2015.. En de kudde groeit....

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nine1987

2015.. En de kudde groeit....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-15 19:20

2015 was voor ons een jaar vol verrassingen, onverwachte dingen en eerste keren..
En prachtig jaar om op terug te kijken..

Hiervoor moeten we eerst terug naar oktober 2014..

Wij hadden onze anderhalf jarige tinker opgehaald uit de opfok, om bij ons in de buurt bij een boer verder te kunnen groeien. Er was destijds nog geen plaats voor hem op onze pensionstal, maar elke keer op en neer naar limburg waren we ook een beetje zat.. Maar ook hier moest natuurlijk wel een leuk maatje gevonden worden.. Deze hadden we gevonden in Horselands Pearl (roepnaam Pareltje. En nee,dit heb ik niet verzonnen :') )
Zij stond als tweejarige op de boktmarkt te koop.. We hebben haar gekocht als maatje voor onze tinker en om voor de kar beleerd te worden..

Ze was al vrij fors toen wij haar kochten eind oktober.. Maar volgens oude eigenaar op een volle weide gestaan.. Hier ga ik dan bij een tweejarige ook vanuit, als zoiets gezegd wordt..

Parel en Sneakers gingen direct goed samen (met vriendlief en mij)
Afbeelding

Langzaamaan begonnen met beleren in het tuig.. Ze vond alles prima, dus we gingen al snel door naar het sleepje en de kar zelf.. Enige probleem was dat Parel totaal niet door wilde lopen.. Helemaal niet voorwaarts, niks.. Ook bleef ze maar bijkomen, terwijl we haar al ontwormd hadden en hadden teruggezet in voer.. En nog niet in de gaten dat ze dragend was.. Hier zijn we inmiddels in begin februari dit jaar..

Afbeelding

De dag erna wilden we weer inspannen, toen we erachter kwamen dat Parel rechts een stuk dikker was dan links.. Stalgenootje vroeg toen of we zeker wisten dat Parel niet drachtig was.. Toen toch maar de kliniek gebeld en meteen aangereden.. En inderdaad.. Drachtig.. Hoogdrachtig zelfs..
Afbeelding

Meteen op de merriebrok gezet, redplex gevoerd en gewacht......
Tot 15 maart.. Half zeven sochtends.. Telefoon.. Stalgenootje.. Ze zegt: IK BEN NU ONDERWEG NAAR STAL, ER LIGT EEN VEULEN NAAST!!!!!!! De boer kreeg mij niet te pakken, omdat mijn telefoon op stil stond.. Maar stalgenootje heeft ook t nummer van vriendlief en van ons thuis, dus die kreeg onze wel eraan.. Hals over kop uit bed gevallen en met een bloedgang erheen gereden.. In de tussentijd weer een belletje van mijn stalgenootje dat alles goed was, dat t al stond en dronk.. En..... Dat t een cremello was.. -O-
Ik wilde alles.. Behalve een cremello.. Vond ze zo lelijk.. En eng, met die oogjes..

Totdat ik haar zag.. Meteen verliefd op mijn knappe merrieveulen Karma.. Wat een plaatje.. Wat een lieverd.. Al vanaf t eerste moment.. <3

De allereerste foto van Karma.. <3
Afbeelding

En een week later..
Afbeelding

Twee maanden later was er plek bij ons op pensionstal..
Sneakers, Wiebe, Parel en Karma allemaal op 1 plek.. Mijn droom kwam uit..
Fijne start voor Karma, zo in kuddeverband.. Lekker 24/7 op de wei.. Heerlijk..

De koning te rijk met mijn bende van ellende..
Afbeelding

Eind juli Karma afgespeend en Parel weer opgepakt voor de wagen.. Het was ervoor zetten en wegrijden.. (Zij het nog wat onbezonnen) :))
Afbeelding

Augustus was een rustige tijd.. Lekker zonnen in de wei..
Afbeelding

Begin september onze eerste show met Karma..
Ook mijn eerste show en mijn eerste keer voorbrengen.. We hadden een hele mooie tweede plaats te pakken.. Wat was ik trots op mijn veulen.. <3
Afbeelding
Afbeelding

In oktober voor t eerst op Sneakers gezeten in een opwelling.. Braverd liet t zomaar toe..
Afbeelding

Eind november met Parel een vaardigheidswedstrijdje gestart..
Voor t eerst op een vreemde locatie, voor t eerst in een binnenbak en voor t eerst met andere menners in de bak.. En ze deed t zo fantastisch!! We werden vierde, met 1 balletje..
Afbeelding

En in december hebben we Wiebe, die in de zomer en najaar eigenlijk alleen als oppas en opvoeder had gediend, ook weer opgepakt..
Afbeelding

Hopelijk wordt volgend jaar ook weer zo'n fantastisch jaar met de paarden.. *\o/*

<3 Wiebe & Sneakers <3

Kalender7

Re: 2015.. En de kudde groeit....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:49

Leuk overzicht, leuke paarden! Veel plezier in 2016!

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:16

Leuke kudde heb je, die foto waar je met alle 4 op staat, is echt heel mooi!
Je komt me erg bekend voor, ben jij niet eens een tweedehands tuig op wezen halen in Reeuwijk?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-15 20:17

Ja dat was ik.. :))
Dat tuig gebruiken we nu om de ponies aan t tuig te laten wennen.. Heb zelf nu een nieuw zilco tuog aan laten meten.. :j

<3 Wiebe & Sneakers <3

Brou_1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:28

Hoi, ik ben nieuw op Bokt. Wij hebben sinds kort een tinker genaamd Goldie. Mijn dochters van 9 en 10 rijden op hem. Hij is vijf jaartjes jong en heel braaf! We zijn heel blauw met ons bijzondere, goudkleurige tinker!*knip*
Laatst bijgewerkt door Angela op 15-12-15 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht hoort in apart topic, daarbij ga ik deze bokker helpen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:32

Brou, ik denk dat je beter zelf even een topicje kan aanmaken over je paardje. :)

Ts, heerlijk om je verhaal zo te lezen, geweldig mooie paardjes heb je zo. Op naar 2016!! Veel plezier met je kudde :j

Those we loved don´t go away,they walk beside us every day
unseen, unheard but always near,still loved, still missed and still very dear
[PP] (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:37

Leuk overzicht!! En op naar meer menwedstrijdjes in 2016 :D

Yero, €Rosa, €VivianKjidde
Youtube kanaal: Vilaro https://www.youtube.com/channel/UCGsuR_D3FKoLa6f6oakBHGQ

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:56

Leuk overzicht!
Kan me inderdaad het topic over je veulen nog herinderen :P

suus 6 maart 2017 jack 15 feb 2018
Jan 9 jan 2019 14/40.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:26

Wat een leuk overzicht! En wat een mooie kudde heb je ondertussen. Prachtig veulen ook. Ben benieuwd hoe die op gaat groeien!

Estéban: M1 + 2
Chica:M2+3

Lynder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:45

Ik ben zogal een stille bokker, maar ik volg mee :o :D

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-15 19:56

tumtummie schreef:
Wat een leuk overzicht! En wat een mooie kudde heb je ondertussen. Prachtig veulen ook. Ben benieuwd hoe die op gaat groeien!

Hoop vooral niet te groot :))

Wil dr graag in tweespan met dr moeder..

<3 Wiebe & Sneakers <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie