Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

KimIndah

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:02

Ja Tess, Indah was een perongelijkje :o

Paps is Konik, mams is KWPN

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:00

Even foto terug gezocht, met mams <3
Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:14

Ik houd niet zo van abstract, maar deze is gaaf gemaakt!

Baby Indah spam!
Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:57

Dag dames! Hoe gaat 't met jullie en jullie Konikjes?

Hoe is t met jullie bokkenpootjes Belinda?

En Avalon, waar heb je Thor nu staan dan? Het scheelt wel heel veel werk zo he? Lekker op pension.

Hoe gaat 't met baby Boots en Baby Skylar?

Ik heb van mijn liefste vriendje een heel mooi verjaardagskado gekregen *\o/*

Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:00

Haha Stormmilago, toen ik t zadel er op had liggen vond ik hem juist weer heel erg puppy!

Jazeker Avalon, een cherokee. Heb voor de cheyenne gekeken, maar vond persoonlijk deze mooier.

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:05

Hey had de vorige eigenaresse van Boots dat ook niet? Vind het nog steeds heel jammer dat ik niet weet waar ze nu is en hoe het haar vergaat..

Indah word in april 3 en een half Y)(^)
Het rijden zelf start ik toch nog niet mee, puur omdat ik vind dat t nog zo'n pup is.

Dat blauw staat super op Kayio!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:52

Altijd welkom :j

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:33

Wat ziet ie er blij uit, Belinda!
Jullie zijn ook wel een stel bokkenpoten bij elkaar he? Haha!

Die Smokey is toch ook een gouden pony. Ik mag hopen dat Indah iets van dat karakter krijgt strakjes.

Waaaaaaannntttt... Ik ben in verwachting van een zoontje <3
Niet geheel gepland, want ik had Indah dit jaar toch wel enigzins zadel en ruitermak willen maken, maar zeker welkom.

Indah doet het overigens goed op zijn nieuwe stekkie, ik ben blij dat ik me geen zorgen hoef te maken om zijn stal en broken nu die op pension staat.

Dit zijn wat foto's van mijn blije ei gisterenavond

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:22

Hihi dankjewel! Heb m al een jaartje, maar ben vanaf deze zomer pas echt aan het werk met bit :)

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:21

Lieve Nadine.. wat gaat de tijd toch snel voorbij. Mooi IM heb je gemaakt, gelukkig heb je al die mooie herinneringen nog Y;(

Welkom Camilla! Wat een leuk dier heb je daar. Wat is haar naam?

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:02

Mooie foto's heb je gemaakt, Belinda!
Veulens blijven altijd leuk <3

Heb nog een baby foto van Indah terug gevonden
Afbeelding

Leuk Camilla, dat je met Wolf zo veel vrijheidsoefeningen doet. Lijkt me ontzettend gaaf om zo ontspannen door het bos te crossen.

Nog een jaartje wachten en dan zijn wij aan de beurt!
Heb overigens een kaptoom aangeschaft, dan kan ik in ieder geval beginnen met wat rechtrichten aan de hand.
Maar we zijn vooral veel aan het wandelen, oefenen op de poetsplaats (want water uit een slang is zooooo eng :Y) ) en een beetje longeerwerk.
Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:46

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:20

Wat spannend weer Kwita! En echt ontzettend leuk dat er weer een veulentje komt!

Boots word ook alsmaar knapper <3

Hier alles zn gangetje, we kwakkelen wat aan en ondertussen kan ik nog steeds niet wachten op de dag dat ik eindelijk mijn ritjes kan maken.. vandaar een mooi bitloos hoofdstel aangeschaft :o

Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:27

Fijn toch Kwita. Gelukkig heeft Skylar niet het wilde van de Konik, hihi :=

Ik heb hier indd veel over gelezen Sanso, maar ik moet zeggen dat het heel soepel en zacht aanvoelt. We gaan het gewoon proberen en mocht ik merken dat hij er te veel last van heeft dan verkoop ik m gewoon :)

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:28

Hihi dankjewel! Hij is gisteren 4 geworden :D

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:42

Welkom!

Wat een ontzettend zachte blik heeft ze <3

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:43

HOOOOOOOI DAMESSSSS!!!
Dat is lang geleden :Y)

Jullie hebben overduidelijk heel veel plezier Camilla.
En wat word Skylar toch een enorm knap dier <3

Jammer dat jullie een nieuw plekje voor Cheyenne gaan zoeken, maar op lange termijn zal ze er beter van worden. Ik hoop dat de juiste koper zich aanbiedt. Veel succes.

Ik ben eindelijk een beetje "gewend" aan het moederleven en ben nu sinds een aantal weken mijn kleine Pinda opnieuw zadelmak aan het maken :D Hij doet alsof hij niks anders gewend is en ik heb dus ook op zijn rug gehangen. Het wil alleen niet heel erg vlotten, want ik ben vaak alleen en dit is iets wat je toch beter met zijn tweetjes kunt doen :roll:

Soms zijn we gewoon lekker een beetje aan het aankloten en dat gaat dan ongeveer zo :') :
https://www.youtube.com/watch?v=laKkJSBcaaA

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:48

Ja ja! Gisteren was het dan zo ver! Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:35

Hoi dames!

Dat is alweer even geleden!

Wat ontzettend leuk on te zien dat er 4 konikbaby's hier terecht zijn gekomen. Heb mijn vriend het bericht van het slachthuis ook laten zien en mijn grootste pruillip opgezet, maar dat mocht niet baten.

Hoe gaat het met iedereen??

Kwita, wat een moeilijke keuze moet dat geweest zijn. Ik weer zeker dat hij op een goed stekkie terecht komt. Voor minder zal je hem ook niet weg doen. Hoe gaat het met Smokey en je dochter?

Vordert het inrijden een beetje met Boots, stormmilago? Of was je er nog niet aan begonnen?

Avalon, heb je nog leuke ritjes in de toekomst gepland staan hier in omstreken? Of was de Eersel/Postel rally eenmalig?

En waaaaaaaarrrr is Kayioooo?? <3

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:42

Wat ontzettend gezellig dat ons clubje een beetje aan het groeien is!
Ik krijg weer heimwee naar de Indahbabytijd als ik al die baby foto´s voorbij zie komen <3

Shariff, ik heb Indah vanaf zijn geboorte, destijds voerde ik hem gewoon veulenbrok van subli. Hier heeft hij het altijd heel goed op gedaan. Echter is brok nooit het belangrijkste aan voeding. Goed groenvoer is de sleutel naar een gezond en blij paard :o

Kaiyo ziet er goed uit ja <3 Fijn zo tussen die dames!

Wij zijn ondertussen lekker op weg. Indah is mega braaf en ik ben blij dat hij zelf aangeeft klaar te zijn om meer te leren. Ben altijd als de dood geweest een jong dier te overvragen, omdat dat `normaal´ lijkt tegenwoordig. Als het aan Indah ligt zouden we wel iets sneller mogen, maar helaas is daar niet altijd de mogelijkheid toe. Althans, nu nog niet.
Ik moet ontzettend wennen aan het boomloos zadel, misschien dat het ook te maken heeft met het feit dat het even geleden is dat ik echt heb gereden :Y)
Daarom heb ik nu tijdelijk even een fijn en stevig zadeltje mogen lenen van een vriendin en zit ik wat steviger :7

En nieuwe foto´s!!!
(Die voor sommige niet meer zo nieuw zijn, haha!)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:34

Indah's moeder is inmiddels een z-springende, 1.60 hoge prachtmerrie. Vaders zal altijd de vraag zijn hoe groot hij is geweest.
Indah meet nu zo'n 1,56/1,57.

Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:50

Carl123 schreef:
KimIndah schreef:
Indah's moeder is inmiddels een z-springende, 1.60 hoge prachtmerrie. Vaders zal altijd de vraag zijn hoe groot hij is geweest.
Indah meet nu zo'n 1,56/1,57.

[ [url=m/IUnjBp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie merrie, maar o wat is dat veulen prachtig gebouwd! Dat is best groot voor een halve konik, ik vind hem echt schitterend!
Mag ik vragen of je ook merkt dat dit paardje sterker is qua gezondheid en op vlak van beendergestel?

Indah is zeer correct gebouwd. Veel van moeders kant mee gekregen gelukkig. Heeft ook de ruimere gangen. Zijn karakter heeft ie echt van zn vader. Het lekkere nuchtere. Hij laat niet vaak of gauw zien dat hij toch enigszins over wat bloed beschikt.

Kwa gezondheid kan ik niet veel zeggen, omdat ik weinig vergelijkingsmateriaal heb. Hij heeft ooit eens wat last gehad van lichte Koliek, omdat hij zo gehaaid alle brokjes van de zandbodem at. Hier heb ik toen een klein sandaway kuurtje voor gebruikt en natuurlijk preventieve maatregelen voor genomen. Verder heeft hij met een half jaar waarschijnlijk met een peesblessure gestaan, hier heb ik me nooit druk om gemaakt omdat ik weet wat voor immens rare fratsen hij af en toe uit kon halen als hij met de shetlander aan het spelen was. Was hij ook snel van genezen trouwens!

Ben ondertussen even een goede standfoto aan het zoeken, maar die heb ik zo niet. Hij staat altijd t liefst met zn neus je kant op :,)
Mocht je die graag eentje willen, dan zorg ik dat ik een man versterking heb, zodat die hem even voor me vast kan houden haha!

Deze foto is van vorig jaar zomer, hier was ie 3.
Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:10

Pfiew Carl! Dat is inderdaad ook een hele knappe!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:29

Zooooo de konik familie is flink uitgebreidt! Wat leuk, welkom allemaal.

Vanuit onze kant al enige tijd niet meer gereageerd, we zijn dan ook lekker druk geweest.

Afgelopen zomer heb ik Indah ruitermak gemaakt en zijn we begonnen met de hulpjes en het "serieuzere" werk :D

Hij is zo ontzettend braaf geweest en heeft nooit een voet verkeerd gezet. Hij heeft er ook aanzienlijk plezier in en houdt er echt van nieuwe dingen te leren.

Afbeelding

Helaas kwam daar dan toch écht het besluit dat ik Indah moest verhuizen. Vooral om financiële redenen, maar ook was het plekkie waar hij stond niet helemaal mijn ding.

Sinds oktober staat hij dan ook nóg dichter bij huis en is hij inmiddels al ontpopt tot een heuse man!
Afbeelding

Inmiddels heb ik hem geïntroduceerd aan een tweede ruiter. Zij zal hem aankomende winter blijven rijden terwijl ik ons tweede kindje aan het afbakken ben :o

In de tussentijd ben ik nog bij zijn moeder op bezoek geweest. Een laatste bezoek.. Zij is namelijk verkocht naar China.
Toch moeilijk, zij was degene waar ons verhaal mee begon.

Mama

Afbeelding

Zoon
Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 07:16

Ze lijken inderdaad sprekend op elkaar. Zo mooi om te zien.

Gelukkig hoef ik geen 9 maanden meer uit te zitten, ik ben inmiddels 5 maanden zwanger dus al lekker over de helft *\o/*

Prachtig trouwens hoe Sky zijn werk zo serieus op pakt :D