Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:01

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en ben ook een trotse eigenaar van een konik.
Hij is 7 jaar en net uit een soort van natuurgebied gekomen samen met 8 andere hengsten. Ondertussen is hij geruind en een beetje zadelmak gemaakt. Toen heb ik hem gekocht.
Hij is erg braaf maar heeft wel een beetje een schrikachtige houding, Maar ja niets gewend natuurlijk.
Hij is wel goed omkoopbaar :D en houdt erg veel van knuffelen.
Afbeelding
Erg leuk om jullie ervaringen te lezen en dat er nog meer zijn die dit ras hebben.

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:41

Ze hadden hem al wiskey genoemd dat vond ik wel leuk dus dat heb ik maar zo gelaten.
Hij is als gezelschaps pony gekomen maar ik wil er graag op kunnen rijden en wilde hem eigenlijk gebruiken voor als mijn nichtje komt dat we samen een buitenritje kunnen maken.
Maar dat gaat denk ik nog wel even duren want hij is toch wel banger dan ik had gehoopt.
Maar ....maakt niet uit, thuis lukt het al om op hem te stappen en draven. Ook al vindt hij dat ook eeerg eng.
Ik heb de tijd en hij is zo lief <3 het is echt een kroelkip.
Daarom vind ik het ook erg leuk om te lezen dat jullie er ook gewoon op rijden en zelfs voor de kar willen gebruiken, super!

Carol10

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:09

Nadine:wat een goede samenwerking! Wouw kan ik nog veel van leren.

Een klein volwassene kan toch best op een konik? Ik denk nl dat ik best pas op wiskey en hij is denk ik ook maar 1.35, nou ben ik ook maar 1.60 dus... Maar een kind zou ik oom niet zo snel doen, of met goede begeleiding.
Wel een leuke merrie en zeker niet duur ( wel best dik)

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:44

Balen zeg, hopen dat het snel beter gaat.
Vandaag mocht wiskey in het weilandje van de overburen,maar ja dan moet je wel langs een enge blauwe container :) na uitvoering bekijken van het ding en vooral veel blazen uit zijn neus is het toch gelukt!
En toen moest hij ook nog terug.....

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:15

Hoe ging het inrijden bij jullie konik? Vorig jaar heb ik Wiskey zadelmak gekocht, maar dat was ook alles. Hij is snel in paniek als er wat nieuws van hem wordt gevraagd. Ik ben erg hard van hem afgevallen en geschrokken natuurlijk. Nu ben ik het weer van nul aan het oppakken maar hij blijft wat paniekerig.
Herkennen jullie dit in een konik? En hoe hebben jullie dit aangepakt?
Ik merk wel dat hij het leuk vindt als er iets met hem gebeurd. En hij is erg nieuwsgierig:-)

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:05

Phoe, dat dacht ik al dat het veel tijd en geduld gaat kosten. Helaas heb ik dat niet( tijd dan, geduld wel hoor) dus ik heb hem toch maar te koop gezet. Wel jammer hij is wel een unieke pony. Dus als iemand nog een ruiltje wilt?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie