Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:44

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:58

tess: jammer hé ,vakantie is altijd te kort! Maar deze foto's hierboven zien er ook goed uit wat gezellig samen op stap!
Heb hier een foto gisteren genomen ...eigenlijk te schattig, en poes die vond het prima zo en ging er heerlijk voor liggen!

Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:15

Camillawolf schreef:
Kwita dat hoofdstel <3 wauw dat staat haar mooi!

Weet iemand hoe geel op koniks staat? Wil graag een geel dekje kopen maar ik weet niet of het haar mooi staat :#

Afbeelding
Doen dat staat heel mooi! *\o/*

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:17

Camillawolf schreef:
Hoi!
Leuk nieuws! We hebben en kar gekocht! *\o/* we gaan wolf voor de kar beleren! :o ik denk dat ze dat heel leuk gaat vinden! Ik zal jullie uptodate houden over hoe het gaat! _/-\o_

Zo leuk , smoky vind het geweldig om te trekken in plaats van iemand op haar rug dan is ze echt bloed fanatiek! :):). Hier zijn we ook weer begonnen en dan in het verkeer over de weg dan vind ze het soms wel eens spannend, maar de strengen aan haar benen doet haar niets net als of ze het al kent!
En land werk daar kickt ze op....de buurman deed ze versteld staan en die heeft echt al veel (trek)paarden gezien hij daagde ons nog uit om met de trekpaarden proeven mee te doen :D (stiekem zou dat best gaaf zijn ;) )

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 07:58

Wat een leuke nieuwtjes, het wordt nu echt al een paard om te zien. Het puppy is hij kwijt maar wat een mooi dier is het toch! Ik wens jullie alle plezier met jullie zadel en vele goede kilometers! ;)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 02:00

Welkom aan alle nieuwe mensen en paarden!
Belinda ,En inderdaad net een fjord,maar het staat ook leuk!En wat vervelend van je Knie, maar ze zeggen dat niet voor niks dus probeer je er aan te houden!
Camilla En wat een mooie foto's van Wolf!
En voor de melle die binnenkort een konik gaat kopen let er op dat ze in de schuilstal uit de wind kunnen staan, en dat hij dan ook niet inregent!Verder moet je wel je paardje showen en foto's posten hoor!

Zondag met smoky naar het strand geweest, ze was me daar enthousiast ! bijna niet te houden ze liep 6 km lang echt een hele stevige draf naast de fiets...stappen vond ze onzin na lichte dwang deed ze het maar al probeerde ze ook steeds weer sneller te gaan.
maar wat hebben we genoten!
Het was best een ruige zee met veel schuim en mooie golven, erg veel surfers. En dan surf boards dat vind smoky maar niets.Wit groot en eng....na veel oefenen vond ze het acceptabel :D
En dan nog het schuim van de zee....dat was gekspul je kunt het plat stampen,uitvegen, opeten en er heerlijk in rollen ( en ja we zijn veel gefotografeerd, maar heb nog niets opgestuurd gekregen.... helaas). En ook veel vragen wat dat voor pony was ijslander,fjord, highlandpony ?
Een konik daarom is ze zo wild, nee ze is gewoon uitgelaten door het weer en de omgeving. Ja die zijn toch anders dat zie je meteen, waarom heb je geen gewoon paard gekocht.... := (hopeloos toch zulke mensen). Maar wat later sloot dezelfde wilde pony vriendschap met een jongetje op een slee, kriebelde aan zijn wantjes , at zijn liga koek op( bleek het een autistisch kindje ) en ze was er zo lief en kalm mee...(dat we allen ontroerd waren) zeker omdat het dus bleek dat hij erg in zijn eigen wereldje zat en zomaar even naar buiten kwam voor die nieuwsgierige pony die vast beraden was om te gaan snacken!
Het horseboarden is helaas voorbij omdat ik er ontstekingen door kreeg...gek genoeg vind mijn dochtertje het wel leuk om te doen dapper probeert ze een rondje om het erf en het gaat steeds beter ( ik stuur en zij laat zich voort trekken en spook/smoky vind het prima). best leuk om dat te zien hoe perfectionistisch ze dan ook is, en als het niet lukt zo ze wilt dan baalt ze echt!

kwita

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:58

Hee Bobby wat leuk dat je je hier meld, je snapt wel dat we nu alles willen weten he!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:15

Laatst was er een groep te koop, een van die dieren was best groot en heeft lang op 2e hands gestaan..weet alleen niet meer of het in NL of BE was.Gewoon rustig zoekenen blijven kijken af en toe is er wel eens wat!In duitsland zijn er vaker grote exemplaren.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:13

hier even wat anders we zijn bij de aangespoelde potvis wezen kijken en dat maakte best indruk, wat zijn ze groot 13,5 meter.
Afbeelding

Later op stal was ze er vol van: de platvis,( ze bedoelde de potvis die aangespoeld was in Domburg)
En tja toen vertelde ze aan de pony dat ze daarom wat later was, en de pony was een echt heertje en luisterde geduldig naar haar... voorlopig gaat ze niet meer zwemmen omdat ze bang is dat de potvis in haar tenen bijt :9.
Kon mijn lachen niet bedwingen en ze was best een beetje nijdig daarom, mama als dat gebeurt geef ik je geen kusje hoor! :+

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:48

Wat een leuke foto's gelukkig kun je weer iets rijden,houd moed dat kost veel tijd!
Hier was het ook weer vies en nat, gelukkig kun jejezelf dan binnen lekker opwarmen!
Ze wilde niet mee wandelen, maar kijken of er goed word gemest is dan wel weer leuk :+
Afbeelding,
maar ze haalde wel de mangels/ voederbiet in stijl
Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:03

Afbeelding
Zo hier waaide alles wat niet goed vast zat weg, hopelijk hebben jullie geen schade!
Afbeelding
Smoky had zoals altijd haar eigen plan!
Afbeelding
En de inwendige vriend moet ook verzorgd worden, wist ze ook nog een nieuw touw te scoren gewoon zomaar!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:22

Wat een leuk filmpje!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:58

Wat een geweldig paard heb je Kim!
Hier heb ik met Smoky ons dochter naar de speel afspraak gebracht, Wat was het heerlijk buiten en wat was ze weer braaf! Heb er helaas geen foto's van maar heerlijk toch zo een oerpony, ze kunnen tegen de kou en vinden zelf hun pad in de sneeuw niet 1x heeft ze gegleden en dan zo voorzichtig met haar ruitertje.Tja ik ben echt trots op haar een draaiende molen met klapperende zeilen, sleetjes, fietsen auto's ,loslopende hertjes en het was de eerste keer in het dorp. Ze gaf de kritische mensen toch een bevestiging dat ook een konik een gewone leuke pony is.....(maar tja dat kan niet want die zijn wild is dan het verweer!, heb er toch om gelachen zo overtuigd dat is toch knap). Nee het is geen wedstrijd pony, maar die heb ik ook niet nodig. **\O/**

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:00

Wat vervelend sandra, hopelijk komt het goed! We wachten af...
Hier is er iets aan het ontwikkelen.....eind mei zien we het resultaat ik vind het rete spannend!
Ook ontwikkelt onze duizend poot zich tot iets verassends ze doet aan voltigeren met onze dochter !, alle gedoe ze vind het prima ik ben zo trots op die 2 ,ze springt er zo bovenop vanaf de grond...en dan is dochter nog maar 5! wilde ook een gave foto uploaden maar dat lukte niet!
Ook is er minder nieuws...skylar staat te koop omdat hij echt te veel temprament heeft voor ons meisje. Ja ik moet nog aan het idee wennen.Maar hij kan toch niet zomaar hier zijn voor de heb....wat zal ik hem missen, maar wie weet hoe gelukkig hij iemand nog gaat maken.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:43

is er een idee wat het was of waar het vandaan komt?Dat zal best schrikken zijn als je nieuwe paardenkind zo ziek is!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:38

Dames wat ben ik blij dat er hier 4 paarden op bokt staan en een 2e kans krijgen,heb er geen tijd en plaats voor dus ben jullie dankbaar dat jullie dat willen doen! *\%/*

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:13

Wat een tijd geleden dat ik hier geweest ben, en tot mijn schrik zag ik dat ik kruiden weide niet eens beantwoord heb! Ik dacht dat doe ik later die avond wel ...maar ik zal het nu dan als nog doen.Ervaring met wilde konings paarden heb ik niet, wel mbt je vraag een verwilderd trekpaard. Die liep in natuur gebied en dekte ook zijn haflinger kudde. Dat paard was6 toen hij geruind werd en in de verkoop kwam, via een omweg handelaar kwam hij bij ons opstal om naar een markt te gaan. het lange verhaal heel kort het was een geboren leider en had die ook zelf nodig...met zoveel kracht was dat voor mij als 25 jarige niet gemakkelijk. Desondanks is hij wel opgeleerd voor het ring rijden. Het was een gouden paard hij ging echt voor je door het vuur. Toenheeft de handelaar hem verkocht en heeft hij ge boomsleept in de bossen ( zo sterk was hij) en won daar ook prijzen mee! maar als er een merrie hengstig was...hij wist wie en ook de snelste weg om daar te komen.Nooit als hij aan het werk was wel in zijn vrijetijd, schrikdraad muren en auto's hij worstelde zich er altijd of er over of der dwars door heen! .Desondanks was het wel een lief en betrouwbaar paard, groot verkeer of wat dan ookhet was echt een dappere dodo!
En wat een Leuk bericht van boots. Dat is echt een ellende bij groeiende paarden die zadels, je blijft wisselen en kopen/verkopen!. Wat een lief merrie'tje hier boven...Heb er helaas geen plek voor. facebook heb je ook een oostvaarders plassen geschikt of niet als huisdier groep. Dat is de enige die ik weet. Maar ook de bokt markt en marktplaats gewoon proberen!( en zeelandnetprikbord) dat gaat ook best goed heb ik hier ervaring.
Hier zijn er weer nieuwe dingen gebeurd wat best even schrikken was. De shet die zakte zomaar door zijn achter benen met dochter er op gelukkig bleef ze kalm en mijn man had ze er afgehaald en zo rolde hij om en kon niet meer overeind. Na een poosje met hulp wel. maar het zat niet lekker in zijn rug en l achter been. nu na 3 dagen loopt hij weer normaal...dus ja dat is een pensioen. erg zonde want hij was zo lief met de kinderen, Maar tja dan komt al het werk op smoky's schouders neer. Dus dat opende wel een deur voor skylar. die gaan we dan wel houden en beleren en zo komt het dat skylar uit de verkoop is *\o/* ,dat vind ik dan niet erg. Ook hij doet het erg goed, het sturen zetten we er op vanaf de grond en geloof het of niet hij is erg slim en leergierig.Wel zit ik met het ruiter ding....waar vind ik een lieve verzorgster die hem wilt berijden en doorrijden. je krijgt alleen penny meisjes voornamelijk kinderen of te grote,zware jong volwassenen. Dus daar zoeken we nog even naar door.
bij het trekpaard gaat het gelukkig goed over 4 dagen is ze uitgerekend dus tja dat is best spannend en elke nacht even kijken. we hebben wel een merrie naam ..maar voor een hengst is het lastig. En ik hoop zo op een merrie omdat een hengst verkocht wordt, dat haat ik zo aan fokken -O- .
Daarom heb ik zelf besloten niet meer te fokken met smoky, maar met het trekpaard is het anders die lijn is al vanaf mijn schoonvader in de familie en dat willen we graag door laten lopen omdat het ook een eerbetoon is aan de trekpaarden die dus hier nog aan de ploeg hebben getrokken...tja tradities he!! ;)
Met dochter lief gaat het prima en die is best geschrokken van het feit dat haar maatje de shet zijn einde nadert ooit. Dat vind ze het ergst, het rijden trekt haar even niet zo. Maar de voltige wel, dus wekelijks is smoky de klos en die doet het met best wat liefde. Gewoon rustig stappen,af en toe een grasprietje pakken en weer doorstappen.En als dochter haar evenwicht verliest dan gaat ze stil staan zo lief tot ze haar evenwicht weer heeft en stapt dan verder <3 .( soms denk ik wel eens door de verkoper werd ze uitgemaakt voor eigen gereid en liever lui dan moe....en toch heeft ze zoveel inzet en trouw. hoe kan het dat een dier zo enorm veranderd is ,dat moet er toch altijd al ingezeten hebben!).
Ik zal proberen later op de dag foto's te plaatsen, dat is ook altijd leuk om te laten zien!
Laatst bijgewerkt door kwita op 21-05-18 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:42

Afbeelding
hier kun je zien dat die 2 echt een band hebben.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
tja deze foto's zijn echt gewoon zo puur, en de laatse toen was skylar naar voren gekomen om te kijken wat we aan het doen waren en liep gewoon een rondje mee en Elvira moest natuurlijk de laatste moves showen!

Afbeelding
Afbeelding
En ook de jongste is dol op alles bij de paarden.

Afbeelding
En hier is het duo nog eens samen te zien!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:24

hier een heel ander bericht,we hebben er een veulen bij( foto's komen nog ).

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:24

Hier onder spam ik toch even onze aanwinst,
Afbeelding
Afbeelding

Naam Kjeld en het is een hengstje (geen konik maar'n trekpaard) op de 1e foto net geboren en op de 2e foto 5 uur oud!
Het beestje is gelukkig kern gezond maar we hebben wat afgetobd mbt het drinken, het is een eerste veulen en de moeder heeft te veel melk in de uier...dramatisch want dan doet het drinken veel zeer en dus kreeg hij de biest uit een flesje! ( helaas geen foto's van) Na 6 uur had hij dus voor het eerste zelf bij moeder gedronken. Inmiddels is het bijna routine om eerst wat te melken en dan te drinken, maar ook al is bewerkelijk het is ook kei lief en een heel relaxt veulen. :9

Onze dochter was er bij en het maakte veel indruk en tja:" ze poepte zomaar een veulen uit deed de juf verslikken in haar ochtend thee" we hebben er heerlijk om gelachen :9

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:37

Shariff32 schreef:
Goeden middag sinds vorige week ook trotse eigenaar van naar zeggen een konik ze heet Shimmer en is een maand of 6

oh wat gaaf....dat vraagt om foto's ;) Welkom hier!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:19

Wat leuk dat je wel deze foto hebt Shariff.
Wie weet herkent iemand de foto ooit nog eens en komt er een reactie.
En wat is die indah toch een bijzonder mooi exemplaar, ik houd echt van mijn ragebol maar tja zo is ze en zo kocht ik haar!.
Ook las ik op de vorige pagina over voer Hier hebben ze goed hooi en gras en van subli bikkels de grote mineralen brokjes, omdat smoky de kleine zonder kauwen doorslikt! en echt maar in het diepste van de winter een handje, meer heeft ze niet nodig en daar moet ze dan nog kunstjes voor doen( dus eigenlijk een beloning). Haar veulen wat een half bloed is heeft het zelfde, als veulen kreeg hij wel ook veulenbrokjes van pavo, het 1,2,3 systeem. dat werkte goed maar ik gaf wel minder dan voorgeschreven per kilo gewicht, omdat hij dan echt te dik werd. Dat heeft smoky ook ze zijn heel snel te dik ( echt veel te dik) en gevoelig voor lucerne dan zijn ze niet te houden en krijgen ze heel veel jeuk en bulten ! Dus op basis voer,oer voer onbewerkt dat is voor hun het beste en smoky heeft voorkeur voor grof ruwvoer, haar zoon wat minder!
En wat fijn dat je haar hebt uitgekozen en dat ze het al zo goed doet!

( laatst gaf iemand de opmerking ivm de grasbuik zet ze een poosje in de oostvaarders plassen, en dan heb je en een mager paard en en extra konik als ze terug komt!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:43

oh wat'n plaatje dat colletje doet me denken aan deze foto,
Afbeelding
en dat is nu deze kerel:
Afbeelding

Maar wel ter zake Carl ik weet wel dat ze ook niet groot zijn vererven. Dat heeft de voorlaatste eigenaar van smoky mij verteld. De vader van ons veulen zou een paint zijn, bleek achteraf een kruising maar hij was wel hoog en skylar totaal niet hij meet nu 1.38 en zijn half broer Boots Is ook maar 1.40 ongeveer Maar het paard van kim indah is weer wel groter dus het is afwachten wat dan pakt.
Meestal is de stelregel 10 cm groter dan de kleinste ouder.
Maar wat een interessant stuk kan ik dat ook ergenst op zoeken

Het stabiele verhaal kan ik je absoluut vertellen dat klopt, ik heb mijn dochter van de winter meerdere keren naar school gebracht met de pony. Het was spekglad met aangevroren gedooide sneeuw en ik kan je zeggen dat ponytje waar iedereen op schimpte heeft veel respect gekregen van de paarde mensen op het dorp en Smoky was echt stabiel, koel in het hoofdje en echt werklustig en trouw. ze voelde met elke hoef of haar ondergrond stevig was, was dat het niet ging ze over een ander stuk proberen. Ik liep er naast maar volgde de pony. En geloof me het was echt het beste vervoers middel!.Ik was echt onder de indruk van haar natuurlijke gedrag. ( zij was het die ons veilig van en naar huis bracht auto's en traktoren en zelfs een vrachtwagen lag naast de weg in de sloot)!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:35

Ja smoky is de merrie met het gele halster,en skylar is de bonte die is in juli alweer 4 wat gaat het snel!
Wat mij ook altijd heeft verbaasd dat ze wel klein is maar grote hoeven heeft en omdat ze ook uit polen komt en ijs en sneeuw en bagger gewoon is geweest, ik stak het daar altijd op!
En als ik tijd heb zal ik de link lezen, wat interessant!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:42

Al is het niet aan mij gericht de vraag hopelijk mag ik wel antwoorden, maar ik heb aan de bonte pony echt een sterk en gezond dier. Hij is al eens gekeurd door een veearts en hij had prima beenwerk en een goede rust hartslag en ook zijn longen en hartslag na arbeid was uitstekend. Maar hij heeft wel het nadeel dat je hem sober moet houden anders kan het voor problemen zorgen. dat is voorons simpel omdat hij op onbemeste weide met koudgras gehouden wordt,( dat is echt het soort gras wat de minste voeding bevat) op eigen terrein....Sta je bij een pension heb je dat dus niet te kiezen.
En dan een gekke vraag waar haal jij een konik hengst vandaan om te dekken, persoonlijk zou ik dan wel kiezen om toch iets te kunnen bepalen wat je veulen meekrijgt!?