Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:19

Hallo allemaal!

Na al enige tijd op jullie forum mee te lezen, wil ik toch ook wel heel graag mijn konik aan jullie voor stellen!

Afbeelding

Afbeelding

Dit is boots, mijn bijna 2 jarige konik x paint, hij is echt een typisch geval van een mengelmoes, de smalle hoge bouw van de paint, en de inteligentie en leergierigheis van de konik, en niet te vergeten zijn kleur!
Hij meet nu al 1.43, dus hoop dat mijn draak nog door mag groeien!

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 03:13

Ik gaan zoeke over heel bokt kom ik hem tegen als veulen! Haha super grappig. Na dat hij verkocht is, ben ik hem tegen gekomen, liefde op het eerste gezicht! Kende hem 2 dagen en toen was dit al het resultaat:

Afbeelding
Daarna saampjes heerlijk neus aan neus liggen kroelen en slapen, met toen ik weg wilde een leude protest hinnik dat ik moest blijven!

Vanaf toen hebben mijn vriend en ik hem in ons leven genomen. Af en toe vraag ik me af of hij me vriend niet leuker vind, maarja mannen onder elkaar toch?!

Hier staat hij met zijn shetten vriend. En we hebben hem beloofd dat hij altijd deel uit blijft maken van ons gezin!

Ondertussen doen we veel aan vrijheidsdressuur en grondwerk. Ook verkeersmak, maar blijft er een met karakter en af en toe een eigenwilletje. Hij zal je nooit alleen laten. Maar wel graag uitproberen!

Zo nog een laaste kroelfoto van ons van 3 weken geleden!
Afbeelding

Slaaplekker allemaal!

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:24

Wat leuk zeg kwita!

Ja had me geen beter maatje kunnen wensen, ookal is hij soms aardig vermoeiend haha.

Hier geen last van de hoefjes, ijzer sterk!

Miss een optie voor hoefschoenen?

Afbeelding
Mijn draken staan ook weer heerlijk buiten, boots is wel jaloers op de lammetjes van de buren hahah

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:41

Oh overheen gelezen denk ik haha.

Ja boots is er verzot op! Yogha voetbal pilates, en natuurlijk gooien haha. Met mijn vriend samen gaan ze altijd voetballen in de bak, echt leuk om te zien, dat gaat over en weer, en boots is een super goede keeper! Haha

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:37

Wauw gaaf zeg!!
Zeker mooie foto's er ook in!

Hier vandaag een fotoshoot gehad, begon als een drama, boots die alleen maar eten zag, de bak uit glipte, en strond saggo was, maar uiteindelijk zich zelf toch op sommige punten van zijn goede kant laten zien. Duurde even maar dan heb je ook wat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nikietjee

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:34

Ben benieuwd belinda!

En kwita wat gaaf! Ben benieuwd naar alle foto's! Echt de tijd van het jaar weer voor! Haha

Miss maar eens tijd voor een konik meeting haha

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:31

Ik heb het grasmasker van mijn shet goed strak zitten, en de band achter zijn oren is zijn manen mee gevlochten, zit hij extra goed vast, daarvoor vond ik hem overal in de wei, nu niet meer!

Kan je ook proberen belinda?

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:02

Ja snap heel goed dat je daar even klaar mee bent kwita!
Ag wat braaf van hem.
Boots was goed ziek bij zijn vorige enting hij liep er een paar dagen echt stoned bij.

Hier is het ook lang goed gegaan als hengst hoor! Wij staan op een stal met 6 merries en toen destijds 2 ruinen en een hengst. Boots liep er vrolijk tussen. De merries waren ook te groot om op te klimmen dat scheelde weer haha.

Februari dit jaar dan besloten hem te castreren omdat hij begon met klimmen op mijn shet, en aangezien ze ook samen op stal staan vonden we dat niet zo'n goed idee.
Castratie ging op 1 ding na goed en boota vind zichzelf nog steeds de vrouwenmagneet van stal haha.

Agg ga je smokey voor de kar beleren? :)

En laten we hopen dat hij hem op houd belinda!

Vandaag met boots voor het eerst geoefend met fietsen, wel op het erf, ik wilde het eerst maar eens aanleren op veilige grond, stap gaat goed, maar in draf springt hij het liefst bij je achterop.....
Dus toen maar der naast gaan rennen buiten. 1 kilometen volluit gedraafd, en ik met mijn conditie..... Poeh word trainen, hij vond het geweldig! Maar ik moest vlink aan poten om hem bij te houden haha
Maar weer een nieuwe wekelijkse training erbij voor ons haha

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:47

Staat goed dat tuig!!
Wil ik ook met boots nog gaan doen haha lekker veelzijdig.

Vandag met de ponys en me verzorgstertje van de shet een buitenrit/ wandeling gemaakt.
Alle vlaggen van koningsdag hingen er nog en er stond flink wat wind. Boots vond dat het niet hoorde, maar toch ook veeeeel te nieuwsgierig, dus agg hij vond het prima, daarna heerlijk gedraafd, rondje van 1 uur en 15 min in stap nu in 50 min stap+draf. Je kan mijn hoofd vast wel voorstellen hahaha.

Tja boots moe maken is erg lastig, soms lijkt hij wel onvermoeibaar, hij krijgt mij eerder moe dan ik hem

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:25

Haha heerlijk zulke beesten! Kan je toch zien dat paarden daar ook echt wel inzicht op hebben of iets valt te vertrouwen of niet!

Nou belinda, het kost me ook flink wat energie haha, maarja hoop dat het straks met inrijden in ons voordeel zal zijn, en we snel de weg op kunnen haha

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:15

heerlijk zeg! lekker verder genieten samen!

kan niet wachten tot wij eindelijk zo ver zijn!

hier wat ups en downs, boots is lekker aan het klieren en ons geduld aan het uittesten
...... hoop snel dat hij zich weer gaat gedragen haha.
woensdag krijgen we een lesje grondwerk! ben wel echt benieuwd hoe dit gaat
verder de komende week hard aan de slag met trainen op de wei, meneer vind het leuk om gelijk te gaan rennen en eten als hij op de wei komt. dit moet er dus uit. er is een tijd voor trainen en een tijd voor eten.

ook is meneer te slim aan het worden. Zo at hij netjes zijn bak leeg en zo heeft hij door dat krijger(ons shetje) die van de grond te eten krijgt, niet bij zijn bak kan. Wat krijgen we dus nu, boots eet eerst krijger zijn portie op en begint dan pas aan zijn eigen portie. Erg doordacht van hem, maar zielig voor mijn shet. IEmand ideeen om dit op te lossen? hhah

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:04

Ze staan samen op stal snachts, dus een draadje is niet zo handig. En daar heeft boots vaak maling aan haha.
Voer zak ook eens gehad, daar eet de shet weer niet uit

Vanmiddag maar is bezig geweest met wachten op voedsel, uiteindelijk blijft hij dus staan tot je eetsmakelijk zegt haha.

Vanavond maar in de practijk gebracht. Boots in de hoek, shet en hij krijgen eten. En boots moet in de hoek blijven tot krijger klaar is met eten. Dit werd geaccepteerd. Wel nog met mij er tussen. Deze week vakantie, dus op comando zetten.
Hoop dat hij binnen een weekje het door heeft dat hij pas mag eten als de shet klaar is. Ben benieuwd.

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:38

Dag 2 en boots ziet er de lol gelukkig zelf van in haha.
Heerlijk beest kan het toch zijn!

Afbeelding

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:41

Nee je ziet de konik er idd totaal niet in terug zo op de foto haha :)

Maar gefeliciteerd met je aanwinst!

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:37

Wauw dat zien we niet vaak koniks op de verkoophoek!
Gaaf! maar dan bof ik wel dat boots zo uit de kluite gewassen is met zijn nu al 1.45.

Hoe groot is smokey kwita?

Vandaag grondwerk les gehad, de vrouw die ons les gaf had ondertussen wel 1000x gezegt dat boots ontiegelijk slim was maar zijn eigen willetje wel liet showen. Eind stand zij meer moe dan ons haha. Maar het was heerlijk.

Daarna de ponys in de wei. Kom je smiddags voor de buien terug om ze binnen te halen kom ik boots tegen met een hele jaap net onder zijn oog |(

Afbeelding

Dierenarts gebeld, ohjo is niks zei die nog, tot hij ging schoonmaken. Moest toch wel gehecht worden.
Ondertussen 4 hechtingen verder en een stoned boots van de medicatie.
Maar oh wat was hij braaf hij gaf zich echt over zodat hij geholpen kon worden.
Afbeelding

Gelukkig net naast zijn oog anders was hij blind geweest :(

Zometeen de paarden voeren en hem nog even checken. We hopen op een goed herstel!

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:38

Wauw kwita toch wel al gecastreerd dus. Hij heeft precies dezelfde blik als boots in zijn ogen! 2 druppels water.
Hij zal wel even last hebben, maar hij zal zo weer de ouwe zijn :)

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 23:27

Wauw geweldige foto's!!
Echt mooi!

En super dat hij beter gaat lopen zeg!

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:29

zo dan is boots echt uit de kluiten gewassen, ben benieuwd hoe groot zijn vader dan was.

Ik heb er ook nog heel lang spijt van gehad hoor! Maar uiteindelijk gaan we er van uit dat het beter voor ze is.
Helaas springt boots sinds deze week op zijn shetten vriend ..... Niet echt fijn, wel meer spelender wijs nu. Maar toch blijft het vervelend.

Tja zo dlim als boots normaal is, zo dom kan hij soms zijn, jeuken aan zijn oog, hechting bleef nog net zitten, maar begin toch weer te bloeden. Nu verplicht in zijn box zodat hij niet kan gaan schuren..... Hij zal wel lekker saggo zijn deze week....
Maarja hij moet het even volhouden. En als het goed blijft gaan kan ik over een paar dagen de hechtingen er uit gaan halen. Dat word vast nog een klus zo met een pincet en een schaar bij zijn oog..... -O-

En dat allemaal met goede bedoelingen haha :')

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:11

Kimindah boots is nu 1.45 en nog vol aan het groeien, staat achter wat hoger als voor nu.

Agg wat lief belinda!

Jups moet de hechtingen er zelf uit halen, dierenarts zei dat dat wel moest lukken.
Volgende week maar tobben als het zo ver is.

Ik doe hem wel los laten lopen in de paddock, zodat hij iniedergeval iets van energie kwijt is, maar dat ik er wel bij ben en hem weg kan jagen als hij wilt schuren haha.

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:15

Agg arme skylar!

Boots is vreselijk op het moment, valt je aan, in de paddock ben je niet veilig want hij komt met zijn achterhand naar je toe gelopen en probeerd je flink toe te takelen. Weet me even geen raad meer.

Zo mensen lievend als hij was, zo gemeen is hij nu naar ze. Echt sinds 2 dagen helemaal omgedraaid..... ;( |(

Voel me er echt rot om, en daar buiten om ook nog eens radeloos.....
Doe ik dan iets fout? Vind hij me niet lief?
Pfff erg fijn allemaal

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:26

Ja ik voel me er echt rot om, het is ook echt ineens een omslag in zijn gedrag.

Zweep heb ik er later inderdaad maar bij gepakt, maar daar is hij niet van onder de indruk. Hij is heel doel gericht. Ik wil je raken en ik zal je raken ljjkt het wel, flinke lel verkocht met de zweep maar daar breekt hij door heen. Leek wel alsof hij een waas voor zijn ogen kreeg en er niks meer mee te beginnen was. Normaal ben ik iemand die net zolang door gaat totdat 1 rondje braaf en foutloos gaat, dan pverdreven belonen en stoppen. In de hoop dat hij de volgende x op dat punt verder gaat. Maar vandaag was het zo erg. Als ik de laatste x niet over het hek was gesprongen dan had ik nu in het ziekenhuis gelegen.
Morgen gaat de stal eigenaresse er mee aan de slag. Die is wat meer van de hardere hand. Ik ben te soft denk ik.

Dus ven benieuwd of ze hem weer wat kan laten bij draaien voor ne. Want op deze manier zit de moed me in de schoenen....

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:39

Wat een dubbele dag zeg....
Heel de middag lopen tobben over dat gevecht met boots, zat me gewoon niet lekker.

Wat als hij pijn heeft? Maar waarom dan zo agresief? Toen maar achter de laptop gekropen en alles een beetje lopen uitzoeken. Ja boots deed agresief in de padock toen ik hem vroeg zijn rondje te lopen, en draaide door. Maar daar buiten was hij braaf. Uiteindelijk bij de filmpjes van clinton anderson terecht gekomen van downunder horsemanship. Veel filmpjes gekeken en zijn werk techniek bekeken. Prachtig, niet helemaal mijn methode, maar wel passend bij boots. Maar geen van de filmpjes leek over een te komen met boots zijn gedrag. Ondertussen had mijn vriend pauze op zijn werk, en stuurde me een filmpje. Deze merrie was precies boots. Dominantie en kont in jou richting. En absoluut niet willen openen naar jou. Ik herkende hem er echt in.

Toen kwam de vraag, zou dit met boots ook lukken? Na het avond eten in de auto gestapt en hup naar stal.

Daar lag boots lief in zijn stalletje. (Ivm zijn oog staat hij tijdelijk even niet in de wei met de kudde)
Ben maar bij hem gaan zitten, en me hart gelucht. Boots gaf toen aan dat hij echt wel wilde comuniceren, maaaaar dat je bij een vriendschap samen moet werken en leren.
Hij leerd veel van mij, maar wilt ook mij wat leren," ik zal me niet zomaar gewonnen geven, en je echt wel kwaad maken, maar nooit opzettelijk pijn doen. Maar wel bang maken en kijken hoe jij hier mee om gaat. "
Het gaat bij boots dus om het leren van wie de langste adem heeft, en mijn geduld nog hoger krijgen.
Het was zo fijn saampjes in het stalletje, die communicatie, ik heb lopen huilen van geluk.

Toen we uitgeknuffeld waren heb ik hem gevraagd nog te werken in de bak. Dit beantwoorde hij door op te staan, richting zijn halster te kijken, en toen die om was netjes mee te lopen naar de bak.

Ja even was het echt vechten. Maar al veel minder gemeen als vanmiddag. Hij hield meer afstand met zijn bokken. Hard moeten werken, maar uiteindelijk liep hij dan hoor! Ik was in de zevende hemel leek het wel, vliegende pasjes, heerlijk tempo en bovenal bijna heel de tijd puur op stemcomando lopen.
(Ik weet niet of je hier ook filmpjes kan plaatsen?)

Heerlijk om te weten dat hij mee denkt onder het principe ik leer jij leer. We komen er wel, alleen moeten we bijde meer comuniceren en ons openstellen naar elkaar haha

Na de training dan nog het liggen op comando gezet, gaat wat moeizaam, maar toch vandaag voor het eerst echt gaan liggen op comando!

Afbeelding

Ik ben uiteindelijk toch nog voldaan! ( moe was ik al hahha)

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:32

Ik krijg het filmpje niet voor elkaar helaas.

Ja boots wilt jou ook graag dingen leren. Dat maakt het soms wat stroef. Maar uiteindelijk komen we er wel. Vandaag was weer het bewijs!
Boots staat in de wei met 2 shets leeftijd 13 en 20 en een nrps van 27
Dus hij word wel goed op zijn nummer gezet. Naar paarden is hij ook heeeeeel onderdanig. Maar hij wilt naar mij nog wel eens op zoek gaan naar wie van ons de leider is. Bij mijn vriend daar in tegen is hij ook weer onderdanig, is tenslotte een grote sterke man en concurent van boots hahaha :+

Ben benieuwd naar de foto's avalon!!

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:32

Jeetje wat een gedoe voor skylar zeg kwita! Gelukkig is hij nu weer op de been!

En wat een heerlijk koppie van je dochter op smokey! Ze geniet met volle teugen! <3

Hier last van ups en downs. Gaat wel steeds beter maar soms steld hij zich weer gesloten op. Fisiek en emotioneel erg zwaar, omdat je aan alles van jezelf gaat twijfelen. Maar op de dagen dat het me dan echt dwars zit en ik ga twijfelen aan het zei dat ik zijn maatje wel of nuet ben komt hij dan toch eventjes knuffelen.

Vandaag hem dan ook maar heerlijk paard laten zijn in de wei. En zeg nou zelf, het is zo toch net een echte wilde konik in de natuur?!
Afbeelding

Nikietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 00:52

Hmm obervragen denk ik niet. Wij doen vaak 2 a 3x in de week iets intensiefs. Verder alleen maar lekker poetsen. Vooral nu lekker 24/7 op de wei genieten.
Het is gwn lastig dat je ze soms niet kan begrijpen en dan de miscomunicatie. Je wilt tenslotte het aller beste voor je paard!
Ja boots heeft aardige bespiering voor zijn leeftijd, en zit mooi in zijn vel. Hij word al een echte vent!

Heerlijk die foto met die oortjes belinda! Echt genieten!

Hij ziet er goed uit indah! Lekker in de groei dus!