Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:35

*\o/* Jeeeej! Super leuk gedaan dames *\o/*

Gefeliciteerd voor iedereen die geslaagd is!

Hilde heeft al een mailtje gedaan over truien met connemara logo :D

De themamiddag wordt krap, ik kom uit de slaap en moet tot 1 werken :+ volgende keer beter.

Rozzy

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:34

Mooie truien! Inderdaad even in overleg met mijn portemonnee :D

Klinkt goed schirocco, wat ga je in Ermelo doen? ( je hebt het vast eerder gezegd :o )

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:08

Dat klinkt errug leuk! :D heel veel plezier!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:48

Zo te zien heeft Ria nog wel wat water voor je over :o :=

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:26

Dat is lang geleden! Ik lees al jullie verhalen nog steeds mee, maar zelf niet veel te melden gehad op connemara gebied de afgelopen tijd. Over twee weken verhuizen de pony's naar een nieuwe plek (waar we zelfs een binnenbak hebben ipv de gehele winter een natte buitenbak!) en gaan we lekker aan de slag om dit jaar eindelijk weer met het ONCK mee te kunnen doen, want dat blijft toch ontzettend kriebelen.

Hier ook een vliegbasis op kleine afstand van de paarden, maar onze pony's zijn er inderdaad aan gewend dat er bijna dagelijks vliegtuigen, straaljagers en helikopters laag over vliegen.

En even voor degene die mij niet kennen, wij hebben op stal 4,5 connemara staan :D :

Flashlight van de Leliaard, inmiddels 33 jaar.
Afbeelding

Celtic Faylinn, moeder connemara, vader een zoon van Heartbreaker.
Afbeelding

Oriana van de Leliaard, onze stermerrie
Afbeelding

Blue Lizzy van de Leliaard.
Afbeelding

Mannin Bay Cuckoo, alias Donegal.
Afbeelding

Wat leuk Kirsten, dat je af en toe toch weer op een connemara kunt kruipen!

Dat westernzadel staat Rocks goed en wat een leuke foto van Melody!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:20

Dankjewel Birgit! Ik ga mijn best doen vanaf nu weer wat leuke verhalen te delen :D

Het is wel altijd de bedoeling geweest af en toe een veulen te fokken, wie weet in de toekomst. Afgelopen jaren hebben we veel pech gehad met blessures van beide kanten, maar alles is inmiddels weer op de rit gelukkig.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:27

Wat leuk, Beaut met haar nieuwe unicorn-maatje :D en wat een gave foto’s van het crossen!

Wat een mooie foto’s Ria! Knap stel!

Hier met zadels ook een heel gedoe, voornamelijk vanwege de lengte. Bij ons hebben ze bijna allemaal een Thorowgood, met korte kussens.

Wij kunnen eindelijk weer een beetje adem halen :D Twee weken ontzettend hard gewerkt op zowel de oude als de nieuwe stal, afgelopen zondag eindelijk verhuist. De afstand naar ons nieuwe plekje is maar 2 km, dus we dachten dit lekker wandelend te doen:

Afbeelding

Helaas kwamen we er na nog geen halve km achter dat we een waar hogeschool paard in ons midden hadden, met bijbehorende hogeschool sprongen *\o/* . Met enorm veel moeite (o.a. de complete weg blokkeren, verkeer tegen houden :7 ) het hogeschool paard weer op de oude stal gekregen. Daar besloten om haar toch maar met de trailer te vervoeren, die we niet hebben, dus daar moest een paardentaxi aan te pas komen :+ . Het hogeschool paard met een verdoving uiteindelijk de taxi in en naar de nieuwe stek, waar de rest wel lopend naartoe is gegaan.

Afbeelding

Een heel avontuur, waarbij het onderweg af en toe echt even gevaarlijk werd. Een leermoment voor zowel mens als paard...
Maaaaaar als je dan de volgende ochtend de binnenbak/mega inloopstal in komt en deze koppies kijken je aan, dan is alles weer vergeven en vergeten <3

Afbeelding

En als de bende amper twee dagen later al zo lekker ligt en staat te rusten, dan praten we helemaal nergens meer over *\o/*

Afbeelding

Pony nummer 5, Flashlight, is ook mee verhuist maar presteerde het aardig om buiten het beeld van de foto’s te blijven zie ik nu :Y)

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:04

We moesten op dit moment niet weg op de oude plek. Kregen een tijd geleden wel te horen dat, wanneer de eigenaresse komt te overlijden, wij per direct het terrein af zouden moeten. Dan sta je ineens met 5 pony’s op straat... en aangezien de eigenaresse aardig op leeftijd is. We hebben daar 7 jaar met veel plezier gestaan en wilde ook helemaal niet weg, maar de huidige stal is wat meer save wat dat betreft :) Daarbij zitten we een stuk dichter bij het bos en hebben we een binnenbak/mega inloopstal :D !

Plekje hebben we zo goed als voor onszelf. Er staan nog twee jonge paarden van de eigenaar, maar die staan op een andere wei dan die van ons. Eigenaar maakt verder geen gebruik van de rest.

Grappig is dat, toen ik Robin net had, ik op de pensionstal aan de overkant van de weg stond en wij altijd in deze binnenbak gingen rijden :D

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:28

Hier lijken de Ierse bikkels totaal geen last te hebben van de kou en lijkt vooral het baasje het watje te zijn :D Ook omdat ze nog moeten wennen aan de nieuwe plek, rijden wij nu niet. Zoals Ria zegt scheelt het uit de wind echt enorm!

Leuk Ingaa, een trailer! Kun je lekker op pad. Mooie plaatjes zo, in de mist... en kou :brr:

Knappe Beaut! Gave kleur deken heb je :D

Haha die Lloyd *\o/* Hij doet mij echt denken aan ons bruintje, ook kwa beweging en karakter. Als ik snel naar de foto’s kijk zou het zomaar kunnen dat je de onze uit de wei hebt geplukt }>

Hier ook flink behelpen met water. In de buitenbak/paddock staat een grote ijzeren bak waar flink wat liters in zitten. Deze was volgens de boer vanmorgen compleet bevroren, alleen maar ijs ipv water. Enorm lief dat hij dit voor ons in de gaten houdt. Vervolgens heeft hij ook nog vanuit zijn huis een kruiwagen met water gevuld en in de binnenbak een bak met water neer gezet voor mijn pony’s +:)+

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:18

Tineke, wat een bikkel, rijden in die kou! Leuke foto.

Wat leuk Esje dat je zo toch de moeilijkere oefeningen al mee kan gaan pakken, kan me voorstellen dat je dan een trots baasje bent! Dat als een malle door de bak gaan herken ik wel inderdaad, gelukkig doen die van mij dat ook alleen als ik er niet op zit. Leuke foto van de wandeling.

Gizeppie, ik zie de bambi al helemaal voor me haha

Mooie redding Saams, ik was denk ik al lang met een drie dubbele salto aan de andere kant van de hindernis beland :+

Ruby, misschien kan je eens kijken op http://www.connemara.nl en dan naar de verkooplijst. Staan wel een paar pony’s op.

Nadat de pony’s een weekje de tijd hebben gehad om te wennen op ons nieuwe plekje, hebben we gisteren even de binnenbak getest met Donegal en Lizzy. Ze waren super braaf, al vonden ze het nog wel nodig om over en weer te hinneken naar de pony’s die nog buiten stonden, wat natuurlijk ook logisch is. Na het rijden nog even buiten uitgestapt, waar we na zo’n 100 meter bijna weer als een speer naar huis gingen toen Don en Liz onze nieuwe buurman ontdekten: een varken van 100 kg :') Ik geloof dat we Don een Liz maar eens op de koffie moeten sturen bij de buurman, zodat ze goed kennis kunnen maken.

Afbeelding

Met oma Flashlight ook een stukje gewandeld om de omgeving te verkennen (die overigens het varken niet eens opgemerkt heeft :+ ). Als het water weer aangesloten is, moeten we geloof ik even Flash haar staart wassen :Y)

Afbeelding

Afbeelding

En Don en Oriana, die eten ondertussen (zoals een echte connemara) gewoon door, terwijl Flash een ommetje maakt.

Afbeelding

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:33

Haha Birgit, een bekend stukje Ierse humor. Hier ook eentje die zo te werk gaat, maar gelukkig wel alleen als er geen stroom op de draden staat :Y) Stoere springfoto's!

Wat lekker Esje, zitten jullie dicht bij het bos? Je mag inderdaad wel blij zijn dat jullie dit weekend niet oogverblindend wit in de ring hoeven te verschijnen :D

Saaams al spierpijn van de zitles? 8-) Wat is Beaut enorm wit _/-\o_ Kan ze mijn varkens niet even een cursusje komen geven?

Klinkt fijn Kitobeer! Ben benieuwd naar beeldmateriaal.

Succes met de wedstrijd morgen Carol!

Knappe Jack! Is hij al helemaal gewend aan zijn nieuwe plekje bij jullie thuis?

Voor iedereen die morgen naar de HK gaat; veel plezier en succes! Ik moet helaas werken -O-

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:51

Gefeliciteerd met je winstpunt jacobien!

Fijn Tribunals! Lijkt mij ook erg gaaf, de paarden aan huis.

Hier ook voor de meeste connemara’s een thorowgood T8 of thorowgood cob (met vierkante lepel).

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:24

Gefeliciteerd allemaal met de winstpunten en prijzen, mooie foto’s zie ik voorbij komen!

Karel oogt inderdaad echt groot zo :wow:

Ben benieuwd of er iets uit komt Saaams!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:19

Ik kom even binnen vallen om de foto's die ik op het ONCK gemaakt heb te plaatsen! Staan ook op FB, maar voor degene die ze daar gemist hebben :)

Ze zijn helaas wel versprongen en staan dus door elkaar, dus even zoeken naar de juiste ruiter of amazone.
Als je een foto zonder logo, originele kwaliteit wilt hebben kun je een mailtje sturen naar robinhoodsfotografie @ gmail.com (zonder spaties :) ) Voor een foto zonder logo en in originele kwaliteit vraag ik €3.

https://photos.app.goo.gl/V8YwaN9SaZAHF5jh9

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:20

Punz is ook gewoon om verliefd op te worden Ria :D <3

Fijn dat alles goed is gegaan met verhuizen saaams!

Dat is zeker een koppie om verliefd op te worden Tineke!

Sinds jaren een keer rijfoto’s van mijzelf. Na 20 kilo te zijn afgevallen (nog steeds work in progress) het rijden weer langzaam aan het oppakken. Een paar foto’s tijdens de les met Donegal <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En aangezien ik toch nèt een beetje liever achter de camera sta, dan er voor;
Hilde met Lizzy
Afbeelding

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:14

Gefeliciteerd met Beauty Saaams! Gekke merrie met haar kuilgras soppen :D

Dankjewel Punz, ik ben ook erg blij het rijden weer op te kunnen/mogen pakken!

Wat Punz zegt herken ik mij zeker in. De 5 connemara’s die wij hier hebben staan zou ik allemaal omschrijven als enorm leergierig, slim, nuchter en eerlijk, maar allemaal echt enorm eigenzinnig en een eigen persoonlijkheid. Meewerkend, maar wel binnen hun ‘psychische’ grenzen. Ga je een aantal stappen te ver, laten ze je dit merken. De een op een meer uitbundige manier dan de ander. Het is in mijn ogen de kunst om bij de connemara’s goed die grenzen te bewaken. Het herkennen van het het verschil tussen een stukje ‘Ierse humor’ :) en het aangeven van een grens. Ze laten zeker niet het kaas van hun brood eten.

Connemara’s zijn enorm koel, nuchter en voor niets of niemand bang, maar onderschat hun karaktertjes niet. Hier zeggen we eigenlijk altijd dat een connemara de fijnste en makkelijkste pony is, maar je er mee om moet kunnen gaan. Zo is Donegal bij ons terecht gekomen als een pony die enorm bodemschuw zou zijn, aan de kletter (maar dan ook echt) zou gaan, oude eigenaresse durfde er niet meer op, na een aantal gebroken ribben. Na een half jaar reden er hier jonge kinderen op en nog steeds is hij een van de braafste bij ons, maar alleen als je hem in zijn waarde laat en hem met respect behandeld. Zo niet, keert hij in zichzelf en gaat hij van de kleinste dingen over de flos.

Wil hiermee trouwens absoluut niet zeggen dat jij niet met je pony om kunt gaan of niet naar zijn grenzen luistert. Mijn verhaal is puur om aan te geven dat er nogal wat persoonlijkheid in een connemara kan zitten en het soms even zoeken kan zijn naar het goede ‘bospad’ waar je in moet gaan :D

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:57

Dat zou ik dan weer Ierse humor noemen hahaha :D overigens ook herkenbaar

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:40

Sorry gizeppie, dat wist ik niet. Dan is het helemaal lastig om daar op een goede manier mee om te gaan. Samen komen jullie er wel :j

Esje, begrijp ik goed dat daar dus filmmateriaal van is? :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie