VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 12:17

jobamara schreef:
Heerlijk!!!

Dat was het zeker! Ik kan niet wachten tot dit weekend. Dan heb ik 2 weken vrij voor het nieuwe semester begint en kunnen we lekker veel oefenen!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 17:45

Vandaag, op 09/09 heb ik Lotje 9 jaar!

Op 09/09/09 werd ik het gelukkigste meisje ooit. Op deze dag mocht ik een pony rijden, waarvan ik geen idee had dat ik na dat ritje te horen zou krijgen dat ze van mij zou worden *\o/* .

Ook had ik nooit kunnen dromen dat Lotje en ik elkaar weer zouden vinden na gebeurtenissen die normaal niet om te draaien zijn <3 .

Om deze mooie, bijzondere dag te vieren, heb ik samen met de hulp van mijn lieve vriend, twee foto's van precies 9 jaar geleden na gemaakt :D .

Eerst mocht ik deze super mooie pony poetsen, maar ik vond het toch wel spannend. Ze was iets groter dan de manege ponies die ik gewend was. Dat kon Lotje ook wel voelen denk ik :o .
Afbeelding

En 9 jaar later <3
Afbeelding

Het verhaal van die dag was al te lezen in de Penny! Maar na het rijden kreeg ik dus te horen dat Lotje van mij zou worden! En wat was ik blij *\o/* .
Afbeelding

9 jaar later, hetzelfde meisje op dezelfde pony, met dezelfde ketting die over de hals van Lotje hangt :o .
Afbeelding

Ik ben zo gelukkig met de afgelopen 9 jaar. Het voelt alsof ze nooit weg is geweest en ik denk dat Lotje ook zo voelt. Ik hoop op nog 9 jaar! Maar elk jaartje vanaf vorig jaar is al een bonus :o .

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 19:05

Wat een leuke reacties allemaal! Dankjewel! :D

Santigo_ schreef:
Geweldig dat je die foto's na kunt maken met Lotje! Dat ze maar flink oud mag worden :D

Ik hoop het ook! :D
Macs schreef:
Wat super leuk dat je een zelfde soort foto hebt gemaakt :D Wat een heerlijk moment moet dat zijn geweest. <3
Ik lees ook nog steeds mee hoor! :D

Dankjewel! Dat was het zeker! En fijn dat je nog mee leest :D
NinaCharlie schreef:
Het verschil van de blikken van Lotje op beide foto’s zegt genoeg...happy paardje!

Nu je het zegt! <3 Dat is goed nieuws voor mij <3
Punz schreef:
Wat léuk!!!!
Dit blijft toch heel erg een feel good topic zeg!

Dankjewel! Ik ben blij dat het nog enigzins leuk is om te lezen :o
Deni11 schreef:
Super mooi gedaan met die fotos wauw!

Dankjewel! :D

Ook namens de zonnende Lotje dankjewel!
Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 12:12

Dank jullie wel!

Helaas kan ik dit weekend niet naar huis voor Lotje. Maar gelukkig heb ik aankomende vrijdag vrij en kan ik gedurende 3 dagen het goedmaken met haar! Een stalgenoot gaat dit weekend haar even vertroetelen. :j

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 04:27

The_Cat schreef:
Wat een ontzettend leuke foto's weer! Lotje ziet er echt blij uit om weer thuis te zijn!

Dankjewel! Ik hoop en denk ook dat ze blij is! :o Ik heb haar helaas twee weken niet kunnen zien maar morgen is het eindelijk weer zo ver! *\o/*

Willekes schreef:
Was jullie topic even kwijt :Y) :+ ;) Dus even Lotje opgezocht. Een jaar + geleden al weer. Ze ziet er goed uit en genieten zo te zien. Fijn hoor, geniet ervan. Leuk stel zijn jullie bij elkaar. Van jouw actie ga je nooooooit geen spijt meer krijgen :o :D _/-\o_ En jaar later nadat ze mee naar huis kwam, moet je nu kijken. <3 *\o/* _/-\o_ {:} *D :D < wel genoeg smiley's denk ik zo >

Leuk dat je ons weer gevonden hebt! De tijd gaat heel snel en nog altijd ben ik zo gelukkig met deze tweede kans <3 .

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 17:20

jobamara schreef:
Alvast een fijn weerzien morgen, heerlijk weer om samen te genieten {:}

Dankjewel!

Wie waren hier ook alweer fan van haar hangend lipje? Ik heb foto's! :D
<3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-18 17:18

Vandaag hebben we lekker lang gewandeld samen met mijn moeder, nichtje en Denver natuurlijk ook!

Lotje heeft echt al een wintervacht. Ik was erg verrast dat het in twee weken zo kon groeien. Ik ga nooit meer een weekend weg blijven!
Verder heeft ze een aardig buikje hangen. Maar ik ben blij dat ze wat te dik de winter in gaat. Want je weet het maar nooit met oudjes. Liever te dik dan te dun. :j

<3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-18 22:34

Coconut schreef:
Leuke foto's! Ze ziet er erg happy uit :D

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 11:25

Riel schreef:
Wat ziet ze er toch mooi uit! Prachtig weekendje zo te zien! En inderdaad, hou haar maar lekker rond met de winter in aantocht. Geniet van Lotje en succes met de start van het academiejaar!

Dankjewel! We zullen zeker genieten! Super lief :o

_Dracarys schreef:
Jeetje ze ziet er goed uit zeg!!

Dankjewel! <3

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 20:21

Omany schreef:
Ikke ! Ikke !! *\o/* Ik ben grote fan van haar lipje <3 <3 <3. Wat een mooie foto's en ze ziet er fantastisch uit !!

Ik reageer niet zo veel, maar ik ben en blijf een trouwe volger van jou en Lotje ! :D

Bedankt om steeds die superleuke updates te geven en dat we kunnen genieten van jouw mooie foto's !

Geniet van het zonnetje {:} :wave:

Aah daar is haar lipje fan! Leuk dat je nog volgt! Ik moet jou bedanken voor de leuke complimenten! :D

Zolang jullie het willen, zal ik leuke foto's blijven posten!

Vandaag is het meisje dat Lotje vorig jaar verzorgd heeft even langs geweest. En ze heeft hele mooie artistieke foto's gemaakt die ik jullie niet kon weerhouden! Ik plaats ze met toestemming :j
Ik vind ze prachtig! Super lieve meid <3 . Voor als ze ooit een bokt account aanmaakt, dan bij deze nogmaals dankjewel lieverd!

Afbeelding

Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 17:44

Coconut schreef:
Knappe Lotje!

Vind ik ook! Dankjewel! :D

jobamara schreef:
Vind oog foto's altijd geweldig <3

Deze vind ik ook zeker mooi!

Punz schreef:
Heerlijke, heerlijke, heerlijke foto's!!
En dat lipje <3 <3 <3

Jullie zouden vandaag erbij moeten zijn geweest. Ik ging weer eens met de bareback pad op pad en ze was overal naar aan het kijken en haar lipje bengelt steeds mee heen en weer :') .

We kwamen op een gegeven moment een kinderfeestje tegen, waarbij allemaal meiden van rond de 8/9 jaar hun zelfgemaakte maskers op hadden. Van ver zagen ze Lotje en ik al aankomen en waren ze enthousiast paarden hinniken geluidjes naar Lotje aan het maken. Toen ik dichterbij kwam vond Lotje het toch spannend met al die maskers. :=

De meisjes wilde Lotje graag aaien dus ik zei dat het mocht maar dan wel zonder de maskers! "Want Lotje wil wel graag jullie gezichtjes kunnen zien" :D . Nou ik kon geen blijer gevoel krijgen hoor! 10 kleine meisjes rondom Lotje, haar van top tot teen aan het aaien en kusjes geven. Ze stelden allerlei vragen en een paar moesten natuurlijk vertellen dat ze zelf ook pony rijden :D .
Toen ik vroeg of iemand Lotje een snoepje wilde geven, wilde iedereen het maar al te graag! Dus twee snoepjes uitgedeeld en steeds bij het geven vielen ze op de grond. Dus allemaal kleine handjes zoeken naar de snoepjes met daarbij Lotjes mond die alle handjes af aan het gaan was om de snoepje te kunnen krijgen <3 . Echt ik had zo graag een foto van dat moment willen hebben! Ik zat nog altijd op Lotje en kon al die meiden zien kijken. Dan krijg je toch wel een penny momentje hoor!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 21:21

Omany schreef:
Oooh,wat lief <3 ! En ook zoooooo herkenbaar :D . Vandaag weer 3u op pad geweest en van overal hoor ik "paaaardjes, mag ik ze aaien ? :D "
Zelfs overlaatst een meisje van rond de 10 jaar komt bijna voor mijn paard gesprongen " ooooh, mag ik er eens op rijden :wow: ? "

Jammer dat je er geen foto's van hebt inderdaad, maar ik kan mij de 10 meiden rond Lotje mij heel goed inbeelden :)) .

:wave:

Ja echt super lief die meiden! Eentje vroeg toen ook of ze op Lotje mocht zitten. Maar dat moest ik helaas weigeren. Want sowieso is dat gevaarlijk, maar als er eentje op mag, dan zal de rest het ook willen. :')

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 21:25

Vanavond heb ik Lotje lekker gepoetst en gekriebeld. En natuurlijk ook geknuffeld <3 . Morgen staat een wandeling op de planning!

<3
Afbeelding
Afbeelding
En het knuffelen is vastgelegd <3 . Let niet op mijn geweldig stijlvolle hardloop roek en dikke trui :=
Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 20:33

jobamara schreef:
Zalig <3 !!! Veel plezier morgen, geniet van het mooie weer en herfstkleuren.

Dankjewel! De herfst is sterk aanwezig met haar kleuren <3 Toch wel mijn lievelings seizoen denk ik.
Punz schreef:
Wat ziet ze er super uit zeg!! Heerlijk!

Willekes schreef:
<3 Ze ziet er goed uit, dank je wel voor het delen en de update *\o/* Genieten!

Graag gedaan! Jullie bedankt voor alle complimenten! :o

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-18 20:36

Wie is er klaar voor wat Lotje spam? *\o/* *\o/* *\o/*

Vandaag en gisteren lekker wezen wandelen samen met mijn moeder en de hond. Door de herfst komen er toch leuke foto's uit!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toevallig is Denver vandaag 6 jaar geworden <3
Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 14:56

Djeradalover schreef:
Gefeliciteerd :D .

Volgens mij heeft Lotje wel genoten van de wandeling met jullie hihi, haar vacht kleurt nu ook echt mooi met de herfstkleuren!!

Dankjewel! Ze geniet ook wel denk ik! Ik vind haar kleuren elk jaar weer prachtig. Dat is wel altijd bij vossen vind ik <3

Coconut schreef:
Gefeliciteerd met je hond! Leuke foto's weer :D

Omany schreef:
Oh my gooood, je maakt mijn avond weer goed, dat lipje <3 <3 <3 . Keimooie foto's, ze ziet er echt super uit ! :D

Nog een fijn weekend :wave:

Gelukkig! Dankjewel! *\o/*

jobamara schreef:
Proficiat met Denver!!!

Wat een geweldige foto's weer, wat een geluk toch dat jullie elkaar weer gevonden hebben. Het hoorde gewoon zo te zijn.
En herfst is zalig

Dankjewel! Elke keer als ik haar zie dan denk ik steeds weer aan het geluk wat ik heb gehad :o

_Dracarys schreef:
Heerlijke foto's!!

Dankjewel!

Dit weekend had ik familieweekend, waardoor ik helaas niet naar Lotje kon gaan. Maar ze is zeker goed verzorgd!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 22:43

Eindelijk is het weekend aangebroken en kon ik weer naar Lotje! *\o/*

Morgen ga ik een klinisch onderzoek op haar oefenen. Dus even controleren of alles nog werkt _O- .

Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-18 11:29

_Dracarys schreef:
En, is ze goedgekeurd? :D

Nou, het was toch wel lastig! Ik heb een super oude stethoscoop. Mijn nieuwe moet nog komen. Maar bij deze veroorzaakt alles extra ruis wat tegen die slang aan komt. Dus zodra dat Lotje bewoog of er wind was, kon ik al haar hartslag niet meer horen.

Maar haar ademhaling en longeluiden waren goed. Kleur en vochtigheid van haar tandvlees waren ook goed. Ook waren er geen lymfeknopen te voelen. Dus al met al gezond! _O-

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 19:01

Riel schreef:
emilyslaluna schreef:
Maar haar ademhaling en longeluiden waren goed. Kleur en vochtigheid van haar tandvlees waren ook goed. Ook waren er geen lymfeknopen te voelen. Dus al met al gezond! _O-

Lotje, het proefkonijn :D

Ze ziet er weer beeldig uit! Knap dier!

Dankjewel! Het is wel handig om te kunnen oefenen op haar. Ik kan niet wachten tot ik een nieuw stethoscoop heb zodat ik echt goed kan luisteren naar haar hart en longen *\o/* .

anne_1999 schreef:
Wat een heftig verhaal zeg :( Word er zelf gewoon blij van dat je haar hebt terug gevonden <3 Ze ziet er goed uit zeg, ook erg mooie foto's!!!!

Leuk dat je alles gelezen hebt! Dankjewel! :o

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 19:06

Ik heb vorig weekend geen foto's gepost en eerder dit weekend was het te donker voor foto's. Maar we zijn lekker wezen wandelen met stalgenoten.

Of course wilt Lotje alle snoepjes die ze krijgen kan. Mijn vriend heeft haar zowat aangeleerd dat ze een snoepje krijgt elke keer je de zadelkamer uit loopt :') .

Baasje, heb je het snoepje bij? :D

Afbeelding

Toeee, alsjeblieft :o

Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 17:21

Deni11 schreef:
Haha lief!

Ja toch! Ik kan het haar ook niet gaan afleren <3

Annepanne92 schreef:
Wauw, ik heb even in een middagje tijd het verhaal van Lotje en jou gelezen. Wat een verhaal zeg! Een soort hedendaags Black Beauty verhaal <3
Leuk om te zien dat het zo goed gaat met Lotje :)

Knap dat je alles terug hebt gelezen en leuk dat je een kijkje neemt in dit topic! _/-\o_

Willekes schreef:
Lotje topic even weer opgezocht. Leuk te lezen, dank voor de update van geweldige poown. Zet 'm op. Komt Sinterklaas nog langs dit jaar? :D{ <:)

Welkom terug! Toevallig net twee halsters besteld want er was flinke korting bij Agradi. En Lotje heeft een nieuwe weidehalster nodig :D

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 22:42

Percy schreef:
Ze zal je vriend nu wel heel lief vinden :D

Sowieso!

Vorig weekend heeft het alleen maar geregend, waardoor we niet echt iets konden doen. Vandaag stond ze heerlijk in de modder, maar doordat het weer droog was, kon ik Lotje toch wel een beetje poetsen en knuffelen <3 . Daarna mocht ze eventjes in de bak uitluchten :D

Afbeelding

Afbeelding

Hoe gaat het met jullie allemaal? Goede sinterklaas gehad? <:) [o]

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 18:26

Ik weet niet hoeveel nog volgen, maar ik vind het toch leuk om te posten. Veel is er dit seizoen niet te doen vanwege de regen, maar vandaag was er toch 1 uurtje zon! *\o/*

Dus we konden weer voor het eerst in een lange tijd op een buitenritje en wat hebben we genoten!

Klaar om te vertrekken :D
Afbeelding

Een selfie maken is best lastig :=
Afbeelding

Onderweg, Nederland blijft toch prachtig :o
Afbeelding
Afbeelding

En weer thuis met haar nieuw weide halster met dank aan de sint <:)
Afbeelding

Jammer genoeg is er veel modder vooraan in de wei. Achteraan is er zeker voldoende grasland, maar voor hooi moeten ze helaas in de modder. Voor de paardjes niet heel erg, maar voor baasje wel aangezien ik vaak vast kom te zitten met mijn laars :')
Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 08:52

Wauw ik had echt niet verwacht dat er nog zo veel volgden! Echt super leuk!

Macs schreef:
Ik volg nog hoor!!
Wat heerlijk! Was er ook een mooie dag voor.

Heb je straks nog iets van kerstvakantie? Dat je lekker veel naar Lotje kan?

Het was zeker een mooie dag/uurtje :') . Ik heb straks wel' kerstvakantie', maar ik moet dan de hele tijd leren vanwege de examens in januari. Dus echt vakantie is het niet, maar ik zal wel meer thuis zijn waardoor ik meer naar Lotje kan *\o/* .

Coconut schreef:
Heerlijke foto's weer :) !

nafkedemi schreef:
Blijft leuk om te volgen dus blijf posten!

Gelukkig! Dan zal ik dat blijven doen +:)+

darkangel23 schreef:
Ik volg ook nog steeds als stille meelezer.

Super tof!

Bommeltje_ schreef:
Ik volg ook! Lotje is geweldig :D

Leuk! En dat is ze zeker weten! :D
JCDJK schreef:
Ik volg ook nog netjes als stille meelezer!
Heerlijk dat buitenritje! Genieten!

Leuk! Zeg dat wel, ik had het echt nodig!

amber15 schreef:
Ik volg nog hoor! :D

Super!

jumpyhorse schreef:
ik ook nog steeds stille meelezer :)

Heel leuk dat er nog zo stiekem nog volgen! :j

jobamara schreef:
<3 ook ik wordt steeds weer blij van jullie updates. Heerlijk is dat als je laarzen in de modder blijven steken.

Ah lief!
Ja die laarzen zijn van een stalgenoot en eigenlijk voor mij te groot. Dus de laarzen blijven steken maar ik niet :=

Omany schreef:
Whiiiii, terug foto's van je prachtige Lotje <3 . En haar heerlijke lipje is ook weer van de partij :)). Wat fijn dat je bent gaan rijden, heb ik vandaag ook gedaan tussen de buien door :D .

Ohja, wij hebben een super fijne sinterklaas gehad met onze twee jongens <:) :D .

Zo, ik kruip weer onder mijn steen <<) .

:wave:

Super lief! En leuk dat je ook bent gaan rijden. Ik hoop dat het de komende weekenden even goed weer is. Want door de weeks schijnt de zon maar wanneer ik eindelijk naar Lotje kan dan regent het |( .

Fijn dat het een goede sinterklaas was! Iedereen is dus goed verwend :D .

Punz schreef:
Ook ik volg nog, en geniet steeds weer van je updates. Wordt ik blij van!

Goed zo! Dan blijf ik ze geven :j

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 08:57

Vandaag kreeg ik op Facebook een herinnering van 2014. En het raakte me toch wel dat ik het hier wilde delen.

Afbeelding

Dit was een paar maanden nadat ik te horen had gekregen dat Lotje was ingeslapen. En ik had er toch veel moeite mee. Maar ik geloof altijd, nu nog steeds, dat alles met een reden gebeurt. Toen heb ik dat ook gezegd. En dan de zin op het laatst: "And someday, the reason will become clear why you had to go." ik heb nooit gedacht dat ik dan drie jaar later de echte reden heb kunnen achterhalen.
Ook was dit de foto die ik heb gebruikt in mijn oorspronkelijke topic, die dus zorgde dat Lotje herkend werd..

Ik vind het toch wel een speciaal berichtje.