Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Melissa0304, RianneH, Neonlight, Ymor, balance

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:29

Mooie pony Baroeg! Bruin is best bijzonder bij een Connemara toch? (of heb ik dat verkeerd?) Die van Eline vind ik ook prachtig. Op een vol los-rijterrein pik ik ze er zo uit! :D

Top gedaan Schirocco! Gefeliciteerd! En een filmpje lijkt me erg leuk!

Zelf ben ik gister hard van Clooney af gekletterd toen we wilden gaan rijden in de bak....ingewikkeld verhaal, maar is gevalletje: eigen schuld dikke bult... 8)7 (Ik vrees o.a. een velletje tussen de singel, had aangesingeld en opgestapt zonder een pasje te verzetten en toen ik weg wilde stappen sprong ze in paniek weg, daarna super gevoelig bij aanraking in de buurt van de singel.)Erg zielig voor de pony...ze was enorm geschrokken en stond helemaal te trillen toen ik bij haar kwam na de val. Ik denk dat ze een pak rammel verwachte. (heeft ze niet van ons hoor!!) Op haar gemak gesteld en er weer op en een hele fijne les gereden.

Maar het meest blij is die pony toch echt met haar eigen kleine mensje Marlon. Alleen al hoe ze aan komt lopen als Marlon op stal komt. <3 Ze trainen lekker verder samen. De ene dag lijkt het vanzelf te gaan, en de andere dag weer een keer wat minder. Maar ze hebben altijd lol en dat is het belangrijkste.

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk op zijn tijd ontspannen ipv trainen! En met vriendinnen naar het bos! *\o/*
Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 06:01

SM, glittervoeten zijn nooit fout. Nooit. >;)

Gefeliciteerd Shirocco!! Superknap!

Mooi dier Baroeg! Gefeliciteerd met de aankoop.

Hoop dat Kiet haar wondjes opknappen.

Arme Clooney, gister met Lloyd zelfde meegemaakt trouwens. Zijn het bos ingeweest als senior paard _O- Met zn 6 hele jaren een weidemaatje begeleid die voor het eerst meeging bos in. Lloyd súperbraaf en hielp het paard goed. Toen een galopje proberen, begint ie me te springen en bokken :oo Maar niet op een nare manier, er was echt iets aan de hand. Gelukkig blijven zitten en maar even geen galop meer. Denk aan dazen oid. Geloof niet dat ze zoiets met opzet doen. Gelukkig ook voor jullie goed afgelopen lees ik.

SM leuk al die vooruitgang! Vooral als het incl hoorspel is :D

Saams ook weer op wedstrijd! Spectaculaire sprong :+

www.connemara.nl

wilma84

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 07:09

Baroeg: dat is een hele mooie connemara!
En Cloony met eigen mensmeisje vind ik zo'n leuke combinatie.
Iedereen die blij is met les/wedstrijd/vooruitgang/pony/spullen: houden zo!

(Even een teken dat ik nog steeds stil meelees, maar ik wil niet onbeleefd zijn)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 08:15

schirocco24 schreef:
Thanks... Ik ben ook heel trots

Welkom baroeg...

Suzanne, ja best heel veel maar niets op mijn protocol. Vooral van stal genoten :D

Gaaf saams dat van mij was ook een fnrs proefje maar dan wel zonder galop. Rosie en ik gaan nog even in stuurloze crosmodus door de bak als we galopperen.. >;) foto's volgen nog. En mocht er interesse zijn zou ik het filmpje ook kunnen plaatsen..

Nouen!! Je hebt het wel geflikt :D

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

lavie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:08

Hoii, na een tijd te hebben meegelezen moet ik me toch maar eens voorstellen.
Dit is mijn Connemara Bente. Afgekort BP (Bente-Pony) Jaa, We zijn erg origineel met namen. :D We zijn inmiddels alweer vijf jaar maatjes en ze is nu 17 jaar oud. Zelf ben ik nu 16 en ik kreeg haar dus toen ik 11 was. Eigenlijk heb ik altijd puur voor mijn plezier gereden. Vooral heel veel buitenritten ;).
Afbeelding

Afbeelding

Helaas merkte ik dat ze de laatste maanden niet zo lekker liep. Uiteindelijk blijkt dat ze artrose heeft. :( Eerlijk gezegd weet ik even niet zo goed wat ik moet doen. De ene dag loopt ze als een zonnetje, en de volgende dag is het weer niks. Ze heeft nu net ander beslag gekregen en volgens mij helpt dat haar wel. Ik mis het rijden natuurlijk erg maar het enige wat ik echt belangrijk vind is dat BP vrolijk door de wei huppelt. Als jullie tips hebben hoor ik het graag.

Maar met of zonder artrose... ik ben nog steeds gek op mijn eigenwijze dondersteen. ;)

Ride more, worry less!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:19

Wauw marieke je kleintje is echt een talent wat een vriendelijk ruitertje en met een big smile.
Baroeg gefeliciteerd met je Connie . Hoe oud is hij/zij ?

Sky maak jij ook altijd verslagjes van je les ? Dat deed ik namelijk wel . En vaak kon ik dat later dan weer even terug gebruiken. Wat mij opviel was dat in een begin periode dat ik eamonn weer ging oppakken na een winterstop ofzo. Dan ging het wat moeizamer wat logisch is en dan een 4 weken later ging het weer veel beter maar dan wist ik eigenlijk niet meer hoe ik daar precies geraakt was omdat alle hulpen dan weer veel kleiner waren of onnodig inmiddels. Hierdoor ging ik steeds betere verslagjes maken en lukte het mij steeds beter om zelfstandig een goed beginnetje te maken. Want ik heb namelijk altijd last van een black out. na 2 weken niks doen.

Lavie 22 Je zou artie gold sport supplement kunnen gaan geven. Het is echt duur spul maar ik merkte wel dat mijn pony hier veel soepeler van werd die is inmiddels ook al 16. Ik deed met een emmertje vaak 4 maanden. Ik gaf het gemiddeld 5 dagen per week als ik op stal kwam.

Ik heb nu pas een 2 d ejonge pony bij bijgekocht maar ik ga niet meer wachten tot hij 15 is om hier mee te beginnen. Maar ik wil er eerder en preventief mee beginnen rond de leeftijd van 10 jaar.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://paardentrainenmetconnectie.blog

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:04

Marieke wat een heerlijke foto's!!

Marrit gelukkig blijven zitten, tja, dazen kunnen vervelend zijn, wij rijden deze tijd in het bos altijd met een vliegendeken met zadeluitsparing, vooral omdat onze merrie anders echt knettergek wordt.

Baroeg, welkom en leuke pony.

schirocco, film materiaal???? hoef je niet te vragen toch? gewoon plaatsen natuurlijk!

Welkom Lavie
heerlijke pony, en wat leuk dat jullie al zo lang heerlijk aan het rijden zijn. mijn paard heeft ook artrose gehad en heeft toen speciale luchtdruk zooltjes gekregen onder zijn ijzer, dit ook omdat we toen op terschelling woonden en leren zooltjes met silliconen geen succes is in de zee. mijn paard heeft nog jaaaaren geleefd na de diagnose en het was wel heel ernstig, maar zolang hij vrolijk was hebben we lekker doorgetut en gereden. startkaart heb ik toen wel opgezegd, omdat ik het niet eerlijk vond tegenover mijn paard, maar we hebben samen nog heerlijk in het bos en duin en over het strand gereden hoor en dat ging prima. in de zomer (met warm weer) ging het met hem de laatste jaren beter dan in de winter. en vooral lekker buiten houden. beweging in paddock of wei is goed. sterkte in ieder geval, want leuk nieuws is het niet.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:02

Welkom lavie...
Hier even ruzie met YouTube, op de een of andere manier wilt hij gewoon niks uploaden op de WiFi. Dus dan maar op mijn mobile data.. :')

Er zijn echt nog een hoop verbeter punten, maar ik vind mijn houding al een stuk meer rechtop dan dat het was. 8-)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:10

Welkom nieuwe gezichten. Superleuke pony's weer. :j

Och wat is Clooney zoet met jouw dochter. <3 Zelf niks aan de valpartij overgehouden?

Kunstige manier van galopperen Saaams. :))

Marrit....glitterpootjes zijn altijd fout. :P Lloyd wordt nog eens ondeugend. :')

Proefje ziet er goed uit Linette. Mooie start zo. <<)

Ik maak geen specifieke verslagen van de les, maar op 1 les na heb ik alles op film. Kijk ze ook heel geregeld terug. Kan er altijd weer een hoop uithalen. :j

Vandaag gewoon simpeltjes nagereden. Madam heeft weer het kampioenschap inzet gewonnen. <3 <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:18

Nog een niet-zo-grappig-momentje tijdens de les gisteren.... aangalopperen is gewoon moeilijk. :=

Het zijn stills uit de film vandaar dat ze niet zo scherp zijn, maar ze spreken voor zich. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WHOPPA!!!! :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:29

Wat een trutje SM. :')

Linette, lekker doorgaan zo!

De springfoto's van het ONCK staan online!
Ik baal dat ik zo slecht zit op de foto's. :') Maar Ler is wel leuk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:42

Slecht zit? Wil je een schop onder je kont dat je er voorover af ligt! Ik ben jaloers op jouw houding!!

Ohhh SM wat een tut! Echt met 4 beentjes de lucht in. Ik zie er al gaan toink toink toink :')

We hadden wel mooi een 8 voor die gigantische wissel, ook al mag dat helemaal niet in de fnrs, want je moet terug nemen en aanspringen :+

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:52

Nou, foto 2 is echt dramatisch hoor. :')

Op naar het Z Saaams! <<)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:11

Voor iemand die wel goed boven de sprong kan meekomen is het geen porum, maar voor ons kneuzen is het nog altijd heul knap Elysa. :))

Filmpje in elkaar geknutseld. :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:12

haha, ik zat ook al te zoeken waarom die houding nu zo slecht is.
Ben wel benieuwd waarom je dat zelf vindt Change3.

Ouder worden is niet erg, niet oud worden, dat is pas erg!
W. Mellaer's Wamailin M (3, connemara), Indy (17) B ruin en Vip (19) Z2 dressuur met 2 amazones)

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:13

Ze is 4 jaartjes oud pas, heb wel haar paspoortje met stamboek gezien maar niet onthouden, dus zodra ze op stal staat zal ik het eens even opzoeken. :)

Lopen die van jullie ook zo kort in draf? of in ieder geval in het begin? weet dat het goed trainbaar is, maar vraag me af wat de ras aanleg is :)

Hug a horse a day, to keep the grumpiness away

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:19

Baroeg, ik vind persoonlijk dat de gemiddelde Connemara geen bewegingswonder is, als je echt dressuur wil rijden en dan ook graag op wil vallen dan zou ik voor een ander ras gaan. Natuurlijk zijn er wel een paar uitzonderingen! Maar dat is mijn mening. :=

Ik zal foto 2 als vb nemen: ik moet daar meer terug zitten in mijn bovenlichaam en meer druk zoeken op mijn beugels.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:22

Schirocco wat een heerlijk filmpje! Gaat echt super zo! Leuke combi zijn jullie toch.

Lang leve de filmpjes SM, heb je nog eens hilarische foto's! Wat een tut!

Change, mooie foto's. En geen slechte zit hoor, al snap ik wat je bedoeld met je zit op foto 2

En jaaaa wij hebben ook mooie foto's gevonden.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:25

Mooi roze is niet lelijk. :)) Heerlijk gezicht die twee. :D

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:29

wil absoluut geen hoog dressuur rijden hoor :) maar vind het wel fijn als mn paard gewoon netjes vierkant loopt. vandaar mijn vraag

en gave foto's!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:51

Gave foto's hier, leuke verslagen!

Zelf helemaal kapot na twee dagen Farm en Country Fair in Aalten, dus even een snelle foto update én een klein stukje film...... Demoteam deed het zo leuk vandaag! Echt zo trots!!

Zie:

Jou-Jou vandaag op de Fair, in het team ( <3 <3 <3 ):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En wie had het hier over niet kunnen bewegen?
Is onzin, er zijn genoeg goed bewegende Connemara's te vinden. Zie Ben Hur, Zie Wirtsmuhle Delaney's ( en zijn nakomelingen), zie nakomelingen van Marvel van Graafsjanshof, zie Otto, Zie Pattys Sommartiden enz enz.

Dus, wat mij betreft... een goede Connemara kan niet alleen springen, maar óók bewegen

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:03

En Lavie: Wélkom natuurlijk!!!!!

Iedereen een Connemara!!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:09

Daarom had ik het er ook over dat er uitzonderingen zijn. Want die je noemt kunnen inderdaad fijn bewegen. Het is ook mijn mening zoals ik aangaf, daar hoef je het niet mee eens te zijn. :) Ik ben gewoon van mening dat er bij andere rassen meer goede bewegers zijn, en dat ík als ik hoog dressuur wilde rijden met ontzettend uitblinkende gangen, een ander ras zou kiezen.

Leuk filmpje van de Fair! Zag al verschillende verslagen op FB voorbij komen, klinkt als zeer geslaagd!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:22

Ik reageerde op de korte beweging. Dat hoort een Connemara niet te hebben. Het hoeft geen bewegingswonder te zijn, maar een gewoon goede draf hoort er eigenlijk wel op te zitten.

Iedereen een Connemara!!

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:55

Voor nu heb ik besloten dat het onderbespiering is ;) kijken wat dr DA er met keuring over zegt