Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-15 18:25

Hoe gaat het met Skylar Kwita? Is de ontsteking al wat afgenomen?

Oh wat een verhaal Nikietje, had je in de buurt gewoond had ik je graag willen helpen. Ik heb namelijk met Pumbaa ook veel van dat soort dingen doorstaan en het wordt beter echt waar! Maar geduld is echt het belangrijkste. Hoe moeilijk dat ook is. Heb je een youtube account? Als je daar je filmpje bijvoorbeeld upload dan kun je de url kopiëren en dan tussen deze 2 [url]jouwfilmpje[/url] plaatsen dan krijg je een linkje of anders de url vervangen door video dan krijg je hem zo te zien:

Avalon: wat een prachtige foto's zag ik voorbij komen op Facebook van Thor, WOW!

Belinda: Wat een super foto's van jouw kanjer, hij ziet er echt goed uit. Gaat het lopen alweer wat beter?

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-15 18:33

Hier ben ik druk bezig met duo training, dus Pumbaa en Nero tegelijk. Dat valt nog niet mee. Nero is enorm dominant dus het is aan mij om de juiste duidelijke leiding te geven waardoor Pumbaa veilig gesteld wordt van evt. trappen die Nero regelmatig uit kan delen. Het gaat steeds beter en ze doen zo goed hun best. Alles wordt nog online gedaan, maar af en toe heb ik Pumbaa in liberty en wissel ik weer eens om dat Nero in liberty is. Uiteindelijke doel natuurlijk beide in liberty, maar daar gaat nog wel wat training inzitten.

Afbeelding

En knappe Pumbaa die momenteel een veel te dikke grasbuik heeft :') Hij gaat savonds vh land op en dan zet ik hem samen met Nero op een stukje paddock.

Afbeelding

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-15 23:52

Welkom Carol en Whiskey :D

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-15 00:05

Kwita: Wat een super schattige foto van Smoky met jouw dochter <3
En wat fijn dat Skylar alweer wat is opgeknapt en dat het vertrouwen weer aan het groeien is!

Nikietje: Dat komt wel goed, geef Boots maar even de tijd. De ups en downs hoort erbij, ik heb dat nu nog steeds wel eens, en ik heb Pumbaa nu bijna 5 jaar. Ben het inderdaad met Belinda eens dat het beste is om naar de positieve kant te kijken, hoe moeilijk dat ook is. Even door zijn gedrag heen kijken (want het is 'gedrag' niet zijn karakter en op zijn gedrag kun jij een positieve invloed hebben).

Belinda: Nou ik vind jullie anders ook geweldig samen! Bedankt voor je compliment. Wat super goed dat je weer een buitenritje hebt kunnen maken, zo fijn!

Kim: Wow, wat is Indah alweer gegroeid, wat gaaf zeg! Wat fijn om hem dan zo als handpaard mee te kunnen nemen en dat hij al zo braaf is.

Pumbaa is nog steeds niet uit zijn wintervachtje, ook is hij veel te dik op het moment :') Dus hij moet ff op dieet en lekker veel bewegen. Ik ben laatst met de paardjes naar een andere omgeving gegaan, naar de rijbak van een vriendin met allemaal andere paarden, schaapjes etc. Pumbaa was subliem, hij was vanaf minuut 1 op mij gefocussed, echt kippenvel momentjes. Had het niet durven dromen dat het zo goed ging, het was ook nog eens een dag met veel regen en zelfs onweer en harde wind. Normaal gesproken is het dan echt een bommetje en al helemaal in een vreemde omgeving, maar het ging ontzettend goed en ik merk dat het vertrouwen al weer enorm gegroeid is.
Hier inmiddels de ontwikkelingen van de duo training, het is zooo moeilijk, maar ook zo ontzettend leuk :D

nadine_yvana

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-15 23:13

Bedankt Nikietje en Carol!

Wow Lynn, super gave foto's *\o/* +:)+ Toppers!

Nog gefeliciteerd met Boots zn verjaardag Nikietje!

Haha, ik heb gelachen om het filmpje van Indah, Kim. Wat geweldig, lekker aan het klieren en de shet maar rennen :D

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-15 23:19

Gisteravond Pumbaa weer gereden, het was een tijdje geleden en meneer moet nodig wat aan zn conditie en buikje doen. Hij was weer lekker op dreef. Gelukkig bleven de beentjes aan de grond :p Maar lekker hard gegallopeerd en ff uitgeleefd. Was weer een fijn ritje.

Hier een langer filmpje van het begin van onze duo training, er zit steeds meer vooruitgang in, hopelijk binnenkort een nieuwe update :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-15 11:17

Bedankt Kim en Kwita :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-15 22:15

Oh Kim dat is echt balen, hopelijk knapt hij snel weer op! Wat een schitterende foto´s en wat is hij prachtig!

Haha Carol, die Whisky toch. Ik heb bij wel meer paarden gemerkt dat de kleur blauw eng is. Mijn verzorgpaard was redelijk bomproof behalve voor groot verkeer, maar een blauw bankje was suuuper eng :P Dat vergeet ik nooit meer :')

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-15 14:31

Mooie foto's zie ik weer voorbij komen en wat groeien de puppy paardjes! Prachtig zijn ze stuk voor stuk!
Wat fijn dat het met Boots weer wat beter gaat! En hoe is het met Indah nu?
Erg vreemd idd Kwita dat ze na een jaar nog eens een keer belde van hoe en wat, maar zal verder wel gewoon interesse zijn geweest.

De duotraining gaat steeds beter Kim, ik probeer nu steeds meer in liberty te doen en ook op de grote weide en dat gaat steeds beter. Pumbaa zou Pumbaa niet zijn als hij er niet eens in de zoveel tijd (lees om de 5 minuten :p) tussenuit zou piepen, maar dat houdt me scherp en consequent en kan ik alleen maar meer van leren. Als hij wegloopt of wegrent (Pumbaa is heel lastig bij je te houden in liberty) dan komt hij gelukkig wel redelijk snel weer bij mij terug bij een correctie van mijn kant. En ik moet daar dan ook altijd zo vreselijk om lachen, want hij is zooo ontdeugend. Ik ben blij dat hij zn streken niet verloren is. Ik haal de paardjes nu 's avonds uit het gras naar de paddock toe omdat ze anders echt te dik worden. Dit doe ik los, dus ik neem geen touw mee of iets en laat ze (nog wel om de beurt) los met mij mee lopen. Leuk is het natuurlijk niet voor ze want ze moeten van een volle weide dan naar de zandpaddock en dat weten ze. Maar het gaat hartstikke goed, alleen Pumbaa mag soms graag spelletjes spelen en als hij dan keurig los met me meeloopt naar de paddock gaat hij vlak voor de ingang vd paddock keihard naar de weide terug rennen. Tuurlijk, want hij kan alle kanten op, dat neem ik hem ook niet kwalijk en moet er dan alleen maar hard om lachen en probeer het dan weer opnieuw. Ter vergelijking was het 5 jaar geleden wel anders, toen we nog op een pensionstal stonden. Had ik hem eindelijk uit de weide kunnen plukken (dit was al een opgave op zich) uiteraard met halster en touw en hadden we het hele stuk (en dit was een heel eind) van de weide naar de stallen gelopen, trok meneer zich los en hoppa daar ging hij weer helemaal terug naar de weide wat zo'n 10 minuten lopen was. Toen kon ik er echt niet om lachen en werd ik er kwaad om, maar nu vind ik het alleen maar leuk dat ik zie dat hij zijn streken heeft gehouden terwijl hij verder zooo veranderd is en we zo aan elkaar gewaagd zijn. Ben trots dat hij zijn spirit behouden heeft ondanks alles wat hij heeft meegemaakt en wat we samen hebben meegemaakt en daar geniet ik van. :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 21:42

De duo training tot dusver (vanavond gefilmd):

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 15:22

Bedankt Nikietje en Belinda!

Knappe Boots zeg, zo te zien vind hij het ook wel erg leuk!

Idd hoe gaat het met Indah, Kim?

Hier ook alles op een laag pitje, het was te warm om echt wat met ze te doen en nu regent het hier weer pijpenstelen, dus ook niet echt wat om fanatiek bezig te zijn.

Voor degenen die het leuk vinden om de duo training te blijven volgen (zodat ik niet alles hier volspam :p ) ik heb een eigen fb pagina aangemaakt waar ik regelmatig updates zal doen ipv hier en op de site van Pumbaa. DIt is dus echt alleen gericht op de duo training waar ik de komende periode veel mee bezig zal zijn.

Hier is de link https://www.facebook.com/pages/It-Takes-Two-Duo-Horse-Training-by-Nadine-Lammers/1422672611395047

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-15 19:17

Wow prachtige foto's zie ik weer voorbijkomen van Indah, Kaiyo en Smoky!
Wat wordt Indah al groot! <3
En wat ziet Kaiyo er waanzinnig goed uit!
En Smoky, wat een prachtige foto's met de kleine, superschattig en een hele mooie setting!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-15 14:47

Ohh das echt een bijzonder moment Nikietje! Lijkt me echt geweldig.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-15 11:23

Pumbaa los meegeweest in het bos voor de eerste keer. Was nogal een uitdaging want liberty met Pumbaa is heel lastig, zodra hij weet dat hij los is, dan mag hij graag zijn eigen gang gaan. Maar het was een mooi moment en ik heb genoten.

Afbeelding

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-15 11:25

En het bijbehorende filmpje :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-15 22:40

Nikietjee schreef:
Wauw nadine!
Ik ben weer jaloers op jullie! Ik hoop dat ooit ook te bereiken met boots!

Hier vanmiddag weer schoonheids slaapje gehouden tussen de ponys. Tja daar hoord natuurlijk hard sneurken op de schoot van je vrouwtje bij.

[ [url=m/OAhvhF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stiekem zelf ook anderhalf uur in slaap gevallen :o

Dankjewel Nikietje! Maar wat een mooi moment zo samen slapen, daar ben ik weer jaloers op, lijkt me zo'n fantastisch gevoel. <3

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-15 22:40

Oh wat een schatje Oblivion. Welkom in dit topic!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-15 19:33

Wolf <3 Ze ziet er goed uit hoor, vergeleke bij Pumbaa is ze nog steeds een sprietje :')

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-15 19:37

Sinds kort staat ook Pumbaa in een eczeemdeken. Hij begon met schuren aan manen en staart dus heb m maar gelijk helemaal ingepakt. Ben heel bang dat het erger wordt. Bij mijn andere paard is het niet meer normaal, die zit er helemaal onder, zelfs zijn benen. Gisteren de deken weer afgehaald bij Pumbaa en borstelde er zo een halve manenkam uit |( Zo zonde.

Afbeelding

Afbeelding

Hier was de deken nog wit (net om) en nu is hij inmiddels zwart :')

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-15 22:21

Hoe gaat het met de Koniks?

Sinds kort kan Pumbaa steigeren op commando. Ik heb heel lang gewacht om deze oefening aan te leren, omdat Pumbaa in het verleden heel veel heeft gesteigerd uit protest, ik wilde het dus bewust niet op commando gaan zetten. Nu is toch het moment aangekomen dat ik het aan heb gedurfd om het op commando te zetten. Ik ben ENORM trots op hem! Hier een filmpje waarin te zien is hoe hij op dit moment steigert. Uiteraard blijven wij dit door oefenen. :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-15 07:09

Hallo allemaal,

Ik heb vreselijk nieuws. Gisteravond heb ik Pumbaa in moeten laten slapen. Hij had zware koliek en we moesten met spoed naar de kliniek in Wolvega wat een uur rijden is. Eenmaal daar aangekomen werd hij helemaal onderzocht en is ontdekt dat er een dood stuk darm was. Hij had dus een knoop in zijn darmen. Hij voelde zich zo ziek. Operatie was mogelijk maar de arts had eerlijk gezegd dat hij niet wist of dat een goede beslissing voor Pumbaa zou zijn geweest. Mijn wereld stort in. Ik ben hem kwijt. Mijn alles, mijn maatje, mijn Pumbaa ...

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-15 15:05

Ja dat is Boots idd. Wat jammer Nikita.

Wolf is geweldig, super knap hoor!

Wat een mooi overzicht Kwita en schitterende foto´s van de paardjes en wat is Skylar toch een knapperd.

Wat een prachtig hondje Kim, wat fijn zo´n maatje. Hoe is het nu met Indah?

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik moet het verdriet verwerken van Pumbaa en dat valt me erg zwaar. Het liefst van de tijd stop ik alles weg, maar ik weet dat het er dan net zo hard weer uit komt. Ik mis hem verschrikkelijk. Ik heb laatst een aantal foto's gezien van onze laatste shoot samen, die 2 dagen voor zijn dood zijn genomen. Zo ongelooflijk en niet te beseffen hoe snel het allemaal gegaan is. Hij zit voor altijd in mijn hart en ik hoop dat ik weer het plezier met paarden zal beleven als wat ik met hem had. Natuurlijk zoals jullie weten is echt niet alles rozengeur en manenschijn geweest en heb ik veel met hem meegemaakt, maar de laatste periode waren we echt 1. We begrepen elkaar zo goed. Ik focus mij nu zoveel mogelijk op Nero, die de aandacht ook hard nodig heeft merk ik. We hebben op 3 oktober samen onze eerste show gedaan en wat was hij super! Toch een droom die uitkwam voor mij en Nero is een geboren entertainer, hij genoot van alle aandacht en mensen. Ik weet dat Pumbaa hier niet het type voor zou zijn geweest omdat hij niet zo van mensen hield. Hij wilde altijd vaak het liefst met rust gelaten worden. Maar Nero is een heel ander paard die echt de aandacht op zoekt en is daarom ook erg geschikt hiervoor. Dat was voor mij weer een lichtpuntje. Ik zal kijken of ik wat foto's kan uploaden, ze zijn soms te groot waardoor het niet wil

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-15 15:13

Het was even heel hard slikken om deze foto's terug te zien. We twijfelden nog of we wel foto's zouden maken die dag maar wat ben ik blij dat we toch gegaan zijn. De mooiste en dierbaarste foto's die ik van hem heb. 2 dagen erna is hij overleden. Het is zo hard en zo oneerlijk, maar ik kan me er alleen maar bij neerleggen nu en beseffen dat hij uit zijn lijden verlost is nu. Ik was en ben zo trots op hem, voor wie hij was en hoe hij mij veranderd heeft in positieve zin. Ik zal hem nooit vergeten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-15 13:25

Prachtige foto Debby van jouw 2 toppers. Wat is Thor al groot! Idd geen baby meer, grote Thor. <3 Dankjewel voor je lieve compliment...

Kaiyo <3 Jullie zijn zo'n mooi stel samen Belinda!

Kim: Ik ben benieuwd naar foto's van Indah. Ja klopt, ik hoorde dat ook altijd. "Maar daar kun je toch niet op rijden, die zijn toch hartstikke wild?" ETc. etc. Ik ken ook een hele bekende instructeur (ik noem geen namen) die Koniks gehad heeft en ze heeft weggedaan omdat hij er niks mee kon, waren zogezegd 'te wild'. Dan doe je in mijn ogen toch echt iets fout...

Lynn: Wat fijn dat Wolf een mooi plekje heeft, de gedachte is vaak door mijn hoofd gespoken om haar van je over te kopen, maar op dit moment lukt mij dat financieel echt niet, en ik denk niet dat je tot volgend jaar gaat wachten. Zolang ze maar een goed huisje heeft met mensen die lekker met haar aan de slag gaan dat is het allerbelangrijkste.

Hier gaat alles zijn gangetje. Met Nero is nog veel werk aan de winkel, ik besef mij dan weer eens te meer hoe ver ik eigenlijk met Pumbaa was. Met Nero moet ik weer van voren af aan beginnen, in alles. En dat valt me soms wel zwaar omdat ik al zo ver met Pumbaa was, en de dingen die toen vanzelfsprekend voor mij waren, moet ik nu allemaal opnieuw gaan aanleren en dat kost gewoon enorm veel tijd. We zijn het rijden weer aan het oppakken en dat gaat gelukkig iets beter, ontspanning is voor hem vaak ver te zoeken. Hij is echt super braaf, zet geen stap verkeerd maar zakken met zijn hoofdje of proesten zou hij niet snel doen, dus we moeten flink aan de ontspanning werken. Terwijl ik zelf op hem totaal geen angst heb, ik vertrouw hem echt volledig. Ennn, gisteren kreeg ik halsstrekken in draf kado en dat was fantastisch. Die kleine dingetjes die zo vanzelfsprekend zijn, leer ik nu weer opnieuw te waarderen. Gisteren zijn wij op TV Drenthe geweest, er zijn laatst opnames gemaakt van Nero en mij. Wij waren uitgekozen voor de rubriek Paard van de Dag en gisteren werd het uitgezonden. Een kort stukje, maar wel erg leuk geworden. Hij had alleen die dag enorm last vd vliegjes waardoor hij niet geconcentreerd was en niet veel zin had, maar daar kun je op het filmpje gelukkig niet heel veel van zien. Hij deed zijn oefeningen wel, maar met iets minder enthousiasme als normaal :P Ik zal jullie de link eventjes doorsturen.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-15 13:26