Welk ras is mijn pony/paard deel 3

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:28

_Denise_ schreef:
Zowel een welsh als een new forest pony kan vos van kleur zijn.

Ik quote mijzelf maar even.
Tik in Google bij afbeeldingen 'welsh pony vos' of 'welsh pony chestnut' voor de kleurtjes. Zelfde geldt natuurlijk voor de new forest.

_Denise_

Re: [Centraal] Welk ras is mijn pony/paard deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:03

Je hebt de kruising al in je profiel staan? Mooi dier trouwens!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 00:17

Ik zag in een topic van je dat ze ook een witte aftekening op haar bil heeft? Bij het welsh stamboek is bont niet toegestaan, dus als er tinkerbloed doorheen zit, zal mij dit niets verbazen. :) wel heeft ze op deze foto's veel kenmerken van een welsh cob. Leuke pony!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:21

Lastig te beoordelen van deze foto, paardje staat er niet helemaal op en de hoek is vervormd. Je kan beter een foto compleet van de zijkant maken, waar je ook alle lijnen in de achterhand ziet. Maar op je beschrijving afgaande en kleur en profiel van het hoofd zou ik ook in eerste instantie denken aan draver. :j

@Shelaapj: Mooi dier! Ziet er fijntjes uit. Eerste gedachte gaat uit naar Welsh NWR of NRPS. Maar dan zou je eerder verwachten dat de afstamming bekend is.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:25

Eline_S_S: Slanke bouw, schuin kruis, vrij lange oren en bruin met weinig aftekeningen. Ik ga voor een draver. :j

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:46

Leuk ding! Welsh zie ik in het koppie ook wel terug. Het stevige beenwerk en de bontfactor doet mij ook aan een tinker denken.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:31

Vrij lastige foto om te beoordelen, met name de tweede. Kan er eigenlijk niet heel veel over zeggen. Eerste indruk is 'draver', maar ik kan dit eigenlijk nergens op baseren. Heb je een standfoto van de zijkant? Dan kun je de lijnen in het lichaam (lengte rug, hoek van het kruis, etc.) beter zien.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:39

Mooi dier! Ik zie een vrij schuin kruis, smalle bouw en prominente oren. Ook solide bruin met weinig aftekeningen. Ik denk dat ik bij mijn eerste indruk blijf!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 01:27

Wat een leuk dier finnens, goede foto's ook. Wel balen dat het e.e.a. niet meer klopt! Aanvankelijk dacht ik afgaande op de bouw aan een fell pony (compacte rug, behang, kleur, taps toe lopend hoofd), maar gezien de stokmaat lijkt hij me daar iets te groot voor. Ook dacht ik dat deze pony's vaak geen (grote) aftekeningen hebben. Een kruising hiermee wellicht?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:25

Wat een lief dier is dat zeg! Foto's zijn wel wat makkelijker te beoordelen. Het behang, de aftekeningen en vorm van de croupe doen me aan welsh denken, van het cob type. Vind hem alleen wel smalletjes gebouwd hiervoor en het hoofd vrij grof.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:34

Hey wat grappig, een bekende pony. :) Ik denk ook aan een hoog gehalte welshbloed. Mede vanwege de valkkleur (crèmeverdunning is niet zeldzaam in dit ras), hoogte en ronde achterhand. Wel zie ik een vrij rechte neusbrug, iets wat ik minder kenmerkend vind. Denk dus dat er ook iets anders doorheen zit.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:12

@Confession: Edel koppie en rond, maar sportief gebouwd. Ik gok op arabierenbloed. NRPS?
@ Roelien03: Welsh cob lijkt me niet gek. Ook arabierenbloed (dus bijvoorbeeld NRPS) zou ik niet raar vinden.
@ MaxLoverXXL: Eerste waar ik aan dacht was new forest. Pony deed me direct denken aan de NF van iemand op bokt hier.
@ bcd94: Fjord x fries is mijn eerste ingeving. Heb meerdere varianten van deze (leuke!) kruising gezien en deze lijkt er in mijn ogen erg op.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:54

LaraXboy: Eerste ingeving was connemara. Welshbloed lijkt me ook niet gek, al zou ik dan kleinere oren verwachten.
Nynkefleur: Mooi beestje, heb je een standfoto van de zijkant? Zo op het oog lijkt het een rijpaardtype.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:07

Vind het toch echt voornamelijk fries. Een merens neigt eerder naar pony met rondere vormen en een kortere nek. Ik zie hier een smal, lang hoofd met recht profiel, oogkas vrij hoog en een schuin kruis. Best typerend fries.

_Denise_

Re: Welk ras is mijn pony/paard deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 01:21

@Berryz: eerste ingeving was ijslanderbloed.
@ Kirstmari: eerste ingeving was een draver.