Welk ras is mijn pony/paard deel 3

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:15

jadeken schreef:
Billy is net een C 1.35 ,hij is niet officieel gemeten.
Hij is geboren en geregistreerd in Engeland .
De mevrouw van wie we hem gekocht hebben heeft hem van een handelaar,de handelaar weet niet wie de mensen zijn van wie ze hem hebben gekocht.
Heb ook ooit eens een oproep geplaatst,daar ben ik helaas niets wijzer uitgeworden,bijhalve dat "Westerlake" (Westerlake Bilberry heet ie officieel) inderdaad uit Engeland komt en die meneer Dartmoors,en Welsh Cobs fokte .Toen is het spoor doodgelopen,want "Westerlake Farm" bestaat niet meer

In Dartmoor zelf lopen ontzettend veel verschillende kleuren 'Dartmoors' rond. Het zou dus heel goed kunnen dat hij wel Dartmoor bloed heeft.

Er zijn gebieden van National Trust waar ze de echte raszuivere stamboek Dartmoors apart houden zodat die niet gedekt worden door de andere hengsten. Maar wat er van de boeren aan Dartmoors rondloopt is echt een mengelmoesje. Overduidelijk Dartmoorkenmerken in de meeste gevallen, maar van bruin tot bont en wildkleur. Dit was bijv. een hengst van een van die kuddes

Afbeelding

Dus weliswaar geen stamboek, maar toch een zeer groot deel Dartmoorbloed. Veel waren gewoon min of meer Dartmoors met een 'fout' kleurtje. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:23

jadeken schreef:
Fiffill schreef:
In Dartmoor zelf lopen ontzettend veel verschillende kleuren 'Dartmoors' rond. Het zou dus heel goed kunnen dat hij wel Dartmoor bloed heeft.

Er zijn gebieden van National Trust waar ze de echte raszuivere stamboek Dartmoors apart houden zodat die niet gedekt worden door de andere hengsten. Maar wat er van de boeren aan Dartmoors rondloopt is echt een mengelmoesje. Overduidelijk Dartmoorkenmerken in de meeste gevallen, maar van bruin tot bont en wildkleur. Dit was bijv. een hengst van een van die kuddes

[ Afbeelding ]

Dus weliswaar geen stamboek, maar toch een zeer groot deel Dartmoorbloed. Veel waren gewoon min of meer Dartmoors met een 'fout' kleurtje. :D

op z'n paspoort staat een soort stempelcmet daarin 'Dartmoor,datum en plaats van registratie zou het niet kunnen dat het een foutje dartmoor was X welsh cob? of zitten er geen welsh kenmerken in ? :P

Zou best kunnen hoor (Welsh) alhoewel ik er niet veel Cob in terug zie. Zal wel een mengelmoesje zijn van van alles :D
Er zijn er daar meer ingekruist met oa Shetlanders, Welsh etc.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:52

Eileen_ schreef:
Ik heb al eerder eens gepost over m'n bijrijdpaard, was toen geen antwoord uitgekomen en ben nog steeds benieuwd. Denk nu wel dat er quarter in zit, omdat veel mensen die echt in de western zitten en veel quarters kennen, er zeker van zijn dat er quarter in zit. Dat zou denk ik ook wel heel goed kunnen. Ze is een erg braaf, bomproof en rustig paard, liever lui dan moe. Ze wil wel altijd ontzettend goed dr best doen voor je, ze is dan echt helemaal op de ruiter gericht en doet alles wat je vraagt. Ze vindt vooral 'spelletjes' heel leuk, dingen waarmee ze moet opletten. Reiningdingen wordt ze dan ook heel enthousiast van. Haar favoriete gang is jog, dat kan ze dan ook goed. Hoofdhouding is altijd wel laag. Duidelijk wel westernpaard dus. We hebben wel een tijdje engels gereden, maar tis wel duidelijk dat western haar veel meer ligt (en ons trouwens ook), ook kwam ze al als een 'westernpaard' bij de eigenaresse. Het is trouwens niet zo dat ze alleen maar liever lui dan moe is, ze vindt crossen (rengalop bedoel ik) ook echt geweldig. Ook is ze meer een buitenrijpaard dan bakpaard.
denk dat er dus wel Quarter in zit, maar de andere kant? Jullie enig idee?
[ Afbeelding ]
Zie je goed dat ze die achterbeen spieren toch nog wel heeft, ondanks dat ze geen dikke kont van zichzelf heeft :P

hoofd:
https://lh6.googleusercontent.com/-kxYe ... 23_HDR.jpg
standfoto:
https://lh6.googleusercontent.com/-JI18 ... UNSET%255D
https://lh4.googleusercontent.com/-ShJP ... 045283.jpg
beweging:
https://lh5.googleusercontent.com/-ZvO_ ... -35-40.png
https://lh3.googleusercontent.com/-hCYo ... G_7337.jpg

Sowieso Fjord, zie er echt geen Quarter in terug, wss Fries en zal nog wel wat doorheen zitten (miss warmbloed) gezien de aftekeningen. :)

Fenrir

Re: [Centraal] Welk ras is mijn pony/paard deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:35

De New Forest kan elke kleur zijn, behalve bont dat is niet toegestaan bij het stamboek. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:26

Dit topic is bedoelt voor mensen die het ras van hun paard niet weten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 20:37

Volgens mij was daar vroeger wel een topic voor, maar ik weet niet of die nog loopt. Deze is iig voor als mensen het ras van hun paard niet weten :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:25

Eerste wat ik dacht was IJslander, zie in je profiel staan dat het een Fjord x IJslander is - dit topic is alleen voor mensen die het ras van hun paard niet weten.

Die 2 hierboven met Haflinger erin zouden idd best Quarter en KWPN bloed kunnen hebben, dat zie ik er wel in terug.
Die bonte vind ik niet zoveel Friesigs hebben eigenlijk... dat bont moet ook ergens vandaan komen, grote kans dat er wat Tinkerbloed in zit bijv.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:08

Denk dat er ergens wat Arabier in zit. Maar vind hem er eigenlijk niet zo goed uit zien (doffe plukkerige vacht, amper bespiering, ik had hem veel ouder geschat) heeft hij niks onder de leden?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:02

Lippizaner? Vind hem wel zo'n typisch hoofd hebben.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:16

Kan een kruising Noriker zijn, vind haar voor een volle Noriker wat licht van bouw. Of oude type Knabstrupper. Maar gezien de kleur kan het ook gewoon een mixje van Appaloosa x .... zijn :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:11

Knabstrupper heeft verschillende types, de 'moderne' is meer type sportpaard maar de andere zijn grover en/of meer barok. Maar vaak zijn dit soort paarden kruising appie.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 11:23

Dat sluit KWPN nog niet uit, dat betekent alleen maar dat hij niet opgenomen kan worden in het stamboek maar zegt niks over zijn afstamming.

Pinto is geen ras ik denk dat er hier Paint bedoelt werd.
Overigens zie ik er vooral een warmbloed in, bont kan natuurlijk ergens anders vandaan komen maar er zijn ook bonte warmbloedhengsten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:49

Ik vind dat wel meevallen vooral als je het bont even wegdenkt, maar het zou best kunnen. Ik denk dan wel zeker gezien de rest van de bouw en zijn grootte dat het verder weg zit dan een van de ouders.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:33

Ik denk idd ook dat er Dartmoor bloed in zit, die kleine oortjes, het profiel van opzij... pony heeft veel weg van de Dartmoors (en Dartmoor kruisingen) die ik ken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:19

Dat is een wildkleur bruine. Die kleur komt in kruisingen vaak bij Fjorden weg. Wildkleur kan alleen doorgegeven worden als minimaal 1 van de ouders ook wildkleur is, mogelijk is "grijs witte valk" wildkleur zwart (grullo). Leuk ding wel, foto's zijn te onduidelijk om er echt iets over te zeggen, hoe groot is hij?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:46

Ja hoor stuur maar door :)