Voor de geinteresseerden
Dit is de bronchoscopie van begin mei:
Je ziet dat alles rood en geirriteerd is, zowel in het begin, boven aan de luchtpijp/de keel, als dieper in de luchtpijp tot daar waar het zich vertakt naar beide longen. Je ziet ook echt overal vlokken, laagjes en zelfs een riviertje aan dik vies slijm.
En dan is dit de bronchoscopie van gisteren:
Je ziet dat de randen niet meer roodachtig, maar gewoon mooi roze zijn ( in het echt nog beter te zien dan hier) en dat er nog maar nauwelijks slijm is in het eerste stuk. Dan komt er nadat ze het strotteklepje en de stembanden voorbij zijn echt een heel schoon, mooi roze stuk. Dieper in de luchtpijp zit nog wel een klein vlekje, maar dat is heel mooi dun ( ik moet op een gegeven moment aan de buiten kant even langs de luchtpijp met mijn hand wiebelen, en dan zie je het slijm bewegen)
In dit filmpje zit er helaas wel een condensvlekje op de lens van de camera, die ze niet helemaal weg krijgen, maar volgens mij is het verschil hoe dan ook heel mooi duidelijk te zien !
( Edit: aan het begin van het tweede filmpje blijven ze wat lang in het stuk voor het strotteklepje. Ze zijn een beetje de toerist aan het uithangen daar. Beetje aan het bespreken dat de stembanden een tikje assymetrisch zijn etc..Gewoon... de toerist uitgehangen en zich daar al positief uitsprekend over hoe rustig roze het er allemaal uit ziet
Laatst bijgewerkt door
Punz op 22-11-18 14:59, in het totaal 4 keer bewerkt