Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CaPrIoLe`79

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:03

Eigenlijk vind ik alle rassen hun eigen soort schoonheid hebben. En gelukkig maar dat ze er niet allemaal hetzelfde uitzien, dat zou erg saai zijn. Ik denk dat de mensen die de AT lelijk vinden gewoon niet gewend zijn aan dit type paard, ze komen van een ander deel van de wereld en hier zien de veelvoorkomende rassen er toch een stuk anders uit.
Ook moet je een ras niet beoordelen op dat wat in je eigen discipline gewenst is, als je springt hoef je een trekpaardenras niet lelijk te vinden, omdat ze niet de bouw hebben om over 2 meter te springen, maar kun je ze bewonderen om dat waar ze wel geschikt voor zijn.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:02

De paarden die je hier in NL vaak ziet staan zitten inderdaad vaak tegen het ongezonde aan als je naar hun gewicht kijkt.
Als je AT vergelijkt met een NL-paard, moet je er ook bij stil staan dat de temperaturen waarbij die zich comfortabel voelen variëren van -5 tot +16 graden Celcius. Als een bepaalde paardensoort in een compleet ander klimaat met vaak zeer hoge temperaturen een beetje fatsoenlijk de dag door wil komen, dan mag er niet veel spek op zitten. Zo goed als niks eigenlijk.
Als woestijnvolk onze paarden zouden tegenkomen tijdens hun tochten zouden ze er ook raar tegenaan kijken en zich afvragen wat die rare beesten die hun hitte niet kwijt kunnen daar staan te doen. :+

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:04

In renconditie op de foto of de keuring betekent waarschijnlijk ook dat ze geen verse portie ruwvoer op hebben. Je ziet de buiken op die foto`s opgetrokken staan, dus daar zijn de darmen gewoon leeg. Voor een race kan ik me voorstellen dat het handig is dat ze niet met hun darmen vol hooi dat ze aan het verteren zijn en waar de energie naartoe gaat lopen. Ik neem aan dat ze op gewone dagen wel de hele dag iets te knabbelen hebben en die buiken dan ook gewoon rond zijn. Maar dat vinden ze voor het plaatje niet mooi daar, dus zo zullen ze ook geen fotoshoot doen. Als je de foto`s zo bekijkt valt dat windhondachtige nog wel mee.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:34

Citaat:
Verder krijgen ze zeer eiwitrijk voedsel: granen, haver, alfalfa/luzerne en gerst veelal vermengd met kippenvlees, rauwe ei en/of schapenvet

Het meeste daarvan krijgen veel paarden hier ook. Dat rauwe ei hoor je hier ook vaak, alleen dat vlees en dat vet niet. Zelf geef ik planteneters liever zoveel mogelijk plantaardig voedsel. Aan de andere kant geven ook velen hun paarden visolie, wat ze ook erg opknapt. Het ligt er maar net aan wat ze in een land bij de hand hebben.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie