500 dagen ITP!

Moderators: RianneH, Melissa0304, Sica, Neonlight, balance

Samy

500 dagen ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-14 21:32

Helaas laat mijn topic van vorig jaar mij sinds een kleine week in de steek, de foto's willen op 1 of andere manier (soms of delen daarvan) niet meer zichtbaar worden.
[RIJ-ITP] 2013 het jaar dat ALLES anders werd!

Kleine voorgeschiedenis
In 2008 kwam er op de manege een super leuke maar ook gekke pony met de naam Dennis. Vanaf het moment dat ik de foto zag was ik verliefd en de klik was er ook. Helaas verkocht de manege geen pony's (of paarden) en ik had er op dat moment ook geen zin in. In 2013 verhuisde de manege en zou ik hem de eerste maand lease, aangezien hij een zenuwpees is.
Juni 2013 begonnen de eerste lessen en zou mijn lease beginnen, maar als snel was ik er over uit, ik wou hem niet meer terug de lessen in doen. De manege verkocht inmiddels wel weer pony's en dus trok ik de stoute schoenen aan en kwam ik terug met het antwoord dat het geen probleem was.
15 juli 2013 werd Dennis dan eindelijk van mij!!!

Doelen van 2014
- Op meten hoe groot hij nu echt is
- Sokken en baard scheren
- Wassen (want het is en blijft een bonte)
- Vreemd terrein een lesje rijden
- September mee doen met een onderlinge wedstrijd in de buurt

Afbeelding
In januari zijn wij weer begonnen met de onderlinge wedstrijden op de manege, waar wij (gelukkig) in het L1 mochten beginnen.
Als het weer het toe laat, vinden wij het heerlijk om even uit te stappen op het pad naar ons pension weiland.

Afbeelding
In maart kreeg ik via de manege eigenaresse te horen dat de oude eigenaar van Dennis contact met ze op had genomen, omdat hij ineens niet meer tussen de manege paarden stond. We hebben een paar keer mailverkeer gehad, omdat ik natuurlijk met een hele boel vragen zat, welke niet allemaal beantwoord konden worden.
Maar uiteraard konden enkele foto's niet ontbreken ...

Afbeelding
Inmiddels hebben wij ook aardig wat gewassen, dan al niet op de wasplaats want die blijft toch wel eng. Maar wij hebben gewoon een super grote wasplaats en dat is de plaats tussen de paarden en de pony stallen. Ondanks dat het nog wel spannend is, gaan we elke keer dat we gaan wassen wel met stapjes vooruit!

Afbeelding
En toen kwam er een dag, waar ik stiekem al heel lang op had gehoopt ... We gingen op buitenrit naar Kootwijk!! Van de oude eigenaar hoorde ik dat ie regelmatig op de trailer was geweest maar soms als een trillend rietje erop stond ... Ik was dus erg zenuwachtig, hoe reageert ie op de trailer, op vreemd terrein en hoe schrikachtig is die nou buiten?
Wonderbaarlijk als wel, liep hij (redelijk) snel de trailer op, was die super braaf op vreemd terrein en tuurlijk 100% bomproef zal hij nooit worden, maar ik mocht niet klagen. Nu wist ik wel dat hij met zijn oude eigenaar ook regelmatig naar buiten ging, maar toch .... Na 5 jaar alleen maar rondjes in de bak lopen en niks vreemd zien.... *\o/*

Afbeelding
Juni 2014 was de maand dat de manege haar 10 jarig bestaan ging vieren en dat Dennis eigenlijk al een jaar uit de lessen was.
Het leukste van deze dag is de parade, waar alle (toen 90) pony's & paarden mee lopen. Alle eigen paarden hebben een wit dekje en de manege blauwe. Voor het eerst mocht ik dus met een wit dekje de parade rijden op MIJN pony.

Afbeelding
We mochten weer wat van ons doelen lijstje afvinken! We gingen een les rijden op vreemd terrein en dan niet zomaar een les, nee we deden gelijk een springles!
Uiteraard zijn wij beide geen springwonder(s), zitten we op de foto ook lekker overkruist, maar de glimlach op mijn gezicht zegt voldoende. Elke (mini)hindernis die wij hebben genomen is er weer 1 en ik kan alleen maar zeggen dat ik super trots op mijn pony ben!

Maar bij deze 2 te gekke uitstapjes bleef het niet ... Het begon toch te kriebelen, Dennis was zo braaf op vreemd terrein, zo'n andere pony dan thuis. Wat de manege eigenaren gelukkig ook zagen, omdat ze mee waren naar de springles.
Zou ik dan toch een startkaart aan gaan vragen? Na veel wikken en wegen en kijken wat een jury nu eigenlijk wel wilt zien in het B maar nog niet moet, toch de stoute schouten aangetrokken en een impuls wedstrijd opgezocht. Zouden mijn punten hier goed zijn (rond de 170) en Dennis (en ik) niet zo gestrest als thuis zijn, dan zou ik die dag mijn startkaart aanvragen, ons doel? B+1!

Afbeelding
Daar vertrokken we dan in augustus naar Laseur om eens te kijken hoe wij het in het echt zouden gaan doen. Bij mijn eerste proef wist ik het al, ongeacht de punten de startkaart gaat aangevraagd worden. Onze punten voor de impuls wedstrijden waren 175 & 178 punten. Iets waar ik ook echt blij om was. Mijn pony die gewoon bijna winst loopt, die thuis nooit meer dan 1 proef achter elkaar hoefde te lopen (laatste jaren eigenlijk geen 1 proef) en dat op vreemd terrein.

Een andere wens van mij was om mijn 2 toppers samen op de foto te hebben (de 3e, de kat, gaat niet). Dus hond in de auto en aan de buurman gevraagd als ik zijn land even mocht gebruiken. Er mogen bij ons namelijk geen vreemde honden op het terrein en nu is die van ons ook niet zo lief naar andere honden.
Maar 1 van de 2 Sint Bernard pups had ons door en ging door de sloot, gelukkig had onze hond het niet door en ging het dus super.
Afbeelding

Afbeelding
Aangezien Dennis zo braaf was met de buitenrit op de hei was ik eigenlijk ook wel erg benieuwd hoe hij zou reageren op het strand. De golven van de zee waren raar, maar uit eindelijk zijn wij toch het water in gegaan. Nu dus geen vinkje op de lijst, maar op onze toekomstige doelenlijst!

Afbeelding
Wedstrijd set is van Glamourhorze, jasje is van Dokihorse
Foto: Elseheunen.nl

Ook bleven wij natuurlijk nog wedstrijdjes rijden, waar wij bij ons debuut (helaas) geen winst mee naar huis mochten nemen, staat de teller nu inmiddels op B+8 in 7 wedstrijden. ONS doel is dus ruim behaald, maar stoppen doen we nog niet. Onze startkaart stopt aan het einde van dit jaar, maar wij hebben nog 3 wedstrijden op de planning staan, waarvan wij hopen zaterdag onze 2 laatste punten te pakken voor het L1.
Toch mag ik wel blij zijn met mijn ponypaard (inmiddels opgemeten en mijn voorspelling van de 1.48 klopte) die toch tussen de grote paarden ook winst weet te halen. Voor mij is ons mooiste moment toch wel 2x een 3e plek (van de 11 starts) met 188 & 186, maar ook de 2 oranje linten die wij mee mochten nemen, zijn toch wel iets om op terug te kijken. Een mooi moment in onze wedstrijd carriere.
Afbeelding

En dan ga je toch eens kijken wat de nieuwe doelen worden, maar dat is lastig, aangezien alles wat ik wou al op het lijstje stond of dit jaar al waarheid is geworden.
Dus wat er voor aankomend jaar op mijn lijstje staat?

Nog meer genieten!!

Oh en stiekem toch even verder met het scheerapparaat, hij blijft hem doodeng vinden ....

/3 Happy B+13 ' L1+9

http://www.creatieffoto.nl

Mi_Amore

Re: 500 dagen ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:37

Wat een geweldig fijne pony :D Nog vele jaren plezier gewenst samen!

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

sharonwhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:43

yeey leuke topic, jullie doen het zo leuk samen :-)

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:45

Wat een gaaf paard <3

Make it happen

love_nelzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:42

mooi paard
Wat leuk dat ie zo braaf is op vreemd terein!!

Zafa Nelson Queeny

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:04

Leuke pony! Het plezier straalt er op iedere foto vanaf en jullie wedstrijd outfit is ook echt heel gaaf.
Heel veel plezier nog samen ^^

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-14 21:56

Mi_Amore schreef:
Wat een geweldig fijne pony :D Nog vele jaren plezier gewenst samen!

NinkeG schreef:
Wat een gaaf paard <3

love_nelzz schreef:
mooi paard
Wat leuk dat ie zo braaf is op vreemd terein!!

Fangio schreef:
Leuke pony! Het plezier straalt er op iedere foto vanaf en jullie wedstrijd outfit is ook echt heel gaaf.
Heel veel plezier nog samen ^^

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben ook onwijs blij met de kans die ik heb gekregen van de manege om hem toch over te mogen nemen!

/3 Happy B+13 ' L1+9

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-14 21:56

sharonwhis schreef:
yeey leuke topic, jullie doen het zo leuk samen :-)

Jij ziet het in levende lijve :D We moeten trouwens weer even een afspraak maken!

/3 Happy B+13 ' L1+9

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:22

Zo trots en vol plezier geschreven!
Geniet maar verder van elkaar!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:17

leuke veelzijdige bonte!

Leef: neem en geef!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:48

Mooie foto's Sam! <3
En mooi in uitgelicht! Jullie zijn toppers!
K hoop volgend jaar es wat meer tijd vrij te hebben, dan kan ik hem als eigen paard brwonderen!!

Winnaars hebben een doel, verliezers slechts een excuus..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:56

Leuk dier hoor! Volgend jaar lekker doorstarten en je eerste punten in het L1 halen? Moet vast lukken als ik het zo lees en zie. :D

Of eens een BB parcours springen? Of een crosslesje?

Zijn zat leuke dingen te bedenken, veel plezier nog. :)

Gibbie’s 2020; de dood in de ogen gekeken

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie
Voor onze paardenavonturen https://www.instagram.com/1991leane/
Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:23

Wat een ontzettende leukerd! En wat past het goed zeg ondanks dat hij maar 1.48 is! Hele leuke combi. :j

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:42

Heel leuk overzicht! Wat hebben jullie veel gedaan en bereikt dit jaar!
En jullie staan in Uitgelicht ;) Helemaal verdiend!

Horsecheck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:15

Wat een leuke foto's :)

Vergelijk en bestel op HORSECHECK.NL
Alles voor je paard op 1 plek!

WIN FRA Bitloos Hoofdstel Indy!! http://www.bokt.nl/markt/ad/318244/win-fra-bitloos-hoofdstel-indy

Amburtjoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:34

Wat een mooi overzicht Sam, op nog veel meer mooie momenten! :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:12

Jeetje, wat een verschil ook van begin en eind :j
Zo te horen superleuke doelen om steeds naartoe te werken!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Nikki_Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:15

Wat een verschil zeg!

<3 Tazz Mania<3 My Love! <3...

Kieffer VZH 18 inch te koop! http://link.marktplaats.nl/m872095657

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-14 22:07

Aeris schreef:
Zo trots en vol plezier geschreven!
Geniet maar verder van elkaar!

Genieten gaan we zeker!!

Knakker schreef:
leuke veelzijdige bonte!

Zo veelzijdig kwam die niet binnen op de manege, hij kon eigenlijk helemaal niks. Een cavaletti lopen ... daarom maakt het nog zoveel specialer dan dat het al is!

/3 Happy B+13 ' L1+9

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-14 22:20

roxiie schreef:
Mooie foto's Sam! <3
En mooi in uitgelicht! Jullie zijn toppers!
K hoop volgend jaar es wat meer tijd vrij te hebben, dan kan ik hem als eigen paard brwonderen!!

Ja jij bent heel slecht, dat je nog niet langs bent geweest!
En inderdaad uitgelicht, ik was nog niet helemaal wakker toen je appte vanochtend want ik dacht huh wat moet jij met een foto van Den en mij? :)

Kaitlyn schreef:
Leuk dier hoor! Volgend jaar lekker doorstarten en je eerste punten in het L1 halen? Moet vast lukken als ik het zo lees en zie. :D

Of eens een BB parcours springen? Of een crosslesje?

Zijn zat leuke dingen te bedenken, veel plezier nog. :)

Startkaart stopt per 31 december omdat ik altijd afhankelijk ben van vervoer. Heb zelf geen auto die mag/kan trekken en ook geen E rijbewijs. Nu heb ik wel enkele mensen die willen rijden, maar die kunnen natuurlijk ook niet altijd wanneer ik wil of wanneer de organisatie mij inplant, ondanks de vraag om op een bepaalde tijd/deel te starten. Daarbij moet er op bepaalde dingen echt nog geoefend worden wil ik ook in het L mooie punten rijden en als dat allemaal goed gaat, vraag ik de startkaart gewoon volgend jaar weer aan, naja activeer ik hem!

BB parcours springen of een crossles is niet iets waar je ons blij mee maakt, ondanks dat ie erg graag springt en ook hard kan (thuis) doet ie dat op vreemd terrein niet en daar vind ie bepaalde dingen wel weer eng. Zo was er op de springles een muur die we helemaal niet gebruikt hebben, maar er langs was toch wel spannend. Daarbij moeten we een BB parcours toch gelijk bij de paarden springen, waar ik al de 18+ ben gepasseerd en ik hem niet het vertrouwen kan geven dat hij het allemaal makkelijk kan springen. We houden het dus maar op de 50cm bij de onderlinge wedstrijden en af en toe iets hoger in de springles op de manege, waarbij ik altijd blijf zeggen dat het 50 cm is.

/3 Happy B+13 ' L1+9

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:22

Wat een super leuke pony(paard) haha heb je!!!
Tuurlijk zijn er vast nog wel nieuwe doelen voor je!
En ook oude doelen kun je uitbreiden of verhogen.

Je kunt ook een gelimiteerde startpas aanvragen dan kun je vier keer starten.
Kun je iig af en toe nog meedoen en scheelt in de kosten!

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:27

Leuke pony zeg! :D
En wát een onwijs gave rijlaarzen (met het rood-wit-blauwe randje)... :j

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:40

Wat een super leuk overzicht Samantha. En even over dat scherraparaat. Stan wilt wel laten zien dat dat ding niet eng is... Die valt gewoon in slaap haha.

Echt Sam Dennis is jouw gegund. Jallie zijn een top team

Paardenfotografe, instructrice, Guasha therapeut voor paarden.
https://www.paarddansmetmij.nl
insta: @willeke.paard.dans.met.mij
insta: @haflingers.stanley.maximus

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-14 00:24

marjotje82 schreef:
Wat een super leuke pony(paard) haha heb je!!!
Tuurlijk zijn er vast nog wel nieuwe doelen voor je!
En ook oude doelen kun je uitbreiden of verhogen.

Je kunt ook een gelimiteerde startpas aanvragen dan kun je vier keer starten.
Kun je iig af en toe nog meedoen en scheelt in de kosten!

Ik weet dat die er ook is, maar dan nog blijf ik afhankelijk van vervoer ;) Dus eerst even lekker verder trainen en dan kijken we volgend jaar als mijn instructeur en tevens chauffeur nog wilt rijden.
Uiteraard gaan we wel weer nieuwe dingen zoeken, maar die zullen er volgend jaar vast wel ineens bij komen.

Paardjuuh01 schreef:
Leuke pony zeg! :D
En wát een onwijs gave rijlaarzen (met het rood-wit-blauwe randje)... :j

Ja die laarzen stonden al heel lang op mijn verlanglijstje, rij er eigenlijk nog te weinig mee, maar voor de wedstrijden komt het nu helemaal goed uit als rood-wit-blauwe set!

Iedereen die verder gereageerd heeft...

Super bedankt voor jullie reacties, ik vind het een eer dat we gekozen zijn om op onze 501'ste dag als Uitgelicht te staan!

/3 Happy B+13 ' L1+9

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-14 23:09

Met trots kan ik zeggen dat wij vandaag onze 2 laatste punten in het B hebben gereden, wij gaan onze 2 laatste wedstrijden eens kijken hoe het L1 gaat verlopen!

/3 Happy B+13 ' L1+9