Garrano eigenaren gezocht.

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:47

Wat een interessant topic dit! Ik kende dit ras helemaal niet zo goed, alleen van naam. Ik ga het topic beter doorlezen als ik meer tijd heb, want ik wil zeker meer weten over deze pony's. Ik las wel dat ze ook over speciale gangen beschikken? Ik ben zelf weg van IJslanders en barokke paarden, dit lijkt mij een leuke combinatie - ik val op kleine maatjes. :D
Mijn vriend zijn familie woont in (Noord) Portugal, hij heeft zelf niks met paarden maar misschien ga ik binnenkort een keertje mee met hem die kant op, dan ga ik mijn ogen zeker openhouden. Het klinkt namelijk als een goed ras om in gedachten te houden voor de toekomst, als er ooit nog een eigen paardje komt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:17

darkchrystal schreef:
ik heb in mei een pony gekocht die uit Hongarije komt,van oorsprong.
Heb het sterke vermoeden dat er iets 'baroks'inzit qua ras,helaas zitten er geen papieren bij en heeft hij ook geen brandmerk.
Qua uiterlijk komt hij heel erg overeen met deze garrano's.
Qua karakter ook,hij is erg sensibel,leergierig,vlotjes,wat eenkennig maar cool en aanhankelijk.
Fijn dier,al kan ik hem heel af en toe achter het behang plakken,haha :+

Zijn er in Hongarije ook Garrano's?
Dit zou ook goed een bastaard kunnen zijn,wat me niets uitmaakt hoor,maar vind het ergens wel jammer dat ik niet weet welk(e)ras(sen)er in zit...

Aangezien hij uit Hongarije komt denk ik eerder aan iets met Noniusbloed bijv, volgens mij zit daar ook wel een scheut Spaans doorheen. Er zijn meerdere rassen in Hongarije waarvoor ze barok bloed gebruikt hebben.

Edit: JoSav was me voor zie ik. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:25

Nee, maar de Nonius is maar één ras daar, er zijn er meer en ook kleinere. Je hebt wel kans dat er bloed van inzit, wie weet is het gewoon een mixje.

Ben even gaan Googelen op de Garrano, kwam wat duidelijke foto's en info tegen. Wel veel in het Portugees, maar daar hebben we het vriendje voor. Toch handig, zo'n Portugees in de buurt. :Y) Vind het echt een interessant ras. :j

Deze mag zo hier voor m'n deur staan hoor :9 dat lijf. Als hij dan ook nog kan tölten dan ben ik helemaal gelukkig. :)) Ben zelf gek op IJslanders en PRE's (barok), dan is dit een leuke combinatie in de juiste maat. :D
Afbeelding

Vind dat ze ook een erg sympathieke uitstraling hebben.
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:27

Lusitana schreef:
@fiffil, dat zijn foto's van goedgekeurde dekhengsten die dus helemaal voldoen aan het gewenste uiterlijk. Die vind je veel. Daarnaast zijn er wat uitschieters naar boven en beneden en andere kleuren dus.

Ik denk dat dit eerder "niet veel" moet zijn? Tenminste, het lijkt me niet dat elke pony het gewenste uiterlijk heeft.
En ik zie op internet vooral bruine Garrano's, wel in verschillende tinten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:39

Ah ik snap het. Nou, niet erg dat je vooral dit type vind toch? :D Vooral die eerste spreekt me erg aan. Ik heb zelf niks met schimmels, ik ben wel gek op aparte kleurtjes maar een goed paard heeft geen kleur. Ik ben gek op gangenpaarden, maar ik houd niet van grote maten. Dan heb je wel IJslanders, die vind ik fantastisch maar dit ras klinkt ook erg leuk.

Mocht ik dit jaar nog naar Portugal gaan met mijn vriend dan ga ik zeker goed opletten of ik ze zie. Hij komt ook uit het noorden namelijk. Wel iets lager dan het leefgebied van de Garrano's geloof ik...

Fenrir

Re: Garrano eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:52

Zijn familie zit wat meer naar beneden en wat naar rechts geloof ik, ik weet het niet precies (ik vergeet die namen altijd). Ik denk niet dat ze in dat gebied zitten.

Fenrir

Re: Garrano eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:06

Wat een leuke foto's!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie