Ik zal je nooit vergeten Zi, hoe ver je ook mag zijn...

Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

HedwigO

Ik zal je nooit vergeten Zi, hoe ver je ook mag zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-15 20:40

Een keuze die ik gedacht had nooit hoeven te maken, de moeilijkste keuze die ik in de afgelopen tien jaar heb moeten maken....

30 november 2014 heb ik die keuze gemaakt en dit heb ik toen geschreven:

Liefde is ook loslaten.....
Ik zie mij nog staan naast de ring op 28-5-2008. Jij kwam de ring in gedraafd naast je moeder en ik stond als een klein kind te springen langs de ring terwijl ik tegen mijn moeder riep: " Mam, dit wordt dr, ze is zo mooi!". Een maand later stond je bij mij op de wei als kleine onzekere frummel. De jaren daarna zoveel meegemaakt samen. Ik kan me nog als de dag van vandaag herinneren dat ik voor de eerste keer op je rug zat. Ik in de zevende hemel en jij vond het allemaal best... We hebben heel veel dingen samen een eerste keer gedaan. Nu is alleen het moment aangebroken dat we alles een laatste keer gaan doen. Samen een laatste keer springen, samen een laatste keer naar buiten waar jij weer van niks gaat schrikken behalve van bruinwitte koeien.
Vandaag heb ik namelijk definitief de knoop doorgehakt dat ik een ander baasje voor je ga zoeken. Ik heb niet het geld en de middelen meer om je te geven wat jij nodig hebt. Jij verdient namelijk een baasje die er 100% voor je is, eentje die net zo gek op je is als ik, maar dan de tijd en inzet heeft om die gekheid ook realiteit te laten zijn.
Ik ben enorm verdrietig en even ontroostbaar maar lieve, mooie, geweldige, eigenwijze Ziyyah, mijn dappere arabische draak: je gaat krijgen wat je verdient en je gaat een ander zijn hart net zo hard stelen als je met die van mij hebt gedaan.

En dan, 5 april, gisteren, was het zover. Je hebt een heel lief nieuw baasje gevonden en een plek die ok is. Ze komen je ophalen. Ik maak nog een laatste buitenrit met je, de allerlaatste....je voelt dondersgoed aan wat er gaat gebeuren. Jij die altijd zo makkelijk de trailer in gaat, bent moeilijk te laden, je wilt niet, je voelt het wederom aan. Maar je gaat, je vertrouwt uiteindelijk op me, dappere draak. Je nieuwe baasje heeft gevraagd om je mee weg te brengen, ik rijd achter de trailer aan. Je hinnikt non-stop, mijn hart breekt nu echt helemaal...wat voelt dit verschrikkelijk...je wegtrekken uit de kudde waar je al bijna je hele leven in staat...
Op je nieuwe plek, je mag even uitrazen in de binnenbak. Dit doe je niet, want je bent nog steeds de dappere koele Zi. Ik ben even weg, kom weer terug en doe de deuren van de binnenbak open, je komt hinnikend naar me toegedraafd.....

Ziyyah, niet meer mijn paardje, maar in mijn hart wel voor altijd...ik ben intens verdrietig en ontroostbaar. Ik ga je missen paardje, hoe ver je ook gaat zijn...

Hier een selectie van de foto`s die in de periode dat ik wist dat je verkocht was gemaakt zijn:

Om te beginnen de mooiste foto`s die gemaakt zijn tijdens een afscheidshoot, welke zal ik uitvergroten?

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding
de eerste keer draf op je rug zonder zadel

En dan mijn foto`s en een paar die mijn beste vriendin gemaakt heeft. Ik heb doordat het de dag van het afscheid was helemaal vergeten mijn camera goed in te stellen, dus het zijn kwalitatief wat mindere foto`s

7
Afbeelding

8
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding
zo typisch jouw hoofdje dit, afwachtend, speels...

12
Afbeelding
Dag paardje.... |(
Laatst bijgewerkt door HedwigO op 06-04-15 21:18, in het totaal 13 keer bewerkt

Zingende bokker #9 :D
Noord-Hollander #107
"Love is passion, obsession, someone you can't live without. If you don't start with that, what are you going to end up with?"

ierusju

Re: Ik zal je nooit vergeten Zi, hoe ver je ook mag zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:45

Sterkte :(:)

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:53

Heel veel sterkte, ik ken het gevoel helaas ;(

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:56

Sterkte! Ik zou 1&3 uitvergroten, daar straalt de liefde bijna vanaf! Het zijn allemaal geweldig mooie foto's!

Never apologize for being yourself

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:22

Wat een ontzettend lieve foto's. En wat hebben we van haar genoten!! Ik vind het onwijs knap dat je de keuze hebt gemaakt om iemand voor Zi te zoeken die haar alle tijd en aandacht geeft die ze verdient, want ze is een gouden paardje <3

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-15 21:26

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Ja wat hebben we genoten Christi...van "ons" drakenpaardje!

Ik vergeet nog een foto waar drakenpaardje net een pion heeft om gegooid :j

Afbeelding

Zingende bokker #9 :D
Noord-Hollander #107
"Love is passion, obsession, someone you can't live without. If you don't start with that, what are you going to end up with?"

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:59

Heel veel sterkte!

Persoonlijk vind ik foto 2 de mooiste.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:34

Ach jeetje Hedwig, wat verdrietig... Djuun d'r tweelingzus van 4 maanden ouder naar 'n ander baasje...
Heel veel sterkte, hopelijk krijgt de verkoop snel een plekje, maar de leegte in je hart zal voorlopig nog wel blijven, dikke knuffel :(:)

Ik vind al je foto's mooi! :)

Sadira
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:24

Wat verschrikkelijk dat je haar vanaf nu gaat missen... ze heeft fantastische jaren bij je gehad en ze ziet er fantastisch uit. Ik hoop dat we haar nog een beetje kunnen volgen bij haar nieuwe eigenaresse, die halfzus van mijn poown.

Jij heel veel sterkte, heel verdrietig...

Ik vind vooral de eerste foto ontzettend bijzonder.

Synergy Horsemanship! op Instagram en Facebook
C.A. Sadira, Arabisch Volbloed merrie ♥

Les (ook online videoles) in natural horsemanship, grondwerk, loswerken, longeren, dubbele lange lijnen, etc.
Skye, arabierkruising, merrie ♥

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie