Welk ras is mijn pony/paard deel 3

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:54

Een vriend van mij fokt zulke paardjes! Het bovenste paardje lijkt verdacht veel op een Fallabella, en het onderste paardje is een Mini-shet denk ik, ;)

__Marloes schreef:
Vandaag 2 verwaarloosde minipaardjes opgehaald, gelukkig ging het redelijk maar we hadden niet veel later moeten zijn. 2 hengstjes, 2 jaar. We weten er niets van, vandaag meteen geent, ontwormt en dat soort dingen, gelijk snel de hoeven laten doen. De ene is 73 cm en de andere 75 cm, welke rassen het zijn weten we ook niet! Wat gokken jullie?
De vieze benen/hoeven door hele vieze stal, dikke buik van de wormen, geschuurt van de wormen ook zien de hoeven er niet uit (en geloof me, dit is al stuk beter als dat het was)... Ze staan net een paar uurtjes bij ons dus hier geen commentaar op aub.

Asterix
[ Afbeelding ]

Obelix
[ Afbeelding ]

Chroosje

Re: [Centraal] Welk ras is mijn pony/paard deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:29

Een Gelders paard zie ik er wel in, maar het kan ook iets heeeeeel anders zijn hoor B-)

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 11:27

Hahaha die namen, mango en kiwi :))
Maar ik zou eigenlijk geen idee, maar hij heeft idd wel wat weg van een ijslander :D

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:12

Ik wel redelijk hoor? Ik snap wel dat de oude eigenaar dat zei ;)

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:12

Wat is volgens jullie het ras van mijn (verzorg)pony Lieke? Ze is een merrie van 16 jaar, 156 cm hoog. Extra feit: ze kan in telgang lopen, dit vertoont ze onder het rijden, los in de wei vrijwel niet. Ook kan ze op gigantische snelheid draven, maar dat zegt natuurlijk weinig tot niets! Wijzelf denken dat ze een draver is of een kruising daarmee. Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Afbeelding

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:12

Iemand enig idee welk ras mijn pony kan zijn? Ze meet 156 cm. Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn :j

Afbeelding

Afbeelding

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:36

Wellicht dat deze foto's beter zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:46

_Denise_ schreef:
Mooi dier! Ik zie een vrij schuin kruis, smalle bouw en prominente oren. Ook solide bruin met weinig aftekeningen. Ik denk dat ik bij mijn eerste indruk blijf!

Dankjewel! :o Ben ook erg trots op haar. Mijn eerste indruk was ook een draver, maar aangezien de vorige eigenaresse ook niet wist wat voor ras ze was, zal ik het waarschijnlijk nooit 100% zeker weten. Wel vertoont ze af en toe stukjes telgang, maar aangezien ik dit niet beheers en ze er waarschijnlijk nooit in is door getraind is dit niet "goed" en lijkt het meer op schweinepass.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie