Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: RianneH, Lous, Neonlight, balance

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 13:53

Avalon :gelukkig was alles toch goed afgelopen....maar wat een verhaal brrr, hoop dat het hier niet gebeurd straks

Van: laat dat kleintje maar lekker zitten, als het zover is komt het vanzelf wel naar buiten
( hoop ik dan toch).

Belinda :wat vervelend zeg! ik kan je geen advies geven maar hoop echt dat het nu eens simpelweg verdwijnt!

Ook hier geen veranderingen behalve dat skylar weer omhoog schiet zijn billen staan ineens weer veel hoger dan zijn schoft ben echt benieuwd naar zijn uiteindelijke stokmaat.
Smoky is ook lekker spierloos en dik..
en de sint heeft bijons echt een kei leuk kado gebracht een kinderkruiwagentje zo leuk en wat is dochterlief er trots op! < :){

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:15

Voor iedereen allereerst een goede nieuwjaarsgroet,

avalon:wat rot, maar je doet het voor zijn best wil en hij kan dan wel verder dat is ook weer fijn voor hem!
Belinda: hoe is het met kayo zijn benen?
Nadine ,hoe is het met pumba?
Van :hoe is het bij jou...

Hier is het ook best druk geweest, ik zal weer blij zijn als alles straks weer voorbij is en gewoon weer bij het oude!
Verder gaat het hier met de paardjes goed gelukkig en tja de kleine bink is een echte showman!
hij heeft al 2x het kalmste trekpaard van onze buurman doen schrikken.
het trekpaard is zelfs op de filmset van michiel de ruiter geweest zo betrouwbaar maar die kleine laat hem ontsporen _O-
Maar hoe mooi en elegant die skylar dan kan dansen dat is buiten gewoon volgens die zelfde buurman....
smoky...die staat er als een seut bij ze vond het wel best en zag geen gevaar :D

kwita

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 10:40

wat is en blijft je indah mooi :9
(zal binnenkort wel weer eens foto's maken)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:24

Belinda,
Ik heb vroeger een haf gehad die kon vroeger niet zonder ijzers.
Je kan winter beslag laten beslaan, dat is een stuk leer tussen de ijzers en de hoef (dat hielp wel)
ook waren er plastic plaatjes die je kon kopen bij onze smid, die je er met sneeuw zelf tussen deed en soepel maakte met warm water. heb ze ooit weggegeven en weet ook niet waar je ze nu kan kopen(de smid is overleden).
Ook helpt het om voor het rijden de zool in te smeren met hoeven vet dan blijft de sneeuw niet zo plakken,
kalkoenen kan maar je paard leert er ook mee omgaan hoor!

ohh ik heb vol bewondering naar pumba gekeken zooo knap!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:37

Sienna,
Ook mijn konik is echt nieuwsgierig en echt niet snel onder de indruk.
Ze is echt heel lief/kalm en betrouwbaar, maar kan ook fel zijn !
Dat consequent zijn is echt een pre want ze zijn heel slim en maken er misbruik van!, ook dat goed aanleren is echt een must dat vergt enige verantwoordelijkheid.
alhoewel smoky niet echt een knuffel pony is vind ze het wel leuk om in je buurt te zijn, ook is het een avontuurlijk ingesteld paardje ze gaat graag mee naar buiten.
Wat ik wel vind dat smoky een echt oerpaard is van bouw en kleur, dat trekt bekijks vele moderne paarden freaks vinden het lelijk omdat het geen adel ( arabischeinvloeden) uitstraalt maar ook van "kudderegels" en dat vind ik wel een merkbaar verschil met mijn vorige ponys ( toevallig ook hafjes).
Ze heeft de bevalling helemaal zelf gedaan en is echt een hele goede moeder.
Ook haar zoon heeft haar lieve rustige karakter en is dus wel weer een knuffeltje <3
Als ze iets niet begrijpt gaat ze in staking en vergt het wel veel geduld om haar daaruit te krijgen en over te halen meetewerken en dat moet je dan ook gewoon doorzetten! :o ( maar dat kan ook met haar verleden als kermispony te maken hebben)
verder zijn ze sterk en gezond en sober dus je betaalt je niet scheel aan onderhoud!
Ook ik ben benieuwd naar foto's als het door zou gaan..

En wat een mooie foto weer nadine, ik benijd je ! :)
hoe gaat het nu met kayo

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:39

Nu die eventing zou geen probleem zijn Van ook hier op dit forum doet het ook....en mijn eigen paardje zou het geweldig vinden, de bak vind ze stom maar lange ritten vind ze heerlijk!( alleen kan ik niet op haar rijden ivm mijn lengte en gewicht!)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:58

:o sorry Van had n verkeerde aansluiting... En van dat poolse arabierenbloed had ik echt geen weet, maar ik vind het toch niet zo dominant aanwezig over het algemeen.
Vind het wel leuk voor de weet bedankt voor het delen!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:50

Afbeelding

er was al een half jaar geleden gevraagd om een foto van de poes met kleintjes, het is erg laat maar hier is het dan als nog.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:32

Avalon goed nieuws gelukkig voor loki!

Hier is het ook gewoon zijn gangetje maar we zijn wel weer een stap verder Skylar is gespeend!
Nu het gaat de rustige Smoky wel aan haar moederhart nu is het echt een duidelijke moederkloek, wat een temperament bommetje zeg! Gelukkig heeft ze geen kind als baasje die zou bang zijn van haar.
En Skylar daar tegen is net een knuffel die wil meer dan ooit geknuffeld / aangehaald worden eigenlijk best zielig. :(:) Gelukkig staan ze naast elkaar in stal en snuffelen en hinniken er op los :#
Het is nu 3 dagen en je merkt dat smoky's uier minder vol zit en ook het koelen helpt, gelukkig drinkt Skylar uit het waterbakje alleen is hij bang als de lepel de waterleiding activeert maar daar komt hij wel overheen!
Maar tja dan komt nu de vraag dichterbij....houden of verkopen....ik vind het zo lastig :\
Ik zal als ik tijd heb foto's maken en plaatsen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:34

Avalon Ik hoop dat je snel een betere plek vindt!
Belinda Nu is het goed dat het geen artrose is , maar ik duim echt dat hij spoedig loopt als eerst! +:)+

Hier is alles weer gewoon zijn gangetje dus tja veel heb ik niet te melden wel heb ik ons opgegeven voor'n fotoshoot en nu maar hopen dat we mee mogen doen O:)
verder heeft smoky het voorjaar in de bol ze rent en bokt er op los!
En ook hier zijn ze aan het verharen...vreselijk vooral skylar (wel jammer die was zo zacht het was en is net een wuppie met die krullen in zijn manen.) :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:06

wat een stilte hier
alhoewel er niet veel spannends te vertellen valt heb ik hier wel een paar plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De eerste dag van het spenen dat was eigenlijk voor ons alle 3 raar, maar zo schattig dat hij net over de stal heen kan kijken en neuzen met mama!
de overige foto's zijn al een paar weken verder gisteren heerlijk in het zonnetje, op de onderste foto stond hij te slapen met zijn oogjes haast dicht zo lief :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:30

En hier eigenlijk nog n traditie. Eerst dacht ik is het niet gek om het openbaar te maken maar ach er zijn zat paardemelkerijen en die verkopen ook hun producten.
Paardenmelk vla ja idd zelf gemaakt met de laatste melk van Smoky. Omdat Smoky haar uier op klappenstond na 1 nacht niet drinken moesten we die leeg melken en tja wat doe je er dan mee (800 cc)?
Koken en gebruiken of weggooien ik was eigenlijk heel nieuwsgierig hoe dat ging en hoe het smaakte.
Dus je na wat heen en weer gebeld te hebben met de oma van m'n man 97 jaar oud !!! die deden dat dus vroeger wel meer, het is zelfs gezond in de oorlog ging die melk naar ondervoede kinderen in de buurt op "recept" van de dokter!.(Nu dat was een hele gerust stelling)
filteren in een filter zakje van de koffiepot, koken en je poeder van de vla naar keuze er bij roeren....echt het stelt niets voor ... wel laten koken ivm bacterien 5min minimaal.
Hier paardenvla met bitterkoekjes echt het was gewoon goed te eten iets anders van smaak dan koeienmelk of iets van de campina uit een pak!

Hier het bewijs:
Afbeelding

Afbeelding

En of we dit nu nog doen , nee het was echt een eenmalige actie.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:09

Het is gek om te zeggen maar het smaakte wat water achtig, ik denk dus minder vet.
maar het maakte echt niet zo gek veel anders/verschil.
Die Kaiyo stabiel is dan wel positief maar tja je wilt het gewoon weer goed en dat is zo lastig aan deze situatie.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:08

heb meteen gekeken, ook al ben ik niet op zoek.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:17

Hoe gaat het hier met ieder en natuurlijk ook met de paarden?
Vandaag heb ik een besluit genomen ik heb besloten om Skylar te koop te zetten. ;(
Eigelijk valt dat besluit me echt zwaar, Vooral omdat het zo een lieverd is.
Natuurlijk weet ik wel dat hij een goede toekomst krijgt maar hij heeft zo een speciaal plekje in mijn hart.
Ik neem aan dat hij nog wel een poosje zal blijven staan....Maar ik zal echt een traantje wegpinken als het zover is. :x

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:24

dit was de eerste mooie dag van 2015, zo zou elke dag moeten zijn!
Afbeelding
lekker dagdromen in de zon.
Afbeelding
heerlijk je lijf uitstrekken en je vacht verzorgen
Afbeelding
en een beetje geeuwen...om dan de meeste gekke sprongen te maken met een luid geknetter!

En voor de oplettende lezer Skylar is gespeend, en smoky wilt echt niet meer dat hij drinkt!
dus kunnen ze weer heerlijk samen naar buiten!
Afbeelding

Afbeelding

nog steeds vraag ik me af hoe groot skylar zal worden!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:31

Belinda:Wat een goed nieuws dat het beter gaat met kayo! ik heb geweldig van je filmpje genoten.
dochtyer lief is bijna 2 en vraagt om paardje bal te mogen kijken en dan schatert ze het uit!.

Van :fijn om te horen dat je al weer aan het rijden toekomt

Avalon: Smoky is 1.36 en niet zo breed van postuur.

Deze week had ik het wat rustig aan gedaan, puur uit nieuwsgierigheid had ik een stuk plastic in de bak gegooid toen moeder en zoon stonden te zonnen. de wind blies het bij skylar op zijn hoofd en hij nog zijn moeder gingen ervandoor toen dacht ik laat ik eens gek doen...en ik zal het eens op zijn rug trekken... hij vertrok geen spier sterker nog we hebben een rondje door de bak gelopen, moeders liep met hem mee.en vond het wel prima die schuurde haar snoet aan zijn rug met plastic en boende het er af! :#
Toen kwam de gekste fase... ik dacht ik maak een dakje met een touw sneller gezegd dan gedaan,de wind maakte het lastig. Toen dus dat dakje stond dacht ik ik zal er met smoky onder door gaan dan volgt skylar wel. ;)

Nou mevrouw had andere gedachtes... vier benen stonden schrap zelfs met haar biks lukte het me niet!
Maar wat denk je...skylar was zo nieuwsgierig dat hij gewoon linksom en rechtsom er al 4x onderdoor was geweest toen smoky dacht verrekt daar is echt wat te eten....dus eerst haar neus,dan haar hoofd en nek ... ja de biks was erg lekker maar :wave: dus langs de andere kant nog eens ...weer niet ik er onder gekropen ik werd geterroriseerd door skylar En wat denk je ....nemt ze een aanloopje en rent er snel onder door! daarna draait ze om en komt weer...en steekt vol overgave haar snoet en lijf met een kwartslag draaiend onder het plastic..... *\%/* ja ik was erg verrast door de gang van zaken ,heb haar overdreven beloond maar wat was ik trots op het duo....en nu komt het eenmaal onder het zeil wilde mw er niet vanonder want het spetterde!!!! :+ (na het uitmesten draafde ze haar stal in , en schudde zich naar hartelust uit!. en verwachtte ze nog een beloning ook )

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:42

Leuk dat je interesse toont klaas! het zijn geweldige ponys bij de mijne wordt ik wekelijks wel verrast met het feit hoe slim ze zijn! de mijne is zo slim dat ze als rijpony in de bak geen voet verzet, maar buiten zo haar best doet dat je haar altijd moet remmen. ze is echt heel betrouwbaar en verkeersmak en ze zit ook vaak goed...vertrouwd ze het niet dan klopt het ook vaak niet( ook wat betreft personen). Ook hebben ze hele goede benen en echt keiharde hoeven hier tenminste!
En over het maximale gewicht de D.A gaf hier dat een pony van 400 kg maximaal 65 kg kan dragen en gewoon kan werken dressuur en springen ( dat is incl tuig 65 kg meer niet).
lengte maakt niet zo uit maar het is met een lange ruiter op een kleine pony het zicht wat het dan verpest,ook al kan de pony je dan wel dragen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:43

uuh klaas welk paard, ik zie niets...

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:49

ohh wat benijd ik jullie een om de prachtige foto's en 2 omdat je heerlijk op je superpaard kan rijden!!
Maar het is jullie van harte gegund.... ik kan zo genieten van jullie posts! *\o/*

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:39

nu moet ik echt even stoom afblazen...er is 1 mooie dag geweest en meteen heeft iedereen het voorjaar in zijn hoofd {:} !!!
Dus kom laat ik een veulen uitgaan zoeken, en dan vooral de gekke vragen die je krijgt:
ik kan niet te veel besteden want ik heb een uitkering, € 50,-
Leuk voor mijn dochter ...het kind moet nog 4 worden.
is hij binnen 3 maanden startgerechtigd?
eerst alle tegens opnoemen en dan zeggen dat hij zo leuk is.
Kan hij al dekken!!

nou voorlopig staat hij nog hier, en dat mag ook wel zo blijven!! _O-

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:16

Belinda , wat een lach ...je geluk spat er vanaf! fijn om te horen dat het goed gaat met jullie!
Van, Wat een strak plan! hier is er vandaag weer een emmer haar uitgekomen zal blij zijn als het over is!
Nadine, Wat waren het mooie foto's en dan heb ik het over de kwaliteiten van de fotograaf, en de gevangen beelden waren bijzonder!
Nikkii, aan je vraag wordt gewerkt moet op antwoord wachten!
Avalon, hoe is het met jou en je kanjer ?

Vandaag heb ik met smoky gewandeld met lange lijnen.... het ging echt heel goed en ik was dan ook bere trots op haar!
Met Skylar gaat het gelukkig ook goed die vermaakt zich prinsheerlijk in het warme zonnetje.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:54

Zo vandaag is het zover .... ik heb voor smoky een tuig gekocht!
of je een emmer leeg gooit en dat is dan nog maar het begin....(dan nog een wagen.... :x)
Ik vind het best heel spannend alhoewel het "droog" oefenen goed gaat heeft ze nog wel eens een oef wat nu weer momentje...en tja dan is het de kunst om zelf ook cool te blijven.
Omdat ze dan echt heel driftig kan worden vanuit het niets en dat terwijl ze echt heel lief en braaf is gaan we gewoon maar veel oefenen met slepen.... ;)
vanuit een zonnig zeeland groetjes aan alle konik vrienden!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 08:18

ohhh boots is back !!!! *\%/* heb me afgevraagd hoe het met hem gaat( ik heb zijn mama en halfbroer!) ;), Welkom hier!

"Maar blijft er een met karakter en af en toe een eigenwilletje. Hij zal je nooit alleen laten. Maar wel graag uitproberen!" Dit is echt herkenbaar bij mama en skylar! Zo leuk om dit te lezen :+

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:25

op de laatste foto lijkt het echt een wilde konik ;)
Van, zo leuk dat je in het magazine staat! (en ook goed voor het imago van de konikjes).
Hier is alles gewoon gewoon en staan de paardjes weer 24/7 buiten en ik geloof dat ze het gemist hebben als ik ze zo gelukkig zie.
En hoe leuk ook ik en smoky gaan 9 mei op foto shoot...ik hoop op bijzondere plaatjes duimen maar!