Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:30

Oblivion, wat een mooi paard is de jouwe! En zo'n lange manen! <3

Veel plezier morgen bij de wilde koniks! En foto's tonen hier he :j

Hier stonden ze daarstraks lekker asociaal te wezen, elk aan hun eigen hoopje hooi haha :')

Afbeelding

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:21

Lekker allemaal hun eigen hoop, zo gaat het hier meestal ook. :')
Ja Onchao heeft nu al een mooie bos, gelukkig, vind het zo mooi!

Ik heb echt een geweldige ochtend gehad, had nog mn twijfels of ik wel wilde gaan,
de auto gleed in de straat alle kanten op. Maar erg blij dat ik het heb gedaan. Was er nog
nooit geweest, en dat terwijl het zo dicht bij is. Ze hebben een prachtig gebied tot hun
beschikking, en ze zijn zo mooi. <3

Zo kwam ik aan.
Afbeelding

Ik werd van alle kanten in de gaten gehouden. :+
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een sterk vermoeden dat dit de vader van Onchao is. :D
Afbeelding

Afbeelding

Weer een lekkere spam haha, ik heb even snel wat foto's bewerkt, maar ik wil nog
wel een topic maken met wat meer foto's. :o

Endless Day XXVIII-I-MMXVI - Z1+1

Alfi2010

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:26

Super gave foto's!
Wil ook nog altijd een groep in het"wild" gaan bekijken.
Zet je hier wel een linkje naar je foto-topic?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:28

zo een beetje sneeuw , dat maakt zo een andere wereld!
Wat een mooie plaatjes oblivion heerlijk om te zien.
Eigenlijk best leuk dat je fam van onarcho op kan zoeken, ik vraag me wel eens af hoe de fam van smoky zou zijn van karakter en temprament.
En al die hoopjeshooi ....daar zou smoky de grootste van claimen, dat vind ik soms wel eens erg want haar buik is het dikste :x

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:01

Wauw wat een heerlijke foto's! Ik ben benieuwd naar het hele topic!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Boots & Nevada & Lara

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:14

Thanks voor de leuke reactie's allemaal! :o

Alfi2010 schreef:
Super gave foto's!
Wil ook nog altijd een groep in het"wild" gaan bekijken.
Zet je hier wel een linkje naar je foto-topic?

Echt een aanrader hoor! Ik had het ook nog nooit gedaan, het was echt heel gaaf. :D

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:50

Prachtige foto's van de kudde wilde koniks <3 Inderdaad linkje hier posten hoor, als je een topic maakt! Ben erg benieuwd naar de rest van je foto's!

Op vakantie in Duitsland met je paard(en) en/of hond(en)? Vakantiehuisjes Wald und Wiese klaar voor de verhuur! Meer info op https://www.facebook.com/waldundwiese.eckersweiler ~~ http://www.waldundwiese.land

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:32

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:43

Gewoon nog wat foto's in de antwoorden zetten? O:)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:35

tess_84 schreef:

Voor!!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:24

StormMilagro schreef:
tess_84 schreef:

Voor!!

Hahah, wie weet 8-)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-17 10:28

Wow wat gaat dit topic ineens snel! Leuk dat jullie allemaal zo actief zijn en wat een prachtige foto's komen er voorbij zeg!

Ik wil jullie allemaal nog een heel gelukkig nieuwjaar toewensen! (Beetje laat, I know, maar niet minder gewenst)

Hier is het volop winter. Kan al een tijdje niks met de paardjes doen. Daarnaast moet ik ook fulltime werken. Maar tijd voor lekker kroelen is er natuurlijk altijd. Ze hebben een heel dik wintervachtje en Nero kan nu eindelijk even zonder deken staan. Stiekem geniet ik echt zo van de winter.

Laatst ging ik met Nero en Charly wandelen en toen schrok Nero zo erg dat hij los brak. En Charly ging erachter aan, die kon ik ook niet meer houden. Ze vlogen een gigantisch drukke weg over tijdens spitsuur (er stond zo´n dikke file en auto dwars op de weg dat ik dacht dat ze aangereden waren)en toen het bos in. Nou wat een hel, politie en alles erbij, het was inmiddels al donker geworden en ze waren uiteraard nergens te bekennen. Vind maar eens 2 zwarte ponies weer in een pikdonker bos wat immens groot is. Ben nog nooit zo in paniek geweest. Maar gelukkig zijn ze uiteindelijk gevonden door een kennis vlakbij mijn oude weide. Maar ik heb er wel een knauw van gehad. Nero is ook veel meer gespannen na oud en nieuw en waarschijnlijk heeft het daar ook mee te maken. Hoop het nooit weer mee te maken in ieder geval. Het had zo anders af kunnen lopen. Je ziet ze de weg op rennen, maar je kan niks doen, je bent compleet machteloos. Nou, dat was genoeg avontuur voor de komende 20 jaar kan ik je vertellen. Nu maar weer gauw verder met het dagelijks leven en niet teveel bij stilstaan.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-17 10:31

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:45

nadine_yvana schreef:
Wow wat gaat dit topic ineens snel! Leuk dat jullie allemaal zo actief zijn en wat een prachtige foto's komen er voorbij zeg!

Ik wil jullie allemaal nog een heel gelukkig nieuwjaar toewensen! (Beetje laat, I know, maar niet minder gewenst)

Hier is het volop winter. Kan al een tijdje niks met de paardjes doen. Daarnaast moet ik ook fulltime werken. Maar tijd voor lekker kroelen is er natuurlijk altijd. Ze hebben een heel dik wintervachtje en Nero kan nu eindelijk even zonder deken staan. Stiekem geniet ik echt zo van de winter.

Laatst ging ik met Nero en Charly wandelen en toen schrok Nero zo erg dat hij los brak. En Charly ging erachter aan, die kon ik ook niet meer houden. Ze vlogen een gigantisch drukke weg over tijdens spitsuur (er stond zo´n dikke file en auto dwars op de weg dat ik dacht dat ze aangereden waren)en toen het bos in. Nou wat een hel, politie en alles erbij, het was inmiddels al donker geworden en ze waren uiteraard nergens te bekennen. Vind maar eens 2 zwarte ponies weer in een pikdonker bos wat immens groot is. Ben nog nooit zo in paniek geweest. Maar gelukkig zijn ze uiteindelijk gevonden door een kennis vlakbij mijn oude weide. Maar ik heb er wel een knauw van gehad. Nero is ook veel meer gespannen na oud en nieuw en waarschijnlijk heeft het daar ook mee te maken. Hoop het nooit weer mee te maken in ieder geval. Het had zo anders af kunnen lopen. Je ziet ze de weg op rennen, maar je kan niks doen, je bent compleet machteloos. Nou, dat was genoeg avontuur voor de komende 20 jaar kan ik je vertellen. Nu maar weer gauw verder met het dagelijks leven en niet teveel bij stilstaan.

Oh jeetje, wat een nachtmerrie.. Kan het me voorstellen dat dit je nog lang bijblijft. Vreselijk om je zo machteloos te moeten voelen.. Gelukkig dat het dan nog goed is afgelopen!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:50

Oh bah Nadine! Wat ontzettend fijn dat het gewoon goed is afgelopen!

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:53

StormMilagro schreef:
tess_84 schreef:

Voor!!

Ik heb er nog drie toegevoegd :o

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:18

Prachtige (sneeuw) foto's komen hier voorbij! Lees nog steeds goed mee hoor haha. Wat leuk Oblivion dat je de kudde van Onchao hebt kunnen zien.

Kaiyo is ondertussen gesettled op de nieuwe plek en we hebben nu een aantal keer in de binnenbak gestapt (draven kan niet met mijn knie, eigenlijk mag ik er uberhaubt niet op hehe..). Hij doet het allemaal heel braaf *\o/*. Gisteren voor het eerst weer les gehad, vond ik toch wel fijn, omdat ik door mijn knie en Kaiyo z'n drukke gedrag op de vorige stal er toch een beetje onzeker op zat. Volgende week weer.

Wat ik trouwens wel apart vind is dat Kaiyo amper wintervacht heeft. Hij heeft wel wat, maar geen teddy zoals die van jullie geloof ik..

Heftig man Nadine, dat is echt iets wat je niemand toewenst. Gelukkig is het goed afgelopen!

Even wat foto spam van de afgelopen tijd:

Afbeelding
Yaay we rijden (euh stappen) weer en lekker binnen!

Afbeelding
Western paard in the making? Kan allemaal op de nieuwe stal }:0

Afbeelding
Nieuwe vriendjes?

Wintertime <3
Afbeelding

Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:26

wat een leuke foto's! Gelukkig zit je weer te paard, langzaam aan he anders duurt het alleen maar langer.
En ik zou het top vinden een western konik 8-)
(en wat een piep klein dekentje bij zijn inimienie vriendje, wist niet dat ze zo klein er ook waren)

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:39

Oooh jeee, Nadine, dat moet behoorlijk schrikken geweest zijn, de pony's op hol over een drukke straat! Gelukkig is alles goedgekomen en zijn ze er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
Hier ooit wel iets soortgelijks voorgehad. Mijn man was op buitenrit van mijn Haflinger gevallen (zonder erg, overigens ;) ) en die besliste heel doelbewust richting huis te lopen... Moest ook een drukke straat over op het laatste stuk. Gelukkig is het ook wat eten betreft een echte Haflinger en vond ze het grasveldje toch ietsje interessanter dan verder te lopen...

Leuk topic heb je gemaakt :D

Kaiyo ziet er goed uit, Belinda! Staat hij in een binnenstal? Dat kan namelijk wel verklaren waarom hij minder wintervacht heeft. Hier staan ze altijd buiten met schuilstal, dat scheelt!

Hier nog steeds berekoud, nog minstens een week en dan wordt het overdag toch al boven het vriespunt... :brr:
De weide uitmesten gaat dan zo...

Afbeelding

En vandaag zadel en hoofdstel nog eens aangedaan bij Brenda. Vooral om te oefenen, omdat ze zo bang is. Ging allemaal top, ook een beetje mee rondgestapt en ze volgt zo braaf! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:43

Heerlijk al die sneeuw! Hier alles weg, maar het vriest nog wel waardoor het af en toe spekglad is..
Wat een topper, die Brenda! <3

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 07:32

kwita schreef:
wat een leuke foto's! Gelukkig zit je weer te paard, langzaam aan he anders duurt het alleen maar langer.
En ik zou het top vinden een western konik 8-)
(en wat een piep klein dekentje bij zijn inimienie vriendje, wist niet dat ze zo klein er ook waren)

Thanks, ik probeer rustig aan te doen. Vandaag ga ik weer beginnen bij de fysiotherapeut, dus ben benieuwd. Zal wel weer een hoop pijn lijden worden -O-. Gelukkig doet Kaiyo het tegenwoordig ook braaf met andere ruiters, vanaf februari heb ik een nieuwe meid die hem gaat bijrijden en van 't weekend heeft 't nichtje (12) van mijn vriend er even op gereden en dat ging eigenlijk prima. Misschien wordt hij dan toch eindelijk volwassen haha.

Haha, ja heel cute, maar ergens vind ik 't ook wel weer vreemd om shetjes in de dekens te zien.

@Tess Hij staat in een buitenstalletje met uitloop (alleen voor hemzelf). Maar het is wel aardig beschut daar en de sneeuw zoals bij jou heb ik hier niet gezien haha. Dus daar zou 't zeker aan kunnen liggen.

Gelukkig is de haf wel blijven staan om te eten, echt verschrikkelijke dingen om mee te maken lijkt me :( .

Brenda is wel snoezig hoor, komt vast goed met haar. Gewoon lekker de tijd nemen, maar dat doen jullie wel zo te horen.

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:31

Wooooooooow!!! Wat een boel verhalen en foto's, wat leuk om te zien dat er zo actief gepost word :)

Hier even een hele drukke periode gehad na het opleveren van het nieuwbouwhuis. We hebben veel moeten klussen en dan blijft er weinig tijd over.

Niet alleen mijn vriend en ik zijn verhuist, maar ook Indah gaat komende zaterdag naar een nieuw stalletje toe. Ik hoop dat ie t wat vind.

Ik heb nog een paar plaatjes voor jullie :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ja, ook wij hebben een begin gemaakt met beleren *\o/*
Afbeelding

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:46

Indaaaah <3! Heerlijke knapperd blijft het toch!

Hier nog een sneeuwplaatje
Afbeelding

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:36

Twee weken geleden vond mijn dochtertje van 7 het de hoogste tijd om de overstap te maken van haar B-pony naar een van onze Koniks. Zo mooi om de band en het vertrouwen tussen die twee te zien. Na 1 rondje aan de lange lijn kon ze wel los zei ze. En eind van de 'les' ging ze in galop door de loswerkcirkel.
En eerlijk is eerlijk...dan ben je als moeder hartstikke trots! Op dochterlief en zeker ook op ponybeest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:32

Nou mama ik kan je begrijpen op dit tafereel moet je beretrots zijn!
Zeker met zo een glimlach als op de voorlaatste foto. :D