Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Melissa0304, RianneH, Neonlight, Ymor, balance

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:44

:D :D
( het is dat ik geen dochter heb...........anders vrees ik dat ik stiekem ook gewoon meelezer zou zijn :+ )

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:48

Ik ging van de week het nieuwe 2dehands vzh zadel even laten controleren.
Stapt de pony uit de trailer, zegt zadelmaakster: He wat leuk een connemara.....
Helemaal enthousiast, blijkt vroeger nog met haar opa echt de ruimen van schepen in te zijn geweest om o.a. connemara's te kopen.
Beesten bleken echt vreselijk opgepakt te staan en enkele van alles onder de leden te hebben gehad.

Ouder worden is niet erg, niet oud worden, dat is pas erg!
W. Mellaer's Wamailin M (3, connemara), Indy (17) B ruin en Vip (19) Z2 dressuur met 2 amazones)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:55

Weer thuis. Pony vroeg zich alleen af waarom ik niet per direct een appel uit de zak toverde. >;) :D :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:11

Even niet Connemara:

Paar leuke foto's van de paarden gekregen. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:16

Knappe heer en dame. <3

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:27

wauw wat knap.
Is dit paard ook van jou ? Hoeveel heb jij er ?
Ik weet dat je verschillende paarden rijd .

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://paardentrainenmetconnectie.blog

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:24

Dankje! :D

De bruine hebben wij dit jaar in maart gekocht, dat is een 3 jarige. De zwarte heeft mijn moeder zelf gefokt 7 jaar geleden.

Ik heb er momenteel 3 te rijden!

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:34

Wauw Change! Mooie foto's!! En wat een mooie paarden!

Elly, dat het vervoer uit Ierland niet altijd zachtzinnig gaat begint ons helaas steeds meer duidelijk te worden....Hoor vaak nare verhalen net zoals die van jou. Wisten we niet toen we Clooney kochten, want zou voor mij bijna een reden zijn om niet op die manier een pony te kopen omdat ik die vorm van handel niet wil bevorderen. Maar goed, we zijn super blij met Clooney <3 en we zullen haar (misschien wel de rest van haar leven) goed verwennen en haar goed verzorgen.

Voor iedereen die even wil lachen: Binnenkort komt er een psycholoog voor Clooney! :+ De moeder van een vriendin van Marlon heeft daar gevoel voor en werkt met homeopatische druppels, en omdat Clooney soms ineens heel erg bang is en dan helemaal in elkaar kruipt kunnen we het wellicht proberen. Ze heeft al meerder paarden kunnen helpen om een trauma te verwerken. We zijn benieuwd!
(misschien is Clooney gewoon heel bang van ons en heeft ze helemaal geen trauma...haha 8)7 )

Vandaag zelf met mijn paard mogen rijden op de Gelderse kampioenschappen in Rekken. Echt een enorm blubber veld....niet normaal. Losrijden was echt doodeng en in de proef vooral op safe gereden om maar niet onderuit te gaan (hebben wel stiften hoor, maar het was echt blubber). Stappen we na een matig proefje terug naar de trailer gaat Eef op het parkeerterrein finaal onderuit..... Samen op de grond in de meest modderige bende die er te vinden was....zucht.... -O-
Gelukkig geen heftige schade (behalve een rijbroek die rijp is voor de prullenbak...en twee gekneusde ego's) en daarna hoorden we dat we snel een nieuwe rijbroek moesten regelen omdat we morgen finale mogen rijden...
HELP!!! Nog een keer naar dat veld.....slik.... Maar goed, de zon begon te schijnen en ze zouden de ringen wat verleggen, en alle excuses die ik kon verzinnen werden door clubgenoten de grond in gestampt, dus de wekker maar weer op 5.45u en gaan met die banaan.... :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:50

Ohh Marieke! Heftig dan toch, zon val.
Maar toch: gefeliciteerd. Ik zal voor jullie duimen morgen!!

Hier nu vooral zo trots op Jou-Jou. Dinsdag zó spectaculair met Eline, om vervolgens de dagen daarna manege pony te spelen voor een logerende Amsterdamse Penny.. Zoooooo braaf, kind kon zonder risico met hem stappen, draven, galopperen, wat hij met zo'n heerlijk loom los lijf deed..

Ach... wat een pony, ik kom hem wel zóenen, echt goud waard dat dier. Zo ongelofelijk lief!
Moeder van 'penny' wil geen foto's openbaar online, dus ik kan er helaas niets van delen...... maar oohh ,wat was dit geweldig om te zien!

Edit, Change: best knap...........voor "niet-Connemara's" dan :D ;)

Iedereen een Connemara!!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 05:39

Marieke succes vandaag.

Verder heb ik heel veel bijgelezen, en ja we zijn weer thuis. Heerlijk genoten van onze vakantie op ameland. Vreselijk gelachen om melody, die dus nu echt gewoon de zee recht in loopt, neus er in steekt en bellen gaat blazen. Lekker gaat stampen in het water en dus duidelijk dol is op de zee. We kunnen best een sprintje trekken, maar daarna ook weer super relaxt met de teugels los over t strand stappen en dat is toch wat we het meest gedaan hebben.

Verder een wedstrijd meegepakt op t eiland. Melody vond het reuze spannend en we hebben even een andere kant gezien van hem. Drift.... Hij wilde hard en nog harder en als sanne zegt dat dat niet de bedoeling is wordt meneer driftig, gooit zijn neus in de lucht, springt een heel hoog gat in de lucht, gaat zijn kont nog eens extra hoog achteraan en daar gaat ie ..... Duidelijk nog geen idee hoe hij zijn energie het beste kan gebruiken. Dus eerst maar eens flink wat aan t gallopperen gegaan en daarna sanne twee proeven met m gereden en ja daarna mocht hij ook nog bij mij.
Sanne rijdt bij de pony's 183 en 186,5 en is daarmee twee keer eerste en ik reed 190,5 en 195,5 en was ook twee x eerste. Ponylief gaat gewoon met vier oranje linten naar huis, dus super trots.

Nu maar weer over tot de orde van de dag.

Oja saams, melody zag tijdens zijn eerste dressur wedstrijd ook witte hekjes en dacht....oooooh jaaaaa we gaan toch nog springen vandaag, dus hij helemaal blij....heel herkenbaar dus. Ik heb er maar om gelachen en ben weer door gaan rijden. Ik lag in een deuk en de jury ook

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:27

Oh, Tineke, wat héb ik genoten van je strandfotos. En wat een geweldige wedstrijd prestatie. Heb je daar foto's van? Want dat is natuurlijk ook leuk voor op de fb pagina van het stamboek : moeder en dochter op dezelfde dag met dezelfde pony in de prijzen. Dat is nl natuurlijk waar het ras ook om bekend staat : als perfect paardjes voor moeders en hun dochters.

Iedereen een Connemara!!

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 09:28

hier de altijd trouwe meelezer die even onder haar steen vandaan kruipt.

het zijn ook de perfecte paardjes voor moeders en zonen ;-) (ik 37 en zoontje lief 11 die echt werkelijk alles met onze 6 jarige Connemara, Bob doet van een kleine cross tot los in de bossen of buitenrijden.

Afbeelding

Ook wij zijn net terug van Ameland helaas zonder pony, kind lief had zijn elleboog uit de kom en zat in het gips door een gym ongelukje. Dus maar niet meegenomen anders was ik 2 weken niet meer te vinden bij mijn gezin zoveel ruiterpaden en mooie stukken op het Eiland waar je echt uren mee zoet kan zijn. Maar volgend jaar gaan we weer en dan gaat hij echt mee, had stiekem toch wel een klein beetje spijt dat we hem toch niet hebben meegenomen.

Dus stiekem vreemd gegaan en zo rij je de zonsondergang tegemoet op het prachtige strand

Afbeelding

Tineke waar hebben jullie gezetten wij zaten in Ballum op de camping en waar hadden jullie Melody staan.
Bob zou bij een plaatselijke boer op het land komen aan huis net naast het vliegveld.

Verder train ik hem intensief 1 of 2x in de week en zeker ga ik er 1x per week mee naar buiten voor een lange rit dat kan thuis zijn of bos/strand.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:47

Veertje dan zou je ons haast voorbij hebben zien komen, wij zaten nl ook in ballum. Jullie op roosdunen zeker? Sanne werkte daar de afgelopen vier weken bij rijstal de blinkert. Wij logeerden bij mijn vriendin en de paarden stonden daar dus ook bij huis, maar dat was de weg oversteken en we zaten in het duin.

Helaas geen foto's van de wedstrijd zelf, ik las sanne voor en zij las mij voor, dus geen tijd voor foto's en aangezien de tweede ring uit liep, moest ik direct op de pony en de proef in, pffff en eigenlijk zaten er drie tussen sanne en mij. Mocht er nog iemand fotos gemaakt hebben dan plaats ik ze, want er liep wel iemand met camera, dus ik vraag t even na... We hebben wel een mooie foto van mel met alle lintjes hihi.

Afbeelding
En nog twee om na te genieten. Op de eerste foto zie je onze sporen in het zand
Afbeelding
Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:22

Zo.. ik leef ook nog. Heb al veel te lang niets van me laten horen maar ik heb het zo ontiegelijk druk (en dat noemen ze dan vakantie :roll:) dat ik niet aan bokt toe kom. Dus hierbij even een update:

Gister ongeluk gehad op het werk, heb weer een flinke klap gemaakt met dezelfde hand die ik zo'n maand geleden ook kapot had. Nou, het is weer zover. Meteen met de baas naar het ziekenhuis want de knokkel schoof heen en weer en het zag er niet goed uit. Die was dus uit de kom en ik heb opnieuw de spieren en pezen kapot, en wat zenuwen bekneld waardoor ik weinig gevoel heb in mijn rechterarm.. Pony zal dus weer even moeten stil staan. Voel me best schuldig tegen over hem.

Afbeelding

Voor gister heb ik wel gewoon gereden en ook steeds les gehad. We zijn vooral bezig met het rechtrichten. Veel op de buitenstelling (en meneer vind het moeilijk!) Ook wandelen we af en toe buiten.

Hoefsmid is ondertussen ook weer geweest. Even een foto update:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:05

O wat balen . Van je hand tribunals . Hoe lang ben je dan min of meer uit de running of lig je er helemaal uit ?

O hebben jullie de link gezien naar de sponsering van het connemara boek ?
Ria wat als de 5000 euro niet gehaald word en je hebt gesponsert. naar welk goed doel gaat dit dan ?

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://paardentrainenmetconnectie.blog

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:18

Tribunals beterschap!!

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:24

Dat klopt, heb genoeg hoefgetrappel gehoord en gezien van de blinkert paardjes.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:31

Kitobeer: het bedrag niet halen is geen optie... óf er komt een versimpelde uitgaven wat binnen het bestaande budget past.
Tribunals: beterschap!

En ik weet niet helemaal zeker meer wie hier nu het verhaal in de Penny noemde met de 2 Connemara's JuJu en ?. Was jij dat Tineke? Of Marieke?

In ieder geval heb ik naar aanleiding hiervan bevriende penny abonnee gevraagd eens te kijken, en kreeg ik vandaag dus de foto's van het foto stripverhaal geappt. En zo hilarisch: ik ken de pony en het meisje dus..

En jullie waarschijnlijk ook ( veel van jullie)... Het is 'gewoon' A. S. met Connemara dekhengst Jack. _O- _O-

Foto's en het verhaaltje zijn een aantal jaar geleden gemaakt, en kennelijk nu als herhaling weer geplaatst :D

Echt té grappig!!

Erg fijn voor A.S... O:) O:) :+ :+

Iedereen een Connemara!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:33

Oh, en Tineke: ik vind de lintenfoto wel heel erg leuk.
@Bar: is dit een leuk facebook item??

Iedereen een Connemara!!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 14:15

Dat verband ziet er ernstig uit Punz, kan iemand ander je helpen met het rijden?

Hier net berichtje gekregen dat eerder project Regiokampioen springen geworden is. Zo leuk!
Dat wordt dus een ritje Ermelo binnenkort om te gaan supporteren.

Ouder worden is niet erg, niet oud worden, dat is pas erg!
W. Mellaer's Wamailin M (3, connemara), Indy (17) B ruin en Vip (19) Z2 dressuur met 2 amazones)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 15:53

Punz schreef:
Oh, en Tineke: ik vind de lintenfoto wel heel erg leuk.
@Bar: is dit een leuk facebook item??

Absoluut!

Wat een narigheid Tribunals, beterschap! En je niet schuldig voelen naar Jackson. Die heeft het prima zolang hij lekker naar buiten mag!

Gaaf EllyC. Misschien dat ik ook nog even naar de Hippiade ga, er zijn al best een paar Connemara's geplaatst.

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:35

EllyC schreef:
Dat verband ziet er ernstig uit Punz, kan iemand ander je helpen met het rijden?

Hier net berichtje gekregen dat eerder project Regiokampioen springen geworden is. Zo leuk!
Dat wordt dus een ritje Ermelo binnenkort om te gaan supporteren.

In de L toevallig??? :D
(wij stonden toevallig met de trailer naast de Regiokampioen springen L, hele gezellige mensen!)
Laatst bijgewerkt door Marieke33 op 13-08-16 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:38

Hier ook veel vriendinnen kampioen en door naar het NK! :D

Ik heb dus helaas geen kring kunnen rijden en dus ook geen regio, dus gaan we morgen maar een rondje M springen in Haaksbergen. :)

Leuke plaatjes van Jack! En beterschap met je hand. :j

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:42

Tribunals beterschap maar weer... Y;(

Tineke, wat een geweldige prestatie van jou, je dochter en natuurlijk van jullie topper!!!!! Super gaaf! Gefeliciteerd! *\o/*

Punz, lachen hè, dat verhaal.... :D en dat jullie dat paard en meisje gewoon kennen zeg! Helemaal leuk!!

Evrona en ik hadden vandaag de finale van de Regiokampioenschappen B dressuur. Veld was minder glad dan gister, maar ik voelde me er niet fijn. Proef was niet zo geweldig. Zelf lekker zitten klungelen...beugel kwijt in de galop en niet terug kunnen vinden enzo...zucht.... Ben toch meer van de "gewone wedstrijdjes" . Al met al nog 189,5 en 184 puntjes bij elkaar gesprokkeld. En deze keer zonder glijpartijen Eef weer op de trailer gekregen dus is mooi geweest zo! :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:47

Even snel tussendoor ( reageer straks op de anderen):
Tribunals: jij moet ook de Penny kopen , want de tweede Connemara in het foto stripverhaal is Jackson!!!!!

Edit: even een foto erbij :D

Afbeelding

Iedereen een Connemara!!