Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:17

Leuk vooruitzicht, het onck!! *\o/* *\o/*
Wij komen op vrijdag al. Paddock voor de pown en stacaravan voor ons. Ik doe wss 2dressuur proeven. Dochter zit nog ff te kijken wat zij wil. Springen, buiten rijden of obstakel parcours.
Nog iemand uit regio Eindhoven interesse in een pas de deux op L niveau??? Vooral voor de lol.

en is het mogelijk om het obstakel parcours en buitenrit te combineren op 1 dag?

Vala

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 07:40

Ik wil graag kür op muziek doen. Ik heb 11 jaar geleden met mijn toenmalige paard een M kür gereden en die heb ik weer opgeduikeld. Ik zou hem graag nog eens rijden. Ik rij alleen al jaren geen wedstrijden meer en heb geen wedstrijdpak meer. Mag het ook gewoon met nette rijbroek en mooie polo ofzo? Ik wil geen heel pak gaan aanschaffen voor 1x.

Ik wil dus kür doen en buitenriolering. Als kür niet lukt dan doe ik obstakelparcours en buitenrit. Obstakelparcours en buitenrit of buitenrit en kür op 1 dag vind ik wat veel voor Ilja, dat is ze helemaal niet gewend om zoveel te lopen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:19

Wij zijn er natuurlijk ook!!
Als JJ gezond blijft, dan een ZZ Lichtproef en Kür

Amazone van Punzel heeft die dag helaas een SGW wedstrijd elders.
Dus Punzeltje blijft deze editie waarschijnlijk thuis....

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 11:35

Ik denk ik dressuur. En misschien kür op muziek :+ En verder gewoon lekker kijken en groomen :P

www.connemara.nl

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:16

En buitenritje toch Marrit? Met mij en Punz samen?? _O- _O- _O-

Iedereen een Connemara!!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:32

Uhuh :') na ons gezamenlijke 60cm parcours bedoel je? _O-

www.connemara.nl

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:33

Precies!!! :D

Iedereen een Connemara!!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:36

“Kijken is ook leuk” :')

www.connemara.nl

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:02

Vala schreef:
Ik wil graag kür op muziek doen. Ik heb 11 jaar geleden met mijn toenmalige paard een M kür gereden en die heb ik weer opgeduikeld. Ik zou hem graag nog eens rijden. Ik rij alleen al jaren geen wedstrijden meer en heb geen wedstrijdpak meer. Mag het ook gewoon met nette rijbroek en mooie polo ofzo? Ik wil geen heel pak gaan aanschaffen voor 1x.

Ik wil dus kür doen en buitenriolering. Als kür niet lukt dan doe ik obstakelparcours en buitenrit. Obstakelparcours en buitenrit of buitenrit en kür op 1 dag vind ik wat veel voor Ilja, dat is ze helemaal niet gewend om zoveel te lopen.

Moet kunnen. De kür wordt ook regelmatig verkleed gereden door deelnemers!

Dat is jammer Ria, geen leading rein voor jou met Punz dan ? *\o/*

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:56

Afbeelding
Vandaag heeft mijn dochter voor de 2e x crosstraining gereden. Zo leuk om te zien dat het steeds meer een echte combi wordt! ♡

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:06

Gave foto hierboven!!

@Bar...
Ik vrees dat ik niet "over-height' ben... .maar voor deze rubriek wel "over-aged"..... |(

Iedereen een Connemara!!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 02:16

Ik weet nog niet wat we doen op de onck. Jammer dat t niet op 1 dag is.

Naomi stopt met rijden dus misschien dat iemand anders start op Willow. Voor Qizzy zou het goede oefening zijn.

Ouder worden is niet erg, niet oud worden, dat is pas erg!
Willow (10) E valkrruin Z1+3; Indy (15) B ruin en Vip (17) Z2 dressuur met 2 amazones)
https://www.instagram.com/willowwilwel/

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 08:54

Wat jammer Elly! Willow en Naomi zijn zo’n leuke combinatie. Stopt ze helemaal of alleen met Willow?

Gaaf die crosstraining!

[ITP] Pony liefde
Diablo, River & Archie <3

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:55

Hé Ria, dan gaat onze ‘zusjes meeting’ niet door, jammer! Wij zijn nog steeds van plan om te komen, maar ben nog altijd op zoek naar een nieuwe baan, dus 100% zeker kan ik het nog niet zeggen. Zoek wel naar een ma-vrij baan, maar mss ben ik tegen die tijd niet zo kritisch meer.

En nogmaals gefeliciteerd met de mooie resultaten gisteren!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:30

Dank je wel!!! Heel erg blij mee.
En ohh..> Dat had ik me niet gerealiseerd.... Dan toch nog eens nadenken wat er mogelijk is om met Punzel!

Hier nog een beetje brak. Zo'n keuring is toch altijd weer meer werk dan je denkt, zowel in de voorbereiding, als tijdens het evenement, als ook erna. Er wordt dan gewoon echt hard gewerkt rondom zo'n evenement. Ben dan daarna echt even leeg, als zo'n dag er dan op zit. En dan had ik nu op de keuring ook nog pony's bij me. Vond ik een heel lastige combinatie en hoop ik voorlopig niet meer te hoeven doen. Geen fijne combi: bezig met het evenement én met je pony's.

Wel superblij met hoe ze het deden!! Ga daar nog even van nagenieten én dan weer door met de voorbereidingen van het ONCK, wat qua organisatie mínstens zo'n klus is als de HK ( nou ja..veel meer eigenlijk)

En dan na het ONCK heel even pauze, en dan weer door naar de MK.

Kortom:
Voorlopig ben ik nog wel even van de straat :') :')

Iedereen een Connemara!!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:02

Punz, ook via deze weg nog gefeliciteerd met jullie knappe vent, wat heeft die super beweging!

Fok-workshop vond ik erg leerzaam, al blijft dat met een ruin natuurlijk wat technische problemen geven. :+

Elly, wat jammer dat je amazone stopt! Te druk met studie?

Ik ga zaterdag zelf weer de ring in. Pffffff....de stress wordt er steeds hoger op . Terwijl ik natuurlijk rationeel prima kan beredeneren dat A. het daar echt niet beter van wordt en B. er echt geen hond van wakker ligt als wij er een zooitje van maken (behalve ik zelf). Maar ja....makkelijk gezegd dan gedaan. Stom hè. ...hoe doorbreek je dit? -O-

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:27

....enne Punz: ik heb heel veel respect voor je inzet voor alle activiteiten van/voor het connemara stamboek!!!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:42

Ik heb geen tips voor je Esther :') Dat is de reden dat ik mn springcarriere vroegtijdig beeindigd heb _O- Lessen blijven we doen, ook crosslessen maar (onderlinge)wedstrijden doe ik gewoon niet meer. Ligt 100% niét aan de pony, maar ik beleef zoveel stress. En het moet leuk zijn.

Dressuur wagen we ons wel weer aan, die stress kanaliseren gaat echt wel beter. Mijn grote voordeel is dat ik een Lloyd heb ;) Kijkt nérgens naar en als hij iets eng vind; even kijken, aaien, hemel inprijzen en hij loopt er voor altijd langs :D En nu moet alleen de amazone niet vergeten te rijden tijdens de proef. Kleinigheidjes hou je toch haha!

www.connemara.nl

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 06:40

Fijn dat je de workshop leuk vond, en superleuk je weer eens te zien!! Dat maakt dit soort evenementen wat mij betreft óók zo leuk: iedereen weer zien!

Mbt wedstrijd stress kan ik je ws niet helpen, want eerlijk gezegd heb ik dat niet zo... dat wil zeggen: met dressuur niet. Ik vind het leuk om te starten, weet dat ik niet de meest getalenteerde ruiter ben, maar joh: ik hoef mijn geld er niet mee te verdienen, dus wat kan er nu helemaal gebeuren ?

Springwedstrijden doe ik niet: veel te bang dat ik er af mieter :D

Iedereen een Connemara!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:14

Ennnn
Omdat ik toch nog wel aan het nagenieten ben, ben ik een beetje met foto’s aan het fröbelen geweest om een familie portretje te maken:

Linksboven vader Wirtsmuhle Delaney’s
Rechtsboven moeder Barholts Evita ( al een wat oudere merrie )
Linksonder de oudere volle broer Skaergardens Dark Night en Rechtsonder onze Lasse aka Skaergardens Celtic Night

Afbeelding

Iedereen een Connemara!!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:26

Ooooohhh Punz :~

Wat is Lasse knap! Gefeliciteerd nog met de goedkeuring :):)

Als ik een merrie had om te laten dekken dan wist ik het wel.

[ITP] Pony liefde
Diablo, River & Archie <3

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:36

Dank, dat is altijd leuk om te horen !! Hij is nog jong natuurlijk, en moet nog wat uitzwaren, maar dat is een kwestie van tijd.
En ik moet zeggen..... Ik héb een merrie...dus... dat zal er wel ooit eens van komen ( maar nu even niet: merrie begin het net heel leuk te doen in het springen :) )

Voorlopig mag hij nu eerst even bijkomen van de HK, hij is daarom hoe dan ook pas vanaf mei beschikbaar, en dan in de (na)zomer maar eens voorzichtig beginnen met inrijden. Ben zo verschrikkelijk benieuwd ook hoe hij het onder EK ( de andere eigenaresse) gaat doen)!

Iedereen een Connemara!!

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:06

Oh dat ziet er goed uit, met zo´n kampioenslint, gefeliciteerd *\o/*
Ik vind alleen nergens de uitslagen van de hengstenkeuring, ook niet op de website van het connemara stamboek?
Ik ben al fan van jullie hengst vanaf het moment dat je m hier in het topic voorstelde <3
Hoe groot is hij en komt hij ter dekking?

Iirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:39

Punz, gefeliciteerd! Wát een gaaf dier! Vind zijn vader ook zo tof, echt supergaaf dat Lasse in Nederland beschikbaar komt.

Met mijn merrietje gaat het helaas erg slecht. Ik post hier nauwelijks, dus weet niet of jullie nog weten wie ze is (2-jarige die bij de fam Krämer vandaan komt). Ze is al bijna 2 maanden ziek...heb haar in februari met een ontsteking vd dikke darm naar Utrecht gebracht. Daar kreeg ze er een longontsteking overheen. Na 10 dagen thuisgekomen en leek eerst heel goed te gaan. Na 3 weken thuis kreeg ze ineens weer koorts, dikke achterbenen en af en aan (stok)kreupel rechtsvoor. Vanwege kreupelheid dacht de dierenarts aan een hoefzweer (die ook de koorts zou kunnen verklaren), internist in Utrecht dacht hetzelfde. Om een lang verhaal iets korter te maken: uiteindelijk blijkt ze een ontsteking in of rond het hart te hebben. Moesten wachten op bacteriekweek voor het kon worden behandeld en gelukkig was zondagmiddag bekend welke bacterie het is. Het ging zondagochtend echter ineens nog véél slechter dan het al ging. Boven de 40 graden koorts, niet eten, niet lopen. Maandag leek het ietsjes beter te gaan, maar gisteren was het weer helemaal mis en dronk ze ook niet meer...ben er in de afgelopen 1,5 week al een paar keer heen gereden met het idee dat het de laatste keer was. En iedere ochtend bang dat ik telefoon krijg dat het gebeurd is. Maar gisteravond begon ze toch weer wat te grazen en nam ze een handje brok. Temperatuur vandaag ook wat gezakt en ze graast...het is nog heel erg spannend, ook wat er uit de echo gaat komen die later gemaakt zal worden (als ze wat lijkt op te knappen) om te kijken hoeveel schade er aan het hart is en of verder behandelen zin heeft... ga er zo weer naartoe, is niet fijn om haar zo te zien. Brood- en broodmager ook, echt verschrikkelijk. Terwijl ze dus tot zondag (toen ze stopte met eten) de héle dag stond te eten (inclusief merriebrok om aan te sterken).

Ik had trouwens ook gepland om naar de hengstenkeuring te komen, maar mijn hoofd stond er nu niet naar

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:58

O, wat een ellende Irene, veel sterkte, hopelijk gaat het vanaf nu de goede kant op.