. En dus passen mijn twee zadels niet meer. -O- -O-
Pffff....het is een enorm gedoe geweest om passende zadels te krijgen dus ik baal er wel van. M'n dressuurzadel is van Hulsebos, en ik ga ze vragen langs te komen om te beoordelen of we met het verbreden van de boom gered zijn. Maar m'n springzadel (nauwelijks gebruikte nieuwe Prestige zadel) zal plaats moeten maken voor iets anders. Zal wel weer een hele zoektocht worden.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:12

Prestige is al in de pers geweest, nog verder verbreden is geen optie. Ik hoop dat mijn dressuur zadel nog wel verbreed kan worden.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:00

Ik kom mss kijken, maar sowieso zonder pony.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:51

Oohhh,wat een heerlijke foto's van Clifden.
Hier ook de pownie niet helemaal fit. Beetje dik achterbeen (verstapt in de wei? Overbelast i.v.m. harde hoeven door de droogte? Iets anders?...) en nog steeds wat overgewicht. Hij voelt zich overigens wel kiplekker. Stap-tochtjes aan de hand zijn echt leuk, al wil hij vaak wel wat meer dan alleen stappen.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:41

Welkom Melissa!
Leuke pony.
Iedereen veel plezier en succes bij de keuring vandaag. Het lijkt gelukkig niet meer zo heet. Ik ben er helaas niet bij. Paardentrailer is volgeladen met meubels...dochter nummer 2 verhuizen. In 2 weken tijd hebben beide het nest verlaten. Leuk, goed, maar ook wel heeeel raar.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:42

Haha, die prinses Sky houdt het allemaal mooi in de gaten vanaf haar uitkijktoren!
Rebel begint ook al een hele winterjas te kweken. Met werk heeft hij er nog geen last van, dus ik stel het scheren nog even uit. Erg fijn dat het niet meer zo warm is!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:20

Wat fijn dat ze zijn gearriveerd, Tineke! Nu lekker uitrusten van de lange reis en alle indrukken!
Saaams, balen van Beaut. Vervelend dat het niet duidelijk is wat de oorzaak is.
Hier alles OK, afgezien van wat overgewicht bij Rebbie. :o

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:46

Jee, Sky rijpony nummer drie! Waar haal je de tijd vandaan?! Ik vind eentje al zat werk, met mijn baan erbij.
Lief koppie!

Ik hoop dat Beaut gauw weer fit is, altijd naar dat gekwakkel zeker als je niet weet wat de oorzaak is.

Hier net heerlijk gereden, beetje miezer regen maar lekkere temperatuur. Wel al weer de lampen aan in de bak, wat wordt het al weer vroeg donker!!!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:37

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, Sky! Taartje ziet er heerlijk uit, leuk dier!
Tineke, gefeliciteerd met het predicaat van Mel! Alleskunner is het, dus dik verdiend door jullie!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:35

Wat vervelend dat je geen oorzaak kan vinden Saams! Maar kreupel in de bak geeft toch wel duidelijk aan dat er iets niet goed is.
Rebel gelukkig wel helemaal OK, afgezien van wat kilootjes te veel. We zijn de "dressuur carrière " weer wat serieuzer aan het oppakken. Nog steeds rustig in L1, dus stelt allemaal niet zo veel voor.

Dat M en Z springen vind ik er torenhoog uit zien! Zou ik niet durven!!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:50

Hier even een streep door alle plannen. Rebel staat sinds gisteravond met een dik been. Geen idee wat hij uitgespookt heeft, moet in de wei gebeurd zijn vlak voor ik kwam. Daarvoor is hij nog gespot en leek er niks geks. Toen ik kwam was hij eerste twee passen stokkreupel, na paar passen iets beter. Lijkt verdikking bij pees. Gisteravond en vandaag 3x uitgebreid gekoeld, maar nog weinig verbetering. Morgen toch maar DA bellen. Hopelijk geen ernstige peesblessure.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:57

Rebel liep vandaag veel beter, maar zwelling is nog niet helemaal weg en de eerste pas die hij zet is nog niet helemaal lekker. DA komt morgenochtend, vandaag lukte hen niet. Maar ik heb goede hoop dat het niet heel ernstig is.
Beterschap voor de shetlander, Sky!
Veel succes met de verkoop van jullie knappe dame,Tineke!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:18

Rebel heeft een lichte peesblessure, waarschijnlijk rare schuiver gemaakt in de wei. DA vond het meevallen. In stap niet kreupel, in draf wel. Maar maandag was stap al erg kreupel, dus vooruitgang.
Nu Metacam, koelen en stappen. Mag na 2 weken rustig opbouwen als het goed gaat. Dus valt niet tegen, als ik over een maandje weer kan rijden zijn we weer goed weggekomen.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:56

Patiënt Rebel maakt het goed voor zover dat nu te beoordelen is. In stap is er gelukkig niks aan te zien, en draven doen we nog niet. Elke dag 2x wandelen over het afsalt, verder op de wei. Hij verveelt zich wel een beetje met dit rustige leventje. Hij hinnikt enthousiast als ik er aan kom,en staat al klaar bij het hek. Normaal kijkt hij ook vrolijk als ik kom, maar nu wil hij wel erg graag mee en lijkt hij teleurgesteld als het al weer klaar is.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:21

@sky Fijn dat het goed gaat met de kleine shet. En op naar de volgende stap met jullie Taartje.
@tineke Lady lijkt echt een super pony, wat een rust en vertrouwen!
@punz: wat een ontwikkeling heb jij met Punzel doorgemaakt, dat had je zelf vast niet verwacht een jaar geleden!! Heerlijk genieten van die "Ferrari" van je!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:40

Heerlijk, die toekijkende dieren om de rijbak! :D
Hier in de binnenbak een krolse kater gehad die luid mauwend -buiten beeld- achter de omheining rond stommelt en dan als een duveltje uit een doosje tevoorschijn komt...geeft ook mooi effect. =:)

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:43

Zooo wat loop ik weer achter! :oo
Wel al eea op FB voorbij zien komen.
@Elly: volgens mij had ik precies dezelfde BR frontriem aan Sky voorgesteld, maar dus op fb en niet op bokt.
Punz: wat super dat je nou zo lekker rondrijdt met die Punzel!!
@Saams...ik voel een pas de deux aankomen op het onck!
@tineke: fijn dat jullie geen haast hebben met de verkoop en kunnen wachten tot er echt een goede match is. En Mel doet t knap zo tussen de paarden!!
Ik ben nog steeds aan het stappen en koelen. Geen kreupelheid meer, maar nog wel locaal wat dik, ben er niet gerust op. Of het warm is twijfel ik over. Vrijdag komt DA weer. Uiteraard ga ik dan natuurlijk ook af en toe wat minder positieve gedachten krijgen...zucht...hopelijk komt het allemaal weer goed.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:21

De dierenarts komt dinsdag, afspraak van vrijdag is verzet. Hij loopt wel zuiver, maar net boven de kogel zit nog een verdikking. Lijkt ook nog wat warm, maar dat vind ik lastig te voelen, want dat been is geschoren dus logisch dat je daar meer warmte voelt. Al met al nog niet goed, dus.

Ik probeer maar rustig af te wachten tot dinsdag en doemscenarios uit mijn hoofd te bannen. En natuurlijk 2x per dag koelen en stappen. Met af en toe een paar hupsjes en bokkensprongen, want hij heeft wel energie.

Ik snap jullie punt, Tineke! Potentiële kopers zijn wellicht ook bang om achter het net te vissen, dus willen zsm komen. Ze zullen zich lang niet allemaal realiseren wat deze bezoeken allemaal voor impact op een pony hebben, zeker niet voor zo'n jonge pony.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:39

Ook een DA kan ziek zijn...nog niets wijzer dus. -O-