Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

KimIndah

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:17

Knappe Boots! Vind t nog steeds leuk dat ie weer terug is bij onze club :)

Dierenarts is net weg. Indah heeft een peesblessure en dat is een primeur in zijn carrière. Hij had nog nooit zo'n jong dier gezien met zo'n blessure.. Heb ik weer, Indah moet alles al anders doen sinds de dag dat hij t daglicht zag.
Nu maar 2 weken afwachten en daarna rustig aan weer wandelingetjes maken op een vlakke ondergrond.

God ik moet gaan bedenken hoe ik die baby rustig op de wei kan houden.. dat is een onmogelijke opgave :')

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:00

Jaaa Skylar! *\o/*

Wat een gaaf halster heeft ie, zitter er nou spikes op? Super gaaf!

Gisteren Indah weer een stukje in draf gezet, vóór en na het werk koelen werpt toch zijn vruchten af. De tranen springen me niet meer in de ogen als ik m zie lopen.

Donderdag was onze Avalon nog bij mij en Indah op bezoek. Altijd leuk :)

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:23

Hmm je gaat je dan toch dingen afvragen ja, maar denk niet dat he er teveel bij moet denken Kwita. Wss niets meer dan interesse.

Hier gaat t allemaal wat beter met mijn manke nelis. Loopt een stuk soepeler, maar je ziet nog wel dat hij er iets niet goed zit. Ook al gedraagt Indah zich niet zo.. :roll:

Hoe gaat het nu tussen jou en Boots, Nikietje?

En hoe is t met onze knappe Kaiyo?

Hoe verloopt het duo training Nadine?

En waar hangen onze Avalon en Van uit??

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:32

Hey meiden,

Met mijn pony gaat het beter. Hij is weer een beetje zijn oude zelf, maar dan nog een klein beetje mank. Je ziet er haast niks meer aan. Koelen voor- en na het werk heeft toch wel zijn vruchten afgeworpen, behalve bij mij :O

Met het warme weer vorige week ook een aantal keren helemaal onder de kraan gehad, dat vond ie minder leuk, maar hij laat zich gemakkelijk overhalen. (Zolang hij maar te vreten heeft :o )

Gave filmpjes heb je weer Nadine! Heb je nieuwe pagina ook weer geliked natuurlijk :)

Die Boots <<)

Afgelopen weekend nog wat mooie foto's van hem kunnen maken. Hij is zo mooi grijs momenteel <3

Afbeelding

Afbeelding

En een typische Indah-blik.. :roll:
Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 07:19

Hahaha super gaaf! En kaiyoo ziet er echt super uit! <3

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:13

Wat verschrikkelijk Nadine.. Ik heb de tranen in mijn ogen staan. Arme Pumbaa, arme Nero en arme jij..
Ik wil je heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd. Y;(

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:49

Potver Van, wat een moeilijke beslissing moet dat zijn geweest. Ik hoop dat je een perfect thuis voor Wolf kunt vinden.

Hier is het onwijs druk: minimaal 45 uur per week aan het werk en daarnaast nog veel plannen voor de nieuwbouwwoning die ik met mijn vriend gekocht heb. Tussendoor ben ik ook nog eens verliefd geworden op een puppy en die mag ik inmiddels mijn Koda noemen <3

Indah vind het voortaan prachtig om zijn nieuwe kunstje uit te voeren. Dit is "Pas" en dan zwaait ie braaf met zijn voet naar voren. Ik ben er iets minder blij mee als hij dit spontaan doet, begrijp je. Overigens schrok ik me gisteren een ongeluk toen ik opeens een bult zo groot als een ei op zn kaak zag zitten. Hard als bot! Na wat speurwerk blijkt dat hij waarschijnlijk zijn kiezen aan het wisselen is :=

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:24

Wat is Wolf toch een prachtbeest. Hele gave foto ook! <3

En om jullie dan toch nog even voor te stellen aan de puppie; Meet Koda :D

Afbeelding

En een van de eerste foto's op kraamvisite, het sproetenbekkie waar ik zo verliefd op ben geworden :o

Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:01

Leuke foto's weer Kwita en wat word Skylar al groot <<) Wat gaat dat toch snel he?

Zal ze het ruiken dat je iets meer pit wilt, Van? Top prestatie weer!

Staat Boots te koop?!?!

Hoe gaat het met jou Nadine?

En hoe is t met onze andere baby, Avalon?

Hier alles op een laag pitje, Indah zit alweer behoorlijk in zijn dikke vacht. Gisteren avond ontdekte ik een lelijke snee van zo'n 4 a 5 cm op zijn been, maar het zag er redelijk rustig uit. Vandaag eens goed in het daglicht kunnen bekijken, schoongemaakt en ontsmet met detol en betadine. Het is toch zo'n halve cm diep, maar droog een schoon. Heb de DA toch even een foto gestuurd en om advies gevraagd.

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:08

Ik vind het ook wel héél sneu voor Boots. Zo jong en al onderweg naar zijn 3e thuis..

Net de wond van Indah weer bekeken. Het is nu toch nat. Er zal vocht uit moeten.. :( Zo nog maar eens schoon maken en ontsmetten. Aan de andere kant van zijn wang begint nu ook een ei te groeien. Hij is hard zijn tanden aan het wisselen. Evenals de puppie trouwens.

Krijg ook een brok in mijn keel bij het zien van de foto's Nadine. Maar ze zijn prachtig geworden en de mooiste tastbare herinnering aan Pumbaa. Gelukkig hebben jij en Nero veel steun aan elkaar nu.

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:42

Hoi hoi allemaal!

Hier gaat het goed. De wond is sneller en mooier genezen dan ik had verwacht. Hij is vorige week 2 geworden *\o/*

Met de puppie zit ik nu op cursus. Ze is heel braaf, maar veel te beschermend en haalt dus regelmatig uit naar andere honden en zelfs de paarden. Niks ernstig, maar wil ik toch graag afgeleerd hebben.

Ik zal binnenkort weer eens wat foto's plaatsen van de 2 doerakken :o

Haha ja Kwita, dat is ook een opmerking die ik vaak voorbij hoor komen. "oh dus jij hebt een wild paard? Kun je daar wel iets mee?" Dat is precies wat de eigenaar van de moeder van Indah dacht. Ik heb hem laatst een filmpje laten zien en hij werd er stil van :=

Maar Avalon! Wat ziet Thor er goed uit! Hij word knapper en knapper!

Over knap gesproken.. waar is Kaiyo???

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:08

Wat een frot weer is het toch de afgelopen dagen.. weken zelfs. Schijnt de zon, zit ik op t werk. Ben ik vrij, regent het! Hoe moet ik nu leuke foto's maken van mijn wannebe konik met baard?

Hij is overigens flink aan het verharen momenteel nu de dagen gelukkig weer wat langer worden. Ben weer benieuwd hoe Indah eruit ziet zonder teddyberen outfit. T lijkt wel een onesie van de primark :=

Zijn er hier toevallig ook mensen die naar equiday gaan?

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:05

Hihihi die pluk van Kaiyoo _O-

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:37

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:26

Kwita, ik gok dat ie rond de 1,60 eindigd. Hij meet nu 1,52.

Had stiekem gehoopt dat ie bij 1,55 wel zou stoppen, maar hij is pas 2 en een half :')

Ik ben blij om te zien dat Boots er zo goed uitziet en hij het zo naar zijn zin heeft. :D

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:31

Wooooooooow!!! Wat een boel verhalen en foto's, wat leuk om te zien dat er zo actief gepost word :)

Hier even een hele drukke periode gehad na het opleveren van het nieuwbouwhuis. We hebben veel moeten klussen en dan blijft er weinig tijd over.

Niet alleen mijn vriend en ik zijn verhuist, maar ook Indah gaat komende zaterdag naar een nieuw stalletje toe. Ik hoop dat ie t wat vind.

Ik heb nog een paar plaatjes voor jullie :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ja, ook wij hebben een begin gemaakt met beleren *\o/*
Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 08:58

Mijn goeie god, Oblivion! Ik was daar ter plekke uit mijn jodhpurs geschoten! }>

Dan kun je ze veel beter aantreffen met roze slingertjes in de manen en staart, staat veel leuker _O-

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:09

Kwita, afgelopen zomer was ie rond de 1.55. Ik wacht eigenlijk vol verwachting af wanneer hij eens in de breedte uit gaat zetten.

Wat gaaf dat oerinstinct.. Indah is daar te gedomesticeerd voor, die schaatst alleen maar over t ijs :+

Over rete slimme Koniks gesproken, Van. De genen van z'n moeke zullen wel funest zijn geweest :')

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:56

Dames, jullie rijden of bezitten (bijna) allemaal een boomloos zadel, toch?

Ik heb me hier al enigzins op ingelezen, maar ik zou graag jullie ervaringen en adviezen willen horen :D

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:02

Ik ben zelf jarenlang trouwe bijrijder geweest :)
Paardjes stonden bij de mensen aan huis en de eigenaresse had ook niet liever zomaar iemand over de vloer. Wat ik heel begrijpelijk vind. Na een lange zoektocht van beide kanten, kom ik daar nu al zon 6/7 jaar over de vloer, ookal rijd ik de desbetreffende pony niet meer :) Zo kan het natuurlijk ook haha!

Afgelopen zaterdag heb ik Indah verhuist naar zijn nieuwe stulpje. Was een 30 min wandeling vanaf zijn oude huisje. Hij was ontzettend braaf en gedroeg zich uiterst volwassen.
Zijn nieuwe buurjongetje komt uit hetzelfde bouwjaar als Indah, maar de buuf is nog niet helemaal overtuigd van t nieuwe jonge grut :Y)

Net vers in het nieuwe stalletje
Afbeelding

En gisteren voor het eerst los in een heuse binnenbak.
Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:37

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:47

Tess, ze komen dagelijks buiten van 8 tot 4. (Naar gelang de weersomstandigheden)
Dit was een van mijn harde eisen.

Belinda, ik heb ooit eens op een Emiel voest pad gezeten met koudschuim... HEERLIJK!

Van, dat is een van onze 2 rakkers. Bisou is een Amerikaanse Stafford X Bordeaux x Deense Dog. Ze lijkt voornamelijk op een Deen :)

Alfi, Indah meet nu ongeveer 1,55. Het is al eventjes geleden dat ik hem gemeten heb. Zal dat aankomende week weer eens doen :)

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:47

Wat een verhaal stormmilago! En wat is t toch een leuk stelletje bij mekaar, die 2 aalstreepjes <3

De Voest-pad is inderdaad redelijk aan de prijs ja. Als je ik nog een tip mag geven, pak geen pad met stijgbeugels. Een pad is veel minder stevig en de stijgbeugels werken dus extra in op een paardenrug.

Indah is officieel gemeten! 1.53 m! Hij doet 't goed op zijn nieuwe plekje en we zijn opnieuw begonnen met longeren en de stemhulpen.. heerlijk zo'n verlichte binnenbak.

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:45

Ik meet een zeer riante 1 m en 64 hele centimeters :')

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:01

Klein maar fijn 8-)

Nee joh! Al zou hij dit formaat blijven is het perfect. Houd niet zo van heel hoog zitten :o