Hier eindelijk mijn belevenissen weer eens.
Gelukkig gaat het goed met ons en de paardjes. Het goede nieuws is volgend jaar een veulentje geen konik, maar een trekpaard. Skylar is eindelijk nog een beetje weer aan het groeien. Misschien dan toch 1.40,ik hoop het zo. Ook is hij nu uit de weide bij zijn moeder en geloof me hij is ineens het puppy zijn kwijt. Hij oogt niet alleen volwassenener , maar gedraagt zich ook veel kalmer en beheerster. Nu doen we er eigenlijk nog te weinig mee, maar ach laat hem nog maar even lekker jong zijn.
Smoky geniet ook van haar rust samen met opa shet want ze hebben het een stuk rustiger nu Skylar in de andere weide staat. Helaas merken we wel dat opa shet wat stijver wordt en dat is jammer want dat zou betekenen dat zijn vriendinnetje er niet meer op mag rijden, zelf zecht ze vol goede moed mam ik heb toch ook nog spook en skylar. Dan doen we knuffelen en wandelen(echt zo lief, en ze geeft zich ook vol overgave op grondwerk en verzorgen). Dus zo zie je maar dat het een kind echt niet uitmaakt maar ze ook gewoon openstaan voor andere dingen.
Zo vind ik het wel eens jammer dat je hier in zeeland zo weinig anders hebt dan rijden, mennen, voltige en drafsport zie je hier bijna niet. wel weer het koudbloeden bomen slepen en vaardigheid.En western rijden komt ook op.
Het wandelen fietsen en horseboarden staat nu tijdelijk even stil heb behalve materiaal pech een ontstoken heup, dus we doen het rustig aan. Heb inmiddels de banden geplakt van het board en de velg vervangen had een klap band ( dat is geen aanrader)maar het liep goed af gelukkig.
Daardoor heb ik wel geïnvesteerd in een nieuwe cap en voor de hebberigheid een nieuw hoofdstel.Het leuke is dat ik en dochter nu dus de zelfde hebben, de verkoopster maakte dat niet veel mee en was wel overdonderd. Omdat er a een duurdere cap voor zo een jong kind werd verkocht, en ze niet kon geloven dat dat meisje al een eigen pony had, die dus ook nog zo een getemd wild paard was (onzin natuurlijk).Maar wat is dat toch dat het ras Konik als wild paard wordt gezien en niet in de reguliere rassen thuis hoort. Hier op de camping had er dus daarom een gast 114 gebeld want dat was mishandeling....Gelukkig was de dieren politieman/boa een redelijk man en die was echt oprecht geïnteresseerd, daar heb ik ook echt een leuk gesprek mee gehad.En wistje dat een melding als dit ook een berisping krijgt (dat heb ik nooit geweten) voor als er een andere melding gedaan wordt er bekend is dat ze dingen verkeerd interpeteren.
Maar toen het pony rijden was heb ik die vrouw haar kinderen geweigerd....als het zo misdadig is kun je er ook niet op rijden ,dat wil je dan toch niet?.Wat was ze boos...en wat hebben de overige kinderen weer genoten. Ik ben echt blij met die grijze eigenwijze ragebol!
Maar ze ook het horse borden niet kon plaatsen....skaten met een pony. Haar gezicht was vol ongeloof.
Tja het is ook een gek idee een pony in het tuig en een idioot op een rijdend plankje er achter aan!.
De foto's probeer ik later weer omdat het uploaden niet lukt met de nieuwe pc,of ik doe het verkeerd.
Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!