Haflinger of Lusitano x PRE

Moderators: Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:44

Oeh, interessante vraag vind ik dit...

Ik ga eigenlijk stiekem wel een beetje mee met Fortitude, en dat om nog meerdere redenen.

De combi van "kalm" (om het even zo te omschrijven) x "kalm" geeft grotere kans op "kalm", maar kan verschillend opgevat worden. Een voorbeeldje: Bij de PRE-fokkerij van mijn vriendin staat een gouuuuwwe hengst, bitloos te rijden tussen andere hengsten op wedstrijd, tussen merries op wandeling, goudgoed dier en zadelmak geboren. Daar wordt mee gefokt met eigen merries. Het eerste veulen van merrie 1, een doodkalm paard, was ook zo eentje waar zonder veel oefenen of blootstelling al een bom naast kon ontploffen. Braaf ding, superlief, leuk! De tweede lijkt echt een exacte kopie en is evengoed ook heel braaf, maar ook veel beweeglijker, speelser. Ook een heel leuk fijn veulen, maar wel mentaal wat speelser. En je kiest niet welk veulen er uit komt rollen. Het eerste zou wellicht zijn wat jij zoekt, maar is het tweede voor je rug, vallen, dan ook haalbaar?

Bovendien: er zijn nog meer opties!

- Een jong onbedorven paard van de fokker kopen en kiezen op karakter.
- Een jong gereden paard kopen van een bekende
- Een jong gereden paard kopen van een onbekende (niet alle gereden paarden zijn traumapaarden of zitten slecht in hun lijf, maar begrijp wel je frustratie hierover).
- Een jong niet gereden paard kopen?

En dan kan je nog de keuze nemen, ga ik voor een meer Iberisch type paard of hou ik alles open...

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio - Rust zacht mijn mooiste vriendinnetje...
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie