Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

EllyC

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:13

Ik heb super uitleg gehad van stamboek.
Buiten stamboek moet er een consulent langskomen om de haren te trekken.

Ik heb fokster gebeld en die gaf aan dat moeder getest is en ook N/N heeft en dus heeft mijn merrie ook N/N en hoeft helemaaal niet getest te worden. Blijft alleen nog de vraag open hoe je dit toch op 1 of andere manier vastgelegd krijgt want in het stamboekpapier staat nu niets, niet van vader en niet van moeder.

Ouder worden is niet erg, niet oud worden, dat is pas erg!
Willow (10) E valkrruin Z1+3; Indy (15) B ruin en Vip (17) Z2 dressuur met 2 amazones)
https://www.instagram.com/willowwilwel/

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:51

Ik denk dat er pas een stempel in het paspoort komt zodra je de test laat uitvoeren. Wil je gaan fokken omdat het zo belangrijk is?

Beaut had energie teveel :+
Afbeelding

Afbeelding

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:53

Zo ziet ze er stralend uit Saaams!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:57

Ze zit momenteel heel erg goed in haar vel. Stiekem een klein beetje te, ze gaat nu haar grenzen opzoeken en haalt erg veel grapjes uit :=
Maar dat geeft niet, ik ben blij dat ze zich weer goed voelt. Hopelijk blijft dat ook straks zonder de metacam.

[o]

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:15

Elly: Zijn de ouders via het stamboek getest?
In dat geval kan er bij de nakomeling gewoon in het paspoort gezet worden dat de HWSD status N/N is.

Als de ouders niet officieel via het / een stamboek getest zijn ligt dat lastiger. Als je het dan toch nog officieel op het stamboekpapier van de pony wil, zul je alsnog moeten testen.

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:04

Brigit, ik weet precies hoe je je voelt op wedstrijden. Ik rij alleen oefenparcourtjes en zelfs dan is Iedereen is altijd druk met die inspring hindernissen te verhogen terwijl het parcours maar 60cm is := waarom ze dan zo hoog in springen geen idee. Ouders die tegen hun kinderen schreeuwen dat ze weet ik veel moeten doen. Meestal ben ik alleen dus ik moet altijd vragen of ze hem gewoon weer willen verlagen :o .

En die trailer! De 1,5 paards ging super maar ik moest zonodig een 2 paards. Na de eerste week wilde ik hem al terug brengen. Nu gaat het iets beter, aankoppelen vind ik nog erg moeilijk zonder de bumper te raken O:) o ja en mijn auto trekt hem niet dus het is de auto van mijn man.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:39

Oooohhhh zo herkenbaar allemaal en wat dat aangaat zo niet geëmancipeerd. Dat laat ik mijn man allemaal doen. :o Springen durf ik niet dus daar geen issues mee. Wel altijd verbaast staan kijken bij het inspringen. Ik ben blij dat ik niet aan die hindernissen hoef te sleutelen. :+

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:55

Oh dat vond ik altijd zo ergerlijk. Ga je een B parcours springen en bouwen ze alsof ze over 1.60 moeten!
En helemaal vreselijk is het tussen de paarden en alle profs. Dan moet je echt als een aso knokken om maar een sprongetje te kunnen maken.
Wat dat betreft ben ik blij dat Mark geen wedstrijden meer rijdt.

Trailer aankoppelen heb ik inmiddels onder de knie. Alleen dat manoeuvreren.... ik ben niks te beroerd om een willekeurige vreemde te vragen op concours
Recht achteruit bij ons de oprit op lukt dan wel weer feilloos *\o/*

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:14

En volgend jaar parade toch Bar? O:)

De dames ‘mag ik dan bij jou Claudia’ :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SkyMarian op 18-09-19 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:15

SkyMarian schreef:
En volgend jaar parade toch Bar? O:)

_O-

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:17

Eerste deelnemer onck 2020 ... desgewenst aan een lijntje ... is er Ria. :D :D :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:47

Ha leuk eerste enthousiastelingen voor t onck zijn er alweer :j

Wij zijn hier aan het genieten hoor van de twee kleintjes, man wat doen ze het goed. Gister en vandaag sanne voor t eerst thuis op lady gereden. In Ierland had ze er al even op gestapt. En nu in de bak thuis, stap draf en galop hoppa zo door de rijbaan heen, zo gaaf . Heerlijk nuchter diertje, hinnikt als we eraan komen en zo blij. Echt verliefd en .... het is Mel in het klein, zo gaaf

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:31

Ik verheug me ook alweer op het ONCK! Datum al bekend? :D

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:56

Afbeelding
Was wel een beetje per ongeluk, maar de Onckparade kan ik toch al van mijn bucketlist strepen :D

Ben blij dat meer mensen zich herkennen in de concoursperikelen! Zaterdag gaan we weer!

Je merries zijn schattig zo samen SkyMarian. En jouw jonkies klinken ook als een goede koop Tineke!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:53

Zoooo leuk dat je mee moest rijden Birgit... gewoon door Jaap zonder pardon de bak in gestuurd met Rocks _O- _O-

Mbt trailer rijden

Kuch

Ik heb er oprecht zo'n lol in, in dat achteruit manoevreren!
Al gaat dat met een 4WD wel makkelijker dan met een bus ( beter zicht in de 4WD/ grotere dode hoek met de bus)

Maar heb er elke keer weer lol in als ik achteruit moet inparkeren. Ik heb er dan 2 bakstenen liggen, die uiteindelijk voor de wielen van de trailer komen te liggen... maar vind dus niets zo leuk om alvast 1 wiel netjes tegen zo'n steen aan te parkeren

Sorry...
Maar dat vind ik dus elke keer weer een beetje de sport. En soms lukt het zoooo heerlijk vloeiend in 1 keer, heb ik dan oprecht lol van ( en soms moet ik honderduizend keer heen en weer steken hoor, maar ja..... :+ )

Iedereen een Connemara!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:58

Arno herkent zich geheel in jouw verhaal Ria. Die wordt daar ook helemaal woepie van. :))

Tineke wat stoer!!! Is er beeldmateriaal van?
Nieuwsgierig. O:)

Net een bericht eruit gedaan naar een adresje om Taartje in te laten rijden. Kan beter iemand met nuchter verstand doen. :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:15

Sky ik heb je film materiaal gestuurd. Heb echt geen idee hoe dat hier zit met filmpjes plaatsen en you tube toestanden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:19

Ik vind het trailer rijden ansich niet echt gezellig. Maar het parkeren, draaien, aankoppelen is echt geen enkel probleem. Regelmatig dat ik help omdat ze veel te moeilijk denken :+

[o]

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 17:00

Ik vind met de trailer rijden erg leuk en ik vind het een sport om hem op een duppie te draaien. Heb al veel mensen, en zeker ook mannen, verbaasd zien staan kijken :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:48

haha, dat herken ik. Ik moet mijn trailer met een S bocht in de carport krijgen. Als mensen dat zien valt altijd hun mond open.

Hier goed nieuws, Naomi gaat weer officieel starten met Willow nadat ze had besloten begin dit jaar dit niet meer te doen ivm tijdgebrek. Maar het ging toch weer kriebelen.

Ouder worden is niet erg, niet oud worden, dat is pas erg!
Willow (10) E valkrruin Z1+3; Indy (15) B ruin en Vip (17) Z2 dressuur met 2 amazones)
https://www.instagram.com/willowwilwel/

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:15

Super leuk Elly!

Hier geniet ik van t hele spul. Beetje foto spam van lady

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 12:25

Ohhh ... wat een (knap!!) schatje!!

Spam maar door hoor!

Iedereen een Connemara!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 13:27

Lekker pupke is het. De jeugdige onschuld straalt er vanaf. <3

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:29

Mooi hoofdje Tineke en zo braaf al aan het werk!

Gelukkig hebben buurman en buurman een connemara. Pandora heeft de L vandaag gewoon gewonnen( toch 19 deelnemers) en is nu ook M-startgerechtigd. Wel eerst nog even wat lessen nemen, want dat is toch wel weer een stapje hoger, zie er best veel uitgebeld worden in de M de laatste tijd. En overschakelen naar indoor, ze hebben nog maar 2x in een binnenbak gereden, dus denk eerst nog een keertje L. Met Rocks weer 2 weigeringen.
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:38

Knap zeg! Lekker bezig. Ja M is ook driesprong. Oefenen jullie daar al op?

Ik zit even radeloos.
In het bos loopt Beaut eigenlijk 95% goed. Wat stukjes onbalans maar niet zo dramatisch. Goed pit erin (zoals er vandoor gaan enz.....)
Vandaag voor het eerst in de bak en toch kreupel.. ondanks metacam. Maar goed. Dan plaats ik er natuurlijk op 4 benen. In bos doet ze haar ding.

[o]