Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Van

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:30

ben benieuwd naar je pup :Y)

zondag met Wolf naar een fotomeeting geweest, nog niet alle foto's terug maar zitten al hele leuke tussen
Afbeelding

Different isn't bad, it's just not the shame

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:33

hier gaat alles zijn gangetje
gister onze eerste klasse 2 gestart, 49km met een gemiddelde van 12,3km/u uitgereden
en 5e van de negen, ze kan het best

Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:42

Nikietjee heb je Boots nou te koop staan? Wat jammer!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:47

Wolf heeft het super gedaan inderdaad maar mijn ambities zijn toch hoger als haar kunnen dus is ze wel te koop voor een goed huisje

dit is toch Boots? http://link.marktplaats.nl/m969976952

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:30

knappe Kaiyo <3

ben benieuwd hoe het mennen gaat met Smoky :D

Wolf is ovb verkocht. Aan een leuke meid die er lekker recreatie van alles en nog wat mee gaat doen. Word haar eerste eigen pony.
Ze komen haar waarschijnlijk volgende week halen. Word wel even slikken maar ik denk dat ze het daar heel goed gaat krijgen.

Ik ga voorlopig ook niet opzoek naar iets nieuws. We hebben net een huis gekocht en kan alle centen dus hard gebruiken haha.
Betekend niet dat ik dan paardloos ben in tegendeel ik heb er volgend jaar 2 te rijden :=

Ik ga mijn zus haar pony Anita uitbrengen in de endurance en daarnaast hebben we een pony gekocht op de zuidlaardermarkt. Komen we al als kleine meisjes en we wouden altijd al eens iets daar kopen dus we hadden even een penny momentje _O-
We hebben een bruinbonte merrie gekocht genaamd Glowy. Het is een opknappertje zo op de foto lijkt het nog heel wat maar ze is flink mager. Zaterdag is de tandarts geweest en haar gebit is in zo'n slechte staat dat we ermee naar de kliniek moeten. Vandaag komt de hoefsmid ben benieuwd wat hij zegt wat haar hoeven zien er ook niet best uit.

Glowy
Afbeelding

Anita
Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:08

nadine_yvana schreef:
Hier gaat alles zijn gangetje. Met Nero is nog veel werk aan de winkel, ik besef mij dan weer eens te meer hoe ver ik eigenlijk met Pumbaa was. Met Nero moet ik weer van voren af aan beginnen, in alles. En dat valt me soms wel zwaar omdat ik al zo ver met Pumbaa was, en de dingen die toen vanzelfsprekend voor mij waren, moet ik nu allemaal opnieuw gaan aanleren en dat kost gewoon enorm veel tijd. We zijn het rijden weer aan het oppakken en dat gaat gelukkig iets beter, ontspanning is voor hem vaak ver te zoeken. Hij is echt super braaf, zet geen stap verkeerd maar zakken met zijn hoofdje of proesten zou hij niet snel doen, dus we moeten flink aan de ontspanning werken. Terwijl ik zelf op hem totaal geen angst heb, ik vertrouw hem echt volledig. Ennn, gisteren kreeg ik halsstrekken in draf kado en dat was fantastisch. Die kleine dingetjes die zo vanzelfsprekend zijn, leer ik nu weer opnieuw te waarderen. Gisteren zijn wij op TV Drenthe geweest, er zijn laatst opnames gemaakt van Nero en mij. Wij waren uitgekozen voor de rubriek Paard van de Dag en gisteren werd het uitgezonden. Een kort stukje, maar wel erg leuk geworden. Hij had alleen die dag enorm last vd vliegjes waardoor hij niet geconcentreerd was en niet veel zin had, maar daar kun je op het filmpje gelukkig niet heel veel van zien. Hij deed zijn oefeningen wel, maar met iets minder enthousiasme als normaal :P Ik zal jullie de link eventjes doorsturen.
Ik ken het gevoel nu ik met Glowy bezig ben merk ik pas hoe ver ik ben met Wolf. Glow is ook het tegenovergestelde van Wolf, ze is op dit moment rb extravert terwijl Wolf een lb introvert is :+ maar ik denk dat Glow uiteindelijk wel beter bij mij past. Ik hoop wel dat ze straks wat minder angstig word.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:12

nee ik mis Wolf niet, ze is er namelijk nog :+ ze komen haar wrs deze zaterdag halen. Maar even kijken of ik vandaag nog een rondje met haar kan maken, morgen sowieso iig :j
Mijn zus heeft besloten dat ze zelf met Anita wil starten(prima doet ze zelf ook eens iets met haar paarden :+) dus ga ik mij volledig bezig houden met Glow. We zijn al naar de kliniek geweest voor haar tanden. De arts daar was ook geschrokken van de staat van haar gebit, heeft er zelfs foto's van gemaakt voor een presentatie := Een kies getrokken en rigoureus bijgevijld(er zaten haken aan dat wil je niet weten :wow:). Ze voelt zich al duidelijk een stuk beter en krijgt wat meer praatjes.

ik heb zelf een casco mistrall cap, lekker licht en luchtig :j

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:13

Wolf is opgehaald was wel even slikken maar ben er zeker van dat ze het goed krijgt

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:45

ik kan me ook niet beter herinneren dan dat Boots inderdaad 2/2,5 is. Ik zou ook zeker nog wachten als dat zo is.
Maar je hebt hem niet verkocht zo te zien? Mag hij blijven? :)

Heel gaaf die flyer Nadine, prachtig eerbetoon

Hier niet veel te melden. Dit weekend voor het eerst op Glowy gezeten en dat deed ze heel braaf

nog een filmpje doorgestuurd gekregen van Wolf met haar nieuwe eigenaar

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:24

ze is 2 of 3 seizoenen gebruikt voor ponykampen(beetje boscrossen) maar is al een jaar of 4 niks mee gedaan
Van wat ik gehoord heb zou ze een paar keer iemand er flink hebben afgegooid en daarna is ze niet meer gebruikt
ze kent het dus wel maar na aanvang an dat verhaal toch een beetje spannend :+

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:53

ik ben het er ook wel mee eens dat koniks niet echt goede kinderpony's zijn. Het kan wel maar wel met goede begeleiding. Ze zijn absoluut niet gemeen maar rete intelligent en vaak ook wat dominant ze nemen heel makkelijk een loopje met je. Ik noemde Wolf vaak mijn ezeltje want als ze iets niet wou..... :+
Zolang je dingen van haar vraagt wat ze wel prima vind is ze heel meewerkend en topbraaf maar o wee als je iets vraagt wat niet in haar straatje past dan moet je van goede huize komen wil je haar zo ver krijgen.

Ik mis haar en haar fratsen wel maar ik ben blij nu een heel werkwillig en leergierig paard te hebben, nooit gedacht dat ik zo'n makkelijk dier leuk zou vinden. Ik was juist altijd van de paarden met een gebruiksaanwijzing maar sinds ik moeder ben is dat toch wel verandert. Ik heb geen tijd en zin meer om elke keer een gevecht aan te gaan. Glowy heeft ook zo haar uitdagingen(door slechte opleiding en ervaringen) maar ze wil wel graag en dat is toch wel heel erg fijn.

2,5 week terug de osteopaat bij Glowy gehad. Ze zat flink vast in haar achterhand/bekken en ze schrok van hoe mager ze was terwijl wij juist blij waren dat ze al weer was aangekomen. Dus ben ik nog maar meer bij gaan voeren en dat heeft wel geholpen.
Ook ben ik nu 2x alleen met haar op pad geweest met de trailer naar het bos(o wat fijn zo'n paard die zo de trailer op loopt *\o/*). Ze maakt ze wel flink druk, ze heeft nog nooit iets echt alleen gedaan zelfs rijden gebeurde altijd in de kudde maar ondanks dat ze zich gedraagt alsof ze elk moment kan ontploffen blijft ze prima controleerbaar.

Met Wolf gaat het ook super. Bij haar nieuwe eigenaar is het vooral 'lol met je knol' en dat vind Wolf helemaal prima.
filmpje van bij haar nieuwe eigenaar. Zo is te zien dat ze dan echt topbraaf is

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:03

gaaf dat je charly weer hebt! :D

Ze hebben inderdaad Wolfs manen gekortwiekt(niet erg netjes gedaan :')). Ik heb bij Wolf altijd getwijfeld om het eraf te halen of niet, zo'n boog is zo lekker praktisch vooral in de endurance. Alleen durfde ik het bij Wolf niet, bang dat iedereen haar dan voor fjord aan zou zien O:)
Bij Glowy twijfelde ik niet }>
Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:05

Hier niet zoveel te melden aangezien ik geen konik meer heb :)
wel een leuk filmpje van Wolf en haar nieuwe eigenaar, meisje is echt gek op haar. Ik ben blij dat ze zo goed terecht is gekomen en ze is daar veel beter op haar plek dan bij mij hoe zuur dat voor mij ook is

Maar ik heb gelukkig nu ook een paardje die wel bij mij past :D
Ondertussen al 3 wedstrijden gereden met Glowy. Allemaal korte klasse 1(21/22km)
Bij de eerste wedstrijd was ze de eerste 5km niet rustig te krijgen, steeds in paniek als er een andere ruiter wou passeren maar ze kalmeerde daarna wel en de rest van de rit ging super tot de laatste 5 meter voor de finish _O- Ze besloot opeens ze niet door de vlaggen bij de finish heen wou(terwijl ze er bij de start niet eens naar keek). Als Wolf zoiets zou doen moest ik haar consequent naar voren blijven houden anders zou het anker uitgaan en kwamen we helemaal nergens meer dus dat was mijn eerste reactie maar Glowy is Wolf niet :D Mevrouw dacht "Nope!" gaf me een hele vuile bok en keerde met een rotgang om en daar ging ik _O- Gelukkig ging ze niet door de finish maar de andere kant op dus paard weer gevangen en met rust en geduld door de finish en toch na een minuut of 5 een goede hartslag dus een goed uitgereden rit en de eerste wp binnen.
Ik moet nog steeds heel erg aan haar wennen, ze is het compleet tegenovergestelde van Wolf. Ze is enorm gevoelig en op zulke moment moet ik juist niet gaan drammen maar met beleid en veel geduld haar langzaam er door leiden.

De 2e wedstrijd ging super ze was al veel kalmer. Bij de finish niet direct aangeboden aangezien ik door die actie van de 1e wedstrijd nog niet wist wat haar hartslag in normale omstandigheden zou doen :P maar ik stapte af en de hartslag schoot direct onder de 60 dus had wel direct aan kunnen bieden.
De 3e wedstrijd heb ik dat dan ook gedaan wat resulteerde in een 3e plek.
Met 3 goed uitgereden ben ik alweer klasse 2 startgerechtigd :oo De bedoeling is om in september onze eerste klasse 2 te starten.
Volgende week rijd ik nog 1 klasse 1(een lange 35km) en daarna 2 maand geen wedstrijden en wil ik even kijken of ik ergens les kan krijgen want in de bak is ze nauwelijks te rijden :=

Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:22

Lijkt mij een fjord of kruising fjord

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:09

hmmm nou hier is het binnenkort wel weer tijd om het scheerapparaat weer over de manen+voorpluk te halen ... :P

maar zo recht af geknipt vind ik ook niks :=

leuk dat het hier weer wat actiever is! En prachtige plaatjes komen er voorbij <3

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:00

omdat het praktisch is en ze toch maar weinig haar heeft
en ík vind het mooi :Y)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:23

Ze zijn echt rete slim die koniks :D

@Alfi, mijn paard is geen konik, als ik mijn konik had geschoren had ik de voorpluk wel laten zitten maar heb het bij haar nooit gedurfd omdat ik bang was dat ze voor fjord uitgescholden zou worden _O-
Ik rij overigens endurance en het is zooo fijn dat er geen manen meer in de weg zitten tijdens het koelen, scheelt ook veel in warmte voor het paard(ondanks dat Wolf altijd vlechten had)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:48

Alfi2010 schreef:
@Avalon: geweldig toch om te zien hoe snel ze zich aanpassen aan hun nieuwe "functie".

@Van: sorry, niet begrepen dat het om een niet-Konik ging. dacht dat hier alleen Konik eigenaren zaten. En qua koelen tijdens de endurance snap ik het helemaal. Met wat voor paard rijd je endurance (of heb ik dat ergens gemist)?
Ik heb mijn konik helaas verkocht omdat ze de endurance niet zo leuk vond als dat ik het vind
mijn nieuwe paardje is een criollo x paint

Ik heb een trekker(semi boomloos) zelf ben ik niet zo van boomloos maar heb deze aangeschaft omdat er niks anders op Wolf past, ook zij heeft de singelgroeve ver naar voren + smalle schouders en rondgeribt, alles schoof naar voren. De trekker lag voor het mooie nog iets te ver naar voren maar bleef iig wel op die plek zitten en ik heb expres voor het true talent model gekozen zodat haar schouders iig vrij lagen.
Ik heb het zadel nog steeds :+ Aangezien hij ook uitermate geschikt is voor Glowy haar arm bespierde rug en hij zit toch ook wel heel erg lekker maar hier komt uiteindelijk toch wel weer een boomzadel

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:54

Is niet zo raar dat is nou eenmaal de bouw van een konik. Ze worden niet gefokt als rij pony

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:10

In polen is het net zo, google maar eens op konik polski, bereden koniks hebben allemaal het zadel half in de nek liggen.
Dat is nou eenmaal hun bouw wil je dat veranderen zul je een ander ras moeten gebruiken om het te corrigeren.

De criollo is een Argentijns ras. Voordat ik Wolf kocht was ik heel erg geïnteresseerd in de Criollo maar aangezien ze nogal duur waren en ik toen Wolf tegen kwam heb ik het niet gedaan. Nou heb ik per toeval toch mijn Criollo :Y) (oke een halve :+)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:35

wat word Indah gaaf! net dat beetje meer paard wat ik bij de konik mis :Y)
en wat voor hondje heb je daar? O:)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:15

Ik denk dat ze een beetje in de war is :') de meeste eigenschappen die volgens haar van de welsh komen komen imo van de konik.
kwaadaardig _O- _O-

Leuk om Wolf ook hier weer te zien. Ik zie haar vaak voorbij komen op instagram. Ze heeft echt een super plekje bij jou gevonden, ik had niet beter kunnen wensen! :)

En wat word Indah toch gaaf <3 Ben heel benieuwd hoe hij het onder het zadel gaat doen.

Hier is weer een hoop verandert. Ondanks dat Glowy het echt heel goed leek te doen kreeg ze van het najaar een flinke terugslag. De laatste maand is ze zo achteruit gegaan dat ik heb moeten besluiten haar te laten gaan ;( En nog geen week later overlijd ook mijn ouwe shet aan koliek -O-
Sinds april heb ik een nieuw vriendje: Odin, een 5 jarige arabier. Hij staat op het moment bij Gert van den Hof om beleerd te worden
Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:42

Nandos schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben in mijn zoektocht naar een nieuwe pony op zoek naar een vrij groene pony waar ik samen mee kan groeien. Zag op de boktmarkt een konik voorbij komen, 7 jr vraagprijs 2500 euro. Komt uit een natuurgebied en zou nu wat in de hand zijn. Mijn oog viel op haar vriendelijke blik. Ik vraag me af of een pony die zo lang in een natuurgebied heeft gestaan nog goed te beleren valt? Uiteraard lijkt me alles mogelijk, maar neem aan dat jullie begrijpen wat ik bedoel. In welke mate kan je hier een fijne, betrouwbare recreatiepony van maken? In de advertentie staat dat in omgang niet alles vanzelfsprekend is, daaruit maak ik op dat dit wel eens lastig zou kunnen worden.
Daarnaast vind ik haar zeer aan de prijs? Of is dit de norm voor het ras?

Ik zag dat er al een tijd niet gereageerd was in dit topic, maar wilde graag eens jullie mening hierop horen.

Die ben ik ook al meerdere keren tegen gekomen. Zo'n dier kan je een prima paardje aan hebben al zou het misschien wel wat meer tijd komen.
Maar die prijs is veel te hoog voor zo'n dier. Zelfs voor een volledig mak bereden konik zou dit al aan de hoge kant zijn. Voor deze merrie zou ik niet meer als 750-1000 willen betalen.