Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

kwita

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:37

die wordt echt mooi *\%/*

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:10

wat een mooie foto's!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:56

Heerlijke foto's Belinda, jammer van je knie! maar houdt moed wie weet is de 2e arts positief en valt het mee ( ik duim voor je).

Storm! wat een bericht geweldig nieuws. Ben benieuwd of ze ook nog iets weet van smoky wat ik niet weet of ze bekend was met nh en vhd omdat ze soms dingen doet dat ik denk waar heb je dat geleerd?
(als je haar nog eens spreekt, zou je dat willen vragen).

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:53

Ik had smoky wel uit Gelderland, Maar bij een handelaar vandaan. Bij hun kwam ze met Boots aan de voet en drachtig van skylar, ze is daar naar hun zeggen ongeveer een jaar geweest. (Die man hete rik en die vrouw hete Mandy ze kwamen uit Westervoort die man was eerlijker dan die vrouw).

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:40

tja het blijft vreemd dat had ik destijds al ontdekt en dat is ook de reden dat ik er niet in ben blijven roeren. soms is het jammer dat je dingen niet meer kan achter halen in het dier zijn belang, maar soms is het beter dan maar zo te laten.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 03:37

Hier kan ik de slaap niet vatten en dacht kom ik geef weer eens een update .
inmiddels alweer 5 dagen geleden gingen de paarden in de weide niets aan de hand ,maar de derde dag hadden we een verjaardag en omdat het zo mooi weer was mochten ze langer buiten blijven. Smoky die was dus onderdoor de draad naar de andere kant gelopen waar het gras langer is. dus zo wilde ik ze binnen zetten bij thuiskomst. Daar was ze opgeblazen en erg aan het puffen.... dat was dus een dierenarts bezoek, wat was ze ziek. De dierenarts schrok er van ( gelukkig woont ze maar 1 dorpje verder weg dus ongv 10 minuten.) maar ze was zo ziek dat ze zich zelfs niet verzette bij de DA, pijnstillers, tempraturen, opvoelen het werd er niet beter op na 2 uur was ze totaal bezweet weer DA. nog een spuit.Het was een spannende nacht en s'morgens was ze wel moe maar fitter dan de dag ervoor .Hoewel ze nog aan het herstellen is gaat het nu goed met haar. Die eigenwijze beesten ook !(Die eten niet maar vreten er op los als de gelegenheid daar is!)
Wat we niet wisten is dat de buurman zijn land gespoten had en de wind het spuitmiddel over dat gras had geblazen (nu is dat inmiddels zichtbaar toen dus niet) .Daarom was ze zo ziek en heeft ze nu dus overal bulten dus weer een DA vandaag!
Als het goed is moet ze over een paar dagen jeuk en bulten vrij zijn.Maar machtig wat een domme pech, ze was bijna er van tussen gegaan. Toen we vroegen of de buurman wilde oppassen een volgende keer, kwam het antwoord" je hebt toch die bonte nog". En die heeft dan zelf ook paarden.... :x .
Maar wat zijn we geschrokken, gelukkig hadden de andere paarden niets!
Het bijzondere aan dit voorval dat het lijkt of smoky ook beseft dat ze er bijna niet meer was. Anders na een entingsspuit kijkt ze je dagen niet meer aan.En nu volgt ze me overal en is voor haar doen erg aanhankelijk als ze mijn stem hoort dan hinnikt ze:D. Ik heb zelfs naast haar gezeten als ze in het zonnetje lag te zonnen ze legde zelfs haar hoofd op mijn been.
Het lijkt wel of ze me meer is gaan vertrouwen,( ik kan er serieus een traantje om weg pinken) zo bijzonder! :#

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:51

ohh die blik , dat is echt herkenbaar!
( smoky is weer de oude bazen, eten en de hond uit de weide jagen :D )

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:09

Wat zijn de paarden blij op de foto's, vervelend Belinda ik hoop dat zijn been snel genezen is!
Smoky is goed hersteld een bult op haar hals heeft er echt lang gezeten maar die wordt nu met de dag kleiner....en smoky die eetweer als van ouds als een bootwerker.
Nu ze niet meer onderdoor de draad kan gaat ze er maar overheen als een volleerd spring paard!
( zonder gein op concours zo ze het best ver kunnen schoppen).Skylar heeft tijdens het stoeien met zijn maatje een winkelhaak in zijn neus getrokken , dat zag er lelijk uit. maar het geneest heel goed en netjes dus ik ben al blij toe!.
Ons dochter heeft inmiddels al aan de longe zonder zadel op spook rond gestapt en beiden vinden het prachtig!.En smoky heeft echt op haar ballans gelet,dreigde ze uit balans te raken omdat ze te scheef zat. dan stopte smoky zelf zodat ze weer recht kon gaan zitten en stapte ze verder. Echt zo lief en omroerend om te zien!.
Zelf heb k het begin gelegd om te gaan horse boarden, ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld. want op een rijdend plankje je balans houden is lastig.Maar kan mij wel helpen om mijn bekken spieren te trainen dus een positive bijwerking. En tja wat mama doet moet mini me ook hilarisch gewoon, we oefenen alvast met de fiets ....wordt vervolgd

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:48

Wat een nieuws proficiat ! *\o/*
En wat heb je een mooi paard, adembenemend!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:35

obilivion wat een pech, dat moet als een baksteen op je maag gezeten hebben.Laten we hopen dat ze hier weer op bokt opduikt, dan weten we hoe het haar verder vergaat. ( zo ging het gelukkig met boots ook)
Hoe is het met boots? Nog wat van zijn fokster gehoord?
En vervelend nieuws Belinda hopelijk helpt het je, met volledig herstel!
En hoe gaat het met Brenda?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:28

Ik heb er een die werd verkocht met de woorden "ze is liever lui dan moe". In de bak werkt ze echt liever niet, ze kan het wel maar dan echt met tegenzin.
Buiten daar in tegen werkt ze graag en hard. Ik moet haar altijd remmen omdat ze altijd harder wilt.
Hoe verder hoe leuker ze het vindt. Het is wel een geboren leidster en zoekt altijd haar grens en moet je stevig in je schoenen staan. Ze is wel heel lief maar het is een persoonlijkheid die ook haar grenzen duidelijk aangeeft. Ze is altijd wakker en ziet elk dingetje ook wat jij dus niet altijd ziet!. Dat maakt haar geen echte overweldigende kinderpony want ze hebben een c maat maar hebben echt een leider nodig. Ze is wel braaf en lief om en met kinderen. Zelf vind ik het een sterke gezonde sobere veelzijdige gebruikspony.( wij werken met lange lijnen, grondwerk ,longeren , slepen,wandelen met kind op de rug, bak werk en buiten rijden, fietsen, mennen ze heeft een keer voor haar kar gestaan ivm tijd gebrek. Voor een gezins/recreatie pony zijn ze zeker geschikt.
laat je het weten of het wat is geworden.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:32

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:55

ja hij is echt leuk! ( en stiekem zie ik heel veel van smoky in hem terug ,zeker op die niet zo charmante foto....soms is mam net zo charmant :+ )
Hier heb ik net skylar gelongeerd hij word echt ook wat volwassenen tussen zijn oortjes, ik ben eigenlijk best onder de indruk van hem! . Hij was zo braaf stap draf en galop op commando ook het stilstaan gaat goed. Daarna hem uitgestapt aan de hand over de weg.Fietsen, auto's met caravan,traktor en een rolstoel hij was echt heel braaf! :#
Ook heb ik afgelopen weekend voor het eerste geprobeerd te horse boarden met smoky, het is nog onwennig maar doet het wel heel goed voor zover. Langs de muur van de schuur gaat het goed want dan kan ze niet voorlangs draaien . zonder ondersteuning van de muur vind ze het nog moeilijk en ik ben ook nog best wiebelig dus dat is ook lastig voor beiden! Dus doorgaan en dan zal het wel lukken het begin is er. Ook moet ik zelf nog eens iets bedenken dat ze niet steeds gaat eten in de weide als we daar oefenen dus al katoenen knutsel touw gehaald bij de praxis en nu bedenken en hoe te maken. dus al met al zoals mijn man het zou zeggen: kun je niet iets bedenken wat iedereen doet "dan is alles al uitgevonden". Maar nee, dit houdt ons bezig en is echt leuk voor de afwisseling zeg ik dan O:)
Ook zijn er spannende tijden het trekpaard is naar de hengsten boer, dus hopelijk over een jaartje een lief veulentje :):)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:39

wat fijn om te horen dat het goed gaat met thor en jou en veel buiten rijden is echt heerlijk!
Skylar is aan het einde van de zomer 3 maar we beginnen langzaam aan om alles vanaf de grond er op te zetten. Ik had laatst ergenst gelezen dat de rug groeit tot een jaar of 6 want hij moet wel een leven lang meekunnen en hij is best klein om dan al heel jong een kleine volwassene te dragen.Heb er al wel iemand voor gevonden ,maar dat was een zoek tocht!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:55

Nadien ik kan je leegte helemaal plaatsen als sommige dierbaren overlijden sterft er een stukje van jezelf mee! (heb zelf ook zo een leeg plaatsje van mijn oudepaard.)En 1,5 jaar is ook nog kort hoor al lijkt een jaar soms heel lang. :(:)
Avalon wat kei gaaf zo die trap foto!

En welkom Camilla is dit wolf? ( zo ja, leuk haar weer terug te zien! )

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:52

Leuk om wolf weer terug te zien, en zeker als het jullie samen goed gaat!
zal binnenkort weer eens uitgebreid posten, er zijn weer een hoop dingen gebeurt hier(alleen positief)!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:06

Nou ik dus ook niet, enkele dingen vond ik overkomen alsof al het goede van zijn vader komt.
Toch best leuk om te zien dat dus een blad als bit zich vult met kruisingen.
En die indah ,al zo groot maar nog steeds puppy looks...hij heeft echt een kei schattig baby hoofdje gehad!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:34

Van wat een pech...Maar ik wens je werkelijk alle goeds met je zwevende knappert!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:21

Wat lief van die vrouw, zeker nu met al die vliegen!
Elke keer als ik boots zie is hij iets volwassener ook nu weer,en steeds zie ik echt smoky in hem terug.
het blijft een knapperd!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:46

Hier eindelijk mijn belevenissen weer eens.
Gelukkig gaat het goed met ons en de paardjes. Het goede nieuws is volgend jaar een veulentje geen konik, maar een trekpaard. Skylar is eindelijk nog een beetje weer aan het groeien. Misschien dan toch 1.40,ik hoop het zo. Ook is hij nu uit de weide bij zijn moeder en geloof me hij is ineens het puppy zijn kwijt. Hij oogt niet alleen volwassenener , maar gedraagt zich ook veel kalmer en beheerster. Nu doen we er eigenlijk nog te weinig mee, maar ach laat hem nog maar even lekker jong zijn.
Smoky geniet ook van haar rust samen met opa shet want ze hebben het een stuk rustiger nu Skylar in de andere weide staat. Helaas merken we wel dat opa shet wat stijver wordt en dat is jammer want dat zou betekenen dat zijn vriendinnetje er niet meer op mag rijden, zelf zecht ze vol goede moed mam ik heb toch ook nog spook en skylar. Dan doen we knuffelen en wandelen(echt zo lief, en ze geeft zich ook vol overgave op grondwerk en verzorgen). Dus zo zie je maar dat het een kind echt niet uitmaakt maar ze ook gewoon openstaan voor andere dingen.
Zo vind ik het wel eens jammer dat je hier in zeeland zo weinig anders hebt dan rijden, mennen, voltige en drafsport zie je hier bijna niet. wel weer het koudbloeden bomen slepen en vaardigheid.En western rijden komt ook op.
Het wandelen fietsen en horseboarden staat nu tijdelijk even stil heb behalve materiaal pech een ontstoken heup, dus we doen het rustig aan. Heb inmiddels de banden geplakt van het board en de velg vervangen had een klap band ( dat is geen aanrader)maar het liep goed af gelukkig.
Daardoor heb ik wel geïnvesteerd in een nieuwe cap en voor de hebberigheid een nieuw hoofdstel.Het leuke is dat ik en dochter nu dus de zelfde hebben, de verkoopster maakte dat niet veel mee en was wel overdonderd. Omdat er a een duurdere cap voor zo een jong kind werd verkocht, en ze niet kon geloven dat dat meisje al een eigen pony had, die dus ook nog zo een getemd wild paard was (onzin natuurlijk).Maar wat is dat toch dat het ras Konik als wild paard wordt gezien en niet in de reguliere rassen thuis hoort. Hier op de camping had er dus daarom een gast 114 gebeld want dat was mishandeling....Gelukkig was de dieren politieman/boa een redelijk man en die was echt oprecht geïnteresseerd, daar heb ik ook echt een leuk gesprek mee gehad.En wistje dat een melding als dit ook een berisping krijgt (dat heb ik nooit geweten) voor als er een andere melding gedaan wordt er bekend is dat ze dingen verkeerd interpeteren.
Maar toen het pony rijden was heb ik die vrouw haar kinderen geweigerd....als het zo misdadig is kun je er ook niet op rijden ,dat wil je dan toch niet?.Wat was ze boos...en wat hebben de overige kinderen weer genoten. Ik ben echt blij met die grijze eigenwijze ragebol!
Maar ze ook het horse borden niet kon plaatsen....skaten met een pony. Haar gezicht was vol ongeloof.
Tja het is ook een gek idee een pony in het tuig en een idioot op een rijdend plankje er achter aan!.
De foto's probeer ik later weer omdat het uploaden niet lukt met de nieuwe pc,of ik doe het verkeerd.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:33

Wat een mooi hoofdstel En wat oogt hij al groot, het is echt een stoer paard om te zien!
gisteren heb ik skylar het pony zadel opgedaan, geen kik. hij vond het reuze leuk al die aandacht!
binnenkort ga ik kijken/opzoek naar een passende instructie voor lange teugels daar is hij best aan toe, ik ook want tja er op rijden zal niet gaan( hij te klein,te jong en ik te zwaar!).
maar dochter lief, die stuitert al met de gedachte dat er een zadel op past.....gelukkig hebben we smoky nog!. :#

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:16

nou een beetje konik heeft hij wel .Stond er een week terug koniks likken aan auto's op bokt...skylar deed dat dus ook incl raam en ruitenwissers :+ .
Waar ik me schaamden vonden de mensen het hilarisch, die brachten zand met kar en auto in de ringrij baan....Ze vroegen al of ze nog een keer met hun penny dochter terug mochten komen ( op haar verjaardag) :x.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat er hier is misgegaan weet ik niet, maar de foto die het wel deed spreekt voor zich.
(stiekem ben ik best trots op dit mannetje.) En dan mensen maar roepen zo een kruising dat wordt nooit een mooi paard....nou laat ze maar banketstaaf!. Ik ben dan toch de eigenaar en ben er nog steeds heel blij mee *\o/*

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 07:20

Afbeelding
deze mocht ook niet ontbreken, hier was de eerste keer zonder zadel, trots dat ze was!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:46

Afbeelding
hier smokys nieuwe hoofdstel staat haar zo leuk!

Afbeelding
op dit sprekende koppie werd ik verliefd, en ben het nog steeds!

Afbeelding
Onze nieuwe stal bewoners....hopelijk goede jagers... ;)

zo nu is het wel met alle foto's gelukt!