Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:28

zo een beetje sneeuw , dat maakt zo een andere wereld!
Wat een mooie plaatjes oblivion heerlijk om te zien.
Eigenlijk best leuk dat je fam van onarcho op kan zoeken, ik vraag me wel eens af hoe de fam van smoky zou zijn van karakter en temprament.
En al die hoopjeshooi ....daar zou smoky de grootste van claimen, dat vind ik soms wel eens erg want haar buik is het dikste :x

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:26

wat een leuke foto's! Gelukkig zit je weer te paard, langzaam aan he anders duurt het alleen maar langer.
En ik zou het top vinden een western konik 8-)
(en wat een piep klein dekentje bij zijn inimienie vriendje, wist niet dat ze zo klein er ook waren)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:32

Nou mama ik kan je begrijpen op dit tafereel moet je beretrots zijn!
Zeker met zo een glimlach als op de voorlaatste foto. :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:17

tja geweldig zulke frutsels, en ook zo herkenbaar!.( Echt post vaak zulke foto's ik kan daar zo van genieten.)

Die Indah wat een volwassen paard ineens! hoe groot is dat pupie paard nu, ik vond hem zo groot lijken?

Hier van de week een lesje oerpaard gezien aan de mede paarde beesten!
Smoky die stond met skylar, de shet en het trekpaard op de bak, lekker in het zonnetje te dutten.
Dan gaat de shet naar de omge gooide emmer, die was leeg...
Komen ze bij het ijs te staan die likt aan het ijs. Skylar dacht dat hij Bambi was oef hield mijn hart vast( niets gebroken) :+ . Het trekpaard schaafde met zijn tanden langs het ijs...
Plots jaagde Smoky ze alle 3 weg daar bij het ijs, ze liep naar de andere kant en tikte zachtjes op het ijs op 3 plaatsen, ze luisterde naar de klank en gaf er op de laatste plek een harde stamp op.
Het ijs brak en ze begon te drinken, daarna kwam skylar, daarna verjaagde ze die en stuurde de shet er naar toe. En als laatste kwam pasja het trekpaard toen de anderen haar (ze staat als laagste in de rang) wilde verjagen zou mevrouw die kwajongens even tot orde roepen.
Man ik stond echt met open mond te kijken, dit was echt een stukje oer instinkt en gewoon bij ons thuis,en niet in natuurgebied.Tja smoky komt uit polen ,opa shet is de enige die echte vorst in zijn 24 jaar heeft gekend en de anderen dus niet.En een dag later stonden er dus 4 paarden met hun been op het ijs te kappen om beurten maar met resultaat
Nog steeds weet dit ogenschijnlijke saaie pony'tje me zo te verrassen mw. de alfamerrie zal haar kudde even voorzien van water!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:19

ja bezitten doe ik er 2, zadel van dochterlief en voor het trekpaard.
Maar zelf heb ik er niet op gereden.Het kinderzadel past perfect op de shet,skylar en smoky en met soft pommel op het trekpaard .
Heb er vroeger wel op gereden en vond het heerlijk zitten, maar ik mag niet meer rijden dus dat zadel is eigenlijk te koop.
Smoky kan het erg waarderen bij een boom zadel oogt ze stijver in haar bewegingen, volgens ons nichtje loopt ze er gemakkelijker/soepeler mee die rijdt haar wel eens buiten.
Mijn voorkeur is als je veel rijdt een lederzadel en net als nu af en toe eens een wandeling dat een drytex in een vochtige schuur of kast minder onderhoud vergt en gemakkelijker is.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:26

Best opmerkelijk dat de singelgroeves hier allen ver naar voren liggen, hier dus ook en ook nog eens rond geribt.
Bijrijder had ik wel even, maar het meisje 20 kreeg ms...zit nu al aan de spalken en rolstoel dus helaas.
verder heb ik idd ook wel oog voor wat er mis kan gaan. En zeker met smoky omdat ze je zo kan spiegelen en zo slim is. dan heb je echt een persoon nodig die van wanten weet en zijn mannetje staat.
En ook bij een c pony denkt iedereen ach wat een leuke kinderpony....ja tot zekere hoogte dus.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:00

Van schreef:
Is niet zo raar dat is nou eenmaal de bouw van een konik. Ze worden niet gefokt als rij pony

Ja dat had je bij de hafjes 15/20 jr geleden ook, maar dat ze het dan ook echt allemaal hebben is toch best n' kenmerkje van het ras.Zou dat in polen anders zijn? daar worden ze er wel voor gefokt.
heb moeten opzoeken wat een criollo was, heb er echt nog nooit van gehoord. :o

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 07:27

de bare back pad heb er wel eens op gereden op een trekpaard, maar vond het geen succes omdat het ding bleef schuiven.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:31

dat klinkt positief , meteen doen. die waar ik op zat was er een van jaren geleden merkloos.En ik bedenk dat producten ook door ontwikkeld worden.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:11

Nou dan zal indah niet te klein blijven :D
Fijn van de bij rijdster en hopen dat ze blijft! Nou gelukkig dat het is wat je hoopte met de pad (of hoe heet zo een ding ookal weer :o )
Schrok je bij rijder zich niet helemaal lam...of jij natuurlijk als dat zomaar voor het eerste gebeurt! ;)

Hier schrok ik vandaag ook , die smoky heeft me daar een dikke buik dat ik er gewoon van geschrokken ben. ze lijkt wel 10 maanden drachtig zo erg!
Ook heb ik de primeur dat ik Skylar voor het eerst een bit in had gedaan, hij gaf er dus niets om ook niet met wandelen. Echter was het te breed, en paste niet in zijn hoofdstel. Dus tja trots en teleurgesteld .
Maar toen had ik een helder idee, ik pas het smoky....nou dat is dus ongelooflijk die vond het zo prettig zitten dat ik er versteld van stond! :wow:( die had uiteindelijk een oud bit van mijn haf).Zelfs het uit doen was niet zo een gehannis dat het bij het midden stuk (watertrens) blijft hangen.
Dus al met al zijn we nu alle 3 tevreden, smoky heeft dus een ander hoofdstel ....de macclem vind ze niets.Die past juist weer beter om het hoofd van skylar. En het nep billy alllen bit zit echt als gegoten bij smoky. dus ga ik nu maar opzoek naar een nepper voor skylar 1 of 1,5 cm smaller!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:05

ik denk claim je eigen domijn , smoky kan dat idd ook die is ook echt de leidster.
de anderen doen dat ook allen in hun stal. maar niemand doet dat in de stal van een ander, behalve smoky.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 05:51

Ik laat het maar zo,ik zou ook niet weten wat je er aan moet doen. maar ik zorg wel dat smoky alleen haar eigen boeltje kan bevuilen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:39

oh wat was het een lief veulen! ,(En dan nu zo een grootte bink! 8-) )

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:58

help krijg spontaan heimwee naar de baby skylar.
zou de baby indah zo wel willen knuffelen <3

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:56

Storm: wat een stoer schilderij!
Belinda....heerlijke foto's en ik hoop echt dat het geen artrose is!
Tess wat een lief veulentje had jij
En Indah zo groot.( Dat wordt Skylar nooit al zou ik hem pokon geven).
Maar tja hier gaat alles zijn gangetje Smoky is gisteren sinds tijden weer eens ingespannen in haar tuig, ze had duidelijk veel stal moed. :):)
maar na een poosje werd ze braver...toch jammer dat we nu weer helemaal opnieuw moeten beginnen.
Ik weet zeker dat ze het nog niet verleerd is al zit er eendik jaar tussen!
heb onszelf toch weer een doel gegeven: voor de zomer: gesleept hebben van een oude autoband en takken. en iets gehoorzamer onder weg dan gisteren.
En wat kan een juist bit verschil maken zeg,een heel rustig hoofdje en meteen in de actieve houding ipv heel erg zoekend ( en dat per toeval) nu skylar nog een bit,hij is er klaar voor!
Ons dochtertje is ondertussen naar aanleiding van de kindjes van Chassy hier op bokt bezig met schrik training.... en spook ach die loopt gewoon keurig mee alsof er niets aan de hand is.
Maar wat is ze trots op zichzelf als het dan weer goed gelukt is !( zo heerlijk om te zien) <3

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:17

Hier staat smoky in een buitenstal en overdag op de paddok, maar ze heeft in de winter echt een beetje stalmoed , gewoon fris omdat ze het heerlijk vind om mee op avondtuur te gaan.En als het hier aan de kust dan ook nog eens waait nou dan heeft ze het in haar bol zitten....
Het is hier op de klei niet mogelijk om ze op de weide te houden alles wordt vertrapt en dat is zonde!
En je tip over bitloos gaat met het rijden wel gebeuren maar om met skylar te wandelen dan is hij zo sterk, en ik kan hem dan niet goed houden. dus dat is na enige ervaringen toch wel nodig.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:25

Wat een mijlpaal! *\o/* knap hoor!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:26

Wat een leuke maxi pup, het begin van een nieuw tijdperk!.Ik vind het altijd zo bijzonder, een dier nog niet eens in de kracht van zijn leven maar aan het begin van zijn avonturen. Tot wie weet wat hij bereiken zal.
Het is een prachtig paard met een mooi zadel op zijn rug!
Die kayo ik ben in de ban van zijn hoofdstel! gelukkig gaat het steeds weer beter en is het op te lossen met oefenen!(belinda hoe gaat het met je been/knie?)
Hier zijn we weer begonnen met het mennen, vandaag met het snoeien geholpen met takken slepen....gelukkig was het aan het einde van de dag goed voor een ere rondje. Ze vind het slepen achter zich best nog raar al doet smoky het prima!( Gewoon veel oefenen en dit werk leent zich er prima voor!)
Ook heeft ze concurrentie en steun aan teun, het stokpaard van dochter lief! ja daar heeft ze de hele middag met cap en bp aan mee gehobbeld en smoky vertrouwde op haar kleine begeleidster <3 .
Afgelopen woensdag heeft ze op smoky gereden en mag ik blij zijn dat we een pony hebben die voorzichtig is met ons kindje.Een auto wilde niet in de berm en gaf haar zo weinig plek dat ze ons bijna letterlijk aanreed de drukker van mijn mouw ging over de spiegel en de spiegel kwam tegen mijn heup en elleboog, gelukkig alleen beurs en niets geks!
Ik zelf was zo bang dat ze smoky zou raken dat ik zorgde dat ik er tussen stond, maar dat heeft me wel aan het denken gezet stel je voor...... -:(- ,alleen omdat je auto vies wordt en je niet weet hoe dan te reageren _-:( .op de terug weg kwam ze nog eens langs....toen twijfelde ze en viel de auto stil :x .
trots en dankbaar was ik mijn paardje.
De dag er na kon ik ze wel wat, toen ze in een aanval van voedernijd mij dus het hele erf over sleurde.
Het trekpaard kreeg vast een mangel en zij dus niet ....woest was ik, (mijn zwager was bang dat ons wat zou overkomen).Ze heeft echt die dag gelongeerd tot haar tong op de knieƫn hing zonder mangel.
Waar dat vandaan komt is onbekend maar eten blijft een issue bij haar, dat is echt jammer . In de afgelopen 3 jaar is het zo verminderd en goed gegaan tot dat moment dan!
Maar vandaag was ze weer de goedheid zelve, nog steeds zo blij met die "liever lui dan moe pony "van marktplaats *\%/* .
Met skylar gaat het ook goed, nog steeds een waterrat en een regelrechte puber.
Maar zo een leuk beestje. We bedenken nu alleen of we zelf beleren of laten inrijden. want het zal echt een c maatje blijven denk ik. Ik zal proberen een paar foto's te plaatsen binnenkort.
Ook denk ik dat ik smoky's barefoot ga verkopen en ipv maat 1 een 0 voor op skylar en smoky terug neem. tja plannen veranderen weleens :)*

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 08:59

Dat snap ik , heb ook nog geen haast.Het is een mooi zadel en helaas te weinig gebruikt, (de ruiter heeft met 20 jaar ms en gebruikt sinds kort een scoot mobiel) en tja dan is het zonde zo te laten hangen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:39

tja bootsscoot, soms is het jammer als je de personen niet meer hoort.
Ik heb het idee dat de koniks laat bloeiers zijn en dat je de tijd moet nemen om ze goed te laten uitgroeien.
Goed dat je nog even wacht Kim!

Hoe gaat het met boots?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:08

omg die vos.....tja ik heb al een verdunde konik, dus laat ik het maar zo....(baalt nu stevig ;) )

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 07:00

Hier weer eens plaatjes,
Afbeelding
onze opa shet 24 en nog actief, niet te houden soms!
Afbeelding
onze jonge puber, voelt zich best stoer momenteel!
Afbeelding
hier een meisje wat droomt van maar een ding.....eigen paardrij laarzen ( tot die tijd doet ze de mijne af en toe aan)
Afbeelding
hier een foto voor de geinterresseerden, (helaas)
Afbeelding
wat heb je daar nu, is dat eetbaar?
Afbeelding
En als laatste een echte konik.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:52

ja in zulke blauwe ogen verdrink je meteen!, ga je morgen pb en storm.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:36

Sanso:Prima hoor, maar mijn pin krijg je niet!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:32

ik heb vroeger wel eens een wildernis shet gehad en die heb ik gewoon laten chippen door de dierenarts, had geen stamboek maar dat was nooit een probleem ,nergenst