Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

SkyMarian

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:17

Als ze zo staat wel hè? :D
Mefroi zag eten en vond het al vrij snel best. :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:16

Ohh gááf dier!!!!

En een echte Connemara dus: Home is where the hay is :) :)

Saams:
Fijn dat alles goed is, maar de puzzel wordt er niet helemaal makkelijker op zo, of wel?

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:37

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, Sky! Taartje ziet er heerlijk uit, leuk dier!
Tineke, gefeliciteerd met het predicaat van Mel! Alleskunner is het, dus dik verdiend door jullie!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:47

Ze is gek op eten idd. Ook niet direct de dunste. :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:14

Ze voelt zich iig al in zoverre thuis dat ze vannacht bij de rest is neer geploft. :z

Afbeelding

Vanochtend de grote knipschaar door de manen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Altijd fijn als je een foto probeert te maken. :roll:

Afbeelding

Plaatje is het.

Afbeelding

Iirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:45

Leuke pony zeg!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:37

#Makeover :D
Knap dier is het/ en heerlijk relaxed lijkt het zo dan

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:56

Zo.... knappe pony’s hebben jullie in Ierland gevonden! Gefeliciteerd en veel plezier ermee! Die van jou voelt zich wel heel snel thuis SkyMarian!

En jaloers op je mooie plekje! Ik heb mijn droom van mijn paardjes aan huis vorige week helaas moeten opgeven door een relatiebreuk. Zat er al een tijdje aan te komen, maar ging ineens toch snel. De pony’s konden gelukkig op hun oude pensionstal terecht.

Vanmorgen op wedstrijd geweest naar Vrouwenpolder. Pony’s hadden niet meer gesprongen sinds de vorige wedstrijd, maar Pandora was toch mooi 2 x derde. Was best een lastig parcours, veel gekke wendingen en een dubbel op 5 m, dus beetje puzzelen in de B en Rocks helaas 2 weigeringen, in allebei de dubbels omdat het niet goed uitkwam. Daar profiteerde ze dan met Dora van in de L, omdat ze die als laatste moest starten. Mooi rondje!
Afbeelding

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:57

O, Saaams zou hier best een bijrijder kunnen gebruiken, maar vrees dat ik een beetje uit de buurt zit! Hopelijk is Beaut snel weer goed!

melissad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:19

Afbeelding
Wij genieten hier voornamelijk van buitenritjes, samen met mijn dochtertje. Ze zijn allebei super braaf. Heeft iemand van jullie ervaring met een osteopaat? Morgen komt iemand voor Daantje, ze heeft namelijk wat moeite met de galop. Met buitenrijden rechtuit is dit geen probleem, maar heb laatst voor het eerst les gehad in de binnenval en dat vond ze toch wel moeilijk.

melissad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:22

Wat een mooie pony’s komen er trouwens voorbij.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:56

Relaxed is ze wel. Tikje brutaal naar de anderen soms ook. := :+

Jeetje Birgit dat is een heel andere wending. :oo
Wel fijn dat de pony’s weer een dak boven hun hoofd hebben. :j

Melissa hier gaan ze meestal 1-2 x pj naar de osteo. Zonodig vaker. Altijd met goed resultaat, maar wel in een totaal aanpak met andere disciplines. Waar oa instructrie/ sportmasseur/ dryneedling, bekapper en zadelmaker bijna standaard in de rij volgen. Afhankelijk van wat er nodig is.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 07:27

Och Birgit dat is geen leuk nieuws, sterkte.

Bij ons waren krappe dubbels ook wel eens een probleem, met 1 galopsprong nam Mel ze soms als in uitje en met 2 nam hij dan met 1, maar ideaal
Is het niet vooral niet wanneer er een 3 sprong in komt. Nu bij de paarden kan hij zich top redden.

Gister sanne weer tussen de L paarden gestart met Mel, een pittig en vooral technisch parcours. 2 fasen speciaal, 1e fase foutloos, 2e een balk. Met een 6e prijs en 2 wp weer naar huis. Heel trots!!

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:36

Ze zijn zo superstoer samen Tineke. =:) =:) =:) Echt heel erg gaaf!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:51

Ja, super knap dat ze zo goed meedraaien in het L-paarden, dat zijn toch al serieuze parcoursen en een groot deelnemersveld zag ik op Facebook.
Pandora staat nu L +9 , dus zullen ook eens driesprongen moeten gaan oefenen inderdaad! Best gek dat die van ons meer problemen hebben met de afstand dan de anderen. Van Pandora snap ik het nog wel, die is best groot, maar Rocks heeft maar korte beentjes en doet er niet voor onder. Kan ook dat de andere ruiters betere aanwijzingen krijgen van hun ouders/ trainers. Wij zijn altijd maar met z’n 2tjes en voelen ons vaak een beetje ‘buurman en buurman op concours’.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:48

Vandaag was de tandarts er. :+

Afbeelding

En je bent en blijft een pony... uitslapen met je neus in de (lege) hooibak }:0

Afbeelding

Afbeelding

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:04

Saaams schreef:
Vandaag was de tandarts er. :+

[img]m/fTYDZ1.jpg[img]

En je bent en blijft een pony... uitslapen met je neus in de (lege) hooibak }:0

[img]m/f52mAZ.jpg[img]

[img]m/ydc248.jpg[/im]

Haha maar dan kun je wel meteen weer eten als het uitgewerkt is. Geen seconde verliezen :+

Wat verdrietig nieuws Birgit! Sterkte. Moest wel lachen om je buurman en buurman vergelijking :') Maar jullie hebben toch wel eens springles of zo toch? Dus helemaal alleen hoef je het vast niet te doen.

Knappe Mel :oo Knap zo tussen de paarden!

Hoogte is denk ik probleem vaak niet: de lijntjes, afstanden ed zullen je meer opbreken. En de hoeveelheid hindernissen :D Bij mij is het alles eigenlijk dus spring alleen thuis haha!

www.connemara.nl

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:15

Ja hoor, wel springles, maar niet meer elke week. Is toch een minimum maandsalaris op een jaar, iedere week privé-les. En moet een beetje bezuinigen. Van haar club is ze de enige die springt, dus daar helaas geen begeleiding. Zag bij clubs aan ‘de overkant (=Walcheren/Beveland) dat je daar voor 160 euro iedere week clubles kunt krijgen, dat is een stuk interessanter natuurlijk.
En de eerste paar wedstrijden vorig jaar is de instructeur mee geweest op wedstrijd, maar dit jaar niet meer. En met L springen verandert er toch weer wat. Of Klassiek of 2-fasen of 2-fasen speciaal, ik heb altijd het idee dat wij de enige zijn die geen idee hebben wat het allemaal inhoudt. Bij de Zeeuwse Kampioenschappen waren het weer 2 parcoursen en een finale. Ik luister altijd maar een beetje bij de andere ouders hoe en wat! En ik ben meestal een vd eerste aanwezig ( tamelijk ver reizen)en dan staan we weer op een wei geparkeerd wat niet de bedoeling is, zulke dingen.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:33

Al doende leert men hoor, bij ons net zo. Al die verschillende soortennparcoursen, je wordt er tureluurs van.
2 fasen speciaal vinden wij super fijn.

Hoogte is het idd niet, sprongen zijn wel heel veel breder en het zijn vooral de afstanden in een dubbel. Daarnaast is de mentaliteit bij het los springen echt heel anders. Dan moet je soms best even brutaal je plek innemen anders krijg je niet de kans een sprongetje te maken.

Soms zijn de parcoursen technischer.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:23

Ja, we zijn inmiddels al een stuk wijzer dan een jaar geleden! Trailer rijden gaat ook al een stuk beter. 25 jaar geleden mijn rijbewijs ervoor gehaald, maar toen moest je nog niet eens bijzondere verrichtingen doen. Zou af en toe wel eens heel ongeëmancipeerd een man meewillen voor noodgevallen. Zo waren we op het Onck een straatje te vroeg ingeslagen, die vd camping en recht achteruit rijden is nu niet bepaald mijn specialiteit. Uiteindelijk heeft een man die daar op de camping stond en z’n hond ging uitlaten ‘m eraf gereden voor ons. Ik ben ook absoluut een sukkel in trailers aankoppelen, maar gelukkig is mijn dochter wel echt handig! Die lacht me regelmatig uit!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:08

Super herkenbaar allemaal :') Trailer gaat me nu redelijk af, ik piek gelukkig op de juiste momenten _O- Maar bij mijn examen zat ik dus wel mooi vast met mijn sjaal in het neuswiel draaiding :))

Qua springen snap ik er ook de ballen van hoor. Ga sinds jaar of 2 ook veel mee op SGW wedstrijden, nou dan gaat ook een hele wereld voor je open hoor %) wel heel gaaf, en al doende leert men.

www.connemara.nl

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:08

Dat vergeet je ook nooit meer ‘met je sjaal in het neuswiel’ _/-\o_

En inderdaad het inspringen is ook een dingetje. Meestal springt ze maar met de rest mee. Maar als je 2 pony’s start in dezelfde rubriek, staat het bij de tweede pony soms al behoorlijk hoog, omdat de m-ruiters dan ook al bezig zijn. Dan probeer ik met de andere pony in de hand de hindernis te verlagen. Daar kun je ook leuke filmpjes van maken. :j Ze zijn ook allebei van ‘lekker overal je neus tegenaan duwen’!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 08:49

Ik wil de merrie laten testen voor hwsd, vader is N/N dus zou alleen gaan (als ik het goed begrepen heb) om te bepalen of ze drager is of N/N.
Als moeder nu ook N/N is, is het veulen dan automatisch ook N/N of zit daar nog een risico van drager in? Ik dacht van niet maar weet het niet zeker....... En is er een database waar je de merries terug kunt vinden?

En dit kan alleen getest worden in USA? Of zijn er nog andere mogelijkheden? En als je de uitslag op het stamboekpapier wil krijgen, moet het dan altijd via een consult van het stamboek opgestuurd worden of kan het ook via DA?

Ouder worden is niet erg, niet oud worden, dat is pas erg!
Willow (10) E valkrruin Z1+3; Indy (15) B ruin en Vip (17) Z2 dressuur met 2 amazones)
https://www.instagram.com/willowwilwel/

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:07

Birgit01 schreef:
Ja, we zijn inmiddels al een stuk wijzer dan een jaar geleden! Trailer rijden gaat ook al een stuk beter. 25 jaar geleden mijn rijbewijs ervoor gehaald, maar toen moest je nog niet eens bijzondere verrichtingen doen. Zou af en toe wel eens heel ongeëmancipeerd een man meewillen voor noodgevallen. Zo waren we op het Onck een straatje te vroeg ingeslagen, die vd camping en recht achteruit rijden is nu niet bepaald mijn specialiteit. Uiteindelijk heeft een man die daar op de camping stond en z’n hond ging uitlaten ‘m eraf gereden voor ons. Ik ben ook absoluut een sukkel in trailers aankoppelen, maar gelukkig is mijn dochter wel echt handig! Die lacht me regelmatig uit!

Heel herkenbaar dit, ga nu een paar jaar mee met een stalgenootje en leer nog elke keer. Gewoon alles vragen en dan kom je er wel. Trailerrijden vind ik wel erg leuk, wil m'n E achter B nog halen, maar tot nu toe lukt alles nog prima. Kanttekening is wel dat ik met een 1,5-paards rij, dat is wel andere koek dan een 2-paards natuurlijk :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:52

Hwsd test hebben wij vorig jaar via het stamboek gedaan op de keuring. Paspoort was daardoor al bij het stamboek, deze kregen we later incl stempel keurig terug.