Dølahest (Noors koudbloed)

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

chamion

Re: Dølahest (Noors koudbloed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:19

Wat een leuk ras. En als ik het zo lees zouden het ook fijne manegepaarden (niet slaan _-:( ) kunnen wezen. Gewoon echt een karakter waar op we bij de manege naar zoeken.

Hoe groot worden ze ongeveer en zijn ze een beetje hard op de benen (vermoed het wel) Want onze e-ponys bestand begint een beetje dun te worden en andere rassen/kruisingen bevielen tot nu toe niet. Is ook zo sneu namelijk om die kinderen van een c-d pony gelijk op onze paarden te zetten (de kleinste is al 1.68) En weet iemand toevallig import prijzen of hoef je niks te betalen als je zelf paarden daar gaat ophalen??

#beginnendemenner #pensionadoruiter
Trotse eigenaar van V, en trotse leaser van B
Pokemon go vrienden code: 3312 6631 4947

chamion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:27

jenn0dv schreef:
Op zich zouden het fijne manegepaarden kunnen zijn. Enige is omdat ze zo goudeerlijk zijn ze ook respect terug verwachten, dus of ze geschikt zijn voor beginners durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Als je ze fout behandelt maken ze dat heel snel duidelijk.

Ze hangen tussen de 1.50m en 1.60m meestal. Hele sterke paarden, nog echte oerpaarden qua kracht en karakter :)
Dit is de engelse wiki, daar staat nog het een en ander aan info op.
http://en.wikipedia.org/wiki/D%C3%B8lehest

Ik heb geen idee wat het kost om ze in te voeren in NL, dat kan je volgens mij heel snel navragen bij de douane/marechaussee.

Zo mooi uitkomen, want we hebben er nu een paar die naar de rustige beginnerslessen mogen en dan hebben we gelijk een mooie nieuwe doorstroom.
Bedankt voor de informatie, ik ga het eens over hebben met de chef.

#beginnendemenner #pensionadoruiter
Trotse eigenaar van V, en trotse leaser van B
Pokemon go vrienden code: 3312 6631 4947

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie