Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SilverSan

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:13

Ik heb vlug de links even bekeken, voor het lezen van het hele topic zou je zowat een dag moeten uittrekken denk ik, maar van pagina 8, Askol, zou best bij mij in de tuin mogen logeren :D Dat type spreekt mij het meeste aan. Heel erg leuk om de geschiedenis te lezen en iemand die zo gedreven voor een ras gaat! Ik heb dat zelf met de Connemara. En dat is maar goed ook, want zo blijven rassen gelukkig nog in stand. Heel erg veel plezier met je paarden!

Iedereen is uniek.

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:37

JoSav schreef:
maar waar die passie vandaan komt? Denk toch echt door de leuke AT paarden die ik ben tegengekomen tot nu toe.

Het is een virus en dat bijt je. Ik had het in Connemara zelf: ging een strandrit maken op een Connemara in Connemara. Als klein kind een trauma opgelopen van buiten galopperen (op ponykamp 2 x vreselijk mis gegaan) maar daar hebben we het zand van het strand gescheurd :D Pony gaf me zoveel vertrouwen en tja, sindsdien... Toen ging ik op zoek naar een eigen paard eveneens geschikt voor western, maar iets anders dan een quarter want dat vond ik toch net niks (persoonlijke voorkeur, smaken verschillen nu eenmaal). Per toeval weer bij de Connemara uitgekomen en tja, toen was het hek van de dam. Nu dus ook zeer trotse eigenaar van mijn eigen, slimme, eigenwijze, keiharde Connemara ruin :Y)

Wat me trouwens opvalt bij de foto's is de goede hoeven. Vrij stijl, bijna allemaal vrij "hard" (voorzover je dat op een foto kan zien). Zou dat komen doordat ze nog zo "natuurlijk" gehouden worden? Bij Connemara's zie je dat ook veel terug. Mijn hoefsmid wilde dat alle paarden zulke hoeven hadden }:0 Heb al gezegd dat hij dan maar Connemara's moet gaan aanraden :+ :P

Ooit hé, ooit als ik dat kasteel heb met die 30 hectare grond... Dan komen er heel wat "setjes" zeldzame(re) rassen te staan! Zal ik dat ene type AT wel gaan fokken :+ En mooie stevige Connemara's, en en en.... :)) :=

Iedereen is uniek.

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:34

Ja hoor, zet de tweejarige hengst Prestige maar in mijn achtertuin! En dan niet alleen om zijn kleurtje, ook om zijn nuchtere en relaxte blik! Sprak me gelijk aan! Staat ook bijna op rust, ondanks alle drukte en geflapper. Heerlijk!

Paard uit het laatste filmpje is ook erg leuk om naar te kijken; maakt werkelijk prachtige galopwissels en is erg onverschrokken, bijna arrogant lijkt het.

Iedereen is uniek.

SilverSan

Re: Wat een lelijk ras! Oh, maar die van jou is wél mooi hoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:38

Jammer van Al Djahir... Mijn pony is twee maanden geleden helaas overleden en ik heb ruimte voor een ander paard. Misschien zou ik met hem geen klik hebben, maar dan zou ik altijd nog hem wat opleiding kunnen geven en doorverkopen. Hij heeft een heel leuk koppie. Maar we zijn ook aan het bouwen, dus het is gewoon onmogelijk op dit moment om een vervoer te regelen op welke manier dan ook...

Iedereen is uniek.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie