Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:37

Hoi hoi, ik vroeg me af: welk zadel gebruiken jullie zoal om op jullie Koniks te rijden?
Ik heb sinds kort een konik ruin, maar hij is vrij klein en mijn podium zadel past niet op m.
Mijn westernzadel wel, maar dat vind ik erg veel wegen voor m, ik wil het gewicht beperken.
Alle tips welkom!

BTW: "hij" is net 7 geworden, ongeveer 1,37m, robuust gebouwd met vrij lange rug. Mijn ventje kreeg de mooie naam FRODO.

*\o/*

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 20:03

Hoi hoi, ik ben al heel lang niet meer op het forum geweest om iets te posten, maar lees regelmatig nog wat mee. Ik heb ontdekt dat er op instagram heel veel mensen actief zijn met Koniks, vooral in duitsland, polen en finland ook. Heel gaaf om op die manier hun avonturen te volgen.
Ik ben aan mijn derde konik toe in mijn leven. Mijn eerste was een kleine oudtype merrie van 1,32m, rond met heel fijne beentjes die uit een reservaat in belgie kwam, dat was zo'n 25 j geleden. toen was zij echt een unicum als je er mee op de baan kwam. zo'n 10j geleden kocht ik Jull, maar die heb ik kort daarna weer verkocht omdat hij zomerrui had en ook leek gebukt te gaan onder mijn gewicht zeg maar, hoewel hij vrij groot was, maar goed, hij is nu bij een eigenaar aan de kust en erg goed daar. Momenteel heb ik Frodo, sinds juli 2019. Frodo is beleerd en ik heb er wat mee gereden maar Frodo is er in september heel erg had met mij van door gegaan en toen heb ik besloten eerst aan zijn angsten en onze band te werken , met grondwerk en therapie, ipv me te concentreren op het rijden op zich. Dit gaat nu erg goed, hij leert snel, is werkwillig en onze band is zo ontzettend hard veranderd, ik ben echt heel erg hard van hem gaan houden, kijk ook echt uit naar het samen werken, ivp dat ik schrik had wat er weer zou gebeuren. We hebben nu ontzettend veel fun en werken natuurlijk verder in de richting van terug onder zadel ook samen op pad te kunnen gaan, maar ik heb geen tijdsdoel … foto van frodo in de sneeuw in januari

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie