Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:13

Hier wil ik toch even mijn bezigheden van vanmorgen delen, ik ben zo trots op Smoky!.
We hebben takken gesleept van het snoeien, echt de zware grote dikke takken...die voor ons te zwaar waren. Ze hinnikte al toen ze het tuig zag en deed werkelijk haar uiterste best en zette echt geen stap verkeerd. Ze deed er nog een schepje bovenop en werd bloed fanatiek. Echt ze vond het heerlijk en ik moest echt haar afremmen!. De buurman die ook nog uit hobby werkt met zijn trekpaarden kwam kijken en was echt heel enthousiast en we kregen complimenten en zelfs nog een paar tips!
En wat hij toen zij...Jullie kunnen zo deelnemen aan de vaardigheid van de trekpaard proeven, je zou zo winnen omdat je ragebol zoveel wendbaarder is, ook al is ze niet zo sterk :o !( ja ik kreeg er een kleurtje van) ....en toen was het weer tijd om dochterlief op te halen van school, ragebol ligt tevreden in haar stal te slapen. En toen besloot ik ik ga nu na 4 jaar toch eens deze winter gebruiken om haar echt aangespannen te gaan opleren. :)* :):)
Dat staat nu al een jaar of 4 op de planning in de winter maar tja eerst was mijn gezondheid niet goed, toen kwam er de bouw van een nieuwe schuur, en toen was ik weer zwanger en zo was er altijd wel iets wat net weer voor ging....
( zo staat al een aantal jaren de windroute langs de Zeeuwse kust op het plan,een gedeelte hebben we al gelopen, het overige deel wil ik mennen!)

En ik kreeg van de hoefsmid te horen dat ze de koniks van de oranjeplaat op schouwen willen verkopen, nog mensen met interesse hier?

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:33

Ja we zijn momenteel aan het orienteren voor een andere pony ,Je valt steil achterover van de huidige vraagprijzen!. een pony 15 jaar ruin 1.10 ras en kan een nette Bproef 3000.00 van de prijs mag iets af....2200,00. Ik ben benieuwd hoe lang de pony te koop blijft....ronduit belachelijk!

maar je gaat je wel iets afvragen, wil ik een luxe pony of een gewone opgeleerde shet die momenteel ook best rap duurder worden!.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:28

Ja de mijne is 1.36 grote c en echt beresterk!
Alleen is de mijne blijer met werk in het tuig dan met een zadel en mens op haar rug...tenzij ze naar het strand mag,dan is ze in dr nopjes! (zwemmen als het bloed heet is)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:00

wat een leuke foto's!
Hier zijn er op grote tijd best wat veranderingen op paarden gebied geweest.
Zo had opa shet een versleten knie...veel geprobeerd maar dat kwam echt niet meer goed,nooit meer!
Dus zo werd hij ingeslapen, en wat liet hij een leegte achter!
Toen kwam skylar tot zijn recht hoopte we maar onze dochter vond hem teveel omdat hij ook nog zo jeugdig was.veel gewikt en gewogen we zouden hem laten opleren...maar dat duurde maar en duurde en hij vocht letterlijk voor aandacht...het was gewoon niet eerlijk! en zo een advertentie geplaatst. Na veel opkopers, mensen die een vol beleerde pony verwachte belde er een moeder of ze mocht kijken alleen. En zo kwam ze een dag later met oma en kinderen...Echt er was een enorme klik met skylar en ook tussen de mensen onderling.Zo kwamen ze vandaag hem ophalen,waar ik eerst bang was voor een afscheid bleek dat er plots de droom niet eindigde maar een ander hoofdstuk er bij kreeg. En zo kwam het dat skylar naar Carlijn verhuisde...en dat er nieuwe verhalen bijkomen.Echt ik kan wel huilen van blijdschap. Gelukkig was Smoky maar heel even ontstemd...toen de trailer weg reed was ze in paniek. Maar ook dat is nu voorbij af en toe hinniken ze beurtelings nog eens. En het toeval wilt dat we dus ook maandag een leuke shetlander mogen ophalen, hier kijkt onze dochter zo naar uit( en stiekem wij ook).
En zo was het plots heel ander plaatje waar ik wel aan moest wennen,skylie was toch onze gekke clown...die nu een gewoon meisje zo blij gaat maken( en hier zit er eentje luid te snikken, tijd verzacht hopelijk de wonden) :(:)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:33

Wat een mooie hoofdstellen, zoiets heb ik ook gekocht voor smoky, maar dar is meer een halster hoofdstel met side-pull. moet het nog binnen krijgen en hopen dat het past.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:16

Ja ach er worden tegenwoordig vele absurde prijzen gevraagd, niet uitsluitend voor koniks!
Waar je eerst de shets haast gratis kon krijgen zijn ze nu allen hun gewicht in goud waard!
de mensen willen allemaal het onderste uit de kan terwijl ik mezelf altijd blij prijs als dieren een fijne plek vinden want dat voelt voor jezelf ook veel beter.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:02

Maar wat is jou paardje een knapperd aan het worden!
Ik had er bij willen zijn, dat zijn echt grappige dingen wat een clown is het! :+
Ja mijn camera doet het weer, moet alleen nog foto's maken dan!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:21

Helaas een vervelende boodschap zelfs nog voor ik nieuwe foto's heb kunnen maken is Smoky ingeslapen.
Ze heeft gevochten met de trekpaardhengst van de buren....en het verloren.
De kinderen zijn ontroostbaar en zelf vind ik het zo een naar einde, dat we het er moeilijk mee hebben. Maar er was niets te redden en de buren vinden het ook een nare situatie.
We weten zeker dat er een nieuwe pony komt maar nog niet wanneer of welke.....(Het is ongeloofelijk hoe snel iets kan gebeuren en hoe naar of een paard dat pijn heeft kan hinniken het ging echt door merg en been :x :brr: )

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:38

Vandaag is onze dochter op echt voltige les geweest, echt ze straalde van oor tot oor.
Het is echt jammer dat we smoky niet meer hebben, juist dan mis ik haar zo. Maar het goede nieuws is dat we een andere Pony hebben gevonden. Officieel heet hij Rambo is 9 jaar en een ierse import zonder ras. Hij lijkt op een Fell pony maar zou ook een klein tinkertje kunnen zijn. Echt hij is van karakter zo lief dat ik echt heel blij ben met hem, maar daar komt het weer hij moet nog veel leren. en dan bedenk je jezelf wat je dan toch al had opgebouwd met je kleine eigenwijze konikje.
Dus ja we beginnen weer opnieuw van voren af aan en toch vind ik het heel spannend.Uiteindelijk hebben we met enige strijd een leuke naam voor hem bedacht Hurby... ja vernaamd naar dat volkswagen kevertje.
Omdat hij gekgenoeg een soortje van zelfde karakter heeft en het heel vrolijk klinkt. Heb nog geen foto's van hem genomen omdat het me aan tijd ontbreekt maar ik zal jullie t.z.t wat plaatjes delen.
Hoe gaat het met jullie en de paardjes?.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:11

wat is boots volwassen geworden zo in het gezicht( hij was net een jaar toen ik hem over zijn neus aaide).
Skylar is ook al 5 inmiddels en het is zo leuk om soms nog berichtjes en foto's over hem te krijgen!
tja die gekke clown mis ik nog steeds, maar hij heeft zo een goed huisje,dat ik er nooit spijt van heb gehad.
In middels is Hurby helemaal ingeburgerd hier, en het is ook gek om hem met de spullen van Smoky in de weer te zien, en toch ben ik ook blij met de mooie herinnering aan haar echt soms hebben we het nog wel eens over haar.Vergeten doen we haar nooit meer !

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:59

Wat leuk om boots weer te zien! ( en alle anderen!). Smoky haar andere zoon Skylar doet het goed en is met 5 gestart met wedstrijden in de B dressuur, individueel en in 4 tal en springen.... echt hij doet het zo goed dat ik trots ben al heb ik hem verkocht hij doet het toch maar even!
Ik mis Smoky nog steeds al hebben we al wel weer een lieve opvolger gevonden die overgens ook zo een rainbow halster heeft!.Deze foto's van jullie kanjers houden wel de blijde herinnering levend!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:08

De mijne was 1.36 volgroeid, het zijn laatbloeiers ze groeien tot ze een jaar of 7 maar verwacht geen extreme dingen meer.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:25

nee want ik kocht haar toen ze 6 was toen was ze overgens al iets breder ,maar ze had toen al veulens gehad!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 08:36

StormMilagro schreef:
Heerlijk! Als kind wilde ik altijd groter worden dan mijn moeder, minimaal 1,70. Maar ik ben nu blij dat ik dat niet gehaald heb en mijn bouw mee heb

grappig hier nog eentje,maar ik heb dat wel gehaald 1.73...tja dan kun je gewicht en lengte net niet meer op een kleinere pony. Maar eerlijk is eerlijk ik heb ook niets met grote paarden, het is me gewoon teveel te groot etc. I love pony's altijd gedaan ook, al heb ik dan geen konik meer het werd toch weer een pony!. Daar kun je heerlijk mee mennen tuten en poetsen!

Storm wat leuk ga hem en jou volgen op insta!