Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

kwita

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:53

Ja ik kan je helemaal begrijpen zo had ik het liefste ons spook ook gehad!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:41

ik heb wel eens gehoord dat het fjorden stamboek het goedkoopste is.
gewoon googelen en vergelijken voor de prijs.
Er is wel een stamboek want smoky heeft ook een stamboek papaier maar dat is in polen en ik weet niet hoe dat werkt!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:47

Heb je als eens gedacht aan een hanson, dat is ergenst in frankrijk een manage die ook zo een soort paard fokken wat jij zoekt. Ik had er al eens wat van gelezen zijn allen mooie paarden!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:09

ooit wilde ik een higland pony kopen. konik kleur en ook meer oer dier... kijk daar ook eens bij ookal is het een pony en geen paard die hebben wel dat sierlijke ,tenminste de exemplaren die ik bezocht had.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 07:44

Hier nog iemand, ik had er nog nooit van gehoord ,maar ze deed dus op mijn zoektocht naar'n hihgland pony mijn pad kruisen. En zo ben ik er over na gaan denken sober en sterk was de doorslag dat zocht ik...en zo gingen we kijken .naar een pony die niemand wilde hebben ze stond al 3/4 jaar te koop, haar ogen deden me dwars in mijn ziel kijken en zo kocht ik haar ....en de bonus pony skylar! Maar geloof me spijt heb ik er nooit van gehad!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:32

Carl123 schreef:
Avalon87 schreef:
Ah op die manier :) daar zit wel wat in ja. Mijn konik is heel prettig te rijden, maar echt verfijnd gebouwd is hij niet :’)

Begrijp me niet verkeerd, ik vind koniks helemaal geweldig! Voor mij mag het best ook een zuivere konik merrie zijn. Verfijnde bouw hoeft dus niet, want daar zit net die sterkte in! Ik wacht af tot er konikmeisje mijn pad kruist, laat het lot beslissen.
Ik ben pure wandelruiter, hou eigenlijk niet van dressuur, dus konikje zou voor mij ook prima zijn!

Marktplaats vandaag gespot:https:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:07

Shariff: Skylar was ook ongveer 1.18 met zijn 1 jaar, nu met bijna 4 jaar is hij net zo hoog als zijn mama 1.36( wat ook de mama van boots is). En tja hij heeft een luxer en ranker gestel dan zijn moeder ( ook hij is een kruising), maar het is nu nog een jonge slungel en ik denk dat hij niet eens de 1.40 gaat halen ookal is er gezegd dat zijn vader een grote D maat was.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 07:01

Wat een top bericht Camilla ik vind het echt heel leuk voor je. Hopelijk went het snel, omdat een verhuizing toch meer is dan een andere slaapplek. Ik heb er zelf wel eens te gemakkelijk over gedacht.
(ik heb je ook pb gestuurd)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:35

oh moet even vertellen hoe trots ik op skylar ben er heeft buiten mijn dochter een ervarener ruiter op gezeten ...wat deed hij het goed! gewoon gestapt en verderniets maar puik werk voor 'n eerste keer!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 17:51

OH wat een mooie foto's! en wat een geweldig paarde kind heb je!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:43

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de bovenste 2 zijn barefoot zadels de andere is van de shet zo een goedkoop zadeltje!
Het grote zadel is een maat 1 en dat past goed , voor het zicht is een maat o mooier.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:58

of zo eentje uit de ovp? Maar wel een leuk dier !

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:16

wat een stilte is het hier na lang oefenen ga ik hier toch de trotse foto's spammen, wat ben ik trots op die 2!

Afbeelding
eerst goed poetsen!( als je niet groot bent moet je slim zijn!)
Afbeelding
ze kan er zelf op en af!
Afbeelding
zelf een rondje sturen
Afbeelding
En dan vogelvrij op pad!
Afbeelding
dan komt er plots iemand vragen of er plaats is op de camping, en daar staat hij dan heel lief bij!
Afbeelding
dan op buitenrit ( een rondje over het land)
Afbeelding
en dan weer terug naar huis!
Afbeelding
en hier zijn lieve alerte hoofdje!

En zo zijn we begonnen 4 jaar geleden!
Afbeelding
Hier was hij 4 uur oud!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 18:14

Afbeelding
deze foto vergeten toe te voegen.
Hij staat daar echt op te wachten op het laatste waren zijn ogen bijna dicht <3 ( oke ik ben een penny xl)
Afbeelding
En deze is ook speciaal, onze opa shet zijn laatste omgang....dochter zecht dat zo ook haar broertje nu weet hoe geweldig het rijden is dankzij Hally. En hij heeft het paarde virus ook te pakken, hij is boos als hij er af moet _O-

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 06:33

als ik jullie zo zie en dat kan vertekenen lijkt jou paardje groter dan de mijne, en afh van je eigen lengte is dat ook. zo kan er op moeders hier makkelijk iemand van 1.65 ook al is die maar 1.36 maar ze is gewoon heel stevig en toont ook groter.(Maar als ik er opga zitten met 1.75 dat is echt te groot) Helaas kan ik niets zinnigs zeggen dan afwachten!
Ook verkopers zeggen maar wat, bij smoky is er lang door de buurt gegaan als kruising fjord +fries of een ijslander kruising, maar die heeft echt een konik papier en dan de praatjes makers dat niet willen geloven, zelfs toen ik het liet zien hadden ze nog verweer!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:44

och je moest eens weten wat er achterom mijn rug al gezegt is wacht maar af de lelijkste jaarlingen transformeren zich naar de mooiste paarden !!
Het is vooral omdat koniken onbekend zijn en dat is stom,lelijk en gek let maar op als ze opgedroogd zijn dan heb je geluk gehad dathet goedgekomen is !
Maar houd vol het zijn zulke gezonde sterke paarden....dat je echt een goede keuze hebt gedaan hoor!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 12:13

anjali schreef:
Wpaard schreef:
ja erg jammer Anjali. Mocht het wel lukken via een prive bericht mag dat ook. ben wel nieuwsgierig :)

haha oke een kruising tinker..ja ach het moet een naam hebben he :D

De mijne is niet geheim hoor,maar ik beheers de techniek niet om een foto te kunnen plaatsen.Ik heb wel papieren foto's van hem. Dat komt omdat ikzelf al oud ben,vanuit het prehistorische pre-computertijdperk.

ah juist nog zo iemand hier...zat laatst op een feestje echt al die taal en termen over computers en programmmas op de i phone :wow: ( ik heb er zo weinig mee!)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:18

Welkom!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 07:35

het lijkt me een relaxt paardje, wat doe je er zoal mee?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 16:33

alles op zijn tijd het moet voor iedereen leuk blijven!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:49

Wat een leuke berichten weer het is al veel te lang geleden dat er hier iets is gepost!
Prachtige plaatjes, ons foto toestel is kapot dus momenteel geen foto's om te plaatsen.
Gelukkig gaat het goed met Thommy, je zult je verbazen hoe snel het geneest allemaal!
leuk om er weer nieuwe paardjes bij te zien , en ook Camillawolf haar nieuwe aanwinst. Wat een leuk koppie heeft hij, mogen ze ondertussen al bij elkaar?
Hier gaat het gelukkig goed met de konik en halfwas, ze hebben zo lang mogelijk buiten gelopen en moeten het nu doen met overdag paddock en snachts binnen. Smoky is inmiddels pleegmoeder voor het gespeende trekpaard veulen en ze zijn echt (letterlijk en figuurlijk) dikke maatjes!.
OOk is er een grote zorg de shet zijn benen en rug worden steeds stijver en pijnlijker, we hebben alle opties al gedaan...hij is 26 maar het naderende einde stemt ons wel verdrietig, hij is echt al die jaren nooit ziek geweest 24 jaar lang!. Hij laat echt een grote leegte achter, en vele heel veel mooie herinneringen!.Gelukkig zijn de kinderen er nuchter onder, ze weten dat hij pijn heeft en verwennen hem enorm.Maar als het moment daar is hoop ik dat ik ze kan helpen, daar zie ik best tegen op...Maar dat hoort er ook bij.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:52

hoe zat dat ook al weer met die2 druppels water, die blik ja het is duidelijk zichtbaar.Zonde dat je haar moet missen al heb je wel het beste van haar in je bezit!. Wat goed nieuws een 2e hopelijk na 9 maanden rond en gezond!. :):) .

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:07

LidyK97 schreef:
Fijn om jullie leuke foto's te zien!

Hier minder goed nieuws, Tresa is gister verkocht. Was een enorm moeilijke beslissing. Ik heb haar maar krap 3 maanden gehad maar vanaf het begin liep het al niet lekker tussen ons. Er is nooit iets ergs gebeurt maar ik was het vertrouwen in haar kwijt. Ze heeft veel pit en is nog te groen voor mij. Na veel adviezen besloten dat dit beter is voor ons allebei :j ik gun haar meer en mezelf natuurlijk ook.

Natuurlijk is dat lastig, maar een goede keuze maken is niet erg immers het is beter voor jullie beiden!
En wie weet duikt ze hier ooit weer op!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:54

Evitali: Welkom fijn dat je samen al vooruitgang boekt!Het is herkenbaar hier ook zo eentje, zelfs is het zo erg dat als ze elders gestald is uitbreekt en terug naar "huis" komt.
Ik kan nu geen foto's zien, maar dat komt wel goed!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:36

nou dat is een top aanbod van seaside, zal morgen eens kijken naar de uitleg van smoky's paspoort daar had iemand van het poolse stamboek ook duidelijk uitgelegd .Ik weet alleen niet of ik het nog heb en waar!

Ik vind hem/haar lijken op boots van storm/milago