American Indian Horse

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kimfaro

American Indian Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-17 17:25

Hallo allemaal,

Wie?
Ik wil jullie graag voorstellen aan een ras wat niet velen van jullie zullen kennen. Ik heb namelijk een pony Faro, hij is een America Indian Horse.
Afbeelding

Wat?
Nu vragen jullie je wellicht af wat nou dat hele America Indian Horse is.. Nou ik zal je vertellen ik wist het in het begin ook niet, ik was eigenlijk op zijn looks gevallen. Dus ik ben op internet gaan zoeken en vond allemaal pagina's in het Engels.

Na het zoeken weet ik het volgende over de America Indian Horse:

De America Indian Horse stamt af van de Wilde Mustang, uit Amerika. De Spanjaarden hadden een heleboel Mustang gevangen om ze te temmen voor gevechten in Amerika. De Spanjaarden wilde Amerika veroveren, dit deden ze door dorpen van de bewoners (Indianen) te vernietigen. Niet bij alle dorpen lukte dat natuurlijk, dus wonnen de Indianen. De mustangs waar de Spanjaarden mee reden werden dan door de Indianen opgevangen en doorgetraind op een meer natuurlijke manier. Zo ontstond het ras van de America Indian Horse.

Deze geschiedenis zie je duidelijk terug in (de mooiste) film, Spirit: Stallion of the Cimarron. Ik kan Faro dan ook erg terugvinden in de Paint-merrie Rain.
Afbeelding
Afbeelding

Waar?
Ik sta met Faro op een trainingsstal in Hoeven, Equinova. Hier train ik samen met Nicky Star Faro om wat wedstrijdjes te rijden in de dressuur. Ik rij/train nu L met hem.
Afbeelding

Heeft er hier ook iemand een American Indian Horse? Laat het even weten (met een leuk fototje)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kimfaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-17 18:35

Azmay schreef:
Wat een prachtig paard en prachtige fotos!
Vind het wel jammer dat de bosal niet past :o

Oh wist niet dat het bosal niet goed past. Kun je mij vertellen hoe hij moet zitten?

kimfaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 12:13

Brainless schreef:
Ibbel schreef:
Leuk paard. Maar: de Spanjaarden hebben zelf paarden meegenomen naar Amerika, de oerpaarden die daar ooit waren, waren er al zo'n 10.000 jaar uitgestorven. De Mustang is ontstaan uit de Spaanse paarden. De Spanjaarden hoefden dus geen Mustangs te temmen, die waren er nl niet. De Indianen leerden dus ook pas paarden kennen nádat de Spanjaarden Amerika 'ontdekten'.

Klopt, had ik ook al gemeld met links in haar andere topic.

Citaat:
De Spanjaarden hadden een heleboel Mustang gevangen om ze te temmen voor gevechten in Amerika. De Spanjaarden wilde Amerika veroveren, dit deden ze door dorpen van de bewoners (Indianen) te vernietigen. Niet bij alle dorpen lukte dat natuurlijk, dus wonnen de Indianen. De mustangs waar de Spanjaarden mee reden werden dan door de Indianen opgevangen en doorgetraind op een meer natuurlijke manier. Zo ontstond het ras van de America Indian Horse.

Dat klopt niet helemaal;
De Spanjaarden brachten zelf paarden mee uit Spanje.
De Indianen in Amerika hadden nog nooit een paard gezien, voor die tijd waren er geen paarden in Amerika.

Deze paarden zijn de voorloper van de Mustang (dus losgebroken/gelaten paarden die verwilderde).
http://www.indianhorse.com/?page_id=46

Citaat:
De Mustang is een bekend ras van sterke, rondzwervende paarden die vooral te vinden zijn in het Westen van Noord-Amerika. De eerste voorouders van het ras werden in Amerika ingevoerd door de Spaanse en Portugese conquistadores (veroveraars).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mustang_(paard)

Oh mijn begrijpend lezen is dus blijkbaar nog niet goed.. Bedankt voor deze informatie! Leuk dat we zo met elkaar toch tot de juiste geschiedenis komen :)

kimfaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 12:14

Amable schreef:
Ik heb de voorloper van jouw ras en Spirit look-a-like :D

[ Afbeelding ]

[ [url=m/8d5UHm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! gaaf!

kimfaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 12:15

Mondy schreef:
Kunnen jullie niet een keer een spirit fotoshoot doen :D

Prachtig paard ts !!

Haha, dat zou gaaf zijn indd!

kimfaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 12:18

Fennadev schreef:
Wat ik me nu afvraag is in welke registry ervan jouw merrie is ingeschreven?

Wel een prachtig paard trouwens!

Dankjewel!
Dit zijn de papieren.
Afbeelding

kimfaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-17 12:19

LadyMadonna schreef:
Is jouw paard ook geïmporteerd dan?

Nee, dat niet.

kimfaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-17 22:56

Bellatrix schreef:
Wat een gaaf paard!! <3
Die wil ik ook wel eens voor mijn lens!!

Lijk me een leuk idee ;)

kimfaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-17 18:51

floripori17 schreef:
Wat een gaaf beestje. Mag ik vragen wat de stokmaat is? Ik heb een rasloos paard en ben nu beetje aan het zoeken wat ze zou kunnen zijn. Ik denk sowieso een kruising maar zou toch leuk zijn om nog iets meer te weten te komen :P Dit is mijn merrie. Hoe zou je ook het karakter van jou paard omschrijven? Gewoon uit nieuwsgierigheid dus. :) [ [url=m/lwxcwq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ip6GkN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk paardje! Houd ze ook zo van water?

Faro heeft een stokmaat van 145. Hij is erg leergierig, maar als hij iets heel moeilijk vind moet ik hem wel de tijd geven om het uit te leggen. En als ik hem dan zachtjes "straf", zie je hem heel erg kijken van owwjaa dat bedoelde je. En hij zal dan alles er aan doen om het te onthouden en de volgende keer beter te doen. Maar dat lukt dan ook niet altijd gelijk. Faro is ook heel erg gefocust op zijn mens maar is wel erg bang om zijn mens te verliezen. Dat is niet altijd handig als ik op vakantie ga of ik hem op de trailer zet en weg loopt, hij gaat dan erg opzoek naar mij en gaat zijn hardslag heftig omhoog (ookal staat mijn vriend er dan nog naast) Het is echt een goud paard. Mensen/kinderen die zeggen dat ze bang zijn voor paarden en die dan mee gaan naar Faro zijn bij Hem nooit meer bang. Hij heeft een hele rustige uitstraling maar als de mensen te zeker of druk zijn kan hij al snel achter mij kruipen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie