Dølahest (Noors koudbloed)

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 16:37

Ik heb een aantal jaar in Noorwegen gewoont en heb op een rijkamp met veel Døla hest gewerkt. Geweldige paarden, heerlijk koel 8-) Naast het rijkamp heb ik ook veel met Døla paarden gedaan - het zijn prachtig veelzijdige dieren, dus met de arreslee weg, springen, lange berg tochten... alles kon!

Helaas woon in nu niet meer in Noorwegen en ik mis het allemaal!

Vooral de hestslippene in Sikkilsdalen waren iets wat ik nooit zal vergeten. (Een hengst met een kudde merries gewoon "los" een natuurgebied in, waarbij het een groot "event" is als de hengst bij de merrie kudde gevoegt word. Prachtig showen, en zelfs in de krant staat of hij het deed of nog niet :+ ).

If someone betrays you once, it’s their fault; if they betray you twice, it’s your fault. -Eleanor Roosevelt

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:24

Ik heb 4 jaar in Oslo gewoont en op Peer Gynt Rideleir gewerkt, en een hytte in Oppland waar ik nog jaarlijks kom :) Zeer prachtige ervaringen!

Ik moet wel zeggen dat ik de manier van omgaan met paarden anders vind in Noorwegen. -20, zonder deken naar buiten = geen probleem. Zo heb ik dus ook geleerd hoe je met paarden omgaat.

Toen ik daarna het Nederlandse getuttel zag schrok ik wel }:0

If someone betrays you once, it’s their fault; if they betray you twice, it’s your fault. -Eleanor Roosevelt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie