Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:12

Na al een tijdje stil meegelezen te hebben, wil ik mij hier toch maar eens melden.
Leuk om andere connemara eigenaren en hun pony's te kunnen volgen.

Hoe gaat het nu met je pony Birgit01? Helpt het weken van het hooi? Ziet er heerlijk uit op het strand.

Zelf ben ik in het bezit van een 16 jarige bay dun connemara merrie, Dinkytoys Elisabeth.
Inmiddels al weer 8 jaar. Tussendoor wel over geweest naar de paarden maar ze is toch altijd mijn favoriet gebleven en gelukkig de mogelijkheid gehad haar te kunnen houden. Helaas groeien pony's niet mee maar gelukkig is ze aardig aan de maat en kan ze me nog prima dragen.

Afbeelding

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:51

Leuke pony Ilse!

Dat is schrikken zeg Birgit01, hopelijk is het bij de schaafplek gebleven en geen zwelling ontstaan?

Jack is en blijft een knapperd, zijn uitdrukking blijkt heel erg op die van Beth.

Vervelend Saams dat Beaut zo baldadig is, Beth heeft dit zelfde gedrag als jij beschrijft ook een jaar of 2 vol gehouden. Inmiddels 16 en haar gekke jaren gehad maar zeker toen ik nog 13/14 was kon ze zo ineens bedenken dat we het niet meer gingen doen. Leuk dat ze langs komen voor officiële papieren, Beth heeft helaas te veel arabisch bloed om opgenomen te worden in het connemara stamboek, eigenlijk dus een klein beetje illegaal hier :x

Hier niet echt fanatiek op moment, de bak is een drama, drainage kapot, verlichting kapot, en het is te nat om het nu te vervangen. Helaas ook geen trailer meer omdat ik hem niet kwijt kon dus kunnen niet echt een kant op nu. Lekker rustig aan voorlopig buitenritjes en koppie leegmaken. De fysio is geweest voor Beth ze had een kleine blokkade onderin de spieren van de hals. Paar dagen gelongeerd afgelopen dagen en straks als de bak weer beter is weer verder trainen.

Afbeelding

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:31

Wauw gaaf Punz een mini serie wissels!

Fijn dat ze het tweede rondje beter sprong Saams, ik vind haar zo op de foto's keurig springen. Gewoon door trainen, springen kan ze!

Beth krijgt twee keer per dag 200 gram vitalbix en 500 gram Pavo care4life, deed het eerder ook goed op de nature's best maar mag geen (hele) granen meer. Verder aangevuld met hooi van eigen land en dagelijks op het gras. Ze lopen in een natuurgebied dus alles is vrij schraal en het stuk grasland gebruiken we om te maaien. Ze doet het hier super op, een stuk voedzaam grasland hoef ik haar niet op te zetten en op de krachtvoer ook niet, dan schuurt ze zich kapot en word modder vet.

Fysio heeft Beth echt goed gedaan, ondanks dat het meeviel merk ik echt verschil met rijden, ze is weer heerlijk los in de hals. Helaas alles nog steeds nat dus meer dan loswerken kunnen we op moment ook niet. Van het weekend was alles bevroren hier en heeft het zelfs gesneeuwd.

Afbeelding

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:06

Leuk al die winterfoto's, het is altijd wel een mooi gezicht.

Hier staan ze ook alleen in de ochtend een paar uurtjes in de paddock, daarna met slowfeeders op stal. Beth is ook wel een koukleum dus de 400 gram liner maar onder haar wug gedaan. Na woensdag gaat het weer dooien, nog even volhouden.

Bak was bevroren dus even een rondje buiten gemaakt vanochtend toen het nog droog was.
Gelijk even gekeken hoe het land erbij ligt maar dat staat nog onder water.

Afbeelding

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:26

Mooie foto op de vorige pagina Punz.

Wat spijtig Curly dat het zo moet (af)lopen, toch een respectabele leeftijd, sterkte!

En wat een nare val Saams, fijn dat jullie er beide goed vanaf zijn gekomen, doe voorlopig maar rustig aan zoon klap kan je later nog flink gaan voelen.

Wat een lieve slaapfoto's hierboven, vol vertrouwen heerlijk toch.

Hier ook een niet zo getalenteerde amateur die vooral veel lol maakt met de pony :D
Toch heeft Beth de laatste tijd fijne stukken, misschien toch maar weer eens wat wedstrijden opgeven. Helaas met de overgang startkaart/pas mijn punten niet overgezet omdat Beth in de eerste instantie verkocht zou worden dus begin weer bij 0. Voor het springen wel fijn want vind een meter in het parcours ook wel flink zat voor de pony.

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:51

Ja leuk idee! :D

Grappig ik herken best wat dingen van jullie pony's in Beth.
Beth is mega betrouwbaar maar niet makkelijk. Speelt graag hard to get maar heeft een piep klein hartje. Erg introvert en het vergt wat geduld om haar losser te krijgen. Ze is een harde werker maar wel op haar manier en laat het goed weten als het niet gaat zoals zij het in haar hoofd heeft. Ze is erg intelligent en heeft echt haar eigen ideeën over alles en durft best te dreigen. Toch durf ik kinderen prima op haar te laten rijden, haar hoofd spreekt boekdelen dan maar ze doet er alles aan om ze op haar rug te houden. Nieuwe dingen vind ze erg spannend en hecht zich dan aan een persoon die ze vertrouwd en vertrouwd er dan ook wel op dat het goedkomt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Veilig achter de baas de wijsneus uithangen :+

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:40

Schrikken Saams! Gelukkig dat Baut zich er niet te druk om kon maken.

Hier op stal alles rustig, paarden wel binnen gehouden en alleen met mesten even naar buiten ivm dakpannen van het dak van buren die rondvlogen. Vanavond nog gereden, bak is weer een mooie modderpoel helaas. Het water van in de IJssel staat ook angstaanjagend hoog! Iets meer dan een meter onder de top van de dijk. Tot aan de bomen is normaal het weiland waar de paarden lopen.
Stal is direct aan de andere kant van de dijk.
Afbeelding

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:31

Clinic foto's zien er fijn uit Saams, jammer dat ze vandaag weer zo aan het klieren was!

Leuk wat cross hindernissen, fijn zulke brave pony's

Beth rijd sinds een half jaartje ivm werk 4x in de week ongeveer. Vaak 2x dressuur, buitenritje en nog een keer spingen, longeren, voetballen of iets dergelijks. Soms een keer wat rondjes met nichtje of mijn moeder maar dat is geen werk te noemen. Les helaas ook niet meer wekelijks. In het begin was ik opzoek naar een bijrijder maar eigenlijk pakt het op Beth alleen maar positief uit. Ze liep 6x in de week maar is nu met 4x veel fanatieker als we wat gaan doen.
Wel staat ze iedere dag buiten en krijgt haar dagelijkse portie aandacht of van mij of van de vriendin waar ze op stal staat :)

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:29

Heerlijk op het strand, dat zou ik graag nog eens doen. Wel balen dat steigeren, hier ook een jonkie met losse voorbenen bij stress of opwinding. Die is in training en veel doen een stuk beter geworden naarmate alles 'gewoon' voor haar is geworden. Maar daar hebben we ook met rijden de longeerzweep achter gehad om haar op zulke momenten voorwaarts te houden.

Wauw wat gaaf Punz, super dat ze het zo goed doen tussen het grote dressuur geweld! Mag je zeker trots op zijn!

Wat bijzonder dat het zo lijkt te kloppen Saams, ik ben zelf altijd wat nuchter in dat soort dingen maar het is zeker het proberen waard zo te lezen. Beth is juist door minder rijden en meer rust stukken vooruit gegaan, en staat nu een jaartje op de Vitalbiks. Die had vergelijkbare 'klachten' en staakt eigenlijk nooit meer.

Ik hoor veel goede dingen over de bucas recuptex, voor Beth heb ik een rambo ionic liner waar ik ook wel positief over ben.

Beth verhaard ook alweer als een malle, heb alleen haar borst nog een keer geschoren, vaak gaan ze hier in maart alweer de uiterwaarden in dus dan wil ik haar niet meer kaal hebben.
Ze moest ook weer naar de tandarts, gebit gelukkig weer stabiel alleen nog twee kiezen die even een half jaartje rust krijgen. Ze heeft 2 jaar terug een trap tegen haar kaak gehad en daardoor was het gebit wat gaan rommelen helaas.
Afbeelding
Met een typische hanglip als ze ontspannen is.

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:21

curly2day schreef:
Inga: hoe lang heb jij de ionic op en heb je ook op moeten bouwen?

Ik gebruik hem eigenlijk alleen als ze op de trailer gaat, dan bouwt ze veel spanning op wat ik met rijden terug kon merken in hals en rug. Ik heb het idee dat het wel iets doet maar het is natuurlijk geen wondermiddel. Ik zou hem graag bij gewone trainingen ook gebruiken maar helaas niet de mogelijk om hem voor en na de training te wisselen. Hele dag erop laten kan wel zeggen ze maar zou het zonde vinden als ze hem slopen op de paddock, daar is hij iets te duur voor :)

Gaaf Saams, mag je zeker trots op zijn!

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:52

Ik zit in Zwolle en wil ook wel aansluiten mits ik vervoer kan regelen :)

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:19

Arnhem zou voor mij ook prima zijn!

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:07

Arnhem heeft meer mijn voorkeur maar het kan wel, rij liever niet langer dan een uur want Beth bouwt veel spanning op tijdens trailer ritten.
Buitenbak is kwa foto's mooier maar met een binnenbak zitten we wel safe wat betreft het weer.

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:07

Wat een heerlijke plek lijkt dat zeg Rozzy!

Kanppe Beaut! <3 Gaaf parcours daar bij Jacobs! Zou ik graag een keer rondspringen.

Ik rij niet met dit weer, hebben helaas ook alleen een buitenbak en op de dijk zelf is het niet te doen met die wind. Heb ze lang niet zo blij gezien dat ik erwas :+ Beth had het wel beren koud net. Kon ze niet eerder binnenzetten dus stonden al vanaf vanmorgen 7 uur in het land in de wind. Toch maar de 450 vari liner onder haar medium Rhino gedaan voor zolang het nog zo koud is.
Ik heb stalling voor een trailer gevonden. Weer opzoek naar een 1,5 paards trailer dus en dan kunnen we eindelijk weer leuke dingen doen :D

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:15

Haha Lloyd blij, leuk!
Beth is ook niet van de showtjes geven. Kan gerust een paar dagen stil staan en dan in de paddock ook op rust gaan staan en niksen.

Hier het stel dik ingepakt en toch maar weer een dag het land op,
smerig koude wind maar gelukkig breek hij wat tussen de bomen.
Afbeelding
Afbeelding

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:03

Knappe koppen hierboven! <3

Rustig verder trainen en vertrouwen opbouwen Saams, Ik herken zoveel van wat jij schrijft in Beth terug!
Die heeft ook echt tijd nodig gehad en zelf nu op haar 16e lijkt ze het met minder training en meer bedenktijd tussendoor beter te doen. Nu we 9 jaar verder zijn gaat ze er wel voor als ik zeg dat het moet/kan. Maar met een onbekende of in een nieuwe situatie ook snel onzeker en bang waarbij ze in zichzelf keert.

Vandaag kon ik Beth wel achter het behang plakken _-:(
Ze deed maandag zo haar best dus zal wel wat spierpijn gehad hebben. Gelijk het neusje eruit en als een blok beton in de hand. "Nee hoor baas, kan ik echt niet'. Zucht. Met een boel rust toch nog redelijk los kunnen werken maar ze maakt het mij en zichzelf zo moeilijk dan. Meer die dit gedrag herkennen? En hoe lossen jullie dit op?
Wel weer opzoek naar een trailer dan kunnen van het voorjaar weer lekker op pad :D
Dus mochten jullie een nette 1,5 paards trailer weten, let me know!

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:35

Goed gereden allemaal, en gave foto's!

Nette bloeduitslag hoor Saams, fijn.

Ik ben 1,84 groot en Beth is 1,53 maar gelukkig wel breed, kan nog net vind ik :)

Afbeelding

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:12

Stoere Punzel!

En stoere cross foto's hierboven :)

Ik doe graag mee met een connie crosstraining, terrein in Biddinghuizen bij Alice zou hier ook geschikt voor zijn. Of Markelo ook leuk en meeste in hoog en laag. Hoe staat het trouwens met de pannen voor dressuur bij EK?

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:11

Marrit13 schreef:
Geinteresseerd zijn;
Esje
Saams
Tineke (Sanne :D )
Carol
Inga
... vul maar aan *\o/*

Ja leuk! Zondag is mij ook prima, 3 juni zou ik ook kunnen.

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:31

Gaaf Saams! Fijn dat jullie weer zoon lol hadden!

Marrit13 schreef:
3 juni wordt het sowieso niet :D De juf moet ook kunnen, redelijk belangrijk wel :+

Dat is op zich wel een essentieel onderdeel idd :+

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:02

Mooie foto Saams van het rijden, nette punten behaald! En wat genieten he als je er zo bij mag als ze liggen :)

Fijn dat hij het het zo goed oppakt Kitobeer! En wat een reus! Hoop dat er voor mij ook nog eens zoon grote op mijn pad komt

Wauw wat gaaf dat jullie in Denemarken zijn! Wat een binken :9
Ik heb net vorig jaar besloten Beth niet meer te laten dekken maar deam, dit is zo verleidelijk <3
Helaas krijgen wij Augustus de sleutel van ons eerste huis dus meegaan op reis gaat hem voor mij ook niet worden. Heel jammer!

Ik heb ons voor zondag opgegeven voor een Trec wedstrijd. Verwacht er niks van want 0 training voor gedaan maar even ertussenuit en wat anders doen gaat ons goed doen denk ik.
Beth is gelukkig weer een stuk vrolijker en staat weer lekker dag en nacht in de uiterwaarden, doet haar altijd goed. Is ze weer een stuk gemotiveerder haar best te doen.

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:51

Wat een stoere crossfoto's! Wat hebben we toch heerlijk veelzijdige pony's met zijn alle :D
Lees ook weer dat er nette punten gescoord zijn, top!

Heerlijk hé het weideseizoen, hier al weer twee weken fulltime grasmaaiers.

Beth had een logeer partijtje van het weekend, samen met een vriendin naar Snorrwind in Markelo geweest voor een trec wedstrijd. Erg leuk gedaan, net een grote paardenspeeltuin, pony was blij. Nog een eerste plek gekregen voor de snelste tijd. Beth dacht geloof ik dat we aan het crossen waren, niet te houden tussen de opdrachten door :+
Maar zich wel overal keurig gedragen. Vanochtend lag ze nog te bij te komen en was niet van plan in de benen te komen dus maar lekker laten tukken.
Afbeelding
Afbeelding

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:43

Phoe toch even schrikken Punz, maar fijn dat ze zo vlot een diagnose hebben. Nu hopen dat hij snel op zal knappen. Utrecht is heel netjes met de paarden, fijn dat hij goed te pas was en je zelf iets meer rust hebt :)

Ik zie weer een boel stoere springfoto's voorbij komen leuk!

Wat ideaal dat je instructrices zo goed bij elkaar aansluiten en Beauty het zo goed oppakt Saams.

Wat een leuke connemara Juliezwaan95, en wat is ze al opgeknapt :j

Heerlijk hé Curly zo met de pony's bezig zijn, de bixie is naar maandag verplaatst toch?

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:17

Zoals hij er nu uitziet zou ik mij er nog geen zorgen om maken, maar het wel in de gaten houden.
Oogt wat schraal maar vind hem nog niet te dun, wel wat weinig spieren zoals je zelf aangeeft. Wij zijn in Nederland gewend onze te dik te hebben staan dan lijken ze al snel dun. Ik herken het 'probleem' wel. Beth valt tijdens een weekje vakantie bijvoorbeeld ook altijd erg af. Oogt ook nooit gestrest maar is echt een binnenvetter.
Een nieuwe kudde brengt altijd spanning mee. Misschien vragen of hij een plak extra ruwvoer mag op stal? Of een slowfeeder ophangen zodat hij dan iig altijd wat heeft.

Vanwaar voer je trouwens en vitalbix en nog extra vitaminepoeder als ik vragen mag?

Goed bezig Saams! De aanhouder wint, top!

Dinkytoy's Elisabeth

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:50

Leuke cross foto's Saams! Ook fijn dan je toch een reden gevonden hebt voor haar gedrag en dat ze gelijk behandeld kon worden. Moet ze nu nog een paar keer voor goed resultaat?

Nette punten Marrit13, wat is ook een bonk van een pony ik hou der van :j

Yes super van Jou Punz, fijn dan hij thuis en blij is. Nu hopen dat de medicatie de laatste spatjes ook aanpakt en hij daarna schoon blijft.

Reactie op de entingen gebeurd nog wel vrij regelmatig Esje, is er een combi van influenza en tetanus geënt of enkel influenza? Vervelend maar vaak moeten ze er even doorheen, eventueel koelen en stappen als de bult vocht naar benden trekt. In elk geval niet in het zweet laten lopen.

Beth haar humeur was drama afgelopen week dus die kreeg een week vrij, niks mee te beginnen zeur merrie. Begin deze week ging het beter dus weer begonnen met longeren, de voorbenen gingen harder dan de achterbenen :+ Ze was in elk geval weer vrolijk. Gisteren de zadelmaker gehad en weer een boommaat gegroeid kwa bespiering, vorig jaar ook al dus we zijn op de goede weg, ze is ook zo breed aan het worden!
Afbeelding

Dinkytoy's Elisabeth